help ik mag mijn kleinkind niet meer zien!

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

21 aug 2018, 10:18

Beste oma's en opa's,

Ik weet dat ik niet de enige ben die in dit geval verkeert.

Vele andere grootouders ervaren dit groot verdriet.

Na ontelbare stappen te hebben gezet , na hemel en aarde te hebben willen bewegen bij hulpverleners en familierechtbank, wordt alles alleen maar slechter. Daarom hebben wij na vier jaar besloten om geen verdere stappen meer te zetten. Wij hebben een van onze kleinkinderen zeven jaar lang voor een groot deel opgevangen en opgevoed en mogen haar nu al vier jaar bijna niet meer zien!!Alhoewel het kind zelf blijft vragen en zelfs de therapeuten vinden dat er contact moet zijn.

Wij zijn moegestreden en kunnen niet meer op tegen de duivelse spelletjes en de grove leugens van haar mama, onze dochter.

Wat wij nu wel willen doen is zoveel mogelijk mensen bekend maken met de persoonlijkheidsstoornis NARCISME, zodat therapeuten, zorgverleners, advocaten, rechters ......op de hoogte zijn van de manier waarop dergelijke "zieke" personen te werk gaan en dat zij niet worden misleid door het masker dat hen wordt voorgehouden.

Bent u ook het slachtoffer van ouderverstoting, laat u dan horen, misschien kunnen wij allemaal samen iets teweegbrengen en aldus andere kinderen die door een narcist worden gevangen en kapotgemaakt, helpen.

In Nederland wordt hieraan al redelijk veel aandacht besteed, hoog tijd dat ook in België narcisme wordt onderkend ; vooral in de jeugdzorg, want narcisten maken letterlijk en figuurlijk mensen kapot.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 aug 2018, 21:28

omaplop schreef: Wat wij nu wel willen doen is zoveel mogelijk mensen bekend maken met de persoonlijkheidsstoornis NARCISME, zodat therapeuten, zorgverleners, advocaten, rechters ......op de hoogte zijn van de manier waarop dergelijke "zieke" personen te werk gaan en dat zij niet worden misleid door het masker dat hen wordt voorgehouden.

In Nederland wordt hieraan al redelijk veel aandacht besteed, hoog tijd dat ook in België narcisme wordt onderkend ; vooral in de jeugdzorg, want narcisten maken letterlijk en figuurlijk mensen kapot.
Juist omaplop, narcisten gebruiken mensen en zetten ze tegen elkaar op.
Het zijn dikwijls manipulators, met tien gezichten en elk gezicht spreekt met een gespleten tong.

Ik heb ervaring met narcisten, een iemand uit mijn directe familie.
Dat ging dan niet over een jong persoon, maar over een bejaarde.
Die is tenslotte eenzaam gestorven, verstoten door gans de familie, omdat hij veel persoonlijk kwaad heeft aangericht in onze familie.

Denk hieraan:
wie mensen gebruikt als pionnen, ziet tenslotte dat zijn speelveld leeg geraakt.

Ik wens jullie veel sterkte om het "verlies" van uw kleinkind te verwerken.
Ondank is 's werelds loon

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

23 aug 2018, 12:30

wardje


Geregistreerd op: 4-12-2005
Woonplaats: oostrozebeke

Geplaatst: Do 23 Aug 2018, 11:21 

Ja ,t'is triestig maar wat een oplossing (zou) kunnen zijn is een bemiddelaar . De juridische druk is dan niet zo groot . hij kan bemiddelen tussen uw dochter en u.

Het probleem met een rechtbank is ( cru gezegd) en geloof me ik wik hier mijn woorden.

U stelt zelf dat het "onmenselijk" is dat u uw kleinkind niet meer mag zien, maar dat is het niet: deze situatie vind u zelf onmenselijk. Onmenselijk wordt het pas als u kleinkind onder de situatie gaat lijden en dat zal voor de rechtbank zwaarder wegen dan wat u vindt , Jammer genoeg. Een rechtbank kent geen emotie enkel feiten en het belang van het kleinkind primeert.

Toch wens ik u alle succes toe en hopelijks komt alles nog goed het ware voor allen een verademing.

Want zoiets vreet aan een mens , kleinkinderen zijn iets dierbaar.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

23 aug 2018, 13:03

Alles al geprobeerd : de bemiddeling staat contacten toe, maar dan gaat mama de slechte toestand van het kind gebruiken als excuus om de contacten te doen verbieden, niettegenstaande de positieve  adviezen   van psycholoog en therapeuten. 

Ik merk aan jouw reactie dat ook jij niet op de hoogte bent van wat narcisme is en hoe dergelijke zieke mensen anderen kunnen manipuleren en misleiden. Daarom net moet dit meer kenbaar worden gemaakt. En dat is wat ik wil proberen. U lijkt ons te verwijten dat wij niet om het kind bekommerd zijn en dat is net wat wij wel willen en wat gelukkig meer en meer therapeuten vaststellen. OIok die therapeuten stoten vaak op een muur van onbegrip.

Als u beter op de hoogte bent van wat narcisme inhoudt zou u ; en daar ben ik heilig van overtuigd; anders reageren en meewerken om die vele kinderen en partners ( en ook grootouders) meer inspraak te geven en de vele slachtoffers te helpen . Zolang de slachtoffers geen steun vinden blijven ze slachtoffer!!


Ons kleinkind lijdt enorm onder de houding van mama tov haar papa en grootouders, dat is net de reden waarom wij echt alles hebben geprobeerd: het gaat om een kind dat kapotgemaakt wordt , niet echt om ons, geloof het maar en probeer misschien om wat meer te weten te komen over narcisme : je zult versteld staan wat dit inhoudt en hoe die mensen erin slagen om de anderen een  masker voor te houden.

Ik weet dat ook op seniorennet slachtoffers zitten van narcisten , die zich wellicht schamen en schrik hebben om hulp te zoeken; er zijn op FB al veel gevallen bekend , de meeste echter op initiatief van Nederlanders. Ik wou dit ook in België meer bekendheid geven en de slachtoffers steunen en had daarbij gedacht aan seniorennet. 

Helaas, wordt mijn oproep telkens verwijderd.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

23 aug 2018, 18:28

  @omaplop,

een bericht mag slechts éénmaal verschijnen op het forum.U heeft het hier in dit onderdeel geplaatst, dus ook nog eens bij oproepen kan niet volgens ons reglement.Daarom werd het daar gewist.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 aug 2018, 20:04

omaplop,

U schrijft: ' u lijkt ons te verwijten dat wij niet om het kind bekommerd zijn'
Dat wil ik ten stelligste met klem ontkennen , ik wilde u er de aandacht op vestigen ,dat de rechter steeds oordeelt in het belang van het kind en het is vanzelfsprekend dat u van uw kleinkind houd en het beste wil.
En mocht de rechter van oordeel zijn zoals u wenst dan waren de problemen van de baan, nietwaar soms.

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

23 aug 2018, 21:25

Geloof dit maar niet, daarom raad ik u aan om u te informeren over narcisme  en de vele slachtoffers hiervan.

Uw reactie bewijst net het feit van onwetendheid . Typische reactie trouwens  ;

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

23 aug 2018, 21:38

redpoppy schreef:  @omaplop,

een bericht mag slechts éénmaal verschijnen op het forum.U heeft het hier in dit onderdeel geplaatst, dus ook nog eens bij oproepen kan niet volgens ons reglement.Daarom werd het daar gewist.

Ok bedankt.

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

23 aug 2018, 21:38

dubbel