Regering-Michel wil 400 miljoen extra uitgeven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 jul 2018, 12:00

Dat de N-VA met een verlanglijstje van ruim 200 miljoen euro het gulzigst is, leidt tot tandengeknars in de coalitie.
En waarom denk je dat Dewever zo'n bedrag opeist ?
Als Vlaanderen 1 euro overschot heeft moeten ze er 2 aan Wallonië geven, dat weet Dewever ook natuurlijk, dus opdoen is de enige manier om dat te voorkomen.
Langs de andere kant lees vandaag in de krant dat NVA 4,5 miljoen winst maakt op hun bezittingen die ze gekocht hebben met hun dotaties die ze van ons geld krijgen .Die partij financiering mag ook eens onder handen genomen worden NVA kan dus wat terugstorten aan de staatskas.
Iedere Belg moet zijn steentje bijdragen dus ook de politiek (we spreken dan nog niet van het Koningshuis dat renovatie gaat uitvoeren (wie gaat dat mee betalen?)
Wat heeft deze regering bereikt na drie jaar?
Jobs is momenteel nog de beste meevaller maar dankzij de groeiende wereld economie .
Hoe dom kan je zijn als je voor die bende hypocriete dieven en leugenaars nog naar de stembus gaat, niet alleen de vluchtelingen maar zij zuigen de staatskas leeg. :twisted:
dejules

06 jul 2018, 13:26

wardje schreef: Wat heeft deze regering bereikt na drie jaar?
De nominale schuld is met 72 miljard € toegenomen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2018, 13:41

Er is een land waar de nominale schuld over de laatste twee jaar met 1.000 miljard dollar is toegenomen. Onze 72 miljard is dus een peulschil.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

06 jul 2018, 14:53

Wil. schreef: Onze 72 miljard is dus een peulschil.
Vorig jaar was een topjaar voor de Nederlandse schatkist.
De staatsschuld daalde met 18 miljard euro, van 434 miljard naar 416 miljard euro.
Daarmee sluit Nederland voor het eerst sinds het uitbreken van de crisis een jaar af met een schuld die voldoet aan de Europese regels.Dat blijkt uit het Financieel Jaarverslag van het Rijk (FJR) dat vanochtend is gepubliceerd. Het FJR is de officiële jaarrekening van de overheid.Onder de 60 procentAls percentage van het BBP, alles wat we met elkaar verdienen in Nederland, kwam de schuld namelijk uit op 56,7 procent. Volgens de Europese begrotingsregels moet de schuld onder de 60 procent blijven.Ook nam het begrotingsoverschot fors toe, tot 8 miljard euro. Vorig jaar werd voor het eerst sinds de crisis al een overschot in de boeken gezet, toen nog 2,6 miljard euro.

[s][/s]https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/s ... opese-norm



Nederland schrapt ambtenarenstatuut

https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 28880.html

U komt uit de statutaire leegloperij, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2018, 15:32

Jij ligt in je statutaire hangmat, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 jul 2018, 15:58

""Wat heeft deze regering bereikt na drie jaar? "

Maak daar maar  4 jaar van :wink:
dejules

06 jul 2018, 17:20

Wil. schreef:Jij ligt in je statutaire hangmat, toch?
Nee, U krijgt 75% van uw laatste en hoogste loon om VRIJWILLIG leeg te lopen.
Ik ben collectief VERPLICHT in brugpensioen gegaan met 25% van mijn laatste wedde.
Uw 15 leeglopersjaren tellen mee voor een vol en dubbel pensioen.
Jullie hebben België uitgezogen en NIET de migranten noch de Walen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2018, 18:27

Als je had wíllen werken, dan had je gekund.
Je doet me denken aan Neymar: die lag tot nu toe al 14 minuten op de grond. Verschil: dit doet af en toe nog eens iets spectaculairs.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

06 jul 2018, 20:24

Hoe lang zit jij al op je luie kont? Dan is 25 procent nog veel te veel. Stop toch eens met artikels van 2016 te citeren jongste.  Realiteit is toch wel wat anders heden dan wat in je pulpblaadje stond in 2016!
dejules

