Peeters vindt vervanger ........

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

12 aug 2018, 09:49

Ik denk dat je gelijk hebt Maloreg .
Het kalf is al lang verdronken . De neergang is naar mijn gevoel onomkeerbaar  ingezet . Ik denk dat binnen 20 jaar alle grote - en centrumsteden in ons land ingepalmd zullen zijn door allochtonen .
'De kracht zit in de buiken van onze vrouwen '  oreerde er eens een alhier . Voeg daar de stroom van  migratie , het asiel- en vluchtelingen beleid toe vanuit het Midden Oosten en Afrika ,  hetwelk voor links niet groot genoeg kan zijn en je hebt de perfecte cocktail om de autochtone bevolking te onderwerpen en op termijn te knechten .

Ik denk zelfs dat Antwerpen nù al verloren is voor de doorsnee Antwerpenaar .  Verzameld links en CD&V weten  ondertussen verdomd goed dat de (hun)  macht bij de vreemden ligt . Méér om meer zullen hun lijsten bevolkt worden met allochtonen voor hun groeiend aantal stemmen te kunnen binnenrijven. De ruil zal er in bestaan dat moslims  méér om méér privilegies en toegevingen zullen krijgen op hun cultuur en levenswijze ten koste van de autochtone bevolking .
Ik vrees echter dat rood, groen en het tweeslachtige 'enerzijds-anderzijds' CD&V op termijn hun eigen ondergang aan 't plaveien zijn want binnen een aantal decennia hebben moslims de demografische overmacht en zullen de pamperende partijen koudweg worden opzijgeschoven door allochtoons volk en  door hùn eigen opgerichte partijen . Dat is mijn overtuiging hoe het er zal aan toegaan . Onze tijd zal het  echter wel nog duren.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2018, 11:15

Studie uit 2016:
Uit de meest recente Perils of Perception-studie van het internationaal marktonderzoeksbureau Ipsos blijkt dat de publieke opinie op het gebied van belangrijke maatschappelijke thema's vaak ver afstaat van de werkelijkheid. Zo maken de Belgen een grote overschatting als het komt op de proportie moslims in ons land - we denken dat bijna 1 op 4 Belgen moslim is, terwijl dit in de realiteit slechts 7% blijkt te zijn. Onze gok naar het aantal moslims is dus ruim drie keer groter dan de werkelijkheid."


De ondergang van het Avondland is nog niet voor morgen. :wink: Verder maken jullie met graagte de vergissing om   allochtoon gelijk te stellen aan "moslim zijn"  wat natuurlijk nonsens is. Alleen in Antwerpen al wonen meer dan 15.000  Nederlanders ( die zitten dus in de groep niet-Belgen); de kans dat zij allemaal moslims zijn lijkt wel bijzonder miniem.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 12 aug 2018, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

12 aug 2018, 11:41

frits1955 schreef:Studie uit 2016:
"Zo maken de Belgen een grote overschatting als het komt op de proportie moslims in ons land - we denken dat bijna 1 op 4 Belgen moslim is, terwijl dit in de realiteit slechts 7% blijkt te zijn. Onze gok naar het aantal moslims is dus ruim drie keer groter dan de werkelijkheid."


De ondergang van het Avondland is nog niet voor morgen. :wink:
 Ik denk dat de inwoners van Borgerhout of van Molenbeek dit toch anders bekijken.  8)

.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

12 aug 2018, 11:44

Goh , nog een beetje meer respijt dus vooraleer de ondergang van het Avondland een feit wordt. Je zal echter , net als ik,   waarschijnlijk  niet meer 'around' zijn om je gelijk of ongelijk te komen aantonen of toegeven ?
Maar  indien huidig  linkse politieke visie en constellatie zich kan handhaven  en blijft aangroeien mede door allochtoonse  stemmenwerving .. komen zal  het ,  dat is mijn overtuiging.

Wat dan de reden zou kunnen zijn van de mogelijk(?) verkeerde perceptie van proportie allochtonen in ons land .. Pff ....Misschien is het omdat men er zoveel ziet lopen overdag , alom .. meestal achter een kinderkoets of 'expecting' .  Werkenden , die zie je niet overdag flaneren hé ?
 Dat zijn dan niet alleen moslims maar de zwarte medemens doet ook zijn serieuze duit in de zak  . Ik denk dat het in mijn stad véél méér dan die 7% is , heden ten dage al.
.
Maar in Brussel,   zou ik die studie zeker in vraag durven stellen .  Molenbeek , St. Joost ten Node , Anderlecht etc... ?   Tja  …. :?: Te samen met Antwerpen zal die 7% ook wel een lachtertje zijn zeker ?
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2018, 11:49

Zo blijf je bezig nietwaar. Waar ik woon verblijven nauwelijks moslims  en in aanzienlijke  delen van niet-stedelijk  Vlaanderen is dat allicht ook zo. Maar daar wil men het hier nooit over hebben. De apocalyps moet en zal er komen .
Je moet geen hogere studies gedaan hebben om te weten dat in grote steden - en dan zeker in de verarmde stadsdelen -  procentueel méér moslims zullen wonen gezien hun doorgaans  meer precaire leefsituatie.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

12 aug 2018, 12:05

Ik ben akkoord dat men in pakweg  stille dorpjes waar alles nog geschaard is rond den toren  en 500 meter verder de boerderijen baas zijn men weinig vreemden zal tegenkomen ; ... maar als ik toch even mag opmerken  , Brussel is  al verloren , zoveel is zeker , dat kan zelfs een linkse niet ontkennen maar denk daar dan omliggende ,  Asse, Ternat , Liedekerke , Denderleeuw , Aalst   etc  etc..om maar 1 lijn op te noemen .. eens bij en ga het daar eens vragen hoe het zit  ?  Ik denk dat je beschermde ,niet stedelijkse ogen al wat meer zullen opengaan , op zijn minst gaan je wenkbrauwen al wat meer de hoogte ingaan  , denk ik dan ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

