Arbeidsmatige activiteiten

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

14 jul 2018, 11:35

Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) maakt voor volgend jaar 3,2 miljoen euro vrij om personen met medische, mentale, psychiatrische of sociale problemen die geen gewone job kunnen doen, toch te helpen aan een zinvolle dagbesteding via 'arbeidsmatige activiteiten'.
Het gaat dan om zakken inladen in een supermarkt, een handje toesteken op de zorgboerderij tot handdoeken opvouwen bij de kapper. Die activiteiten doen ze op vrijwillige basis, maar ze worden wel bijgestaan door een erkende ambtenaar die daarvoor een subsidie ontvangt.

[s][/s]Arbeidsmatige activiteiten geven structuur aan hun dag, klinkt het. [s][/s]

Vanaf 1 juli kunnen kwetsbare personen ook starten met een activeringstraject.
Dat is een kort traject van maximaal 18 maanden, die hen moet helpen de stap te zetten naar volwaardig betaald werk. De VDAB beslist of iemand in aanmerking komt, minister Vandeurzen en zijn collega van Werk Philippe Muyters (N-VA) financieren.



http://www.knack.be/nieuws/gezondheid/v ... 1531559982

Alle demente mensen dienen zich in te schrijven bij de VDAB.
Die moeten handdoeken gaan plooien bij de kapper en een statutair ambtenaar kijkt toe of dit volgens de procedure verloopt. Dit land is zot. De waanzin druipt er van af![s][/s][s][/s][s][/s]

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 jul 2018, 11:38

Is dat niks voor U. I;p;v hier de verzuurde  te spelen.
dejules

14 jul 2018, 11:44

voorn schreef:Is dat niks voor U. I;p;v hier de verzuurde  te spelen.
U deed zo een "werkzaamheid" als statutair leegloper?

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

14 jul 2018, 12:58

Help,help,help !!! Juleke zoekt wanhopig naar aandacht.
Daarom dat hij nog maar eens een nieuwe draadje opent.
HELP, de statutaire leeglopers achtervolgen mij.
IK LIJD AAN PARANOIA !!

Groeten Juleke.
dejules

14 jul 2018, 13:50

petrol schreef:Help,help,help !!!
Volgens de experten kampt België in 2019 nog altijd met een tekort van 5,8 miljard euro,
terwijl het de bedoeling was om volgend jaar op ongeveer 3,2 miljard te landen.


Bij ongewijzigd beleid loopt het tekort zelfs op tot 6,6 miljard in 2020. Het geeft veel te denken over de belofte van de regering-Michel om in 2020 aan te knopen met een budgettair evenwicht.

Ook dat lijkt onhaalbaar zonder bijkomende, harde ingrepen. 



https://www.demorgen.be/politiek/regeri ... -b35af148/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jul 2018, 13:55

petrol schreef:Help,help,help !!! Juleke zoekt wanhopig naar aandacht. 
Vandaar dat hij nu eens een draadje opent over zichzelf. Hij beantwoordt nl. aan twee profielen die hij in zijn posting vermeldt:

1. Het betreft "personen met medische, mentale, psychiatrische of sociale problemen" : daar zit alvast iets tussen dat voor hem van toepassing is. Hij mag zelf nog kiezen wat.

2. die personen "worden wel bijgestaan door een erkende ambtenaar die daarvoor een subsidie ontvangt" : julio ontvangt al een subsidie. Hij is immers SWT - statutair werklozensteun trekker, toch?

