Mieren

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

12 jul 2018, 16:25

Ik heb al weken last van mieren.Het grote probleem is dat ze soms binnenkomen langs het kleinste spleetje.
Er is geen enkele gangbare spray die ik nog niet geprobeerd heb.Mierenlokdozen incluis.Telkens ben ik voor
enkele dagen gerust en dan begint het spelletje opnieuw.Ik heb buiten waar ik ze zag verdwijnen in een gaatje
onder de dallen  puur bleekwater gegoten,ook zonder resultaat.Bestaat er dan niets dat me van deze mieren
verlost?
Zeg nooit nooit meer

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

12 jul 2018, 18:48

Heras;

Neem een syliconespuit bij de hand waarvan de top niet te ver is afgesneden (kwestie van in het gat waar de mieren uitkomen te kunnen spuiten.)
Kook water en giet dat in het gat en onmiddelijk spuit je het gat vol sylicone.
Als er nu nog uit komen gekropen heb je te maken met supermieren die resistent zijn tegen kokend water en die los door kleverige sylicone heen kruipen. :D
Heb er nog nooit zo'n soort tegengekomen , maar.... :D

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

15 jul 2018, 10:15

Ik word sinds een paar dagen gerustgelaten van de ambetanteriken van mieren.Ik heb buiten kokend water gegoten en in een paar openingen tussen de dallen waar ze uitkropen vloeibaar cement gegoten,tot de gaten volzaten.
Binnen heb ik in een hoek waar de plinten aansluiten een opening gevonden waar ze uitkwamen,die heb ik ook met een grote ouderwetse injectiespuit volgespoten met dunvloeibare cement.
Verder heb ik in de aveve een produkt gekocht in poedervorm en dat royaal uitgestrooid,zodat ze het mee nemen in hun nest.
Nu maar de vingers gekruist houden,want ook de buren hebben veel last zelfs binnen.Zou het misschien een supermierenjaar zijn met die hitte en droogte? :D :D
Zeg nooit nooit meer

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 jul 2018, 10:57

Heras schreef:Zou het misschien een supermierenjaar zijn met die hitte en droogte? :D :D
Telkens bij grote hitte.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... ~a16beaeb/
https://www.meldpuntongedierte.nl/insec ... ag-in-huis
https://www.pelckmans.net/nl/blog/een-m ... zo/details
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 jul 2018, 11:10

Heras;

De mieren die niet verbrand zijn van het kokend water hebben hun heil gezocht bij de buren :D.
Bepaalde soorten mieren graven los door cement ( en dat is geen grap), hoe zouden ze anders van tussen de voegen komen?
Nu als je ze kwijt bent is dat het belangrijkste.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 jul 2018, 02:32

Ik heb "Mierenbuffet" van Ecostyle toegepast.
Het was een zeer grote nest, met gewone en vliegende mieren.
De volgende dag: weg nest!!

Ik heb hier geen belang bij, maar kan iedereen dit product aanraden.
Ondank is 's werelds loon