Doordenkertje ... of ...

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 jul 2018, 00:09

Wat noem jij een clean install. ? Bij komt dat over als alle mappen, bestanden, prog's eraf. En dan W10 erop.
Zoals jij dat uitlegt is dat W10 herinstalleren met behoud van bestanden en mappen.
Ik zal maar denken dat het normaal is, een opgeslagen foto lijkt soms op 2 plaatsen te staan(users-.../en gewoon bij Afbeeldingen). Daarom werk ik met meerdere sticks, die toveren zo niet.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 jul 2018, 08:50

en waarom zou je die van de nieuwe instal niet kunnen verplaatsen ?
de oude zijn niet gekoppeld aan die windows , dus wordt door door windows geen rekening met gehouden
dat is dus géén 2 de maal verplaatsen
dat is éénmaal verplaatsen van de mappen van de nieuwe windows

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

06 jul 2018, 10:42

Mastacembelus schreef:Aan onze “krakken”, 

Kun je nog volgen???
Is dit normaal??? 

PS: Ik ben helemaal zéker géén “blueke” wat computers betreft, maar ik wou toch eens horen/lezen wat onze slimme helpers hierop te zeggen hebben. 
Hoe ga ik persoonlijk te werk.
Die microsoft mappen ze doen maar.
Ofwel werk en sla ik steeds alles op D schijf.
En eigenlijk werk ik alleen via de online opslag.
In one drive staan alle belangrijke zaken , bereikbaar op pc , tablet , gsm. ( zelfs op uwe pc na inloggen)
Wat foto's , muziek , films betreft     Transip stack , Mega , google drive ( desnoods meerdere google accounts van 15 gb)
Voor de rest na eender wat update , her install  nooit troubles met voorgaande werkwijze.
En gebruik ook steeds Firefox , Thunderbird , en Mozilla Back up.
Moet bij mijn weten Microsoft nog uitvinden.
Nieuwe pc , herinstall , firefox , thunderbird via backup alles simpel terug.
Maar iets ingewikkeld maken verkoopt beter zeker.
Voor mezelf een Ms program uit het jaar 97   werkt volgens ms al niet meer sedert win 7  , maar loopt toch lekker onder win10 pro.
Verkoop praatjes he.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen