N-VA wordt slapend héél rijk dankzij...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

06 jul 2018, 13:35

De partij van BDW int jaarlijks € 13.000.000 (=méér dan een ½ miljard frankskes) overheidssubsidies.
Jaarlijks, sinds 2014...
Hoeveel zou dat vandaag zijn?

Wie mag al die subsidies, willen of niet, betalen?
Eh?
Zou de sponsor van alle partijen dat weten?
Logisch dat dezelfde sponsor boven zijn stand leeft als hij zich dergelijke waanzinnige uitgaven permitteert?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180705_03599747

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2018, 13:43

Hoe is het toch zo ver kunnen komen? 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 jul 2018, 15:35

"D"e partij van BDW int jaarlijks € 13.000.000 (=méér dan een ½ miljard frankskes) overheidssubsidies."

Dat is ook zo voor de andere partijen - zij het dat de kassa daar wat minder hard rinkelt :wink:
Je kan je wel vragen stellen over het feit dat de NVA met die belastingcenten een pompeus hoofdkwartier heeft gekocht in Brussel dat zo groot is dat ze een verdieping verhuren aan derden waarmee ze dan weer extra miljoenen binnen weten te rijven.
Misschien zou men beter de bestemming van die miljoenenstroom naar de partijen wat beter aflijnen en stellen dat het niet de bedoeling is dat partijen zich met dat gekregen overheidsgeld gaan presenteren als een makelaars- of verhuurbedrijf.
Gast

06 jul 2018, 16:59

Wat dachten jullie , dat ik dat allemaal al niet wist ? :twisted: Ik schrijf hier al jaren NV(A) - zijnde "Naamloze Vennootschap Antwerpen" met het (A) symbool voor Antwerpen. :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2018, 18:29

Wil. schreef:Hoe is het toch zo ver kunnen komen? 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

06 jul 2018, 22:05

Wil. schreef:
Wil. schreef:Hoe is het toch zo ver kunnen komen? 8O
... omdat de truken uit de fascistische doos nog altijd blijken te werken , tiens ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jul 2018, 00:24

Dan heb je 't toch alleen maar over hun manier van stemmen winnen?

Maar hoe komt het dat ze zoveel geld krijgen, Sof?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

07 jul 2018, 08:38

Wil. schreef:Dan heb je 't toch alleen maar over hun manier van stemmen winnen?

Maar hoe komt het dat ze zoveel geld krijgen, Sof?
Als ze veel stemmen winnen , dan krijgen ze ook ( te ) veel dotaties , of vergis is mij ? Of wordt hun kassa ook gespeisd door giften van ongure elementen uit het Antwerpse bedrijfsleven zoals een Fernand Huts ?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 jul 2018, 09:13

Wil. schreef:Dan heb je 't toch alleen maar over hun manier van stemmen winnen?

Maar hoe komt het dat ze zoveel geld krijgen, Sof?
Ze krijgen hun dotatie naargelang de stemmen die ze krijgen. In verhouding krijgen de andere partijen dezelfde dotaties. Alleen is nva is slimmer om hun geld te beheren. Het is de spa met pipo Elio die gezorgd heeft dat de dotaties nog hoger werden. Maar toen deden zij het nog goed. En nu maar klagen. Bah allemaal jaloezie, afgunst en nijd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jul 2018, 09:52

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Dan heb je 't toch alleen maar over hun manier van stemmen winnen?

Maar hoe komt het dat ze zoveel geld krijgen, Sof?
Als ze veel stemmen winnen , dan krijgen ze ook ( te ) veel dotaties , of vergis is mij ?
En toen ze maar één man in het parlement hadden, kregen ze zo goed als niks. Maar toen bestonden die regels over dotaties toch al, of vergis ik mij?
N-VA krijgt nu dus geld volgens de regels die de Sp.a en co. hebben opgesteld, of vergis ik mij?

Wie moet je dan met de vinger wijzen? De N-VA of de Sp.a. en consorten?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

07 jul 2018, 10:31

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Dan heb je 't toch alleen maar over hun manier van stemmen winnen?

Maar hoe komt het dat ze zoveel geld krijgen, Sof?
Als ze veel stemmen winnen , dan krijgen ze ook ( te ) veel dotaties , of vergis is mij ?
En toen ze maar één man in het parlement hadden, kregen ze zo goed als niks. Maar toen bestonden die regels over dotaties toch al, of vergis ik mij?
N-VA krijgt nu dus geld volgens de regels die de Sp.a en co. hebben opgesteld, of vergis ik mij?

Wie moet je dan met de vinger wijzen? De N-VA of de Sp.a. en consorten?
Vinger wijzen ? Als de Naamloze Venootschap (A)ntwerpen dan toch zoveel meer edele principes heeft dan de Spa , waarom heeft ze dan niet voorgesteld om die dotatie formule te wijzigen in iets meer rechtschapens en aanvaardbaar.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jul 2018, 11:36

Dat heeft de N-VA ook gedaan, vóór ze in de regering kwamen. Maar de tradio's wilden er niet van weten. Nu de jaloezie de kop opsteekt, is het niet aan de N-VA om dat nóg eens voor te stellen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

07 jul 2018, 12:03

Wil. schreef:Dat heeft de N-VA ook gedaan, vóór ze in de regering kwamen. Maar de tradio's wilden er niet van weten. Nu de jaloezie de kop opsteekt, is het niet aan de N-VA om dat nóg eens voor te stellen.
En toen ze in de regering kwamen kon de "grootste" partij haar zin niet krijgen ... Kom , kom , de hypocrisie van de NV(A) druipt er zo af. Ik ben er van overtuigd dat de oppositie een dergelijk voorstel ging steunen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jul 2018, 12:07

Waarom deed diezelfde 'oppositie' dat dan een paar jaar eerder niet? Over hypocrisie gesproken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

07 jul 2018, 12:14

Wil. schreef:Waarom deed diezelfde 'oppositie' dat dan een paar jaar eerder niet? Over hypocrisie gesproken.
Omdat er toen amper sprake was aan allerhande ( vermeende ) besparingen en cadeaukes voor de bedrijven .... Als er op alle terreinen bespaard moet worden , dan in eerste plaats op de uitgaven aan het politieke wereldje , hun instellingen en hun personeel ( minister-en andere weddes dus ).