Wie kan mij hierover een uitleg verschaffen?

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 jul 2018, 11:56

Hellokes iedereen, laatstleden was er de E3 prijs, een wielerwedstrijd, ik zag daar toen de renners over de Kapelberg reden, tot mijn grote verbazing, iets wat op het volgende leek
 
Afbeelding

Dit zijn informaties over de Mur de Bretagne, maar daar kon ik toen op de verticale as 900m lezen.

Ik heb daar toen geen foto van gemaakt, maar richtte ik mij tot de VRT met de vraag of er hier soms een vergissing was, in België hebben wij toch geen bergen met een hoogte van 900m.

Ik kreeg volgend antwoord (waarschijnlijk van iemand die door mijn vraag niet wist wat antwoorden) "We hebben het beeld nog even gecheckt en de verwarring zit in het feit dat er normaalgezien in grafiek én lengte én hoogte wordt getoond. Maar hier werd enkel de lengte aangegeven, waardoor het lijkt alsof dat de hoogte was"

Gisteren tijdens de beklimming van de Mur de Bretagne in de ronde van Frankrijk, zie ik opnieuw zo een aanduiding, en die is ook geen 1545 meter hoog.

Kan iemand mij een uitleg geven wat ze hiermede bedoelen, of mij een mailadres bezorgen van een of andere reporter van de VRT aan wie ik die vraag zou kunnen stellen, waarvoor dank.

Groetjes

Danny 
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

13 jul 2018, 13:39

In dit specifieke geval : Hoogte ( verticale lijn ) delen door 10.....
Kapelberg : 90m
Koppenberg : 79m
Couberg ( NL ): 141m
Paterberg : 80m
Muur van Hoei : 204m
Muur van Geraardsbergen : 110m

Aantal meter boven de zeespiegel ( TAW ) !
Doe wel en zie niet om !

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 jul 2018, 17:49

Fregat, bedankt voor uw reactie, maar ik weet niet waarom jij daar aanhaalt dat men die verticale waarde moeten delen door 10, en waarom niet door 7.5 of wat weet ik nog.

Ik ben eens te rade geweest bij een wielertoerist, en wat ik daar vernam is dat het wel eens hoogtemeters zouden kunnen zijn ...

Maar dan klopt het ook niet, zie onderstaande printscreen van wat er over die Mur de Bretagne kan gevonden worden

Afbeelding

Ik stel mij de vraag wat de bedoeling is van die mensen die zoiets in beeld brengen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

13 jul 2018, 18:01

Hoogtemeters = gemeten verticaal van aan de voet tov. top !
Hoogte top van de helling is tov . zeespiegel !

Mijn theorie voor de Kapelberg kan kloppen als U 900m aflas ! Te top tov de zeespiegel is 90m . Waarom ze 900 m opgeven is mij een raadsel . Voor de Mur de Bretagne zijn het vermoedelijk de hoogtemeters van de helling die ze ook X10 opgaven !
Doe wel en zie niet om !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 jul 2018, 21:04

Dat 'grafiekje' gaat over het totaal aantal hoogtemeters van de rit  (1880) waarvan er op dat moment 1454 zijn 'beklommen' of hoeveel er nog komen tot de finish. Als je op de eerste keer 'Mur'  900 zag dan is het het laatste.De kilometer afstand telt trouwens ook af.