Ik kom zelf niet in aanmerking: ik val niet onder punt (1) en voor punt (2) heb ik het te druk met het verbrassen van mijn uitgestelde wedde. Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 jul 2018, 15:30

Wil. schreef: Ik kom zelf niet in aanmerking
… om te werken. Zelfs handdoeken opvouwen lukt U niet, leegloper.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 jul 2018, 15:39

 minister Vandeurzen en zijn collega van Werk Philippe Muyters (N-VA) financieren.
Nog "VAN HET BELASTINGGELD" bijzetten Juul. :D
En die 2,6 Miljard....die schuiven ze toch door naar de volgende legislatuur,ze hebben er geen probleem mee, zijn ze er terug bij,dan graaien ze verder en dan schuiven ze het te kort  gewoon verder door naar 2026.
Rekenen is hun sterke kant niet, en dat reken machientje van de Muyters.... daar is de batterij van plat. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

14 jul 2018, 17:47

Ik vind die "arbeidsmatige activiteiten" ook maar een uiterst bedenkelijke politieke kronkel hoor!

Er bestaat trouwens al een systeem om mensen met een beperking voor te bereiden op de reguliere arbeidsmarkt: 
de zogenaamde "progressieve tewerkstelling".
Waarom dan nog een bijkomend systeem in leven roepen?
Om nog meer postjes te kunnen uitdelen aan de ambtenarij.

Jules heeft hier wel een punt.

Bovendien kunnen mensen die geen normale job aankunnen, terecht op een "beschutte werkplaats" voor een zinvolle tijdsbesteding en structuur.
Ondank is 's werelds loon

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

15 jul 2018, 07:56

dejules schreef:
petrol schreef:Help,help,help !!!
Volgens de experten kampt België in 2019 nog altijd met een tekort van 5,8 miljard euro,
terwijl het de bedoeling was om volgend jaar op ongeveer 3,2 miljard te landen.


Bij ongewijzigd beleid loopt het tekort zelfs op tot 6,6 miljard in 2020. Het geeft veel te denken over de belofte van de regering-Michel om in 2020 aan te knopen met een budgettair evenwicht.

Ook dat lijkt onhaalbaar zonder bijkomende, harde ingrepen. 



https://www.demorgen.be/politiek/regeri ... -b35af148/
Bwa,op de 450 miljard schuld die al opgebouwd is sinds de jaren '70 maakt dat niet veel uit.
Let it be !!

Let It Be
The Beatles
When I find myself in times of trouble, Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom, let it be
And in my hour of darkness she is standing right in front of me
Speaking words of wisdom, let it be
Let it be, let it be, let it be, let it be
Whisper words of wisdom, let it be
And when the broken hearted people living in the world agree
There will be an answer, let it be
For though they may be parted, there is still a chance that they will see
There will be an answer, let it be
Let it be, let it be, let it be, let it be
There will be an answer, let it be
Let it be, let it be, let it be, let it be
Whisper words of wisdom, let it be
Let it be, let it be, let it be, let it be
Whisper words of wisdom, let it be
And when the night is cloudy there is still a light that shines on me
Shine until tomorrow, let it be
I wake up to the sound of music, Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom, let it be
Let it be, let it be, let it be, yeah, let it be
There will be an answer, let it be
Let it be, let it be, let it be, yeah, let it be
Whisper words of wisdom, let it be
Songwriters: John Lennon / Paul Mccartney
dejules

15 jul 2018, 09:07

petrol schreef: Bwa,op de 450 miljard schuld die al opgebouwd is sinds de jaren '70 maakt dat niet veel uit.
Let it be !!

Let It Be
Leegloper, het zal uw tijd wel duren, toch?
Après nous le déluge.

https://www.youtube.com/watch?v=QXMUY4deXs0

Volgens de experten kampt België in 2019 nog altijd met een tekort van 5,8 miljard euro,
terwijl het de bedoeling was om volgend jaar op ongeveer 3,2 miljard te landen.



Bij ongewijzigd beleid loopt het tekort zelfs op tot 6,6 miljard in 2020. Het geeft veel te denken over de belofte van de regering-Michel om in 2020 aan te knopen met een budgettair evenwicht.

Ook dat lijkt onhaalbaar zonder bijkomende, harde ingrepen. 




https://www.demorgen.be/politiek/regeri ... -b35af148/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 jul 2018, 10:44

Werk en zorg bieden samen kansen: N-VA/CD&V zorgen voor iedereen en niet enkel voor hun leden..?
https://www.philippemuyters.be/nieuws/w ... men-kansen

Met het werk- en zorgdecreet formaliseren we in 2018  3.800 plaatsen arbeidsmatige activiteiten (AMA) voor kwetsbare mensen met een medische, mentale, psychische of sociale problematiek.
3.800 bijkomende jobs reeds gecreëerd die de sponsor weer zal mogen betalen...enkel nog maar voor 2018...
We hebben de ambitie om de komende jaren 7.750 plaatsen voor AMA te creëren in de social profit, profit en sociale economie.

Jobs-jobs-jobs? Het plebs wil jobs?
Wel het plebs zal er krijgen, sèh, wel zelf te sponsoren natuurlijk...
3.800 AMA'ers 7.750 AMA'ers = 11.550 AMA'ers
En die moeten allemaal gepamperd worden door het plebs, ze vragen er immers zelf om?
Formaliseren noemen ze dat...
Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

15 jul 2018, 10:56

Leegloper? Is maar de vraag wie hier de verzuurde leegloper is hé juleke!  
Ice

15 jul 2018, 13:24

maior domus schreef:Ik vind die "arbeidsmatige activiteiten" ook maar een uiterst bedenkelijke politieke kronkel hoor!

Er bestaat trouwens al een systeem om mensen met een beperking voor te bereiden op de reguliere arbeidsmarkt: 
de zogenaamde "progressieve tewerkstelling".
Waarom dan nog een bijkomend systeem in leven roepen?
Om nog meer postjes te kunnen uitdelen aan de ambtenarij.

Jules heeft hier wel een punt.

Bovendien kunnen mensen die geen normale job aankunnen, terecht op een "beschutte werkplaats" voor een zinvolle tijdsbesteding en structuur.
Inderdaad, MD beschutte werkplaatsen zíjn er al, dus is er géén nood aan meer.

Dus nog maar een systeem erbij om, behalve langdurig ZIEKEN, ook de rest van de autochtonen die nog overschieten, aan het werk te jagen....tot de gékken toe! (daar komen vást ook wel weer boetes en uitsluitingen voor aan, nóg wat meer leefloners dus: afbraak van élk ondersteunend systeem voor de autochtone bevolking!)

En wélke gevolgen zou het hebben om "personen met medische, mentale, psychiatrische of sociale problemen" in het arbeidscircuit in te schakelen, zelfs mét 'toezicht' van een erkende ambtenaar?! Oooo...daar hebben die politieke nitwitten nog niet over nagedacht, zeker?

En dat ook weer om 'erkende ambtenaren' op de loonlijst van het volk met belastinggeld te houden én zelfs nog wat jobkes en ambtenaren bij te maken die moeten helpen om SZ zo snel mogelijk te kunnen leegzuigen....
Dan kan nva weer komen zagen dat alles voor de burger onbetaalbaar is geworden en wij geen gebruik meer kunnen maken van SZ omdat zíj opzettelijk de hele pot hebben uitgedeeld, leeggezogen door mensen, ongeschikt om te werken, af te persen en verplicht te doen werken in ruil voor de uitkering waar ze récht op hebben en die zal worden afgepakt bij 'ongehoorzaamheid'...

In plaats van de werkonwillige migrantenjongeren aan het werk te jagen worden tot zelfs de mentaal zieken niet met rust gelaten onder het MOM wéér van zogezegde 'hulp' aan die sukkelaars, énkel om migranten en vreemde parasieten uit de wind te zetten, díe mogen rustig verder de SZ, waarvoor de autochtonen wérken, verder leegzuigen, versluizen en in de hangmatten blijven liggen!  :evil:
dejules

15 jul 2018, 13:28

Ice schreef: Bovendien kunnen mensen die geen normale job aankunnen, terecht op een "beschutte werkplaats" voor een zinvolle tijdsbesteding en structuur.

https://www.tvl.be/nieuws/bewel-en-scan ... beek-62225