Betreft het winnen van een smartphone

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Wodan
Lid geworden op: 13 mar 2005, 17:31
Locatie: Vlaanderen

30 jul 2018, 05:44

Beste allemaal,
verleden week op 24 juli kreeg ik een popup scherm waarin stond dat ik kans maakte op een splinternieuwe telefoon
voor de prijs van 2,5 euro,dit omdat ik veel gebruikte maakte van een google scherm. ( geen seks pagina's ).
Ik vulde dit uit curiositeit in en toen ik enkele minuten later een betaling via Belfius internet wilde doen zag ik dat de
2,5 € al op mijn mastercard afrekening stond. Toen ik daarnet weer een betaling wou doen zag ik dat er door diezelfde firma " playoyd" 70 € gefactureerd was. Ik ben eventjes  gaan googelen en ik blijk niet alleen te zijn die op die manier is opgelicht. Het blijkt hier om een firma uit Bratislava te gaan en als men dit pop up scherm invult
is men automatisch lid van hun firma. In de volledige Engelse tekst stond in het zeer klein dat men slechts 3 dagen de tijd had om van het contract af te zien en dat er anders 70 € maandelijks zou worden afgehouden. Ik heb onmiddellijk een klacht gemaild en me laten uitschrijven van hun lijst. Nog geen 2 minuten later ( om 05h30 ) had ik een mail terug dat ze me hadden uitgeschreven maar naar mij 70 € kon ik fluiten vermits de trial period van 3 dagen was overschreden. Van  24/07 tot 30/07. Met die 2,5 € heb ik geen probleem want dat stond er duidelijk bij, maar wel van die 70 € waar nergens iets van te vinden is. Ik ga vandaag maandg 30/07 onmiddellijk contact opnemen met Mastercard omtrent deze werkwijze. Normaal heeft men meer bedenktijd.
Ik wil jullie daar allemaal voor verwittigen. Normaal doe ik nooit zo'n domme dingen, maar ik had juist mijn telefoon laten vallen, dus ik heb me laten verleiden.
Er heeft ook al iemand via Test aankoop klacht ingediend. 

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

30 jul 2018, 06:37

Dat er daar nog mensen intrappen dat begrijp ik niet Man man man

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

30 jul 2018, 06:46

Ik wordt zelfs beloond omdat ik Google Chroom gebruik, en daarom krijg ik ook de mogelijkheid voor een klein prijsje de allerbeste smartfoon aan te schaffen.

En ik gebruik niet eens Google Chroom.

Zoals Dafke zegt, dat mensen nog steeds geloven dat ze voor enkele Eurootjes, een toestel van meerde honderden Euro in hun schoot krijgen geworpen, zonder daarbij aan een of andere verplichting te moeten voldoen, in dit geval maandelijks een bepaalde som bijbetalen tot de volledige waarde van het toestel is betaald.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Wodan
Lid geworden op: 13 mar 2005, 17:31
Locatie: Vlaanderen

30 jul 2018, 08:36

probleem opgelost. Krijg mijn geld terug.was zogezegd een fout van hun???

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

30 jul 2018, 08:52

Wodan schreef:probleem opgelost. Krijg mijn geld terug.was zogezegd een fout van hun???
Eerst een belofte dat je een smartfoon gewonnen hebt voor slechts 2.5€

En nu de belofte dat je je geld terug gaat krijgen :roll:

Laat eens weten als je dat opnieuw op jouw rekening staan hebt ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 jul 2018, 08:58

dafke schreef:Dat er daar nog mensen intrappen dat begrijp ik niet Man man man
Tja de warmte zeker en vooral de ouderdom,
Overal word men gewaarschuwd voor oneerlijke praktijken,
en als je dan nog zo lomp bent om dit dan toch maar te doen
wel met zo’n mensen heb ik geen compassie.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

30 jul 2018, 09:11

Danny. schreef:
Wodan schreef:probleem opgelost. Krijg mijn geld terug.was zogezegd een fout van hun???
Eerst een belofte dat je een smartfoon gewonnen hebt voor slechts 2.5€

En nu de belofte dat je je geld terug gaat krijgen :roll:

Laat eens weten als je dat opnieuw op jouw rekening staan hebt ...
Danny, ik twijfel daar niet aan …. ge moest eens weten hoe veel miljoenen ik al verdiend heb met Afrikaanse ministerdochters te helpen om de bankrekeningen van hun vader (de sukkelaars zitten allemaal in den bak ) te kunnen deblokkeren bij Britse banken !
Een paar duizend eurokes storten en er het 100voud voor terug te krijgen moogt ge toch niet laten schieten :o :o :o

Verdorie, juist nog een aanmaning van een bank gekregen dat ze me 31,95 euro gaan aanrekenen ….. iets met een bankkaart of zo ?

Zal dat maar direct betalen zeker want het komt van een geloofwaardige bank met name "Argentta" met uiteraard een juist emailadres : Argentta <newsletter@family.ikea.be:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

 Heb nooit iets met of bij Argenta gehad!!!

