ACB-ers

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

01 aug 2018, 15:28

Weet U wat ACB’ers zijn?
Dat is de elite van de statutaire ambtenaren van de VDAB.
Arbeidscompetentiebegeleiders, voluit geschreven.
De VDAB schorst nl aan een nooit gezien tempo schoolverlaters en deze mensen krijgen dus geen dopgeld.
De regering dacht dat die snel werk zouden vinden maar dat is niet zo want deze mensen zijn met niks meer in orde (niet meer sociaal verzekerd tegen ziekte en ongeval, werkloosheid, pensioen, etc).
Die bestaan officieel niet en bedrijven kunnen die niet in dienst nemen, ze krijgen daar geen subsidies voor.
Het gevolg is dat die mensen niet meer beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt waardoor er een krapte is. Het gevolg is dramatisch ; hierdoor stijgen de lonen en zijn wij niet concurentieel waardoor bedrijven inkrimpen, sluiten, delokaliseren.
Nu trekken honderden ACB’ers de straat op om jongeren die van de VDAB-radar verdwenen zijn toch nog naar werk te begeleiden.[s][/s]
Dit kost tientallen miljoenen want een statutair leegloper is de duurste vorm van tewerkstelling binnen alle Oeso-landen.
Resultaat : nog steeds niemand naar de arbeidsmarkt begeleid.
Als we nu de ambtenarij eens afschaften en de overbodigen, de leeglopers, omscholen naar de industriële tewerkstelling ipv de gesubsidieerde leegloperij, …, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 aug 2018, 16:01

U pleit voor het afschaffen van uzelf? :lol: 

U hangt nog steeds leeg te lopen in de SWT-hangmat, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

01 aug 2018, 16:19

Wil. schreef:U pleit voor het afschaffen van uzelf? :lol: 
U was 50 jaar toen U vrijwillig aan de kant ging staan om te leeglopen.
Uw vrouw hield het vol tot haar 52ste.
Moeten we nu blij zijn?


https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

01 aug 2018, 19:04

Stop toch eens met zagen dejules, of pakt je pillekes. Niemand interesseert nog  zich aan uw eeuwigdurende hetze tegen de ambtenaren. We kennen je standpunt, prima: voor de rest, ga iets nuttigs doen of profiteer eens van de zon. Je weet wel dat ding dat de ganse dag schijnt en voor iedereen hé: hangmatter swt-ers, ambtenaren, werkende mensen en senioren met hun welverdiend pensioen.
dejules

01 aug 2018, 21:19

Horus1 schreef: Niemand interesseert nog  zich aan uw eeuwigdurende hetze tegen de ambtenaren.
Waarom reageer jij dan op ELK bericht van mij?
Volgens de Britse antropoloog David Graeber hebben heel veel mensen een zinloze job: werk dat niks toevoegt aan de maatschappij.
Naar aanleiding van een interview met hem, ontvingen we tientallen e-mails van leeglopers die bekenden óók een ‘bullshitjob’ te hebben. 

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

02 aug 2018, 01:12

Horus1 schreef:Stop toch eens met zagen dejules, of pakt je pillekes. Niemand interesseert nog  zich aan uw eeuwigdurende hetze tegen de ambtenaren. We kennen je standpunt, prima: voor de rest, ga iets nuttigs doen of profiteer eens van de zon. Je weet wel dat ding dat de ganse dag schijnt en voor iedereen hé: hangmatter swt-ers, ambtenaren, werkende mensen en senioren met hun welverdiend pensioen.
Ho ja, voor iedereen schijnt dat zonnetje maar toch even nuanceren dat niet iedereen dat pensioentje welverdiend heeft !
Och ja, ze zijn wel in pensioen op kosten van de maatschappij ... maar of ze voor die maatschappij ooit een poot hebben uitgestoken ?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 aug 2018, 07:21

Elk radertje in de werkende maatschappij heeft zijn zin.
Ook ambtenaren.
Dat deze een hoger pensioen hebben is een feit. Maar bedenk dat vele Jomme Dockx het niet breed hebben gehad als men onder aan de ladder begon.
Ik verdiende in de chemie bijna het dubbel van een familielid als die bij de gemeente begon.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

02 aug 2018, 08:19

En waarom denk jij dat iedereen geïnteresseerd moet zijn in elk negatief bericht die er in jou soort pers verschijnt. Ben wel erg nieuwsgierig naar dat " ontvingen WE tientallen mails van enz, enz,"  Wie zijn die? Graag antwoordje! Trouwens Dejules ik reageer wanneer en op wat ik wil. Heb daarvoor jou toestemming niet nodig. 
dejules

02 aug 2018, 09:11

Horus1 schreef:Trouwens Dejules ik reageer wanneer en op wat ik wil. Heb daarvoor jou toestemming niet nodig. 
Geldt dat voor iedereen of alleen voor statutaire leeglopers?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 aug 2018, 09:30

Als Umicor er niet in slaagt om zijn op pensioen gaande arbeiders te vervangen.
Lopen er nog veel leeglopers rond. Want een genie moet ge niet zijn om de vele allochtonen van de eerste generatie te komen vervangen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

02 aug 2018, 09:51

Dat geldt zeker voor jou , als zijnde .... juist ja. En waar blijft het antwoord op mijn vraag?????? Zoals steeds geen ... 

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

02 aug 2018, 23:40

Niet alleen doen ze niet veel ... ze hebben nog een groot bakkes ook!
Allez, laat u nog maar eens goed gaan!
dejules

03 aug 2018, 06:08

Horus1 schreef:Dat geldt zeker voor jou , als zijnde .... juist ja. 
U nam de juiste pensioenkeuze maar was zaakvoerder van een bedrijf, toch?
U komt niet uit de leegloperij, toch?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

03 aug 2018, 07:15

En het antwoord  op mijn vraag is?? 
dejules

03 aug 2018, 09:55

Horus1 schreef:En het antwoord  op mijn vraag is?? 
U was statutair leegloper in uw vorig leven.