Immigranten?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

16 sep 2018, 12:15

Paca schreef:Wie niet ietwat links is in zijn jeugd ... heeft geen hart!
Wie niet ietwat  rechts is op latere leeftijd ... heeft geen verstand!
Je kunt ook schrijven :
Wie ietwat links is in zijn jeugd ... heeft geen centen!
Wie niet ietwat  rechts is op latere leeftijd ... heeft geen er wel!
Ice

16 sep 2018, 12:35

tokkio schreef:Tja het is een kwestie van het juiste papiertje te hebben,alleen wat is nu het verschil tussen sans-papiers en transmigranten...........den ene zonder papieren moet er uit om plaats te maken voor een andere ...ook zonder papieren???
Tja, het wordt ingewikkeld, en ik ben maar tot mijn 14 jaar naar school geweest. :(

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/sa ... ~a0fca5e0/
Dus, de illegalen sans papiers dewelke asiel geweigerd werden en opgesloten zaten voor....hun repatriëring moeten nu plaats maken om illegalen op te sluiten die géén asiel willen aanvragen, alleen naar UK willen en allemaal al een of méér uitwijzingsbevel hebben?  8O
Waarom worden de uitgeprocedeerde asielzoekers niet meteen op het vliegtuig gezet en daadwerkelijk UITGEZET???? om plaats te maken voor de illegale transmigranten?

Nee, ze worden dus losgelaten op de maatschappij zodat ze kunnen rondzwerven, overlast veroorzaken op plaatsen zoals het maximiliaanpark, stelen om te eten of door linkiewinkies opgevangen te worden? 

En wat met de lege plaatsen in al die asielcentra waarvan de 'vluchtelingen' mét verblijfsvergunningen sociale woningen en ocmw huisvesting kregen?
Nee, francken gaat nog wat gesloten centra bíjbouwen op onze kosten om illegalen te kunnen hier houden?!
Wat is dat voor waanzin?!  :evil:
 Illegalen en geweigerde asielzoekers horen het land uitgezet te worden, wanneer begint francken daar eens mee?!!
Het mag nu toch voor iédereen duidelijk zijn dat illegalen hier worden gehouden, ten alle prijze en dan maar de media aandacht toespitsen op één servisch gezin dat wordt opgesloten zodat francken kan bluffen met zijn 'streng asielbeleid' om stemmen te ronselen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

16 sep 2018, 13:58

Anonymous schreef:Belgen die in Spanje en dergelijke gaan wonen zijn duidelijk immigranten. Ze keren nooit terug , tenzij ( misschien ) in hun doodskist. Op dat gebied doen zijn net hetzelfde als de Turken of Marokkanen die naar hier afzakken. En of ze er al dan niet werken doet er niet eens toe.
Ik denk niet dat er veel Belgen zijn die daar naartoe gaan om van de OCMW te leven en een sociale woning te eisen.
Degenen die ik ken hebben genoeg bestaansmiddelen om daar goed te leven en brengen dus iets bij aan de plaatselijke economie.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

16 sep 2018, 14:05

Ice schreef:
tokkio schreef:Tja het is een kwestie van het juiste papiertje te hebben,alleen wat is nu het verschil tussen sans-papiers en transmigranten...........den ene zonder papieren moet er uit om plaats te maken voor een andere ...ook zonder papieren???
Tja, het wordt ingewikkeld, en ik ben maar tot mijn 14 jaar naar school geweest. :(

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/sa ... ~a0fca5e0/
Dus, de illegalen sans papiers dewelke asiel geweigerd werden en opgesloten zaten voor....hun repatriëring moeten nu plaats maken om illegalen op te sluiten die géén asiel willen aanvragen, alleen naar UK willen en allemaal al een of méér uitwijzingsbevel hebben?  8O
Waarom worden de uitgeprocedeerde asielzoekers niet meteen op het vliegtuig gezet en daadwerkelijk UITGEZET???? om plaats te maken voor de illegale transmigranten?

