Nieuwe PC of de oude upgraden

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

31 jul 2018, 11:54

V4-lover,
Yes HKCU:Run CCleaner Monitoring Piriform Ltd "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /MONITOR
Yes HKLM:Run AvastUI.exe AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvLaunch.exe" /gui
Yes HKLM:Run SunJavaUpdateSched Oracle Corporation "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exeYes HKLM:Run BCSSync Microsoft Corporation "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices"
Schakel deze uit en herstart de computer.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

31 jul 2018, 12:43

mijne pc(tje) gaat reeds 11 jaar mee , en doet het prima , zit wel niet op FB en die andere rotzooi ! 

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

31 jul 2018, 13:10

deklusser schreef:mijne pc(tje) gaat reeds 11 jaar mee , en doet het prima , zit wel niet op FB en die andere rotzooi ! 
als je op weg naar Spanje steeds meer Italiaans hoor praten , heb je de verkeerde afslag genomen in Nancy
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

31 jul 2018, 17:53

Sony schreef:V4-lover,
Yes HKCU:Run CCleaner Monitoring Piriform Ltd "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /MONITOR
Yes HKLM:Run AvastUI.exe AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvLaunch.exe" /gui
Yes HKLM:Run SunJavaUpdateSched Oracle Corporation "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exeYes HKLM:Run BCSSync Microsoft Corporation "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices"
Schakel deze uit en herstart de computer.

Sony
Done.

Heb toch precies een beetje winst.
Na opstarten zie je het logo van Win 7 een sec of 25 en dan daarna  zie je het bureaublad met alle icoontjes eerst in het wit allemaal en die krijgen dan elk wat hun kleur en dan kan ik beginnen met chrome te openen.
Geef dit nog mee als extra info  ;-).

Bedankt iedereen voor de hulp alvast .
Snok en de keet af

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

31 jul 2018, 17:55

benq schreef:En probeer eerst ook eens uw schijf stations te optimaliseren (defragmenteren),
DUS NIET FORMATEREN   ****  Ik schreeuw hier niet maar dit is ter verduidelijking  
Dit neemt wel een paar uur in beslag,
Ben ik nu mee bezig ;-)
Snok en de keet af

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

31 jul 2018, 19:44

V4-lover,

dan kan ik beginnen met chrome te openen.
Zonder deftige scan wil ik je toch al aanraden om Chrome eens volledig te verwijderen:
https://support.google.com/chrome/answe ... %3DDesktop
en gebruik FireFox als browser, met minder toeters en bellen maar betrouwbaar.
https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 aug 2018, 12:45

Welke browser gebruiken de meeste mensen, WERELDWIJD?

Afbeelding

Als 60% vd landen leert rechts te rijden met de wagen, dan zijn er dus nog altijd 40% die links rijden.
Het zijn die laatsten die dat ook doen in landen waar links wordt gereden...

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 aug 2018, 13:24

benq schreef: DUS NIET FORMATEREN   ****  Ik schreeuw hier niet maar dit is ter verduidelijking  
Dit neemt wel een paar uur in beslag,
Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 aug 2018, 14:27

pcekspeer schreef:Welke browser gebruiken de meeste mensen, WERELDWIJD?

Afbeelding

Als 60% vd landen leert rechts te rijden met de wagen, dan zijn er dus nog altijd 40% die links rijden.
Het zijn die laatsten die dat ook doen in landen waar links wordt gereden...

:wink:
En dan ????
Windows is nu zowat het slechtste platform waar je mee kunt werken, maar ze hebben in het verleden een ontzaglijk kliënteel verworven. En ze teren nu op de inertie van de gebruikers om iets anders nog maar te overwegen.
Chrome heeft zijn overwicht te danken aan het feit dat zeer veel gebruikers het gekregen hebben zonder het te willen of te vragen bij een andere installatie.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 aug 2018, 14:34

crome is omdat het op de smartphones standaard staat
zo simpel ligt dat in cijfers
ze zeggen altijd dat cijfers niet kunnen bedriegen , dat klopt
maar hoe , da's zoals ons politiekers en hun .....

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 aug 2018, 18:34

hviaene schreef: En dan ????
Windows is nu zowat het slechtste platform waar je mee kunt werken, maar ze hebben in het verleden een ontzaglijk kliënteel verworven. En ze teren nu op de inertie van de gebruikers om iets anders nog maar te overwegen.
.
Klopt helemaal, ... bijna toch...

Windows: een paar jaar geleden nog meer dan 70%....
Op wat teert Linux zoal?

Besturingssystemen wereldwijd.

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 aug 2018, 19:40

wéér een vertekend beeld
zoek maar eens naar  computers met android als besturingssysteem
een paar in 11" da's alles bijna

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 aug 2018, 20:00

pcekspeer schreef:
hviaene schreef: En dan ????
Windows is nu zowat het slechtste platform waar je mee kunt werken, maar ze hebben in het verleden een ontzaglijk kliënteel verworven. En ze teren nu op de inertie van de gebruikers om iets anders nog maar te overwegen.
.
Klopt helemaal, ... bijna toch...

Windows: een paar jaar geleden nog meer dan 70%....
Op wat teert Linux zoal?

Besturingssystemen wereldwijd.

