Andere zeden

Hier is plaats voor openbaar debat.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

30 jul 2018, 10:49

Het tafereel speelt zich af aan de ingang van een grote supermarkt.
Ik zie een man in het gezelschap van twee moslimvrouwen,
geen Noord-Afrikanen, eerder van het Oost-Afrikaanse type.
De man deponeert de twee vrouwen bij de ingang van de winkel.
Daar moeten ze wachten tot “baasje” terug komt.
En inderdaad, baasje komt terug met een zwaar beladen winkelkar.
Onmiddellijk veren de twee vrouwen recht.
Alles wordt door de vrouwen in grote tassen overgeladen
en weggedragen naar de auto, die een heel eind verder geparkeerd staat.
Baasje volgt, smartphone in de hand. 

Ja,dit gebeurde in Vlaanderen, anno 2018.
Er is dus nog werk aan de winkel !

:oops:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

30 jul 2018, 11:26

Het kan ook anders....... :wink:




Afbeelding
Doe wel en zie niet om !

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 jul 2018, 13:40

Die vrouwen worden behandeld als hondjes, een schande!!

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jul 2018, 15:56

""Het tafereel speelt zich af aan de ingang van een grote supermarkt. "

Ach en wee toch - al jaar en dag zie ik in en rond al dan niet niet grote supermarkten het volgende tafereel: vrouw zeult de winkel rond om boodschappen te doen , uit- en inladen aan de kassa en moet dan vaak ook nog de boodschappen in de kofferbak pleuren terwijl manlief achter het stuur zit te slapen , de gazet te lezen of op zijn smartphone te loeren. Want manlief heeft een hekel aan winkelen...
What's the difference?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 jul 2018, 16:25

Vind jij dat dan geen schande Frits
dat die mannen zo lui zijn en de vrouwen
al het werk moeten opknappen?
Ik vind dat een echte schande!!

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

30 jul 2018, 17:40

Is het allemaal niet de macht der gewoonte ?
Man werkt ganse dag, vrouw doet de boodschappen. Ze kent die supermarkt van bijna dagelijks bezoek en weet alles staan in de rekken, zorgt trouwens ook dat het eten op tafel komt !
Man in verlof ... loop niet in mijne weg en ga ergens een pint pakken ...  :lol:
Waar de topic over ging is andere koffie, man heeft waarschijnlijk de centen en het beheer erover ... doet dus alles zelf behalve dragen ... rare houding maar als die vrouwen dat willen ondergaan wie zijn wij dan om er revolutionairen van te maken ? Komt met de jaren vanzelf als hun  :idea: begint te branden. :roll:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

30 jul 2018, 20:19

lea*** schreef:Vind jij dat dan geen schande Frits
dat die mannen zo lui zijn en de vrouwen
al het werk moeten opknappen?
Ik vind dat een echte schande!!
Bedenk ook dat er mannen zijn die NIKS goed kunnen doen voor hun wederhelft .....Waar de vrouw enkel gelukkig is als ze met de betaalkaart en pincode van hun man de winkels kan afdweilen ! Die verwachten dat hun " boy " hen met de wagen brengt waar zij bevelen ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 jul 2018, 20:41

:lol: :lol:

Dat zou ook al kunnen fregat, wie weet!!

Ik weet het werkelijk niet.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

30 jul 2018, 20:48

frits1955 schreef:""Het tafereel speelt zich af aan de ingang van een grote supermarkt. "

Ach en wee toch - al jaar en dag zie ik in en rond al dan niet niet grote supermarkten het volgende tafereel: vrouw zeult de winkel rond om boodschappen te doen , uit- en inladen aan de kassa en moet dan vaak ook nog de boodschappen in de kofferbak pleuren terwijl manlief achter het stuur zit te slapen , de gazet te lezen of op zijn smartphone te loeren. Want manlief heeft een hekel aan winkelen...
What's the difference?
The difference is, denk ik : Is er al of niet dwang in het spel  ? 


.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jul 2018, 20:51

""The difference is, denk ik : Is er al of niet dwang in het spel  ? "

Ha, je bedoelt dat die Vlaamsche man achter zijn stuur moet blijven zitten van zijn vrouw - de sukkelaar verdorie :wink:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

30 jul 2018, 22:51

frits1955 schreef:""The difference is, denk ik : Is er al of niet dwang in het spel  ? "

Ha, je bedoelt dat die Vlaamsche man achter zijn stuur moet blijven zitten van zijn vrouw - de sukkelaar verdorie :wink:
Jazeker ! Mijne vent zet zich aan de bar en als ik niet tijdig terug ben moet ik hem ook nog dragen ! :lol:

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

31 jul 2018, 05:46

frits1955 schreef:""The difference is, denk ik : Is er al of niet dwang in het spel  ? "

Ha, je bedoelt dat die Vlaamsche man achter zijn stuur moet blijven zitten van zijn vrouw - de sukkelaar verdorie :wink:
:lol: :lol: :D

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

31 jul 2018, 05:46

Flashback schreef:Is het allemaal niet de macht der gewoonte ?
Man werkt ganse dag, vrouw doet de boodschappen. Ze kent die supermarkt van bijna dagelijks bezoek en weet alles staan in de rekken, zorgt trouwens ook dat het eten op tafel komt !
Man in verlof ... loop niet in mijne weg en ga ergens een pint pakken ...  :lol:
Waar de topic over ging is andere koffie, man heeft waarschijnlijk de centen en het beheer erover ... doet dus alles zelf behalve dragen ... rare houding maar als die vrouwen dat willen ondergaan wie zijn wij dan om er revolutionairen van te maken ? Komt met de jaren vanzelf als hun  :idea: begint te branden. :roll:

:lol: :lol: :D

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

31 jul 2018, 05:47

Flashback schreef:
frits1955 schreef:""The difference is, denk ik : Is er al of niet dwang in het spel  ? "

Ha, je bedoelt dat die Vlaamsche man achter zijn stuur moet blijven zitten van zijn vrouw - de sukkelaar verdorie :wink:
Jazeker ! Mijne vent zet zich aan de bar en als ik niet tijdig terug ben moet ik hem ook nog dragen ! :lol:

:lol: :lol: :D
MaLoReg

31 jul 2018, 08:32

Daar is helemaalgeen dwang in het spel-die mensen hebben andere gewoonten.
Ben of was véél in Dubai-Abu Dhabi en Qatar en het lijkt wel zo alsof de mannen ginder een echt lui lekker leventje hebben. Het 'werken' laten ze aan personeel over en de vrouwen gaan winkelen.
Maar ja, dan speek ik waarschijnlijk over een ander 'soort' mensen.