Nee, ze worden dus losgelaten op de maatschappij zodat ze kunnen rondzwerven, overlast veroorzaken op plaatsen zoals het maximiliaanpark, stelen om te eten of door linkiewinkies opgevangen te worden? 

En wat met de lege plaatsen in al die asielcentra waarvan de 'vluchtelingen' mét verblijfsvergunningen sociale woningen en ocmw huisvesting kregen?
Nee, francken gaat nog wat gesloten centra bíjbouwen op onze kosten om illegalen te kunnen hier houden?!
Wat is dat voor waanzin?!  :evil:
 Illegalen en geweigerde asielzoekers horen het land uitgezet te worden, wanneer begint francken daar eens mee?!!
Het mag nu toch voor iédereen duidelijk zijn dat illegalen hier worden gehouden, ten alle prijze en dan maar de media aandacht toespitsen op één servisch gezin dat wordt opgesloten zodat francken kan bluffen met zijn 'streng asielbeleid' om stemmen te ronselen.
Ice je bent wat ik noem ziende blind. Francken zet uit wat hij WETTELIJK KAN uitzetten. Als het apenland vanwaar ze komen ze niet terug wil krijgt hij ze ook niet buiten, idem voor degenen van wie niemand, zelfs zijzelf niet van welk land ze komen. Verder zijn er nog degenen die door druk van bepaalde groepen (waar u misschien lid van bent????) die ze persé hier willen houden en die blijkbaar geld genoeg hebben om jaaaaren te procederen tegen hun uitwijzing.
Indien jij HET middel hebt om ze van vandaag op morgen buiten te zetten zal Francken u met uw mirakel-oplossing graag zien komen. Uch, ik heb gezegd...…………... :roll:
De zon is gratis voor iedereen
Ice

16 sep 2018, 16:21

Laat je toch niks wijsmaken!
Francken, nva IS regeringspartij, toch?
Dát betekent dat zij als wétgever, als énige de macht hebben om wetten aan te passen en te veranderen om zogenaamd illegalen WETTELIJK KUNNEN uit te zetten....maaaaar dat ís trouwens al de wet??? 
(Om ons te bestelen kan nva wél 117.000 pagina's aan wetten aanpassen, nietwaar? Maar om illegalen, die de wet overtreden uit te zetten, zou opeens níet mogelijk zijn? Maar dit terzijde...)

Wie zich op Bélgisch grondgebied bevindt, is onderworpen aan de Bélgische wetten en als die wet zegt dat illegalen ons grondgebied moeten verlaten omdat hun asielaanvraag geweigerd werd (daarvoor krijgen ze toch dat vodje papier: uitwijzingsbevél?) en ze als illegaal ónze wetten overtreden, dan moet de wet gevolgd worden, ongeacht de binnenlandse wetten van thuislanden van de illegalen, daar heeft de belgische politiek zich niet in te mengen, laat staan de binnenlandse wetten van ándere landen te volgen en daardoor de eigen, belgische wet te negeren.

Het is pure volkverlakkerij waarachter francken zich verstopt: met apenlanden, die hún onderdanen, hun eígen burgers weigeren terug te nemen heeft francken niks te maken, hij moet enkel de belgische wetten volgen en dus illegalen die ónze wet overtreden, ons grondgebied doen verlaten door te repatriëren of over onze bélgische grens te zetten...Dublin? Schengen? Terug naar de eu-lidstaat waar ze binnenkwamen?
Zelfs dát weigert francken en bevestigt zijn onwil om illegalen te verwijderen.
Wat verder die regeringen met hún teruggekeerde búrgers doen bij repatriëring, is hún zaak, niet de onze.
Verder zijn er nog degenen die door druk van bepaalde groepen (waar u misschien lid van bent????) die ze persé hier willen houden en die blijkbaar geld genoeg hebben om jaaaaren te procederen tegen hun uitwijzing.
Waar in Godsnaam haal je het dat ik voorstander/lid zou zijn van groepjes linkse verraders die in eigen vel snijden om illegalen hier te houden???
Het eindeloze, peperdure procederen tegen hun uitwijzing op kosten van de gemeenschap door pro deo leugenaars komt van de POLITIEK, zíj hebben dat mogelijk gemaakt om voor zoveel mogelijk vluchtelingen/illegalen de tijd te rekken om dan aan te komen met verontwaardiging over uitwijzing van 'geïntegreerde vluchtelingen, die reeds 10 jaar hier verblijven', de taal kennen en waarvan ocharme de kindjes op school zitten, hun cultuur en taal niet meer kennen van hun thuislanden en meer van die gevolgen van hún politieke opzet van tijd te rekken om regularisatie, verblijfsvergunningen en zelfs de belgische nationaliteit te kunnen rechtvaardigen.

