N-VA wordt slapend héél rijk dankzij...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

07 jul 2018, 17:21

Prima Vera schreef:
Wil. schreef:Dan heb je 't toch alleen maar over hun manier van stemmen winnen?

Maar hoe komt het dat ze zoveel geld krijgen, Sof?
Ze krijgen hun dotatie naargelang de stemmen die ze krijgen. In verhouding krijgen de andere partijen dezelfde dotaties. Alleen is nva is slimmer om hun geld te beheren. Het is de spa met pipo Elio die gezorgd heeft dat de dotaties nog hoger werden. Maar toen deden zij het nog goed. En nu maar klagen. Bah allemaal jaloezie, afgunst en nijd.
 Dat wij politici ook nog eens verrijken door partijdonaties is wraakroepend.
En wáárvoor is dat nodig, die partij dotaties van óns belastinggeld??????

Werkingskosten van een politieke partij horen betaald te worden door:
1 de partijléden en
2 de politici ZELF, ze krijgen godverdomme meer dan genoeg geld náást hun vette 'loon' in de vorm van onkostenota's onder andere, daar moet níet nog een pot geld van de belastingbetaler bíj om de kiezer nog beter te kunnen bedriegen en beliegen!

Reeds járen is die politiek kliek dieven aan het spartelen om te ontkomen aan besparingen op henzelf maar de citroen van het werkvolk is óp en ze zullen nu eindelijk eens moeten beginnen snoeien bij zichzelf - schaf die hele koehandel van partijdotaties maar áf en géén cént meer tot de schuldenberg is áfgelost en de leugenbegroting overschot heeft!
Dat half miljárd bf van nva is al een slok op borrel, tel daarbij de besparing van álle partijen en we zijn goed op weg...het wordt hóóg tijd dat de politiek INLEVERT want iedereen is het spuugzát.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 jul 2018, 10:59

Ik heb een advocatenpraktijk (met 6 adv.) en ben politieker, de praktijk levert enorme inkomsten op voor mij en als parlementslid verdien ik ook een centje bij.
Ook andere collega-politici uit andere sectoren dan het recht, genieten van meerdere inkomsten en dat dan ook nog eens gelijktijdig.

Volgens sommigen begint hier het immense "graaien" al, maar ik vind dat niet, ik vind dat prima zo.
De staat geeft mij gelijk...

Waarom mag een inwoner die met een inkomen lager dan de armoedegrens geen paar centjes bijverdienen...?
Zou diezelfde inwoner ook een vergoeding kunnen krijgen indien hij als parlementslid zou verkozen worden, of zou hij gestraft worden?
Ben heel nieuwsgierig...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

08 jul 2018, 11:33

 Waarom mag een inwoner die met een inkomen lager dan de armoedegrens geen paar centjes bijverdienen...?
Dat mag nu toch? Nog wel 500€ per maand en tot 6.000€ per jaar, wauw, hé
En als er genoeg werkmieren daarvan gebruik gaan maken, dan veranderen de klojo's de regels weer en zullen ze daarvan weer een veelvoud stelen, zoals met álles.
De schánde met kruimeltjes strooien terwijl dat politieke crapuul maandelijks én nog wel legaal méér steelt van de werkmieren dan die per jaar kúnnen verdienen!
En dat komen ze dan met uitgestreken smoel en fier nog verkondigen terwijl ze het volk het licht in de ogen zelfs niet gunnen.  :evil: