Politiemensen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

07 aug 2018, 16:58

Politiemensen mogen gaan bij klussen
Hoezo gaan bij klussen zijn deze mensen dan niet overwerkt hadden zij het  niet zo druk
En toch nog tijd om te gaan bij klussen,en dan nog de kat bij de melk zetten

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 aug 2018, 17:19

Hiermee schieten ze wel in hun eigen voet ; politiewerk was toch een ZWAAR beroep?
Als men nog een beroep kan uitoefen bij hun beroep ???
Hoor de politievakbonden nog roepen: Onder bemand . geen tijd om overuren te recupereren  , geen tijd om verlof op te nemen .??
Het gebrek aan agenten en stress door overuren en zogezegd 'zwaar werk' matte de agenten zodanig af, dat ze er aan onderdoor gaan zeiden de politievakbonden.
Als je een zwaar beroep hebt moet je toch je energie overhebben om daarnaast nog een bijberoep uit te oefenen.
Mischien ware nachtwaker een bijberoep die nuttig zou kunnen zijn.
Begrijp er niets meer van, maar zal wel aan mij liggen, een warmteopstoot waardoor het brein niet meer kan volgen :D :D

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 aug 2018, 19:28

wardje schreef:Hiermee schieten ze wel in hun eigen voet ; politiewerk was toch een ZWAAR beroep?
Als men nog een beroep kan uitoefen bij hun beroep ???
Hoor de politievakbonden nog roepen: Onder bemand . geen tijd om overuren te recupereren  , geen tijd om verlof op te nemen .??
Het gebrek aan agenten en stress door overuren en zogezegd 'zwaar werk' matte de agenten zodanig af, dat ze er aan onderdoor gaan zeiden de politievakbonden.
Als je een zwaar beroep hebt moet je toch je energie overhebben om daarnaast nog een bijberoep uit te oefenen.
Mischien ware nachtwaker een bijberoep die nuttig zou kunnen zijn.
Begrijp er niets meer van, maar zal wel aan mij liggen, een warmteopstoot waardoor het brein niet meer kan volgen :D :D
Dat was ook hier thuis de commentaar. Zwaar beroep?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 aug 2018, 19:29

Is metselaar een zwaar beroep? Die mannen gaan zo goed als allemaal bijklussen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 aug 2018, 20:56

Neen, dat is liefde voor het vak in die stiel bestaat dat nog , gelukkig maar :D

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 aug 2018, 23:20

Wil. schreef:Is metselaar een zwaar beroep? Die mannen gaan zo goed als allemaal bijklussen.
Als die gaan bijklussen is het meestal in dezelfde stiel. Dat is totaal iets anders vind ik.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

08 aug 2018, 08:54

Als je beroep op ze doet, bvb voor een buurman die zich niet wast en stinkt, uren in de wind,
dan zie je ze niet, dan komen ze niet, zeker aan het bijklussen dan.....

Wel, wel, wel........  :x :?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 aug 2018, 09:45

Belt iemand tegenwoordig naar de politie omdat de buurman zich niet wast?? 8O 8O

Kan ik goed geloven dat ze dan niet komen. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 aug 2018, 09:50

wardje schreef:Neen, dat is liefde voor het vak in die stiel bestaat dat nog , gelukkig maar :D
Als metselaar een zwaar beroep is, waardoor men "voor zijn tijd versleten is", dan is het onbegrijpelijk dat zo'n man daar nog een schepje bovenop gaat doen. 

Niemand gaat bijklussen 'uit liefde voor het vak'; wél uit liefde voor de portemonnee.

Aangezien een politieman/vrouw niet in dezelfde stiel mag bijklussen, moeten die mensen wel in een andere branche hun liefde voor de portemonnee gaan uitwerken. Nogal wiedes.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 aug 2018, 10:09

"voor zijn tijd versleten" is niet meer zo als vroeger je zou toch ook moeten weten dat veel werk met een hijskraan gebeurt, mortel maken met de mortelmolen is passé, netten voor beton te gieten worden bij grote werken gemaakt in de atelier; beton gieten is niet meer met de kruiwagen aan brengen, enz.
Je mag het ook niet onderschatten , maar door modernisering is alles toch naar proporties.
In de bouw werken is een mooi beroep geworden door de vele hulpmiddelen die voorhanden zijn , spreek niet uit ervaring maar van lui die in onze wijk in de bouw werken, en goed betaald en dat telt. :D

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

08 aug 2018, 10:52

Je moet het in zijn context bekijken : de regering heeft beslist om hervormingen door te voeren waar het betreft het opnemen van ziektedagen bij de politie. Ze kunnen die nu niet meer opsparen zoals die agent die ik persoonlijk ken en die één jaar voor zijn pensioen thuis bleef wegens opgespaarde ziektedagen. Ge moet het maar doen hé ?
Er is natuurlijk gigantisch protest hiertegen. Er zijn al véél te weinig flikken en ze zijn overbevraagd.
De regering is slim op de meest stomme wijze : om dit verlies te compenseren mogen de flikken bijklussen.
Hoezo, bijklussen ? Wàt bijklussen, wààr bijklussen : ze hebben nu al geen tijd over.
Deze goedzakkige bevolkingscategorie loopt hier zéker en vast in, want ze behoren niet tot de superieure kaste van politici. Ze kunnen in elk geval niet meer reklameren nietwaar, met zo'n kado van de regering ?
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

08 aug 2018, 12:46

Wil. schreef:Belt iemand tegenwoordig naar de politie omdat de buurman zich niet wast?? 8O 8O

Kan ik goed geloven dat ze dan niet komen. :lol:

Komaan hé Wil, hoe zou jij het vinden als heel je overloop zou stinken en de lift ook al!!

Ze zijn al vaak genoeg gekomen voor die persoon, hij is psychisch ziek, vertoont pestgedrag,
wast zich dus niet, poetst niet, eet niet fatsoenlijk, hij is graatmager, doolt ganse nachten langs
de straten, slaapt dus niet voldoende.

Als ik of buurvrouw de politie bellen, dan doen wij dat met de vraag of dat ze die mens aub
willen komen helpen en een dienst inschakelen zodat hij verzorging krijgt en zijn flat
wordt gepoetst.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 aug 2018, 12:52

In een kleine, landelijke gemeente heeft men daar misschien nog tijd voor, maar ik denk dat je eens 24 uur zou moeten meedraaien in een stad als Antwerpen om te beseffen dat een stinkende lift echt niet bij de prioriteiten hoort van een corps.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 aug 2018, 13:08

Wil;

De politie kan het toch ook eens melden bij de bevoegde diensten ( voor ze zich naar hun bijberoep reppen) :wink:
De politie "uw vriend " staat ten dienste van de bevolking; en dat is een breed spectrum.
Of dat nu een kleine gemeente is of een grote stad zou geen verschil mogen uitmaken ,er zijn meer politiemensen , het moet niet altijd achtervolgen, flitsen, enz zijn .
De politie die administratief werk doet kan zo'n probleem ,na herhaaldelijk klacht over de zelfde persoon toch wel even melden aan de bevoegde instantie, nu dat is mijn mening.
Alles moet tijdens je job toch niet altijd juist binnen de lijntjes verlopen , er is wel een marge denk ik; 'k mag het hopen

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

08 aug 2018, 13:36

Wil. schreef:In een kleine, landelijke gemeente heeft men daar misschien nog tijd voor, maar ik denk dat je eens 24 uur zou moeten meedraaien in een stad als Antwerpen om te beseffen dat een stinkende lift echt niet bij de prioriteiten hoort van een corps.

Hygiëne is toch ook belangrijk Wil!!!