Ramen open of dicht bij deze hitte.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

26 jul 2018, 18:12

Midden in de stad en bakkend heet- zet ik alle ramen op en overgordijnen dicht of laat ik ramen overal dicht en ook de overgordijnen dicht.
Ik weet niet wat het beste is maar het is hier onhoudbaar warm; (weet wel het het mss overmorgen koeler word maar dan toch weer erg warm dus graag jullie oordeel).

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 jul 2018, 18:47

Alle rolluiken naar beneden in de loop van de dag en eventueel als de zon niet meer aan die kant schijnt naar omhoog bij valavond.
En gedurende de nacht maken dat er tocht in uw woning is, als ge s'morgens op staat :DZALIG!
Ja ,als ge geen rolluiken hebt ,de overgordijnen dicht maar veel zal dat niet uitmaken, jammer
MaLoReg

26 jul 2018, 18:50

Mijn vraag was: alle ramen tegenover elkaar open en dan de oVERGORDIJNEN dicht of alle ramen dicht en de overgordijnen ook dicht. (rolluiken heb ik niet anders zou ik dit gemeld hebben).

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 jul 2018, 19:15

MaLoReg schreef:Mijn vraag was: alle ramen tegenover elkaar open en dan de oVERGORDIJNEN dicht of alle ramen dicht en de overgordijnen ook dicht. (rolluiken heb ik niet anders zou ik dit gemeld hebben).
Je moet niet blaffen, tis al warm genoeg binnen.  :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
MaLoReg

26 jul 2018, 19:18

Feiten Benq-enkel de feiten benoemen.
Trouwens topic mag gesloten worden men zei net op TV : "alle ramen dicht laten tijdens de dag en s'nachts open zetten"
Mijn antwoord heb ik dus, toch bedankt voor de reakties.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

26 jul 2018, 20:05

Dat je dat zelf niet weet! Je haalt gewoon de hitte binnen als je nu overdag je ramen openzet. Is gewoon logisch denken hoor, niets meer.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 jul 2018, 20:05

Ja, heb er precies ook warm van gekregen.
MaLoReg

26 jul 2018, 20:06

Met zo'n hitte faalt het logisch denken. Maar 't is ne goeie tip want morgen zal het weer opnieuw bakkend worden.
MaLoReg

26 jul 2018, 20:19

Hebben jullie wel een idee hoe bakkend het hier is 2 hoog midden in de stad?
Er zijn geen tussenmuren dus alles is één grote ruimte met aan voor en achterkant grote ramen.
Geloof me dat is echt zweten dus neem me niet kwalijk dat ik een beetje kort van stof ben maar dat was/is zeker  niet mijn bedoeling.
Morgen dus alle ramen dicht maar dan ook alle overgordijnen dicht.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

26 jul 2018, 21:20

Zelfs hier op de buiten is het bakken, met de ramen en de rolluiken de hele dag dicht. Ik geloof best dat het in de stad helemaal niet te doen is. Wij mogen dan nog van geluk spreken want we hebben airco in huis. Maar bij mijn zoon ... ocharme mijn kleinzoontje van 8 maanden.

Om wat af te koelen, wat helpt is regelmatig je voeten in een badje met koud water steken.

Succes voor morgen!
MaLoReg

26 jul 2018, 21:24

Echt, ik meen het, tis NI te doen.
Dat is een goed idee om morgen een koud voetbad te zetten en ergens, 'k geloof op TV zeiden ze van het beddengoed eerst in de vrieskast te steken-dat ga ik niet doen maar 't zijn wel allemaal goeie hulpmiddeltjes.
Bedankt om me moed te wensen voor morgen, 'k zal 't nodig hebben.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

26 jul 2018, 22:33

Het beddengoed in de diepvriezer zou ik ook niet doen, maar misschien kan een koelelement onder je hoofdkussen wel wat helpen. Mijn schoonzus slaapt met natte washandjes rond haar voeten. Weet niet of dat helpt, maar het is wel een feit dat als je hoofd en voeten fris zijn, je hele lichaam opfrist.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

26 jul 2018, 23:58

W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 jul 2018, 11:11

Wij doen het al jaren zo als het warm is. Overdag ALLES dicht : vensters en deuren , overgordijnen enkel een klein stukje open zodat er nog voldoende licht  licht binnenkomt. 's Avonds , zodra het buiten voldoende is afgekoeld : ALLES open ( behalve de voordeur :)  ) en goed laten doorwaaien tot we in bed gaan. En ook dan nog zoveel mogelijk laten openstaan.
Resultaat gisteren in de namiddag : buiten 35°, in de woonkamer 24° . En dat zonder airco of andere hulpmiddelen.
Momenteel ( 11:09 uur) : in de woonkamer 23°, buiten 30°

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 jul 2018, 11:15

flupke2 schreef:Wij doen het al jaren zo als het warm is. Overdag ALLES dicht : vensters en deuren , overgordijnen enkel een klein stukje open zodat er nog voldoende licht  licht binnenkomt. 's Avonds , zodra het buiten voldoende is afgekoeld : ALLES open ( behalve de voordeur :)  ) en goed laten doorwaaien tot we in bed gaan. En ook dan nog zoveel mogelijk laten openstaan.
Dat lukt bij ons niet hoor. Omdat het niet afkoelt. Gisteravond 22u30 was het nog 28 graden. Dan ga ik echt mijn ramen en deuren niet open zetten.