Wodan
Lid geworden op: 13 mar 2005, 17:31
Locatie: Vlaanderen

30 jul 2018, 14:49

Danny,uit nieuwsgierigheid is uitgeprobeerd wat dit alles inhield. De email die ik direkt daarop van hun had gekregen heb ik onmiddellijk beantwoord en me laten uitschrijven. Wel die email hadden ze over het hoofd gezien,daarom hebben ze de belofte gedaan om het geld terug op mijn mastercard gold te zetten. Kan wel 7 tot 10 dagen duren. Mastercard is ook al op de hoogte en hebben de transactie geblokkeerd. Met de ouderdom wordt men inderdaad dommer, ook al heeft men vroeger een paar honderd mensen onder zich gehad. Vriendelijke groeten terug man en pas op om fouten te maken.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 aug 2018, 11:56

Wodam, daarjuist kreeg ik het heuglijk nieuws dat ik een smartfoon gewonnen had omdat ik gebruik maak van Google Chroom.

Afbeelding

Misschien is mijn IP adres juist, maar ik heb het hier onherkenbaar gemaakt, maar vooral, ik gebruik niet eens Google Chroom

Hoe is dat gezegde? Met mosterd vang je geen vliegen, en dit is toch duidelijk mosterd of niet soms?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Wodan
Lid geworden op: 13 mar 2005, 17:31
Locatie: Vlaanderen

01 aug 2018, 18:31

Beste Danny,
de 70 € die ze hadden gefactureerd op mijn uitgave staat van mijn Mastercad Gold kaart, zijn er al terug opgestort.
Als je denkt van opgelicht te zijn en je brengt Mastercard direct op de hoogte dan grijpen ze onmiddellijk in vermits daar een verzekering bijzit. Ze  doen wel eerst een controle of je wel de waarheid spreekt. Heb vandaag zelfs via Mediamarkt ook hetzelfde aanbod gehad voor een nieuwe smartphone en dit voor maar 1 €, en daar kopen we wel.
Zo zie je maar. Dan is het dat je voor 500 € bons hebt gewonnen van de Lidl, dan voor Total enz....
Groeten. 
Domme Wodan

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 aug 2018, 08:31

En ik heb weeral geluk : ik blijk een spiksplinternieuwe Samsung S9 te hebben gewonnen (er waren maar 10 gegadigden in België en ik ben daar toch wel één van zeker!!)  ….. alleen moet ik nog "bevestigen"  :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

02 aug 2018, 08:38

Hebben die grote warenhuizen niet de middelen om daar tegen op te treden? Ik had vanmorgen 25 aankoopbons bij mijn junk Hun naam word toch misbruikt om mensen op te lichten! Op mijn tablet (android ) staan die niet bij junk Die komen daar niet binnen

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 aug 2018, 09:17

dafke schreef:Hebben die grote warenhuizen niet de middelen om daar tegen op te treden? Ik had vanmorgen 25 aankoopbons bij mijn junk Hun naam word toch misbruikt om mensen op te lichten! Op mijn tablet (android ) staan die niet bij junk Die komen daar niet binnen
Dat heb ik mij ook al een paar malen afgevraagd. Die multinationals zijn toch in staat om op te sporen wie hun naam misbruikt en een proces aan te doen? 

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 aug 2018, 11:15

Wodan schreef: Heb vandaag zelfs via Mediamarkt ook hetzelfde aanbod gehad voor een nieuwe smartphone en dit voor maar 1 €, en daar kopen we wel.

Domme Wodan
ook daar wordt je dan opgelicht hoor
want daar zit een addertje onder het gras
meestal door een abbonement van een bepaalde duur tegen bepaalde prijzen
dat is tegenwoordig de verkoop , bijna gratis toestel maar een abbo der bij dat de waarde van het toestel vér overtreft uiteindelijk

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

02 aug 2018, 11:42

Nog een trukje om mensen iets te laten bestellen.
Van  postorderbedrijven waar we af en toe iets bestellen  ( ik ga hier geen namen noemen) krijgen we af en toe een brief in de aard van " als goede klant hebt u recht op een prijs". In de brief worden dan in woord én beeld de prijzen en hun waarde voorgesteld. En ook een aantal codes ( waarvan je meestal nog de afschermlaag  moet weg krabben) waaraan je kan zien op welke prijs je recht hebt. Tot nu toe had ik altijd recht op de grootste prijs :)
Om je prijs te ontvangen moet je wel vóór een bepaalde datum "antwoorden" , dat wil zeggen een bestelling plaatsen. 
Ga je nu ook nog de zéér kleine lettertjes lezen dan merk je dat de hoofdprijs gaat naar bv de 100e inzender , als die recht heeft op de prijs enz....
Een winnaarslijst met bv de naam van de winnaars heb ik nog nooit gezien. 
Ik vermoed dus dat deze manier van werken enkel dient om te verkopen en , als er al prijzen weg te geven zijn, deze wel zullen gaan naar mensen die goed gekend zijn en toevallig als 100e hun bestelling hebben geplaatst.

Even bij zeggen ter info : op dergelijke brieven ben ik nog nooit in gegaan, mij hebben ze op die manier nog niet liggen gehad.