Parkeren voor "garage" die er geen is.

Vragen/antwoorden betreffende recht.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 aug 2018, 10:16

Een schadeformulier moet je alleen al invullen voor het verzamelen van de gegevens over de eigenaar, de bestuurder en de auto. Het belangrijkste is natuurlijk het vastleggen van de situatie rondom het ongeval. Als één van de partijen het niet eens is met hetgeen ingevuld is op het schadeformulier, kan besloten worden om geen handtekening te zetten.
Ieder vult in dat geval een eigen schadeformulier in .
Het alleen door jou ingevulde schadeformulier stuur je naar je eigen verzekeraar. Vervolgens is het aan de verzekeraars onderling om uit te vechten wie de kosten van de schade draagt.
Als je niet akkoord bent ga je niet ondertekenen , je kan bij "mijn opmerkingen" daar kan je aangeven "waarom" je niet akkoord bent, in dat geval kan je wel ondertekenen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

13 aug 2018, 10:56

Hallo Ferna. Ik denk dat het ook van belang is ofdat de boordsteen goot/voetpad verlaagd is of niet. Mijn gedacht,indien deze niet verlaagd is kan er geen sprake zijn van een inrit of poort... 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

13 aug 2018, 11:00

Hallo Jockey,

Boordsteen is wel verlaagd.

Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar wijkagent, benieuwd wat de reactie zal zijn.

Bedankt voor je reactie.

Vriendelijke groet,

Ferna

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

25 aug 2018, 11:32

:D

Hallo,

Even melden, dat ik schriftelijk bericht heb gehad van de politie, dat ik daar gerust mag parkeren.
Het betreft  inderdaad geen inrij zoals omschreven in artikel  25.

Allen die gereageerd hebben, mijn hartelijke dank hiervoor

Vriendelijke groet,

Ferna

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

25 aug 2018, 22:59

Bedankt voor de update, Ferna.

Eind goed, al goed.  :)
Ondank is 's werelds loon

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

30 aug 2018, 09:01

MichelN schreef: Mmm, toch oppassen daarmee. Zelf meegemaakt bij zo'n op het eerste gezicht "geen inrij": die man had namelijk een authentieke Fiat 500 waarmee hij probleemloos tussen twee niet al te brede deuren naar binnen manoeuvreerde naar zijn achterin gelegen garage.
Als ik iedere keer de politie moet bellen omdat er weer eentje voor mijn uitrit staat, staan ze hier vijf keer per week aan mijn deur. Ik wacht gewoon eventjes tot hij met z'n pizza buitenkomt en vertrekt van bij het restaurant hiernaast. Als het wat te lang duurt is even claxonneren net zo efficiënt.
Toeval wil dat ik het er gisteren met een buurman over had en die vertelde het volgende: 
Enkele jaren geleden is er iemand werken aan het uitvoeren twee huizen verder en de werkman 
had zijn auto even laten staan op de oprit van de gebuur (hij moest maar even iets opmeten)
Een paar dagen later begint hij met de werken en zet zijn wagen terug op de oprit (buurman was naar zijn werk)
deze komt thuis en kan niet binnen, claxoneren hielp niks en dus parkeerde hij zijn wagen achter de andere.
Enige tijd later word er aan de deur gebeld ,buur zat in het bad en riep dat hij nu ook maar moest wachten!
Gevolg: man haalde politie erbij en buurman kreeg een boete: "men mag blijkbaar geen voertuig blokkeren ook als staat die op uw eigendom"? 8O 8O 8O 8O 8O 

 

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

30 aug 2018, 11:48

De werkman stond onterecht geparkeerd op de oprit van de buurman en de buurman blokkeert dan het voertuig van de werkman zodat deze niet kan vertrekken?
Dat is het recht in eigen handen nemen  en dat is inderdaad verboden .

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

30 aug 2018, 11:54

Ferna schreef::D

Hallo,

Even melden, dat ik schriftelijk bericht heb gehad van de politie, dat ik daar gerust mag parkeren.
Het betreft  inderdaad geen inrij zoals omschreven in artikel  25.

Allen die gereageerd hebben, mijn hartelijke dank hiervoor

Vriendelijke groet,

Ferna
:-) Dat schriftelijk documentje goed bijhouden Ferna.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...