WAAROM ISRAEL ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2018, 15:32

ebenhaezer schreef: (…) dat ze al uitverkoren waren van voor de grondlegging der wereld  , dat zegt de Schrift !  Nu zullen velen zeggen : waarom ? is dat eerlijk ?
Eigenlijk  heel eenvoudig :  omdat de Almachtige Schepper , die ALLES VOORZAG  EN DOORZAG  , en  alreeds de reddingsriem uitgeworpen had in de  Verlossing door Zoon Jezus , zag dat ook dan de verwordenheid der wereld  gestaag doorging , ja nog bonter werd  ,  dààrom in zijn getrouwheid om zijn Beloften aan Israel ,  steeds zijn hand boven dit volk hield  .
Want voor  zijn plannen , om Herstel ,  Vrede en Gerechtigheid te brengen op aarde ,  wilde Hij juist dat volk gebruiken !  
Als ik je goed begrijp, dan zeg jij dat het joodse volk al uitverkoren was vóórdat de aarde bestond. De reden daarvoor, is volgens jou omdat God plannen heeft om met dát volk herstel, vrede en gerechtigheid te brengen op aarde.

OK, dan. Hoe ver staat het met de uitvoering van die plannen? Ik zie er niks van. Die "verwordenheid" van de wereld, is die volgens jou gestopt sinds de uitkiezing van het joodse volk? Ik zou denken dat vanuit het perspectief van de Bijbel de "verwordenheid" met de dag nog erger wordt, of vergis ik me hier grondig?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 sep 2018, 16:04

Wil. schreef:
ebenhaezer schreef: (…) dat ze al uitverkoren waren van voor de grondlegging der wereld  , dat zegt de Schrift !  Nu zullen velen zeggen : waarom ? is dat eerlijk ?
Eigenlijk  heel eenvoudig :  omdat de Almachtige Schepper , die ALLES VOORZAG  EN DOORZAG  , en  alreeds de reddingsriem uitgeworpen had in de  Verlossing door Zoon Jezus , zag dat ook dan de verwordenheid der wereld  gestaag doorging , ja nog bonter werd  ,  dààrom in zijn getrouwheid om zijn Beloften aan Israel ,  steeds zijn hand boven dit volk hield  .
Want voor  zijn plannen , om Herstel ,  Vrede en Gerechtigheid te brengen op aarde ,  wilde Hij juist dat volk gebruiken !  
Als ik je goed begrijp, dan zeg jij dat het joodse volk al uitverkoren was vóórdat de aarde bestond. De reden daarvoor, is volgens jou omdat God plannen heeft om met dát volk herstel, vrede en gerechtigheid te brengen op aarde.

OK, dan. Hoe ver staat het met de uitvoering van die plannen? Ik zie er niks van. Die "verwordenheid" van de wereld, is die volgens jou gestopt sinds de uitkiezing van het joodse volk? Ik zou denken dat vanuit het perspectief van de Bijbel de "verwordenheid" met de dag nog erger wordt, of vergis ik me hier grondig?
De waanzin slaat hier steeds harder toe...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2018, 16:22

talisman schreef:De waanzin slaat hier steeds harder toe...
Ik vraag me dan af: hoe kan iemand zó ver geraken? Als je dat soort gedachten (de 'verwordenheid' die erger wordt maar het Grote Plan ligt klaar...) in jezelf opneemt en aanvaardt, dan is er nog weinig hulp mogelijk, vrees ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 sep 2018, 13:12

