Serre witten

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

Zilverman
Lid geworden op: 08 mar 2008, 22:20

01 aug 2018, 19:43

Geachte, bij dit warme weer loopt de temperatuur hoog op in de serre, van boven heb ik doeken om toe te schuiven,
maar de zijkanten geven ook veel warmte af, nu is mij vraag, kan ik die zijkant witten ,het glas staat vertikaal wat gewit moet worden,dat witten hoe gebeurt dat enz. bij voorbaat dank . Mvg.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 aug 2018, 06:19

Zilverman;

Haal Witvast schermmiddel bij A****.
Meng een kilo witvast met 4 liter water. ( 1 kilo kan je ongeveer 30 vierkante meter bedekken)
Om geen klonters te hebben strooiend aan het water toevoegen en goed roeren.
Je kan het aanbrengen met een borstel of een rugspuit (daarna spuit GOED reinigen)
Je hebt ook vloeibare witsels , maar denk niet dat het zo'n grote serre is dat je hebt.

Zilverman
Lid geworden op: 08 mar 2008, 22:20

07 aug 2018, 13:45

[quote="wardje"]Zilverman;

Haal Witvast schermmiddel bij A****.
Meng een kilo witvast met 4 liter water. ( 1 kilo kan je ongeveer 30 vierkante meter bedekken)
Om geen klonters te hebben strooiend aan het water toevoegen en goed roeren.
Je kan het aanbrengen met een borstel of een rugspuit (daarna spuit GOED reinigen)
Je hebt ook vloeibare witsels , maar denk niet dat het zo'n grote serre is dat je hebt.[/quote]
geachte,het is de eerste keer dat ik mijn serre wil witten,hoe gaat dat in zijn werk,moet dat witsel dik op het glas hangen of gewoon dat het glas bedekt is--- en hoe zit het met die rubbers die het glas vasthouden mag daar witsel ophangen of niet -- alvast op voorhand bedankt. Mvg.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 aug 2018, 14:57

Gewoon dat het glas bedekt is, wil je dat wat dikker geen probleem ,laat het drogen en geef nog een laagje, en die rubbers kunnen daar tegen.
De rubbers zullen rapper verteren van de zon en broos worden ,dan van dat witsel.
Smeren maar :D