Immigranten?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

06 jul 2018, 12:39

Expats?
Immgranten?

Wat is het verschil?

Euh?

Veel mensen leren, werken, wonen in een ander land dan hun geboorteland en dat aantal groeit enorm wereldwijd
Waarom noemt men blanken uit een westers land die in den vreemde werken of verblijven: expats.
Alle anderen die dezelfde weg volgen noemt men immigranten of migranten.

Hoe komt dat zo?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 jul 2018, 13:29

Als jij het verschil niet kent tussen immigranten of expats! Ik had je iets slimmer bedacht.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

06 jul 2018, 13:36

Dank voor je, zoals steeds, duidelijke toelichting.

Daar kan ik mee verder.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2018, 13:49

Woordenboekske gebruiken, hé, pc'ke:
 
Afbeelding
Als  er woordjes bijstaan de je niet begrijpt, mag je 't komen vragen. ('iem.' betekent iemand )
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

06 jul 2018, 13:51

Dank, daarmee is het verschil tussen beiden weer eens... aanschouwelijk héél duidelijk gemaakt.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

07 jul 2018, 11:04

pcekspeer schreef:Dank, daarmee is het verschil tussen beiden weer eens... aanschouwelijk héél duidelijk gemaakt.
Ja hoor ... héél duidelijk (?).
Alle Vlamingen (ex Belgen ?) die dus in Spanje, Portugal, enz. zijn gaan wonen na hun pensionering noemt men hier expats alhoewel ze dus niet werken en er niet tijdelijk wonen zoals de Van Dale beweert. Het zijn dus gewoon emigranten en maken deel uit van de grote groep die hun vaderland (moederland ?) verlaten om een betere levenswijze op te zoeken.
Ik denk dat dit de achtergrond van de vraag was ?
Gast

07 jul 2018, 11:32

Belgen die in Spanje en dergelijke gaan wonen zijn duidelijk immigranten. Ze keren nooit terug , tenzij ( misschien ) in hun doodskist. Op dat gebied doen zijn net hetzelfde als de Turken of Marokkanen die naar hier afzakken. En of ze er al dan niet werken doet er niet eens toe.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

07 jul 2018, 11:39

groot verschil.
De belgen die daar gaan wonen of hun 2de verblijfplaats hebben zijn gepensioneerd en bezitten voldoende geld om voor zichzelf te zorgen en luxueus te leven.
De Turken en andere immigranten die naar hier afzakken zijn jong, hebben een hele familie mee (ook grootouders), zetten meestal een dubieus eettentje op, of doppen, krijgen kindergeld van belgië, sociale zekerheid, een sociale woning en noem maar op.  
Er is dus een groot verschil tussen de buitenlanders die naar hier verhuizen en onze gepensioneerden die naar spanje verhuizen.
en een wezenlijk verschil : wij dringen onze godsdienst of onze overtuigingen niet op en wij vallen geen inwoners van daar lastig.  En daarbij wij blijven in Europa, de anderen komen naar Europa.

 Moet ik nog meer verschillen opschrijven of wordt het duidelijk?  
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jul 2018, 12:06

Er is ook een intentieverschil tussen beiden:
- expats vertrekken uit hun land met de intentie terug te keren. Vaak worden ze uitgezonden.
- immigranten vertrekken uit hun land met de intentie om in het nieuwe land te blijven. Ze nemen altijd zélf het initiatief om te gaan.

De lijnen vloeien in elkaar over: gepensioneerden die lange tijd in een ander land wonen hebben dikwijls de intentie terug te keren in geval van ziekte. Mensen die lange tijd op vakantie gaan naar een buitenland, zitten in dezelfde situatie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 jul 2018, 01:16

Expats gaan om te werken en in hun eigen onderhoud te voorzien!
Migranten (gelukzoekers of asieleisers of illegalen) gaan ergens naartoe om op hun lamme krent te zitten en de plaatselijke bevolking uit te zuigen.
:evil:
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

08 jul 2018, 09:47

Mijn zoon is een 'expat' hij vliegt in het buitenland maar heeft zijn Belgische I.D. behouden (hij is en blijft Belg). Expats zijn ingeschreven op de Belgische Embassy van het land waar ze werken.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 jul 2018, 09:54

MaLoReg schreef: hij vliegt in het buitenland
Ik ook regelmatig maar ben toch geen expat....
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
MaLoReg

08 jul 2018, 09:56

pcekspeer schreef:
MaLoReg schreef: hij vliegt in het buitenland
Ik ook regelmatig maar ben toch geen expat....
Er is wel een verschil tussen: vliegen IN het buitenland of vliegen NAAR het buitenland.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jul 2018, 10:00

maior domus schreef:Expats gaan om te werken en in hun eigen onderhoud te voorzien!
Migranten (gelukzoekers of asieleisers of illegalen) gaan ergens naartoe om op hun lamme krent te zitten en de plaatselijke bevolking uit te zuigen.
:evil:
Voila en expats worden uitgezonden vanuit hun werk. Zij moeten niet eerst op zoek in hun 'nieuwe' thuisland (dat  gewoonlijk maar voor een jaar of zo is). Ze hebben daar werk, nadien keren ze terug naar huis. Immigranten komen eerst hier profiteren van alle voordelen die ze zo maar gratis krijgen. Als we dan geluk hebben met een goeie immigrant te maken te hebben dan zorgt die er voor dat hij de taal van het land leert, dat hij werk zoekt en dat hij zich integreert. Maar die zijn hier om te blijven, niet om een taak te volbrengen en dan terug te keren naar hun land. 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jul 2018, 10:01

The Spirit of Flanders schreef:Belgen die in Spanje en dergelijke gaan wonen zijn duidelijk immigranten. Ze keren nooit terug , tenzij ( misschien ) in hun doodskist. Op dat gebied doen zijn net hetzelfde als de Turken of Marokkanen die naar hier afzakken. En of ze er al dan niet werken doet er niet eens toe.
Ook juist!