Afbeelding

:wink:
Linux: op de server markt, daar is Windows bijna verdwenen. Op de desktop kan Linux geen verkoopcijfers tonen omdat bijna alles gratis is.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 aug 2018, 20:51

dat klopt ook niet helemaal hoor
een laptop met linux kopen kost ook geld
ook voor linux moeten het niet echt oude comps zijn , ze vereisen ook al telkens hardware die bij de tijd is
bedrijven met linux moeten ook betalen voor linux
dan qua compabiliteit met overheidesinstanties , banken , enz. is ook niet altijd ......
als der geen windows geweest was , zouden de gewone mensen nog altijd niet computeren waarschijnlijk
zeker weten doen we nooit hoe zich iets ontwikkeld
 zo slecht is die windows dan toch niet
het zijn de mensen zelf die der een warboel van maken , omdat ze alles wat maar gratis is op die comp willen zetten
waardoor die windows gaat mankeren
terwijl het in linux niet vanzelfsprekend is van der zomaar dingen op te zetten , de leercurve van linux is nog altijd véél te groot voor de meeste mensen
daarbij doen ze zichzelf de das om door de oneindig vele soorten van linux , welke simpele ziel kan daar nog aan volgen
als ze nu eens bij max 3 versie's zouden houden en wat meer werk zouden maken van installers zou al een slok op de borrel schelen
alles heeft voor en nadelen , maar windows als slecht afdoen is te simpel 
dat is gewoon een zondebok zoeken , andere reden heeft dat niet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

03 aug 2018, 08:59

verhaegen schreef:dat klopt ook niet helemaal hoor
een laptop met linux kopen kost ook geld
ook voor linux moeten het niet echt oude comps zijn , ze vereisen ook al telkens hardware die bij de tijd is
bedrijven met linux moeten ook betalen voor linux
dan qua compabiliteit met overheidesinstanties , banken , enz. is ook niet altijd ......
als der geen windows geweest was , zouden de gewone mensen nog altijd niet computeren waarschijnlijk
zeker weten doen we nooit hoe zich iets ontwikkeld
 zo slecht is die windows dan toch niet
het zijn de mensen zelf die der een warboel van maken , omdat ze alles wat maar gratis is op die comp willen zetten
waardoor die windows gaat mankeren
terwijl het in linux niet vanzelfsprekend is van der zomaar dingen op te zetten , de leercurve van linux is nog altijd véél te groot voor de meeste mensen
daarbij doen ze zichzelf de das om door de oneindig vele soorten van linux , welke simpele ziel kan daar nog aan volgen
als ze nu eens bij max 3 versie's zouden houden en wat meer werk zouden maken van installers zou al een slok op de borrel schelen
alles heeft voor en nadelen , maar windows als slecht afdoen is te simpel 
dat is gewoon een zondebok zoeken , andere reden heeft dat niet
M. Verhaegen.
1. Een laptop kopen kost altijd geld, en als er een Linux op voorgeïnstalleerd is, dan betaal je die dienstverlening, maar er is GEEN LICENTIEKOST.
2. Je mag eens komen kijken, ik draai hier de laatste versie van Mageia6 op een IBM Thinkpad R50e, Pentium M processor met 1 Gb RAM. Het is natuurlijk geen snelheidswonder, maar het is nog doenbaar. Eens proberen met een Windows 10??
En verder heb ik hier op mijn desktop PC (ook Mageia 6) nog een Epson Photoscanner 2400 werken - minstens 12 jaar oud. Ook eens proberen met Windows 10 ??
3. Bedrijven betalen voor Linux: dat is juist als ze kiezen voor een pakket met een contract met Customer Support. Maar dan betalen ze weeral voor die dienstverlening.
3. Compatibiliteit met overheidsinstanties e.d. : ik gebruik taxonweb, Doccle, PC- banking zonder problemen.
4. "Als er geen Windows was geweeest ....." dan hadden de mensen Apple gebruikt, of misschien nog iets anders.
5. "De mensen zelf maken er een warboel van ...." Dat is juist, ik heb er dikwijls genoeg mee te maken. Maar Windows zelf heeft daar vroeger ook mee schuld aan, door toe te laten dat mensen altijd en overal met administrator rechten werken en zonder het te beseffen rommel op hun toestel toe te laten. En dat is bij Windows 10 nog altijd zo.
5. Installatie: ik wil je eens uitdagen om naast een een Windows installatie te doen, en op eenzelfde PC een Mageia. Maar niet alleen het OS zelf, maar ook de meest gebruikte programma's (tekst, werkblad, mail, fotobewerking).
6. Leercurve: ook dat is onzin: er is geen enkele Jan (of Mieke)-met-de-pet die een deftige Windows installatie aankan, ze laten het allemaal doen door een "expert" in hun omgeving. Ik doe dat ook voor Mageia. En kennen die Windows gebruikers iets van Windows??? Dit forum bewijst dat. De mensen die ik op Mageia gezet heb, kennen er ook niets van, maar ik heb ze op één uur tijd getoond hoe er mee te werken. En updates binnenhalen is ook van een veel groter en sneller gemak dan die ellende van Windows.

Een zondebok zoeken, dat is onzin, daar heeft niemand baat bij.