Wil. schreef:
ebenhaezer schreef: (…) dat ze al uitverkoren waren van voor de grondlegging der wereld  , dat zegt de Schrift !  Nu zullen velen zeggen : waarom ? is dat eerlijk ?
Eigenlijk  heel eenvoudig :  omdat de Almachtige Schepper , die ALLES VOORZAG  EN DOORZAG  , en  alreeds de reddingsriem uitgeworpen had in de  Verlossing door Zoon Jezus , zag dat ook dan de verwordenheid der wereld  gestaag doorging , ja nog bonter werd  ,  dààrom in zijn getrouwheid om zijn Beloften aan Israel ,  steeds zijn hand boven dit volk hield  .
Want voor  zijn plannen , om Herstel ,  Vrede en Gerechtigheid te brengen op aarde ,  wilde Hij juist dat volk gebruiken !  
Als ik je goed begrijp, dan zeg jij dat het joodse volk al uitverkoren was vóórdat de aarde bestond. De reden daarvoor, is volgens jou omdat God plannen heeft om met dát volk herstel, vrede en gerechtigheid te brengen op aarde.

OK, dan. Hoe ver staat het met de uitvoering van die plannen? Ik zie er niks van. Die "verwordenheid" van de wereld, is die volgens jou gestopt sinds de uitkiezing van het joodse volk? Ik zou denken dat vanuit het perspectief van de Bijbel de "verwordenheid" met de dag nog erger wordt, of vergis ik me hier grondig?


Ja Wil , dat begrijp je goed ,  alleen dat de REDEN DAARVOOR  ,   niet alleen Zijn plannen zijn , maar ook juist de oorzaak er van ,  nl. de ZONDIGHEID van de mensheid , die altijd maar weer verkeerde keuzes maken met hun eigen willetje ! Ja en zo is het nog steeds : " ikke , ikke , ikke ,  en de rest kan stikken "  ,  zelfzucht en machtmisbruik !

We zien al een begin van die UITVOERING , door het herstel van Israel  : de terugkeer van alle Joden naar hun Land , uit alle delen van de wereld ,  traag maar het gaat steeds door !  Israel moet steeds verder gaan met huizen bouwen  en komt plaats te kort !   

Als jij niks ziet van die achteruitgang van onze wereld ,  dan ben je ziende blind , of je wilt het niet zien zoals zovelen , misschien omdat ze angst hebben ? 
Ja , je vergist zich hier echt grondig hoor Wil !  ( Om duidelijk te zijn  ,  iets wat aan 't verworden is , verliest zijn oorspronkelijke schoonheid en waarde ,  zoals het eerder was .) 
Zal ik een paar dingen noemen  ?  
- Het stukgaan van de OZONLAAG  rond  onze aardbol  , met het gevolg : veel stof in de lucht , het veel te heet worden van de zonneschijn . ( door  alles wat men zomaar de lucht inschiet bijv. ).
- Zeeén en lucht die ongezond worden , waardoor veel ziekten  en kwalen verschijnen , en dieren sterven ! ( door vuilheid overal .) 
- Aardbevingen en overstromingen  . ( door waarschijnlijk het te veel olie en goud  en schat opgravingen ? ) 
- Overspannenheid , ziekten  , of  dwaasheden  , ja ook  zelfmoord . ( door te weinig rust , en bij velen door  het voortdurend gebruik van smartfoon  en  dergelijks ,  of overtollig  alcohol gebruik ! ) 
En zo zijn er nog wel meer dingen die meer kapot maken dan goed doen , zoek maar zelf uit .

Ja , men kan ZOVER geraken ,  door OGEN en OREN  open te houden  en Gods Woord te lezen , en dat doen  vele ware christenen ,  en die hebben geen hulp nodig  en worden ook niet gek  , maar zijn juist sterk in de kracht van   hun Heer en  Schepper !  Alleen een kwestie van je verstand gebruiken en je eigen wil goed te gebruiken Wil ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

