Nieuwe printer aankopen

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 jul 2018, 08:41

ik weet der momenteel niet echt éne die goed en voordelig is
dan zou ik eens moeten rondkijken

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 jul 2018, 08:57


pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 jul 2018, 10:47

Aldi heeft dat wat je zou kunnen aanstaan?

Vanaf zaterdag 28/07   HP 3720 AIO 

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 jul 2018, 11:04

met hp kan ik u moeilijk ten dienste zijn eigenlijk

ik volg ik daar heel weinig van , van hun verkoop
+ dat der daar weinig zijn met aparte inktpatronen
vandaar dat ik ......


voor 50 € kunt ge moeilijk in de zak gezet worden (aldi hp 50 € )zegt men altijd , maar voor deze hp zou ik toch niet gaan hoor , ik heb die eens gaan nasporen in duitsland
die scanner is een doorvoerscanner (dus niet met glazen plaat vanboven ) dat is maar voor heel sporadisch gebruik voor één blad papier ! dubbelzijdig printen is ook niet echt van toepassing
dan is die cannon stukken intressanter voor hetzelfde geld

kunt misschien eens kijken naar bv.
OfficeJet 7510 /100€

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 jul 2018, 11:15

@petros

Gebruik sinds kort de HP Office Jet Pro 6230, heb een aparte scanner, en die doet het prima.
Heeft wat tijd nodig de eerste keer dat je opstart, maar de rest vd tijd, snel, vlot en goede afdrukken.
€ 48,40 vlotte verzending inbegr.
.https://www.printabout.nl/printers/hp/1 ... etprinter/

Hier prijzen en reviews:
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/ ... rinters+HP

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

24 jul 2018, 11:32

Petros,

Ik ben al sinds 02-03-2016 in het bezit van een HP Officejet 5740 - All-in-One , gekocht bij Vanden Borre voor 125 €.
Tot hiertoe werkt alles prima : ik heb nog geen enkel probleem gehad.Ik heb daarbij de bijbehorende ink cartridges van het XL formaat gekocht , die gaan zeer lang mee.De prijzen zijn wel niet goedkoop,maar dat heb ik er voor over.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 jul 2018, 11:58

WillyV schreef:Petros,

Ik ben al sinds 02-03-2016 in het bezit van een HP Officejet 5740 - All-in-One , gekocht bij Vanden Borre voor 125 €.
De prijzen zijn wel niet goedkoop,maar dat heb ik er voor over.
Eentje van € 50  doet het even goed natuurlijk, mogelijk zelfs beter?
Voor gewoon dagdagelijks gebruik met basisfuncties.

https://www.test-aankoop.be/hightech/pr ... renprinter

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 jul 2018, 12:23

het probleem ligt hem gewoonlijk in de inkttanks
die kunnen soms duur uitvallen voor sommige modellen
en zoals tegenwoordig al de mode is , de bijgeleverde tanks zit maar een klets in
en als ge der ene met 3 kleuren in één tank hebt kan dat nog duurder uitvallen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 jul 2018, 12:56

Inkt en verbruik.

HP inkjetprinters paginaopbrengst:
http://www.hp.com/pageyield/articles/be ... Yield.html

Het inktgebruik bij inkjetprinters
http://www.hp.com/pageyield/articles/be ... seage.html

 In het algemeen geldt dat printers die regelmatig worden gebruikt bij onderhoudsprocessen minder inkt verbruiken
Langere tussenperiodes  bij afdruktaken, leiden tot meer onderhoud en vereisen dus een hoger inktverbruik...
De gebruiker bepaalt dus mee het verbruik.
De veelgebruiker zal dus zeker minder inkt verbruiken daar minder onderhoud.
De sporadische gebruiker verbruikt ook maar het onderhoud verbruikt mogelijk meer...

Is toch allemaal zo klaar als...water uit het kraantje...

Wat wel en wat niet afdrukken op papier?
De rest gewoon afdrukken als PDF?

Afbeelding

Afbeelding


:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 jul 2018, 14:38

die installatie cd is ook iets dat uitsterft hoor
ik zou niet kunnen zeggen bij welke der nog een cd bijgeleverd wordt
tegenwoordig is dat downloaden via de computer , net zoals de handleiding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 jul 2018, 09:21

prijzen is tegenwoordig iets hé
bij de bol staat die 60€
men moet tegenwoordig goed uitkijken qua prijzen
maar soms is het wel gemakkelijk als het dicht bij huis is

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

25 jul 2018, 11:25

pcekspeer schrijft : "Wat wel en wat niet afdrukken op papier? 
De rest gewoon afdrukken als PDF? "

Sinds wanneer kan ik iets "afdrukken" als PDF ??   Een PDF kan ik wel opslaan  :)

En wat ben ik met een opgeslagen PDF document  als ik de inhoud van dat document op papier nodig heb?,

Het topic gaat toch duidelijk over de "aankoop" van een nieuwe printer , dus hou de raadgevingen bij dit thema aub, anders ziet men op de duur het bos door de bomen niet meer.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 jul 2018, 12:04

@flupke2

De prtscr niet bekeken man, hum?
Hier en daar iets niet goed begrepen?
https://www.google.be/search?source=hp& ... &q=windows afdrukken als pdf

Nooit gehoord van Adobe?

Afbeelding

De wereld evolueert m'n beste, naar meer en meer opslag op toestellen ipv papier. Het kostelijke inktverbruik valt ook volledig weg. Alleen het allernoodzakelijkste wordt nog afgedrukt op papier, zo ook de gewone gebruiker.
Papier kan verloren geraken, ontvreemd worden, onleesbaar worden, neemt veel plaats in beslag, enz..
Veel bossen moeten ervoor sneuvelen, veel bedrijven met machines om te verwerken tot papier, enz...
De tijden veranderen en de meeste mensen worden hoe dan ook milieubewuster.

E-kranten, e-boeken, e-belastingen, zelfs e-cigaretten,enz...
Goede raad is altijd welkom maar wel eerst bijblijven hé.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/hui ... 83955.html
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

25 jul 2018, 12:53

naar "PDF afdrukken" .
Dit is de uitleg die ik hierover vond op  https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/usin ... o-pdf.html

"In plaats van een fysieke printer kunt u de optie Adobe PDF in praktisch elke Windows- of Mac OS-toepassing selecteren. De optie Naar PDF afdrukken maakt een elektronische kopie van uw bestand die u kunt opslaan naar schijf."

Het woord "afdrukken" wordt hier volgens mij verkeerd gebruikt en zou eigenlijk moeten zijn  " als PDF opslaan"

Onder "afdrukken" versta ik nog altijd  dat er  een afdruk op papier wordt gemaakt .
Hier  http://www.encyclo.nl/begrip/afdrukken   vond ik de volledige verklaring van het woord "afdrukken" , maar nergens zie ik iets staan in de aard van "opslaan" zoals  het bij "PDF afdrukken" wordt gebruikt.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat er meer en meer opgeslagen wordt ( onder welke versie dan ook) en minder afgedrukt. Dat is de evolutie waar ik ook in meega, voor zover het voor mij nodig is. 
Als voorzitter/secretaris van een seniorenvereniging moest ik vroeger alles op papier bewaren zoals verslagen van vergaderingen, inschrijvingslijsten , ledenlijsten, briefwisseling ( zelfs e-mails)  enz.... nu enkel nog een door ieder bestuurslid ondertekend officieel verslag van vergaderingen. Mijn papierstapel is daardoor naar schatting met 80 à 90 % verminderd.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 jul 2018, 13:35

[quote="flupke2"

 Mijn papierstapel is daardoor naar schatting met 80 à 90 % verminderd.[/quote]

Alle secretarissen van de hele (de ganse) wereld samengeteld: hoeveel bomen en werkuren zou dat gekost hebben?
Het milieu was niet hun eerste bekommernis?
Sinds 1993 kon je gebruik maken van PDF, als je het kende, van dit systeem van
Portable Document Format.
 Wanneer ben je overgeschakeld naar het afdrukken op het PDF?

Men kan dus  sinds 1993 afdrukken met een fysieke printer of AfDRUKKEN naar PDF.
Die maakt een elektronische kopie van uw bestand die u kunt opslaan naar de  schijf om zo nodig af te drukken..
De gewone gebruiker, en dus ook een secretaris, kan ze ook beveiligd maken, dat wist je natuurlijk. Dat kan hij ook simpelweg met papieren?

Je kan die PDF overdragen naar miljoenen anderen zonder ook maar een morzel hout te moeten kappen... Enveloppen? Zegels? Zegelmachines? Tijd vd postduiven?Postbedrijven? Stakingen? enz?

:wink:
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 25 jul 2018, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/