12 aug 2018, 12:27

'De zwarte medemens' floreert hier goed in Antwerpen, tot mijn grotge ergernis lopen die fier te pronken met meisjes (kinderen) van 12 à 14 jaar. En  fier dat die meisjes zijn!! Ni t egeloven.
Enkele jaren geleden vestigde de hoofdmoot migranten zich rond Turnhoutsebaan-Sint Jansplein-Brederodestraat.......maar dan plots verschenen ze ook rond Grote Markt en Zuiderterras, eerst enkelen dan de volle laag. Nu worden die dure appartementen daar ingenomen door OCMW om hun kiesveer ter wille te komen. Als jullie de kranten lezen dan weet je wel hoe het gesteld is in Antwerpen, zelfs voor moord en doodslag gaan ze niet uit de weg. Behalve Antwerpenaar ben ik ook Sinjoor en geloof me, het doet zeer-héél zeer.   

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2018, 12:46

Wil. schreef: 
 Afbeelding
 
Wanneer  de thuistaal van leerlingen in het basisonderwijs niet het Nederlands is en je merkt dat in de ganse Antwerpse agglomeratie bijna 60% in die situatie zit, dan hebben die 15.000 Nederlanders daar niks mee te maken.
In de totaliteit van al die scholen komen kinderen samen die niet alleen uit de verpauperde wijken van de stad komen: dat is de doorsnee van de ganse bevolking. Die kinderen vormen in de totaliteit van die scholen nu al flink meer dan 50% van de bevolking.

Het gaat om mensen die hoofdzakelijk uit Noord-Afrika afkomstig zijn en voor de rest veelal uit de landen die voordien in het Oostblok waren ingelijfd (Polen, Oekraïners, Wit-Russen, Russen, Roemenen enz.)

Onthoud ook dat een meerderheid niet noodzakelijk is om de regels van een maatschappij al grondig te doen wijzigen in het voordeel van de groep die het hardst op tafel klopt. Was er een meerderheid nodig om aparte zwemuren voor moslimvrouwen als regel op te leggen?

Demography is destiny.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

12 aug 2018, 16:47

In de totaliteit van al die scholen komen kinderen samen die niet alleen uit de verpauperde wijken van de stad komen: dat is de doorsnee van de ganse bevolking. Die
kinderen vormen in de totaliteit van die scholen nu al flink meer dan
50% van de bevolking.
Ik kan het alleen maar beamen, en het is niet alleen in België, maar in heel Europa ,dat het gevaar van overname via de buik van de vrouw gaat komen.
https://sceptr.net/2018/03/moslims-zull ... overnemen/

En ze moeten nadien niet afkomen "wir haben das nich gewusst",
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... door-islam
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2018, 20:38

En consequent blijft men hier  moslims en allochtonen als synoniemen hanteren.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

12 aug 2018, 20:39

frits1955 schreef:Zo blijf je bezig nietwaar. Waar ik woon verblijven nauwelijks moslims  en in aanzienlijke  delen van niet-stedelijk  Vlaanderen is dat allicht ook zo. Maar daar wil men het hier nooit over hebben. De apocalyps moet en zal er komen .
Je moet geen hogere studies gedaan hebben om te weten dat in grote steden - en dan zeker in de verarmde stadsdelen -  procentueel méér moslims zullen wonen gezien hun doorgaans  meer precaire leefsituatie.
Dus is er een "spreidingsplan" nodig. Maar dat kan niet zonder solidariteit. En daar wringt het schoentje.

.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2018, 20:44

""Maar dat kan niet zonder solidariteit."

Ga dat maar vertellen aan de NVA burgemeesters van pakweg Brasschaat of Ekeren - zij houden het doortrekken van tramlijnen naar hun gemeente halsstarrig tegen. Nochtans zou dat een zegen zijn voor de mobiliteit maar ja...dan komt "de stad" naar hun gemeente.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2018, 20:57

""Onthoud ook dat een meerderheid niet noodzakelijk is om de regels van een maatschappij al grondig te doen wijzigen in het
voordeel van de groep die het hardst op tafel klopt. Was er een
meerderheid nodig om aparte zwemuren voor moslimvrouwen als regel op te
leggen?
"

De regels van de maatschappij worden niet grondig gewijzigd. Iedereen van ons kan waar dan  ook en samen met vrouw, vriendin of man gaan zwemmen in een openbaar zwembad. Dat daarnaast op andere uren moslimvrouwen kunnen gaan zwemmen laat mij koud. De nudisten doen dat trouwens ook.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2018, 23:19

frits1955 schreef:En consequent blijft men hier  moslims en allochtonen als synoniemen hanteren.
Je hoort misschien liever dit woordje: "jongeren" :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2018, 23:20

frits1955 schreef:""Onthoud ook dat een meerderheid niet noodzakelijk is om de regels van een maatschappij al grondig te doen wijzigen in het
voordeel van de groep die het hardst op tafel klopt. Was er een
meerderheid nodig om aparte zwemuren voor moslimvrouwen als regel op te
leggen?
"

De regels van de maatschappij worden niet grondig gewijzigd. Iedereen van ons kan waar dan  ook en samen met vrouw, vriendin of man gaan zwemmen in een openbaar zwembad. Dat daarnaast op andere uren moslimvrouwen kunnen gaan zwemmen laat mij koud. De nudisten doen dat trouwens ook.
Alles in kleine stapjes. Om de kikker te koken moet je het vuurtje héél zacht zetten, maar uiteindelijk ligt hij dood in de pan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.