05 sep 2018, 13:46

ebenhaezer schreef: 
We zien al een begin van die UITVOERING , door het herstel van Israel  : de terugkeer van alle Joden naar hun Land , uit alle delen van de wereld ,  traag maar het gaat steeds door !  Israel moet steeds verder gaan met huizen bouwen  en komt plaats te kort !   
Ja, vandaar dat ze bezette gebieden gebruiken, waar voor de oorspronkelijke bevolking geen plaats meer is.
ebenhaezer schreef: 
Ja , men kan ZOVER geraken ,  door OGEN en OREN  open te houden  en Gods Woord te lezen , en dat doen  vele ware christenen ,  en die hebben geen hulp nodig  en worden ook niet gek  , maar zijn juist sterk in de kracht van   hun Heer en  Schepper !  Alleen een kwestie van je verstand gebruiken en je eigen wil goed te gebruiken Wil! 
Nee, die zijn al gek. En over hun verstand gebruiken ..., zullen we maar zwijgen zeker!?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 sep 2018, 11:12

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: 
We zien al een begin van die UITVOERING , door het herstel van Israel  : de terugkeer van alle Joden naar hun Land , uit alle delen van de wereld ,  traag maar het gaat steeds door !  Israel moet steeds verder gaan met huizen bouwen  en komt plaats te kort !   
Ja, vandaar dat ze bezette gebieden gebruiken, waar voor de oorspronkelijke bevolking geen plaats meer is.
ebenhaezer schreef: 
Ja , men kan ZOVER geraken ,  door OGEN en OREN  open te houden  en Gods Woord te lezen , en dat doen  vele ware christenen ,  en die hebben geen hulp nodig  en worden ook niet gek  , maar zijn juist sterk in de kracht van   hun Heer en  Schepper !  Alleen een kwestie van je verstand gebruiken en je eigen wil goed te gebruiken Wil! 
Nee, die zijn al gek. En over hun verstand gebruiken ..., zullen we maar zwijgen zeker!?


Sorry Fazal ,  de oorspronkelijke bevolking van die ' bezette ' gebieden ,  zijn NIET onze zogenaamde palestijnen  hoor ,  dat schreef ik al eens eerder !  Gaza en omliggende , waren bewoond door de Filistijnen . Lees maar eens de Bijbel er op na , zie Jozua 15 : 46 - 47  . 
Hoever Kanaàn zich uitstrekte zie je in  Gen. 15 : 18 - 21, en  17 : 8  ; of in Jozua 13 : 1 - 7  . En waarom die volken werden uitgedreven kun je lezen in Deut. 9 : 5 . 
Veel leesgenot hoor ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

07 sep 2018, 11:22

ebenhaezer schreef:
Sorry Fazal ,  de oorspronkelijke bevolking van die ' bezette ' gebieden ,  zijn NIET onze zogenaamde palestijnen  hoor ,  dat schreef ik al eens eerder !  Gaza en omliggende , waren bewoond door de Filistijnen . Lees maar eens de Bijbel er op na , zie Jozua 15 : 46 - 47  . 
Hoever Kanaàn zich uitstrekte zie je in  Gen. 15 : 18 - 21, en  17 : 8  ; of in Jozua 13 : 1 - 7  . En waarom die volken werden uitgedreven kun je lezen in Deut. 9 : 5 . 
Veel leesgenot hoor ! 
Zo zie je maar weer hoe weinig je over deze geschiedenis weet ! Palestijnen is een andere benaming voor Filistijnen.
Nooit te oud om te leren of toch ? :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kana%C3%A4n_(gebied)

Jij denkt nog steeds dat de bijbel een geschiedenisboekje is en dat is niet zo, het klopt voor geen meter. De bijbel is een propaganda schrift wat de bedoeling had al die verschillende soennitische stammen een voorgeschiedenis te geven.
Fazal

07 sep 2018, 19:50

En zoals in de politiek, de mensen tegen elkaar op te zetten.
Fazal

07 sep 2018, 19:57

https://edition.cnn.com/2018/09/06/amer ... index.html 

De dader zou naar eigen zeggen, door God zijn geïnspireerd.
Levensgevaarlijk die Godsdiensten overal.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 sep 2018, 23:23

