tekstvakken verwijderen exell

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

09 jul 2018, 12:38

Goeie morgen iedereen


Ik heb onlangs een tiental grafieken in gebruik genomen op 1 tabblad, vol met cijfers.
In iedere grafiek heb ik een viertal  kleine tekst  vakken moeten plaatsen  om gegevens in te vullen die nodig zijn

De grafieken schuif ik mee met de cijfers omlaag (geeft een goed overzicht van cijfers en grafiek)
en alle tekst vakken schuiven ook mooi mee met de grafiek (blijven op hun plaats).

maar het gevolg is dat die tekst vakken (zodra ik de grafiek mee schuif met de cijfers naar beneden)
verschijnen buiten de grafiek, maar dan als een leeg tekst vlak,
komt er nog bij dat ik intussen ook nog een paar kolommen heb bijgevoegd met gevolg dat die lege tekst vakken
nu ook tussen de cijfers terechtkomen..........zeer vervelend je wil een cijfer invoegen en je krijgt een leeg tekstvak te zien. 

Ik probeer de lege vakken te verwijderen met  >>Rechtklik>>punten verwijderen>>>Backspace , dan is ie weg maar dan verschijnt die weer iets verder onderaan ???????????
Het zal wel mijn fout zijn dat er zovele zijn omdat ik de neiging had , als er een leeg tekst vak in de weg stond om hem gewoon wat verder in een lege ruimte te zetten, als je niets ziet is er ook geen probleem!!!!!! nu zit ik met de gebakken peren.

Concreet is mijn vraag nu: Hoe kan ik de lege tekstvakken  die in de weg staan definitief verwijderen.
Is de manier waarop ik het doe Rechtklik>>punten verwijderen>>>Backspace de goede manier of doe ik het verkeerd.

Het is ook mogelijk dat er zoveel staan die ik opzij geschoven heb, dat ik de indruk krijg dat ze steeds terug komen
het gaat hier tenslotte over 10 verschillende grafieken ,in ieder geval moeten die dingen weg en dat lukt zomaar niet met Delete en /of verwijderen.
Het betreft een Microsoft Exel starter, die heeft dus ook niet alle mogelijkheden ter beschikking
Die  weet hoe het moet  hoor ik graag. 

Alvast dank
geo





 .
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 jul 2018, 12:17

geo, 

met de rechtermuisknop in het tekstvak klikken --> Knippen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

10 jul 2018, 15:15

Sony
Het leven kan toch simpel zijn hè, zeker met een beetje meer geduld.
ik heb van alles geprobeerd om die dingen weg te krijgen ,inclusief rechtsklik >knippen maar niets werkte, althans naar mijn idee.
Wat ik nu zie is dat bij rechtsklik>knippen zoals U aan geeft je 3à4 seconden moet wachten voor ie verdwijnt, met gevolg dat ik er van uitging dat dit niet werkte .
Ik heb een snelle pc dus is die paar seconden voor mij een eeuwigheid, ik geloof er niets van
dat geduld toeneemt met de ouderdom,al spreek ik maar voor mezelf.
Weer een les geleerd.

Van harte dank voor de reactie, en maar duimen voor de rode duivels vanavond.
Groeten
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 jul 2018, 18:49

geo,

De tekstvakken zijn weg, goed zo.
Bedankt voor het melden en veel succes verder.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet