bent u bereid !

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 jul 2018, 08:13

Een paar vraagje omdat ik een stelling zou kunnen in nemen hoe de senioren daar over denken !

Als je uit eten gaat ben je bereid om voor een steak van een  WAGYU koe 110€ per persoon te betalen?

of
van een Holstein melk koe 85€ per persoon

van een Bianco della corta  85€ pp

van een Chanina koe        85€ pp

Ik ben benieuwd
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 jul 2018, 08:29

1) ik ga nooit eten
behalve in het buitenland pizza's gaan halen (6 €)
2) dergelijke prijs kan ik me niet veroorloven

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 jul 2018, 08:39

Nee. 

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

22 jul 2018, 09:10

Er is wel degelijk  een verschil in smaak tussen de verschillende rassen. Dat ligt niet enkel aan het ras maar ook aan de manier waarop ze gekweekt en gevoederd worden.
Maar of die zo duidelijke verschillen in prijs waard zijn betwijfel ik .
Daarom : de exuberante prijzen voor een steak waarover denlowie schrijft : zeker niet aan mij besteed  .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 jul 2018, 10:59

Vraagje; staat er op dat stuk vlees dat op je bord ligt dat het van dat specifiek rund is. :D :D

Ze kunnen een mens wijs maken wat ze willen ,sommigen zouden een kater voor konijn verkopen als ze zeker zijn dat je niet weet dat je het verschil ziet aan de beentjes.
 Geef mij maar een lekker stuk vlees van een gewoon rund , moet geen stamboekvee zijn.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 jul 2018, 11:20

Wat de restaurants aan winst % nemen op dat vlees is schandalig, net als bij wijn.
Goed bereid paard wordt heel vaak verkocht als beafstake of chateau brian.
Geef mij maar een echt lekkere spiering of 6 rib.
Of een lekker stukje varken  8)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

22 jul 2018, 12:15

A fool and his money are easily separated.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

22 jul 2018, 12:39

Beter nog: Voor zulke prijzen zou het restaurant een echtheidscertificaat (per steak) moeten bijvoegen. In navolging van bvb de certificaten die bij diamanten gevoegd worden. Ongeopend uiteraard of anders weet je nog niets!

Geef mij nog maar eens 100- en 1000jarige eieren in een slaatje in Shanghai, Xi'an, Urumqi of Turpan. :D
Sorry to rant!
MaLoReg

22 jul 2018, 13:22

.....en die langdurende vergadering van gisteren smijt ons opeens terug naar de jaren 1940!
Ons 100 grammekes ossegerookt terug in krantenpapier-onze patatjes los in de draagtas.......

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

22 jul 2018, 14:04

denlowie schreef:Als je uit eten gaat ben je bereid om voor een steak van een  WAGYU koe 110€ per persoon te betalen?
Nee! Je kan mij niet wijsmaken dat die beter smaakt dan een gewone goede steak! Ik zou er een kater aan overhouden om zoveel te moeten uitgeven aan een stuk vlees.
Vroeger gingen wij zelden of nooit uit eten, wegens te duur.  Nu we in Spanje wonen gaan we regenmatig (uit) eten. Hier is alles nog betaalbaar.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

22 jul 2018, 15:33

misschien is dit een tip van Sergio herman
:lol: :lol: :lol:
ik geloof geen bal van al die speciale rassen vlees.
aub ,geef mij maar een van ons belgisch blauw
of een goeie paardenbiefsteak :wink: 
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 jul 2018, 19:24

Ben zeer blij met zoveel antwoorden, die prijzen die ik hier aanhaalde was zelfs nog niet van een sterren restaurant maar van een gekend vlees restaurant waar veel lieflafjes verkocht worden.

Ik zit reeds van 1959 in het vlees.

En weet je de prijs van het varkens vlees bij de groothandelaar is zelfs minder dan in het jaar 1978.

Het rund vlees is een paar % omhoog gegaan op die 40 jaar.

En daarom zoeken ze allerlei foefjes om hun vlees zeer duur te verkopen, de kweker krijgt een almoes.

En ja voor mij is een Belgisch wit blauw, of een West-Vlaams rood rund ook in orde hoor .

En als dit goed gebakken is zullen die grote kenners het nooit zegen welk ras het is,
Of het nu een Limousin is of een Hereford is zal niet lukken hoor.

De Holstein waar men onmenselijke bedragen voor vraagt in een restaurant is een dood gewone koe  van ten minste 3jaar  en een paar maanden nog is vetgemest !

Als ik deze prijzen zie op kaart, ik denk dat ik vertrek.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

22 jul 2018, 19:28

Wie , op een bepaalde leeftijd (de onze dus), nog niet weet dat er genoeg volksverlakkers rondlopen ... moet maar betalen uit misplaatst chauvinisme, stommiteit en complete onkunde.
Een nazaat van een slager en restauranthouder uit Sint Truiden ... pre-WOI en het interbellum.
Om het, voor de zoveelste maal, aan te halen: Il ne faut pas pousser bobonne dans les orties!
Betaal wat u wil voor "speciallekes" maar vergeet nooit dat de nadenkende zich hier niet aan laat vangen ... of hij moest in gezelschap van een plezante madam zijn ... dit verandert voor velen de realiteit ... been there more as once!
Als geld geen probleem is ... doe wat u wil ... ik doe dat ook maar zit er niet over te semmelen.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

23 jul 2018, 00:23

denlowie schreef: De Holstein waar men onmenselijke bedragen voor vraagt in een restaurant is een dood gewone koe  van ten minste 3jaar  en een paar maanden nog is vetgemest !
Holstein op restaurant valt nog mee hoor. Bij De Veehandel in Antwerpen 44 euro voor 450 gram. Net zo duur als Belgisch wit-blauw.

Maar wat mijn beenhouwer durft vragen voor die speciallekes, dat is er echt over!