ultralage-emissiezone

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

04 aug 2018, 16:58

anno 2017

https://www.youtube.com/watch?v=mWwTtYick0o

op het einde is het leuk :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 aug 2018, 16:47

En toch zijn er nog altijd mensen die de overkapping van de ring een goed idee blijven vinden!

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

06 aug 2018, 08:42

E.T. schreef:En toch zijn er nog altijd mensen die de overkapping van de ring een goed idee blijven vinden!
:wink: :wink:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 aug 2018, 16:49

Hoe ze het kunnen wegen weet ik niet,België is een punaise groot en toch zegt Europa da wij 76 miljoen kilo stikstofdioxide de lucht in blazen,dat ze dan gaan oplossen met een mega boete......daarmee is het opgelost zeker???


En wat met de vuile lucht van de ons omringende landen....zitten die onder een kaas stolp? :D
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/03 ... n-te-pass/
Maar is dat een aanzet om de auto's/vrachtwagens die volgens de norm te veel uitstoten een rode kaart te geven????Dat is ook een manier om de files te verminderen.
http://www.knack.be/nieuws/auto/zonder- ... 48387.html

Of beginnen ze in te zien,dat iedereen met een E auto niet haalbaar is en willen ze ons dan voor CNG warm maken zoals vroeger voor LPG??

https://www.pitpoint.be/blog-nieuwe-uit ... or-elkaar/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 aug 2018, 18:29

Maar als ze echt de vuile diesel willen verbannen, er is een oplossing, de  HVO biodiesel....en die stoot 89 % minder CO2 ,33 % fijn stof en 9 % minder stikstof uit......
https://www.denhartogbv.com/brandstoffe ... le-diesel/

Maar die kost 65 cent meer dan gewone diesel,dus als ze het probleem "diesel" willen aanpakken kunnen ze toch de accijns van de biobrandstof afschaffen....wat is het probllem. :D
Hier hebben de groene nog niet van gehoord zeker.....




https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 40359.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 aug 2018, 18:46

Hoeveel miljard liter is daar per jaar van beschikbaar?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 aug 2018, 16:54

Wil. schreef:Hoeveel miljard liter is daar per jaar van beschikbaar?

Hoeveel dat weet ik niet, maar het is een bijna onuitputtelijk bron,daar de HVO biodiesel het kan gemaakt worden uit restproducten en afval,en als de prijs van die diesel zonder accijns zou verkocht worden,zouden ze meer produceren,en meer mensen die tanken,wat dan voor de uitstoot weer goed is voor het milieu,halen ze de norm die Europa oplegt ,en moeten ze geen schone lucht kopen.(want dat is echt een klucht) :D
http://www.madeinmechelen.be/nieuws/bra ... iesel-aan/
Maar hiermee bewijst dat de regering 0,0000000% inzit met het milieu, om de poen is het te doen,en gaan ze er alles aan doen om de dieselauto te verbannen,en daar ze de uitstoot normen nog lager gaan leggen zal er op korte tijd vele diesellaars een rode kaart krijgen, dat is trouwens niet alleen voor de diesel, maar ook voor de benzine motor, er zijn alternatieven, namelijk ethanol,maar ook daar hebben de groene nog niet van gehoord zeker. :(
https://www.europa-vrachtwagens.nl/truc ... erationeel
Nu gaan ze voluit de E auto promoten, met uiteraard een subsidie voor wie ene koopt, tot ze tot de conclusie komen dat ze niet genoeg echte groene stroom kunnen produceren, en dat ze ook de accijns er op verliezen.
Trouwens die E auto is ook maar alleen voor mensen die een garage hebben, anders liggen de straten vol elektrische kabels en hebben ze terug een probleem. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 sep 2018, 16:58

Met de nieuwe uitstoot normen die Europa nu oplegt zal het file leed rap opgelost worden, en zal men massaal rode kaarten uitdelen in de autoschouwing,zelfs nieuwe auto's geraken ze aan de straatstenen niet meer kwijt, wat met de mensen die een wat oudere auto hebben?
terwijl de nieuwe diesels minder vervuilen dan benzine wagens,willen ze ons allemaal met een E of hybride wagen laten rijden.
Ze weten dat ze dat plaatje niet kunnen waarmaken, maar het is al lang een doorn in het oog dat de elite ,samen met de plebs in de file moeten staan,dus gaan ze de normen zo hoog maken dat men van armoede wel de auto aan de kant moet laten staan,en hopen dat men er nog de schrootprijs voor krijgt, die dan wel mag rijden in de afrikaanse en Oostblok landen. :(
https://www.hln.be/auto/langer-wachten- ... ~af7a3c07/
Nochtans is de benzine motor vervuilherder dan de diesel,gaat men via hogere accijnzen de diesel in het verdomhoekje duwen.
https://www.autogids.be/autonieuws/ontc ... 279;Lieven Bovyn verkoopsverantwoordelijke / sales manager bij Peugeot Automotive Group Waregem

Ik vraag me af waar de meedogenloosheid van de regering vandaan komt, die
door journalisten wordt overgenomen, om auto 's met diesel te
verwijderen, terwijl uit de analyses blijkt dat ze niet meer vervuilen,
dan auto' s met benzine....

Ik vraag me af wat het belang is van deze koppigheid en van deze vasthoudendheid om alle dieselvoertuigen
dringend uit te schakelen!

Hier is het antwoord, simpel, altijd een groot probleem ......

Ja, de journalisten nemen ons allemaal voor knikkers en iedereen volgt zonder na te denken!

Hij is een chemicus die dat vertelt....

Gelezen in de 4 waarheden, officiële toespraak: "we moeten de diesel
elimineren, gevaarlijk voor de gezondheid omdat het fijne deeltjes
afgeeft".

Volledig onwaar ! Dat was misschien een paar jaar geleden, maar de huidige dieselmotoren zijn uitgerust met filters die
deze fijne deeltjes op 99,9 % opvangen, dat wil zeggen dat de fijne
stofdeeltjes bijna helemaal niet meer worden afgegeven.

Dus waarom die schaamteloze leugen om ons schuldig te voelen en ons allemaal aan te moedigen om op benzine te rijden ?

Het is heel simpel.

Neem twee automobilisten die 15000 km per jaar rijden.

- de ene heeft een benzine voertuig, 8,5 liter verbruik op 100 km.

- de andere heeft hetzelfde model van dezelfde fabrikant met een
dieselmotor , equivalent aan vermogen, verbruik 5,8 liter op 100 km.

1° geval: jaarlijks verbruik: 1 275 liter, belast met € 0,86 = € 1096,50.

2° geval: jaarlijks verbruik: 870 liter, belast met € 0,66 = € 574,20.

Ofwel €522,30 jaarlijks verschil.

Met een wagenpark van 38 miljoen auto ' s is het gemakkelijk te berekenen
dat de geplande verdwijning van de diesel ongeveer 60 % van de huidige
motoren vertegenwoordigt, uiteindelijk een extra "afpersing" van meer
dan 11 miljard euro per jaar.

We moeten niet meer zoeken naar de echte reden van de wil om de dieselmotor af te schaffen.

Dus als je er genoeg van hebt om voor de gek gehouden te worden door de financiële winsten van onze regering, reageer dan !

En als u vindt dat deze informatie relevant is, geef het dan door !!

Bovendien gelden de verschillende verbodsbepalingen niet naar BUSSEN,
VRACHTWAGENS en vooral NIET naar SCHEPEN en VLIEGTUIGEN ......... raar!

Een verhaal over geld !!! Punt uit !!![/quote]Maar tegen 2030 hun doelstelling om geen verbranding motoren te laten maken, en er niet meer mogen mee rijden,zal niet haalbaar zijn om de lucht te zuiveren want de stroomvoorziening zal zonder fossiele kolen en gas en hout centrales niet mogelijk zijn en zijn ze terug naar af.
http://www.vmx.be/de-elektrische-auto-e ... -oplossing
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.