Me dunkt dat jij tot die groep behoort vermits je niet door het rookgordijn van nva kunt of wíl zien...francken weigert illegalen uit te zetten en misbruikt hiervoor de drogreden van (vermeende?) weigering van landen om hun eigen onderdanen te laten terugkeren...

Francken grijpt enkel de weigering van die landen aan als excuus om de onwil te verdoezelen om illegalen uit te zetten want hij heeft enkel bevoegdheid over bélgische wetten, niet over de binnenlandse politiek en wetten in andere landen...daar heeft hij bijgevolg ook géén rekening mee te houden, alleen ónze bélgische wetten hoort hij als staatsecretaris voor asiel en migratie, te respecteren, te volgen en uit te voeren!

Geen enkel land kán trouwens de terugkeer of toegang weigeren aan eigen burgers, dat zou indruisen tegen elke internationale wetgeving en de mensenrechten! 
Hét middel is dus simpel onze belgische wet volgen en illegalen uitzetten... :roll:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 sep 2018, 22:30

Ice schreef: Wie zich op Bélgisch grondgebied bevindt, is onderworpen aan de Bélgische wetten en als die wet zegt dat illegalen ons grondgebied moeten verlaten omdat hun asielaanvraag geweigerd werd (daarvoor krijgen ze toch dat vodje papier: uitwijzingsbevél?) en ze als illegaal ónze wetten overtreden, dan moet de wet gevolgd worden, 
Voor mij is het eenvoudig:
Wie illegaal ons grondgebied betreedt, begaat een criminele daad.
Criminelen horen thuis in de gevangenis en niet in open of gesloten centra in afwachting van hun uitwijzing.
Als er plaats te weinig is in de gevangenissen, stop ze dan maar voor een jaar met tien in een cel om hun straf uit te zitten.
Het is tenslotte geen Hilton he.
Als dat bekend wordt in hun apenlanden, dan zal de stroom gelukzoekers naar Belgique wel snel opdrogen!!
Ondank is 's werelds loon

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

17 sep 2018, 00:06

maior domus schreef:
Ice schreef: Wie zich op Bélgisch grondgebied bevindt, is onderworpen aan de Bélgische wetten en als die wet zegt dat illegalen ons grondgebied moeten verlaten omdat hun asielaanvraag geweigerd werd (daarvoor krijgen ze toch dat vodje papier: uitwijzingsbevél?) en ze als illegaal ónze wetten overtreden, dan moet de wet gevolgd worden, 
Voor mij is het eenvoudig:
Wie illegaal ons grondgebied betreedt, begaat een criminele daad.
Criminelen horen thuis in de gevangenis en niet in open of gesloten centra in afwachting van hun uitwijzing.
Als er plaats te weinig is in de gevangenissen, stop ze dan maar voor een jaar met tien in een cel om hun straf uit te zitten.
Het is tenslotte geen Hilton he.
Als dat bekend wordt in hun apenlanden, dan zal de stroom gelukzoekers naar Belgique wel snel opdrogen!!
Dat gaan de " Wilkommen mensen" niet graag horen hoor...…………...die gaan direkt hun advocaten sturen.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

