hosting onvoldoende, registratie nodig

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

shiatsu chantal
Lid geworden op: 05 aug 2018, 11:19
Locatie: 2970 Schilde

07 aug 2018, 02:37

beste mensen,
ik heb eigen website (eindigend op .be), betaal jaarlijks een hosting, maar nu krijg ik herhaaldelijk mail dat ik mijn site-adres dringend moet laten registreren want iemand anders wil dezelfde naam (titel) gebruiken maar wil er .com achterzetten. Nu, er wordt beweerd dat als ik dit niet doe de klanten naar die andere site zullen doorgestuurd worden, maw : ik zou geen klanten meer krijgen .???!!! uiteraard moet ik hiervoor ook weeral betalen, contract zou 10j duren... IS DIT MOGELIJK/WAAR/ OF IS HET ALWEER EEN VERKOOPSTRUC ? 
gelieve de hoogdringendheid van deze mail, moet ik iets doen, maar WAT ? reageren of negeren?
dank voor iedere bruikbare tip
mvg
ch

opa52
Lid geworden op: 06 dec 2011, 23:06

07 aug 2018, 21:24

Enkel waarde hechten aan mails die afkomstig zijn van de firma waar je de domeinnaam registreerde.
Normaal enkel jaarlijks een betaling.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

08 aug 2018, 12:03

Negeren!   Dit is een (smerige) verkooptruc!  Een bedreiging eigenlijk.

U betaald voor twee dingen:
- De hosting (bvb webruimte, database, email, etc...)
- De domeinnaam bvb: uwnaam.be (deze is geregistreerd)
Dat kan op één factuur staan.

Iemand anders kan een domeinnaam "uwnaam.com" registreren. Dit is een andere domeinnaam! Dit heeft geen effect op uw website. Er wordt niks doorgestuurd.  Het enige wat eventueel zou kunnen gebeuren is bij het googelen naar uwnaam er twee (of meer) resultaten gegeven worden. Maar dat is misschien nu ook al het geval.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 aug 2018, 08:53

check onmiddellijk of jouw domeinnaam met .com al geregistreerd is.
Indien niet, registreer die dan voor jou.
.com kost maar een habbekrats per jaar.
Twee domeinnamen kunnen dan naar dezelfde website wijzen. (jouw website).
Je betaalt dus maar één hosting en hebt geen gezever meer met .com concurrenten.
Ondank is 's werelds loon

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

09 aug 2018, 15:26

Geen paniek!  Ik zou er mij niet druk over maken.

Moest het u interesseren dan kan je Hier testen welke domeinen er met uwnaam al dan niet geregistreerd zijn.

Gewoon negeren.