Tekst verschenen in Belgisch Staatsblad kopiëren

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Irke
Lid geworden op: 10 mei 2017, 15:58
Locatie: Limburg

14 aug 2018, 11:31

In het Belgisch Staatsblad van 02.07.2018 zijn een aantal aanpassingen aan de Wet op de Mede-eigendom verschenen. 
Nu zoeken we een mogelijkheid om die teksten te kopiëren zodat we ze kunnen bespreken om eventuele aanpassingen te doen waar nodig.
Het gaat over de artikelen 162 t.e.m. 175 blz. 53505 t.e.m. 53513.
Heeft iemand een idee waar we die teksten kopiëerbaar kunnen vinden?
Dank u wel.
   

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 aug 2018, 12:43

Irke,

Pdf afdrukken vanaf blz 93
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/ ... pdf#Page43

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Irke
Lid geworden op: 10 mei 2017, 15:58
Locatie: Limburg

15 aug 2018, 21:46

Dank u wel.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

16 aug 2018, 10:41

Irke,

graag gedaan en bedankt voor het berichtje.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

observator
Lid geworden op: 16 dec 2008, 21:14
Locatie: west-vlaanderen

22 okt 2018, 23:32

maar in het staatsblad staat de tekst  per artikel dat gewijzigd  of toegevoegd wordt, een gecoördineerde tekst is duidelijker.

Ik heb die op internet geplukt uit een newsletter van een advocatenkantoor, ik kan die   integrale  tekst ook mailen naar seniorennet ( of rechtstreeks naar u/jullie)om het op dit forum kenbaar te maken,.

mvg
Dura lex sed lex

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

23 okt 2018, 09:50

Ik hoop dat het op het forum komt ; het is tenslotte een onderwerp dat vele Senioren zal interesseren.

Bedankt op voorhand.


procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

23 okt 2018, 13:06

procman4 schreef:Ik hoop dat het op het forum komt ; het is tenslotte een onderwerp dat vele Senioren zal interesseren.

Bedankt op voorhand.

procman4
Hier vind men de volledige wettekst. Niet erg leesbaar maar toch....
BURGERLIJK WETBOEK
   BOEK II : Goederen en beperkingen van eigendom.
      TITEL II. - EIGENDOM.
         HOOFDSTUK III. - MEDEEIGENDOM.


procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

23 okt 2018, 20:02

@ hovel,

Bedankt ; dat is inderdaad volledig. Maar zoals alle wetteksten, inderdaad moeilijk verteerbaar. Afbeelding
Ga het toch maar opslaan. Mijn pc-partitie E is groot genoeg.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

@ observator, 

Ondanks het antwoord van "hovel", wil toch maar aub,  de nieuwsbrief hier op het forum zetten.

Een advocaten-nieuwsbrief zal wellicht beter leesbaar zijn, dan saaie wetteksten.  :wink:    Bedankt.

En met beide antwoorden op te slaan, zit ik toch op rozen, niet ?


procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

observator
Lid geworden op: 16 dec 2008, 21:14
Locatie: west-vlaanderen

26 okt 2018, 09:43

@pocman4

Ik kan het opsturen (pdf.) via uw " privé bericht " maar daarmee is het niet op dit forum, tenzij de moderator me laat weten aan welk adres ik het hen verzenden kan.

Aan de hand van het staatsblad. zelf een gecoördineerde maken is maar te doen als je de gehele bestaande wetgeving on line hebt, dan nog is het een kwestie van "add" "change" en "delete ", kinderspel misschien voor de kenners, maar niet (meer)voor mij.


met veel groetjes
Dura lex sed lex

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

26 okt 2018, 11:49

observator schreef: Ik kan het opsturen (pdf.) via uw " privé bericht " maar daarmee is het niet op dit forum, tenzij de moderator me laat weten aan welk adres ik het hen verzenden kan
Een link kan eventueel worden aanvaard op het forum en in dit geval lijkt de link van hovel duidelijk genoeg.
Het plaatsen van de al dan niet volledige (wet)tekst daarentegen is niet toegelaten.

NB : Best ook rekening houden met copyrights van dergelijke en andere sites. In bepaalde gevallen wordt het kopiëren "enkel voor persoonlijk gebruik" toegestaan.

moderator mira