17 sep 2018, 00:17

Ice je weet toch zelf dat je larie aan het schrijven zijt hé. Ik begrijp dat je vreselijk gefrustreerd zijt en ik zeg ook dat ik het liever rapper zou zien maar je kan ze toch niet op een vliegtuig zetten en ergens boven de oceaan dumpen omdat niemand ze terug wil. Kijk de werkelijkheid in de ogen en leer leven met wat je ziet. We gaan ze nooit ofte nooit kwijt geraken , eender welke regering we hebben, tenzij er een nieuwe Hitler opkomt die terug een holocaust begint. Probeer ondertussen zelf gelukkig te leven voor de dagen die ons nog resten. 8)
De zon is gratis voor iedereen
Ice

17 sep 2018, 11:24

Idefix schreef:Ice je weet toch zelf dat je larie aan het schrijven zijt hé. Ik begrijp dat je vreselijk gefrustreerd zijt en ik zeg ook dat ik het liever rapper zou zien maar je kan ze toch niet op een vliegtuig zetten en ergens boven de oceaan dumpen omdat niemand ze terug wil. Kijk de werkelijkheid in de ogen en leer leven met wat je ziet. We gaan ze nooit ofte nooit kwijt geraken , eender welke regering we hebben, tenzij er een nieuwe Hitler opkomt die terug een holocaust begint. Probeer ondertussen zelf gelukkig te leven voor de dagen die ons nog resten. 8)
En wat precies is larie dan wel?
De wet dient gevolgd te worden en niet genegeerd te worden om de bevolking te misleiden, te sussen voor de verkiezingen doordat de politiek hun onwil tot repatriëring verbergt achter de leugen dat ze vluchtelingen niet zouden mogen terugsturen omdat die landen hun eigen burgers niet willen terugnemen. 

Herinner je dat een tijdje geleden bij die soedanezen ging over mogelijke martelingen bij terugkeer en dat het leugens bleken te zijn, dat Duitsland ea soedanezen wél terugstuurden? De heisa erover tot het aanhalen van artikel 3 blablabla...
Wel, dat bleek ook een doorprikte ballon te zijn, dus gooien ze het nu op weigering van landen om hun vluchtelingen terug te nemen om heel die horde hier te kunnen houden.

Wát is dan de larie en apenkool?

De politiek legt de beslissing, over repatriëring van illegalen en uitgeprocedeerden volgens onze wet, bij de thuislanden van de vluchtelingen, die weigeren om hun eígen burgers toe te laten in hun eigen land.
Op die slinkse manier saboteert onze politiek elke repatriëring.

Er moet dan 'onderhandeld' worden met elk land over terugkeer? 
Hoezo?!
Mág een land zijn eigen burgers de toegang tot hun grondgebied ontzeggen dan? 
Natuurlijk niet, dat wordt enkel gebruikt als smoes om ze hier te kunnen houden zodat wij verder bestolen kunnen worden voor het groeiend aantal dat onderhouden zal moeten worden met belastinggeld.

Enne..."niemand ze terug wil?"
Waar is de verantwoordelijkheid en de plícht van die landen voor hun (gevluchte) burgers/onderdanen? 
Waar is nu de verontwaardiging over de mensonterende weigering van die landen om hun eigen bevolking te laten terugkeren? 
Waar is het récht van vluchtelingen, hun mensenrecht, om terug te keren naar hun eigen land?
Nu hoor je al die zogenaamde mensenrechten organisaties en ngo's niet protesteren, nu worden deze landen niet terecht gewezen voor het ontzeggen van de toegang aan hun eigen gevluchte burgers die elders uitgeprocedeerd en illegaal verblijven......merkwaardig, toch? 
Of misdadig door het saboteren van repatriëringen voor verborgen, politieke (eu)doeleinden? 

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 sep 2018, 16:51

Idefix, weet je niet dat Ice altijd gelijk heeft, zelfs meer dan gelijk, zelfs als iedereen er een andere mening op ne houdt en dat een andermans mening er trouwens absoluut niet aan toe doet? (ironisch bedoeld) Typisch is ook het "gematigd" taalgebruik dat mevrouw gebruikt. En nu lezen wat volgt....
Ice

17 sep 2018, 17:13

Horus1 schreef:Idefix, weet je niet dat Ice altijd gelijk heeft, zelfs meer dan gelijk, zelfs als iedereen er een andere mening op ne houdt en dat een andermans mening er trouwens absoluut niet aan toe doet? (ironisch bedoeld) Typisch is ook het "gematigd" taalgebruik dat mevrouw gebruikt. En nu lezen wat volgt....
En jouw mening over repatriëring of beter het weigeren van repatriëringen van uitgeprocedeerden en illegalen door de politiek is........???
Of heb je daar geen mening over, enkel over taalgebruik en forumleden?  :roll:
Het is inderdaad moeilijk om mee te kunnen discussiëren als je niet eens weet waarover het gaat...

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 sep 2018, 17:34

Mijn mening? Doet die aan toe? Die is heel eenvoudig, iedereen die illegaal in ons land is en er geen asiel wil aanvragen om humanitaire redenen dient per direct terug gestuurd te worden van waar die vandaan kwamen, met of zonder akkoord van de betrokken landen. Zo simpel is dat. Heel eenvoudig en zonder het gezwollen taalgebruik van sommigen hier. Klaar en duidelijk genoeg? En gelukkig weet ik toch wel waarover het gaat. Zonder altijd dat verloren vlaams met de hiergeldende tunnelvisie te moeten lezen.
Ice

18 sep 2018, 10:05

Horus1 schreef:Mijn mening? Doet die aan toe? Die is heel eenvoudig, iedereen die illegaal in ons land is en er geen asiel wil aanvragen om humanitaire redenen dient per direct terug gestuurd te worden van waar die vandaan kwamen, met of zonder akkoord van de betrokken landen. Zo simpel is dat. Heel eenvoudig en zonder het gezwollen taalgebruik van sommigen hier. Klaar en duidelijk genoeg? En gelukkig weet ik toch wel waarover het gaat. Zonder altijd dat verloren vlaams met de hiergeldende tunnelvisie te moeten lezen.
Asiel aanvragen om humanitaire redenen?
Bedoel je daarmee ook elke economische 'vluchteling' die een beter leven zoekt?
Dat zijn dan alle derdewereldlanden? Hele continenten?

Ben je dan ook bereid je eigen welvaart en 'goed leven' waarvoor je gewerkt hebt af te geven daarvoor? 
Want dat is wat er nu gebeurt: ten koste van onze SZ waarvoor wij werken, onze pensioenen onder andere, wordt belastinggeld uitgedeeld om vermeende vluchtelingen te 'helpen', te onderhouden zonder enige voorwaarde of inspanning, dat is immers onze morele en humanitaire plicht, nietwaar?
Dat heet collectieve verarming onder het mom van humanitaire hulp?

Dát wil ik aanklagen: het bedrog en volksverlakkerij van de politiek waardoor wij verarmd kunnen worden en diezelfde misleiding gebruikt francken om te beweren dat hij uitgeprocedeerden en illegalen niet zou mogen repatriëren om zoveel mogelijk immigranten hier te houden.
Tunnelvisie is slikken wat de politiek ons tracht wijs te maken zonder in te gaan op het onderliggend doel: verarming van eigen (eu)bevolking en islamisering door immigratie volgens eu-plan.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 sep 2018, 10:25

Maar wat moet Franken nog doen.
Sluit hij ze op dan staan ze daar met de Rechten van de mens of  het burgerplatform.
Laat hij ze  vrij is het weer niet goed
Wijst hij ze uit staan die idioten er weer met foltering of weigering van het thuisland.
Maar in de Afspraak kon de linkse klagers ook geen oplossing verzinnen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

18 sep 2018, 10:26

Doe jij erom of wat eigenlijk? Om humanitaire redenen heeft niets te maken met economische vluchtelingen: en dat weet jij zo goed als ik of zou je toch moeten weten. Maar ja......