Fazal schreef:https://edition.cnn.com/2018/09/06/amer ... index.html  

De dader zou naar eigen zeggen, door God zijn geïnspireerd.
Levensgevaarlijk die Godsdiensten overal.
Een linkiewinkie, door God geïnspireerd ...
Dat ze het maar gauw toegeven:
het was gewoon een verwarde man 
:evil:
Ondank is 's werelds loon

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 sep 2018, 01:21

maior domus schreef:
Fazal schreef: De dader zou naar eigen zeggen, door God zijn geïnspireerd.
Levensgevaarlijk die Godsdiensten overal.
Een linkiewinkie, door God geïnspireerd ...
Dat ze het maar gauw toegeven:
het was gewoon een verwarde man 
:evil:
Wie, de dader of het slachtoffer ?
Fazal

08 sep 2018, 11:59

Volgens mij moeten er hier toch ergens een aantal onzichtbare molens staan op onze wereld.
Want het wordt stilaan duidelijk dat daar al velen ne serieuze slag hebben van gekregen.

Ofwel zijn ze geïnspireerd door god, ofwel scheelt er iets anders in hun bovenkamer.
Soms enkelingen, maar ook soms ganse groepen, misschien omdat deze dan waarschijnlijk te dicht bij elkaar hebben gestaan!? 

Ik vind het wel raar dat het nogal dikwijls een of andere gelovige is die ergens verward is geraakt, en zich misschien daardoor genoodzaakt voelt om hier of daar één of meerdere moorden te plegen. En meestal dan nog in de naam van één of andere god.
Onbegrijpelijk, voor mensen met (een beetje) gezond verstand!!!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 sep 2018, 15:24

Fazal schreef:https://edition.cnn.com/2018/09/06/amer ... index.html 

De dader zou naar eigen zeggen, door God zijn geïnspireerd.
Levensgevaarlijk die Godsdiensten overal.


Fazalleke , 't is niet omdat deze man ZEGT dat hij door God geinspireerd is , dat dit ECHT zo is !  De Heer Jezus van de christenen heeft bewezen dat Hij LIEFDE is , en dus zeker niet levensgevaarlijk ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 sep 2018, 19:59

ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:https://edition.cnn.com/2018/09/06/amer ... index.html 

De dader zou naar eigen zeggen, door God zijn geïnspireerd.
Levensgevaarlijk die Godsdiensten overal.


Fazalleke , 't is niet omdat deze man ZEGT dat hij door God geinspireerd is , dat dit ECHT zo is !  De Heer Jezus van de christenen heeft bewezen dat Hij LIEFDE is , en dus zeker niet levensgevaarlijk ! 
En vergeet vooral niet de nodige zwaarden te kopen en tweedracht te zaaien, zelfs binnen de familie. Dat is nog eens liefde zie.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 sep 2018, 10:32

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:https://edition.cnn.com/2018/09/06/amer ... index.html 

De dader zou naar eigen zeggen, door God zijn geïnspireerd.
Levensgevaarlijk die Godsdiensten overal.


Fazalleke , 't is niet omdat deze man ZEGT dat hij door God geinspireerd is , dat dit ECHT zo is !  De Heer Jezus van de christenen heeft bewezen dat Hij LIEFDE is , en dus zeker niet levensgevaarlijk ! 
En vergeet vooral niet de nodige zwaarden te kopen en tweedracht te zaaien, zelfs binnen de familie. Dat is nog eens liefde zie.


God is niet alleen Liefde Talisman   , maar ook Gerechtigheid !  Dus is een tweesnijdend zwaard wel op zijn plaats  in Zijn handen en aan hen die Hem dienen  , omdat alleen Hij  rechtvaardig kan oordelen !
Aan de mensheid heeft Hij geleerd , lief te hebben en goed te doen aan allen !  heel iets anders dan tweedracht zaaien hé Talisman ! 
Alle nijd en haat  komt voort uit ongeloof of onkunde van het wàre geloof in Christus  , of schijngeloof en vals geloof , dat is blijkbaar nog steeds niet tot jou doorgedrongen !  Verkeerde pillen genomen zeker ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .