WAAROM ISRAEL ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 sep 2018, 11:14

ebenhaezer schreef:(...)Dus is een tweesnijdend zwaard wel op zijn plaats  in Zijn handen en aan hen die Hem dienen  , omdat alleen Hij  rechtvaardig kan oordelen !
Het zwaard in de handen van zijn dienaren? NOOIT! Dát is waar de godsdienstwaanzin begint, of ken je de geschiedenis niet? Het is al erg genoeg met mensen zonder God die óók menen dat zij het enige rechtvaardige inzicht hebben; voeg daar nog de hogere macht van een God aan toe en je krijgt de excessen die we doorheen de eeuwen gezien hebben in het christendom.

En voor een gelovige valt het me op dat jij de betekenis van dat vers helemaal niet kent. Terug naar je kamer! Studeren!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 sep 2018, 12:09

ebenhaezer schreef: God is niet alleen Liefde Talisman   , maar ook Gerechtigheid !
Ik had het niet over God he meiske, maar over Jezus de gezalfde. Ken je Bijbel !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 sep 2018, 13:37

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: God is niet alleen Liefde Talisman   , maar ook Gerechtigheid !
Ik had het niet over God he meiske, maar over Jezus de gezalfde. Ken je Bijbel !


Ja Talisman , ik ken mijn Bijbel ! Jezus de Gezalfde is de tweede Persoon van de Heilige Drievuldigheid ! God de Vader , God de Zoon en God de Heilige Geest , dus gaat het toch wel over onze God ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 sep 2018, 14:42

Wil. schreef:
ebenhaezer schreef:(...)Dus is een tweesnijdend zwaard wel op zijn plaats  in Zijn handen en aan hen die Hem dienen  , omdat alleen Hij  rechtvaardig kan oordelen !
Het zwaard in de handen van zijn dienaren? NOOIT! Dát is waar de godsdienstwaanzin begint, of ken je de geschiedenis niet? Het is al erg genoeg met mensen zonder God die óók menen dat zij het enige rechtvaardige inzicht hebben; voeg daar nog de hogere macht van een God aan toe en je krijgt de excessen die we doorheen de eeuwen gezien hebben in het christendom.

En voor een gelovige valt het me op dat jij de betekenis van dat vers helemaal niet kent. Terug naar je kamer! Studeren!


Wil , ik bedoelde hier wel dat in het O.T. de Israelieten wel het zwaard moesten  gebruiken   om het beloofde Land te bevrijden van het zondige volk dat daar woonde . En ook in de Openbaringen dacht ik dat dienende engelen het zwaard  gebruikten in Zijn dienst  .

Jouw vorig woord aan mij is hier blijkbaar verdwenen , maar toch zal ik je mijn antwoord geven .

1 Samuel 2 : 3O - 31 .  ( Eli )
Inderdaad , Hij zal alleen eren wie Hem eren , en verachten die Hem verachten  ! Maar dat betekend niet dat Hij hun vrije wil voorbij kijkt  ,  de schuldigen worden weldegelijk gestraft en krijgen geen deel aan die belofte , al bleef er maar één rechtvaardige over voor die belofte . 

2 Sam. 24 : 16  ( Jerusalem ) 
Ja , de Heer Jezus leerde ons de Vader kennen , " wie Mij gezien heeft , heeft de Vader gezien " ,  dus is God niet alleen geestelijk , maar heeft ook de menselijke gevoelens en eigenschappen ! Zou een God die zulke mensen maakte , ook niet zelf die eigenschappen kennen en bezitten ?  Ja , Hij kon zeker ook spijt hebben van iets wat Hij beloofde als Hij merkte hoe hun daden waren  !  En hier ging het om Jerusalem , de geliefde stad , waar nog zoveel zou gaan gebeuren ! 

2 Koningen 20 : 1 - 5 .  ( Hiskia ). 
We kennen niet altijd Gods Wil  en Zijn plannen ,  en dat kan ons soms wel eens mis vallen ,  en als de Here dat ziet  en met ons zo meeleeft , kan het gebeuren dat Hij zijn plannen iets gaat veranderen voor ons ! Dat kan ik begrijpen want Hij voelt met ons mee toch ! 
 
Jozua 3 : 10 . 
Ook hier is het niet onmogelijk dat God van gedachten verandert , als Hij ziet dat er waarachtig berouw komt  en ze hun leven echt radicaal veranderen , want God is genadig en geeft de mensen alle  kansen om na te denken  en te herpakken . 

Op zo'n liefdevolle God met zulk een grote genade en  geduld , kunnen we absoluut vertrouwen hoor Wil !  Hij die altijd  vol liefde en geduld ons  volgt  ! Ja , Hij maakte geen automaten van ons ,  maar gaf ons de volle vrijheid om zelf te kiezen !  Zo ken ik de God in wie ik geloof , en dat is nog maar heel weinig  want Hij is Almachtig en  ondoorgrondelijk ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 sep 2018, 14:49

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef: God is niet alleen Liefde Talisman   , maar ook Gerechtigheid !
Ik had het niet over God he meiske, maar over Jezus de gezalfde. Ken je Bijbel !


Ja Talisman , ik ken mijn Bijbel ! Jezus de Gezalfde is de tweede Persoon van de Heilige Drievuldigheid ! God de Vader , God de Zoon en God de Heilige Geest , dus gaat het toch wel over onze God ! 
:lol: :lol: :lol: Die smoes had ik al verwacht. Je zult wel met wat beters moeten afkomen hoor ! Jezus was toen nog niet de tweede persoon van de Triniteit, dat heeft de Katholieke kerk er pas in de 4e eeuw van gemaakt. En nog een van je dwalingen: De Drievuldigheid bestaat niet uit personen, maar uit neteru ( het concept om natuurlijke en bovennatuurlijke drijfkrachten, wetmatigheden en principes aan te duiden die in de hele kosmos functioneren ).

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 sep 2018, 14:54

Sorry Wil , ik vond  jouw vorig schrijven terug op de topic  van Eliana ! ja ik wordt al een beetje vergeetachtig hoor ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 sep 2018, 14:57

ebenhaezer schreef: Wil , ik bedoelde hier wel dat in het O.T. de Israelieten wel het zwaard moesten  gebruiken   om het beloofde Land te bevrijden van het zondige volk dat daar woonde .
Nogmaals, jouw Bijbel is geen geschiedenisboek. De verovering van het ' beloofde land ' heeft nooit plaats gevonden. Dit is ondertussen archeologisch aangetoond. En die verderfelijke beschuldiging dat deze oorspronkelijke bewoners zondig waren is ook al een van die verzinsels uit jouw ' heilig sprookjesboek '.
https://skepp.be/nl/levensbeschouwing-e ... an-jericho

En het feit dat Filistijnen en Palestijnen om hetzelfde volk gaat, daar heb je ook maar wijselijk over gezwegen is het niet ? 
Laatst gewijzigd door talisman op 10 sep 2018, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 sep 2018, 14:59

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef: God is niet alleen Liefde Talisman   , maar ook Gerechtigheid !
Ik had het niet over God he meiske, maar over Jezus de gezalfde. Ken je Bijbel !


Ja Talisman , ik ken mijn Bijbel ! Jezus de Gezalfde is de tweede Persoon van de Heilige Drievuldigheid ! God de Vader , God de Zoon en God de Heilige Geest , dus gaat het toch wel over onze God ! 
:lol: :lol: :lol: Die smoes had ik al verwacht. Je zult wel met wat beters moeten afkomen hoor ! Jezus was toen nog niet de tweede persoon van de Triniteit, dat heeft de Katholieke kerk er pas in de 4e eeuw van gemaakt. En nog een van je dwalingen: De Drievuldigheid bestaat niet uit personen, maar uit neteru ( het concept om natuurlijke en bovennatuurlijke drijfkrachten, wetmatigheden en principes aan te duiden die in de hele kosmos functioneren ).


Hé Talisman , dàt is de wijsheid dezer wereld hoor ! Gelovigen worden onderwezen door Gods Geest , en WIE KAN HET BETER WETEN !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 sep 2018, 15:01

ebenhaezer schreef:
Hé Talisman , dàt is de wijsheid dezer wereld hoor ! Gelovigen worden onderwezen door Gods Geest , en WIE KAN HET BETER WETEN !!!
Gelovigen worden voor de zot gehouden door deze joodse geschriften wat ze de Bijbel noemen. JE ZOU BETER MOETEN WETEN.
Fazal

10 sep 2018, 19:23

Ja, en volgens mij hebben die schriften hun doel niet gemist.
Sommigen hebben zij idd zo zot als een rondvliegende draaideur gekregen.
Fazal

10 sep 2018, 19:30

En hier gaan we weer!
ebenhaezer schreef:
 1 Samuel 2 : 3O - 31 .  ( Eli )
Inderdaad , Hij zal alleen eren wie Hem eren , en verachten die Hem verachten  ! Maar dat betekend niet dat Hij hun vrije wil voorbij kijkt  ,  de schuldigen worden weldegelijk gestraft en krijgen geen deel aan die belofte , al bleef er maar één rechtvaardige over voor die belofte . 

2 Sam. 24 : 16  ( Jerusalem ) 
Ja , de Heer Jezus leerde ons de Vader kennen , " wie Mij gezien heeft , heeft de Vader gezien " ,  dus is God niet alleen geestelijk , maar heeft ook de menselijke gevoelens en eigenschappen ! Zou een God die zulke mensen maakte , ook niet zelf die eigenschappen kennen en bezitten ?  Ja , Hij kon zeker ook spijt hebben van iets wat Hij beloofde als Hij merkte hoe hun daden waren  !  En hier ging het om Jerusalem , de geliefde stad , waar nog zoveel zou gaan gebeuren ! 

2 Koningen 20 : 1 - 5 .  ( Hiskia ). 
We kennen niet altijd Gods Wil  en Zijn plannen ,  en dat kan ons soms wel eens mis vallen ,  en als de Here dat ziet  en met ons zo meeleeft , kan het gebeuren dat Hij zijn plannen iets gaat veranderen voor ons ! Dat kan ik begrijpen want Hij voelt met ons mee toch ! 
 
Jozua 3 : 10 . 
Ook hier is het niet onmogelijk dat God van gedachten verandert , als Hij ziet dat er waarachtig berouw komt  en ze hun leven echt radicaal veranderen , want God is genadig en geeft de mensen alle  kansen om na te denken  en te herpakken . 

Op zo'n liefdevolle God met zulk een grote genade en  geduld , kunnen we absoluut vertrouwen hoor Wil !  Hij die altijd  vol liefde en geduld ons  volgt  ! Ja , Hij maakte geen automaten van ons ,  maar gaf ons de volle vrijheid om zelf te kiezen !  Zo ken ik de God in wie ik geloof , en dat is nog maar heel weinig  want Hij is Almachtig en  ondoorgrondelijk ! 
'Eventjes' goed nadenken is er weer niet bij.
Waarom leur jij eigenlijk niet met bijbels lieve ebenhaezer???
Dan zou je hier niet gestadig alles moeten citeren.
U zou uzelf veel werk besparen in ieder geval.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 sep 2018, 11:04

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Hé Talisman , dàt is de wijsheid dezer wereld hoor ! Gelovigen worden onderwezen door Gods Geest , en WIE KAN HET BETER WETEN !!!
Gelovigen worden voor de zot gehouden door deze joodse geschriften wat ze de Bijbel noemen. JE ZOU BETER MOETEN WETEN.


Ja Talisman , ik weet het ook beter , omdat ik luister naar onze Schepper !  Wie denk jij die het beter kunnen weten ? 
DE MAKER OF ZIJ DIE GEMAAKT ZIJN ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 sep 2018, 11:22

Fazal schreef:En hier gaan we weer!
ebenhaezer schreef:
 1 Samuel 2 : 3O - 31 .  ( Eli )
Inderdaad , Hij zal alleen eren wie Hem eren , en verachten die Hem verachten  ! Maar dat betekend niet dat Hij hun vrije wil voorbij kijkt  ,  de schuldigen worden weldegelijk gestraft en krijgen geen deel aan die belofte , al bleef er maar één rechtvaardige over voor die belofte . 

2 Sam. 24 : 16  ( Jerusalem ) 
Ja , de Heer Jezus leerde ons de Vader kennen , " wie Mij gezien heeft , heeft de Vader gezien " ,  dus is God niet alleen geestelijk , maar heeft ook de menselijke gevoelens en eigenschappen ! Zou een God die zulke mensen maakte , ook niet zelf die eigenschappen kennen en bezitten ?  Ja , Hij kon zeker ook spijt hebben van iets wat Hij beloofde als Hij merkte hoe hun daden waren  !  En hier ging het om Jerusalem , de geliefde stad , waar nog zoveel zou gaan gebeuren ! 

2 Koningen 20 : 1 - 5 .  ( Hiskia ). 
We kennen niet altijd Gods Wil  en Zijn plannen ,  en dat kan ons soms wel eens mis vallen ,  en als de Here dat ziet  en met ons zo meeleeft , kan het gebeuren dat Hij zijn plannen iets gaat veranderen voor ons ! Dat kan ik begrijpen want Hij voelt met ons mee toch ! 
 
Jozua 3 : 10 . 
Ook hier is het niet onmogelijk dat God van gedachten verandert , als Hij ziet dat er waarachtig berouw komt  en ze hun leven echt radicaal veranderen , want God is genadig en geeft de mensen alle  kansen om na te denken  en te herpakken . 

Op zo'n liefdevolle God met zulk een grote genade en  geduld , kunnen we absoluut vertrouwen hoor Wil !  Hij die altijd  vol liefde en geduld ons  volgt  ! Ja , Hij maakte geen automaten van ons ,  maar gaf ons de volle vrijheid om zelf te kiezen !  Zo ken ik de God in wie ik geloof , en dat is nog maar heel weinig  want Hij is Almachtig en  ondoorgrondelijk ! 
'Eventjes' goed nadenken is er weer niet bij.
Waarom leur jij eigenlijk niet met bijbels lieve ebenhaezer???
Dan zou je hier niet gestadig alles moeten citeren.
U zou uzelf veel werk besparen in ieder geval.


Ho Fazal , ik ken geen enkele ware gelovige , die gek geworden is door het lezen van Gods Woord !  En dat Woord heeft zijn doel volop bereikt !  De hele wereld is in zijn bereik gekomen en meer dan een miljard mensen hebben Hem ( God )  aangenomen  ! 

' Tijd besparen ' ,  jongen toch , ik ben in pensioen hoor  !  Heb dus tijd te over om de dingen te doen waar mijn hart naar uitgaat  , maak je dus geen zorgen  ! Ik deed het al van mijn  twaalfde jaar  en ben er intussen  al 86 geworden ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

12 sep 2018, 12:13

Door dat ellenlange citaat van zichzelf hierboven, krijgen we nu al voor de tweede keer de bijbel op onze boterham.
Dat is echt niet nodig hoor ebenhaezer, we lezen het toch geen tweede keer.
ebenhaezer schreef: 
 Ho Fazal , ik ken geen enkele ware gelovige , die gek geworden is door het lezen van Gods Woord !  En dat Woord heeft zijn doel volop bereikt !  De hele wereld is in zijn bereik gekomen en meer dan een miljard mensen hebben Hem ( God )  aangenomen  ! 
Ik wel! Ik ken er zelfs veel, héél veel!
Er lopen meer 'gekke' godsdienstfanaten dan andere op deze wereld.
En er komen er nog dagelijks ontelbaren bij, en ze worden alsmaar gekker en gekker.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 sep 2018, 13:49

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Hé Talisman , dàt is de wijsheid dezer wereld hoor ! Gelovigen worden onderwezen door Gods Geest , en WIE KAN HET BETER WETEN !!!
Gelovigen worden voor de zot gehouden door deze joodse geschriften wat ze de Bijbel noemen. JE ZOU BETER MOETEN WETEN.


Ja Talisman , ik weet het ook beter , omdat ik luister naar onze Schepper !
Hoor je nu al stemmen ? Men noemt dat tegenwoordig schizofrenie.
Wie denk jij die het beter kunnen weten ? 
DE MAKER OF ZIJ DIE GEMAAKT ZIJN ! 
Toch maar je huisdokter eens raadplegen hoor. Op jouw leeftijd is dit geen zeldzaamheid.