Indien wensen zouden uitkomen!

Hier is plaats voor openbaar debat.
MaLoReg

17 jul 2018, 08:11

Kan natuurlijk niet maar lat ins ff fantaseren.....
Wat zou jij dan wensen?
Ik bvb. gezond eeuwig te mogen leven-ik heb geen goesting dat het leven ooit stopt.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 jul 2018, 08:57

Dat ik iedereen zou kunnen verlossen van zijn eigen beperkingen, dat is mijn wens. de andere mag jij hebben, die hoef ik niet...


Afbeelding

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

17 jul 2018, 10:43

MaLoReg schreef:Kan natuurlijk niet maar lat ins ff fantaseren.....
Wat zou jij dan wensen?
Ik heb verschillende wensen.
Maar eentje is om te reïncarneren als een kat bij een liefhebbend gezin.
20 jaar oud te mogen worden en dan hop naar een volgend gelukkig leven.
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

17 jul 2018, 10:46

Das een mooike-zo zie je maar dat in de fantasie alles mogelijk is!
Waarom ik bvb eeuwig zou willen leven is simpelweg omdat ik geen idee heb wat komt eens je dood gaat, en die onwetendheid daar ben ik niet zo'n type voor.
MaLoReg

17 jul 2018, 11:54

Als 't zou kunnen wil ik ook terug naar de jaren '60-'70...Pril en onbezonnen. Het was goed toen.
Sindsdien is alles heel erg veranderd en zeker niet ten goede. Hoe hebben we dit allemaal kunnen laten gebeuren? Waarom is dat 'goeie leven' zo drastisch veranderd?

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

17 jul 2018, 18:17

Een wereld zonder oorlog !!
Meer verdraagzaamheid ...
Maar ja t'is maar "fantasie" nietwaar.
MaLoReg

18 jul 2018, 08:00

Goh mensen dit topickje starte ik maar omdat de meeste met verlof zijn en 'k wou de boel hier een beetje draaiende houden-gewoon wat kletsen onder elkaar blijkbaar ist daar té warm voor.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

18 jul 2018, 09:55

Fijn topicje !  Fantaseren beperkt zich  immers niet tot 1 enkel moment en mét of zonder warmte  toch  leuk om aan te houden  !

In mijn fantasie zou ik graag een beroemde en machtige  figuur zoals bvb. Napoleon ,  Louis Quatorze of Caesar eens willen naar onze tijd  naartoe brengen . Hùn verwondering aanschouwen !
Ik zou  eigenlijk zelf ook wel eens willen teruggaan in het verleden  naar verschillende tijdsmomenten ,  als kijker  en raadgever.  Dan fantaseer ik dat ik een tas met allerhande reisapotheek en antibiotica heb en genees ik met een vingerknip de kleine en ietwat grotere kwaaltjes .Maar ja , misschien zou ik dan al vlug op de brandstapel belanden ?! :D

Het idee van Maloreg van eeuwig leven vind ik dan ook wel interessant  alleen vraag ik me af  zouden we dan geestelijk blijvend meekunnen ? Het is nu al zo bijbenen wanneer men de mentaliteit van de huidige tijd vergelijkt met inderdaad de jaren 60 toen we nog jong waren en het ook, volgens mij , véél beter was in alles dan nu !

Fantaseren ?  Plezant hé ?!
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

18 jul 2018, 10:10

Ja Phoebe we zouden geestelijk meekunnen want in de fantasie is alles mogelijk en de geest/verstand zou niet aftakelen (en zeggen dat ik nu al moeite heb om bij te benen wat bvb internet betreft).
Ik streef niet naar een machtig persoon te worden maar wél mezelf zonder de fouten die ik allemaal maakte-noem het de verbeterde versie. 'k Zou ook niet 2 hoog op een flatje wonen maar in een tuin vol bloemen en met minstens 2 herdershonden en een klein Keesje die de baas speelt. Ik zou ook kleinkinderen hebben: als 't niet anders kan neem ik dan al genoegen met ééntje (zoon ruil ik voor niets in, dat is een blijvertje).
Terug naar de jaren zestig: OMG wat was het toen goed en niet enkel omdat we jong waren maar 't was allemaal zo-hoe moet ik het zeggen: anders en beter!
Mijn gezegende leeftijd mag blijven omdat ik nu uit mijn fouten geleerd heb en vermits ik dan toch onsterfelijk ben, wat doet het er toe, tis de wijsheid die men doorheen de jaren vergaart.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

18 jul 2018, 12:04

Mijn wens : 
Hier op dit forum ( en hetzelfde geldt ook voor fora ergens anders) worden geregeld , om niet te zeggen dagelijks, interessante tot zeer interessante thema's aangesneden waar velen van ons iets aan hebben.
Spijtig genoeg zijn er zuurpruimen, azijndrinkers en andere wereldverpesters  die veel van die thema's naar de vaantjes helpen door hun niet bij het thema passende commentaar ( en dat is beleefd gezegd  :) ). Ik ga hier geen namen noemen, maar ieder van jullie zal wel begrijpen wat ik bedoel.

Nu mijn wens : laat die allemaal stevige krampen in hun vingers krijgen zodra ze aan een niet ter zake doende commentaar beginnen te typen en we zo van al die onnozelheden verlost geraken.
Maar die wens zal toch niet in vervulling gaan zekers  :?: :evil:
MaLoReg

18 jul 2018, 12:11

Mensen en hun commentaren zijn van allerlei slag. Eerbied is nog zo iets wat verloren is gegaan met de jaren. De moderne tijd laat toe om onder schuilnaam dingen te zeggen die men anders niet in de mond durft te nemen. Zoals met zovele andere dingen kijkt men er best over anders word men zelf nog verzuurd en dat zou jammer zijn.
Je gadacht kunnen en mogen zeggen zoals jij hier doet  flupke2 lucht op en neen, het zal de situatie niet veranderen maar bekijk het positief: je 'hoeft' niet te lezen wat je niet aanstaat dat is dan ook weeral een pluspunt. 

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

18 jul 2018, 12:35

Wij wonen ook op een flat maar ik kan luidop fantaseren over een huisje in de natuur , waar ik dus een uitzicht heb over velden en  heuvels  of bossen . Inderdaad een paar honden , er mogen ook zelfs nog wat kippen  vrij rondlopen in mijn boomgaard  ( voor de eitjes :D ). Ik fantaseer er mij voor 't gemak  in mijn koel huis in de zomer  nog 3 grote diepvriezers bij die ik dan volsteek , kwestie om een tijdje voort te kunnen  . Bak mijn eigen brood en in mijn schuurtje liggen aardappelen voor de ganse  winter en een klein serretje om wat in te hobby-en met bloemen en wat groentjes) .
Wel graag genoeg boeken om te lezen ,  radio en mijn tv  ook wel te verstaan  en mijn smartphone of laptop voor mijn gazetten te lezen .

Als ik er wat over nadenk schrijf ik hier waarschijnlijk een fantasie neer die een aantal forummers hier  dagelijks hebben ! :D :D
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

18 jul 2018, 13:00

ABSOLUUT maar dan zonder iphone of laptop  :lol:
'k Geniet er van hoe jij het beschrijft-ruik al het zelf gebakken brook en  'k zie den bok al achter de geiten lopen en de kippen heel vroeg in de ochtend kakelen......wat kan 't leven toch goed zijn ('k begin er van te zweten).
Ik zou een schuur hebben vol hooi-alhoewel 'k geen idee heb wat ik daar mee aanmoet  :lol: Ook een veld vol klaprozen (waar zijn die gebleven?) en nen grote open haard, dat wil ik ook.
Heb geen diepvrieskasten maar een grote héle koele kelder en de woonkamer vol met boeken en mals fris gras tussen mijn tenen -kleinkinderen die mijn zelf gebakken cake op smullen...brave kinderen.
Helaas helaas........mijn huis op den goeie buiten is verhuurd omdat er geen sprake van kan zijn daar te wonen-véél te onveilig op mijn ééntje en in de stad waar ik woon zijn haast geen echte Belgen meer dus het wegdromen doet me goed.
Wat ik ook zou willen fantaseren is altijd mooi weer-geen winters meer want ik gedij niet in de kou en iemand die wekelijks een veldboeket komt brengen om het intérieur op te fleuren (mijn planten en bloemen gaan nu, ondanks de goeie zorgen, veel te rap dood).
Verder zou vriendschap onder de buren ook goed doen-een beetje interesse zonder inmenging maar wel gemeend.
Ook het straatlawaai beperken want nu lijken ze allemaal uit den bol te moeten gaan en vieren feest door alles in de fik te steken en meer baldadigheden. Respect! 
MaLoReg

18 jul 2018, 14:41

Over 'reizen' hoef ik niet zo te fantaseren-gewoon putten uite de herinnering.
Toen, lang geleden was 'het vliegtuig nemen' niet zo vanzelfsprekend, men reisde met de trein.Aangekomen in Napels drumden piccolo's met het nodige egard om koffers aan te nemen.
Op Capri componeerden smoeselig uitziende jongens: Oh. bella bella: liedje over mijn naam.
Op de Matterhorn vroeg een Zuid Amerikaanse chirurg mee te gaan naar zijn land - daar trouwen en kindjes krijgen....'k was zelf amper 16jr. In al die vreemde landen moesten we ons behelpen met grimas en handgebaar want de mensen spraken enkel hun eigen taal........nu vliegt men de sterren eraf en liefst zo goedkoop mogelijk-in 'den vreemde' spreekt men (alhoewel soms moeilijk verstaanbaar) Engels en
kun je over de koppen lopen, ongenietbaar véél toeristen die een all-in boeken om zich vol te proppen en het gerstennat or whatever it may be rijkelijk in de kelen laten vloeien en vechten om een strandbed.
Vraag me af waar de magie van het 'ontdekken' is gebleven, van nieuwe culturen te omarmen en er uit te leren. Ach ja, die nieuwe culturen huizen nu in ons land maar jammer genoeg kan men er niet veel goeds uit leren.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

18 jul 2018, 20:13

Wat een mooi verhalende fantasie , Maloreg , al zie ik het wat vermengd met nostalgie . Ik bezondig mij er  echter ook aan en denk ook aan  die  nu verdwenen velden van toen  met klaprozen en korenakkers met blauwe korenbloemen . Die koele kelder bij mijn grootmoeder , die voor de winter begon helemaal vol stond met inleggroenten in Weckpotten  en  potjes confituur van aardbeien uit eigen hof .
Het bakken van wafels op Allerheiligen , 'hors d'oeuvre' als feestmaaltijd wanneer het kermis was . Konijn met zelfgemaakte kroketten met Oudejaar.
 Het als kind verlangend uitkijken naar Pasen en  een kadootje met St.Maartenfeest ; gevoel dat bij kinderen van nu bijlange niet meer zo intens is als het was voor ons, omdat het ganse jaar door eigenlijk feest annex kado's is voor hen . Wij bricoleerden ons eigen speelgoed in elkaar en amuseerden ons rot in het bijeenzoeken van attributen.
De ronkende stoof met kolen . Het wasbassin met 'Amidon' er voor geplaatst waarin wij dan  als kind ons wekelijks bad kregen . De papieren stores aan het venster , de radio met het wekelijks kinderuurtje waar iedereen dan stil luisterde naar de  spannende vertellingen.
Pff .. ik kan zo nog een tijdje doorgaan hoor ..

Op reis gaan was er evenwel voor mij niet weggelegd . Als kind was het voor mij  een enkele keer eens  met de mutualiteit naar de zee . Voor de rest speelden wij thuis met onze vriendjes , gingen vissen op dikkopjes in de beek met krakkemikkig zelfgemaakte visnet (of wat er voor doorging :D) Maar je hebt gelijk , Maloreg. Reizen is nu ook 'gewoontjes' geworden . Niet meer zo avontuurlijk ontdekkend . Marginaal beleven in all -ins waar men zich veelal  al op een degoutante manier  durft laten gaan . Inhoudsloos ..

Drugs , onveilig gevoel op straat ,  de 'hangjongeren' met slechte bedoelingen  ,  computers , social media  , allemaal dingen die nog niet bestonden in onze wereld van toen .  Bvb. Je fiets bleef gewoon tegen je gevel staan , zonder slot en hij stond er 's anderendaags nog altijd . Het eenvoudige leven waarin de mens zichzelf niet achterna holde en elkaar in luxe verwerven wou aftroeven.
De enige zwarte die hier toen in onze stad rondtrok was een breedlachende man van wie  ik me als kind herinnerde dat hij 's zaterdagsavond rondtrok met zijn fiets om  dropsnoepjes in een wit tipzakje te verkopen waarbij hij uitriep :'  Boma Boma ,  5  Frank , Boma  !

Het is nu wel anders ..

Die moderne tijd ?! Alleen senioren weten  nog écht hoe veel beter het destijds was . Men kan het niet uitgelegd  krijgen aan de generatie van vandaag . Waarschijnlijk denken ze dat het enkel in onze 'fantasie' bestond ... :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....