07 jul 2018, 10:40

Wil. schreef:Als je had wíllen werken, dan had je gekund.
Klopt wat U zegt.
Maar dan had ik zelf ontslag moeten nemen en daardoor vrijwillig afstand moeten doen van mijn gouden handdruk, mijn swt EN ALLE SOCIALE RECHTEN oa geen recht op werkloosheidsuitkering, pensioenopbouw stopt, geen uitkering bij ziekte, ...
U moet weten dat ik tijdens de aankondiging van de sluiting reeds zeer lang in ziekteverlof was en dat het dossier tot aanvraag invaliditeit was opgemaakt en klaar was om ingediend te worden. Uiteindelijk ben ik 1 jaar voor de sluiting met medisch swt gegaan met een levensverwachting die ik reeds voorbij ben.
Maar het feit blijft dat U gelijk heeft ook al was mijn kans op nieuw werk 0, ik had gewoon ontslag moeten nemen en als kankerpatiënt ander werk gaan zoeken op een moment dat wij in de zwaarste naoorlogse economische crisis zaten en mijn 10.000 collega's zich werkloos gingen aanmelden bij de VDAB.
U komt uit de levenslang benoemde leegloperij, toch?
Heeft U in uw biotoop ooit werklozen gezien?
dejules

07 jul 2018, 10:43

Horus1 schreef: Dan is 25 procent nog veel te veel.
U heeft de juiste pensioenkeuze gemaakt maar U heeft nooit als ambtenaar gewerkt, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jul 2018, 12:09

dejules schreef:
Wil. schreef:Als je had wíllen werken, dan had je gekund.
Klopt wat U zegt.
Maar dan had ik zelf ontslag moeten nemen en daardoor vrijwillig afstand moeten doen van mijn gouden handdruk, mijn swt EN ALLE SOCIALE RECHTEN oa geen recht op werkloosheidsuitkering, pensioenopbouw stopt, geen uitkering bij ziekte, ...
U moet weten dat ik tijdens de aankondiging van de sluiting reeds zeer lang in ziekteverlof was en dat het dossier tot aanvraag invaliditeit was opgemaakt en klaar was om ingediend te worden. Uiteindelijk ben ik 1 jaar voor de sluiting met medisch swt gegaan met een levensverwachting die ik reeds voorbij ben.
Maar het feit blijft dat U gelijk heeft ook al was mijn kans op nieuw werk 0, ik had gewoon ontslag moeten nemen en als kankerpatiënt ander werk gaan zoeken op een moment dat wij in de zwaarste naoorlogse economische crisis zaten en mijn 10.000 collega's zich werkloos gingen aanmelden bij de VDAB.
U komt uit de levenslang benoemde leegloperij, toch?
Heeft U in uw biotoop ooit werklozen gezien?
Ja, ja, ik ken dat van die 'langdurig zieken' :roll:. Ze hangen graag en blijven graag hangen.
U hangt in de swt, toch?
U bent gefrustreerd om uw verkeerde keuze in het verleden, toch?
U hebt uw drievoudig inkomen verbrast omdat het niet op kon, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 jul 2018, 12:35

Wil. schreef: U hebt uw drievoudig inkomen verbrast omdat het niet op kon, toch?
Ik heb 90u/week GEWERKT voor dat inkomen.
Ik ben als alleenstaande kapot belast geweest om uw collega leeglopers te voederen.
Ik heb niets verbrast.
U bent statutair uitschot.

Belastingdruk op arbeid nergens zo hoog als in België

België staat al sinds jaar en dag bovenaan de lijst. En ook in 2017 was de belastingdruk nergens zo hoog als in ons land: 53,7 procent voor een alleenstaande.  (daar komt nog gemeentetaxatie van 8% bovenop!!!).

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180426_03484105

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jul 2018, 12:48

U bent SWT, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 jul 2018, 12:56

Wil. schreef:U bent SWT, toch?
Conventioneel medisch brugpensioen.
U bent ondanks een benoeming voor het leven in een bull-shit-job 15 jaar te vroeg vrijwillig aan de kant gaan staan, toch?
Dat is leegloperij in het kwadraat, toch?