N-VA-beleid creëert massaal armoede

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

05 sep 2018, 18:20

Een full-time job is 38u en geen 30u.
Een alleenstaande komt dan in extreme armoede en als die met pensioen gaat sterft die de hongerdood.
ps Een kleuterjuf werkt deeltijds en heeft 4.5 maanden verlof. Als zo'n vrouwtje statutair benoemd is heeft ze meer dan 2.000 Euro/maand netto in een deeltijds regime met dank aan de overheidsvakbonden.
ps Er zijn reeds 18.000 mensen uit het onderwijs geregistreerd in een flexi-job. Zwaar beroep, toch?[/quote]


Man,man,man... Trouwens ik zou jou eens voor een kleuterklas willen zien staan. Ge zou rap wat minder denigrerend over die 'vrouwtjes' doen... Mensen ik pas hier op dit topic,aan kinderpraat of links gezwets doe ik niet mee...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 sep 2018, 18:22

Afbeelding

Regenten en licentiaten werken nóg minder (<25u) maar toch haakt de helft van die 'leeglopers' al af binnen de 5 jaar. Ze gaan dan in de privé werken waar de échte zware beroepen worden uitgeoefend; zijn die dan gek geworden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 sep 2018, 18:31

Wil. schreef:Afbeelding

Regenten en licentiaten werken nóg minder (<25u) maar toch haakt de helft van die 'leeglopers' al af binnen de 5 jaar. Ze gaan dan in de privé werken waar de échte zware beroepen worden uitgeoefend; zijn die dan gek geworden?
Julie (27) stapte uit het onderwijs en werd zelfstandig makelaar‘Na mijn middelbare school had ik geen flauw idee wat ik nu verder moest gaan studeren. Ik kwam uit de algemene richting Moderne Taal-Wetenschappen en had tijdens die opleiding van alles wat meegepikt. Even heb ik overwogen om Rechten te volgen, maar omdat ik nooit veel had hoeven studeren om erdoor te zijn, schrikte het stevige blokwerk mij toch een beetje af. Dus ben ik uiteindelijk de opleiding regentaat Nederlands-Geschiedenis begonnen. Eenmaal afgestudeerd kon ik meteen aan de slag in het onderwijs en heb ik op korte tijd een aantal mooie interimopdrachten gekregen, bij ons in de buurt.’
‘Een vaste benoeming krijg je pas wanneer er ergens een plaats vrijkomt, en dat kan jaren duren.’
‘Daarna kreeg ik een opdracht van twee weken in Brugge, en dat was gewoon de hel. Ik was langer onderweg dan ik voor de klas stond, en voor ik goed en wel was ingewerkt, waren die twee weken alweer voorbij. Twee jaar lang heb ik de ene na de andere interimopdracht aan elkaar geregen. Van de schoolinspectie kreeg ik een puik verslag, en toch was een vaste job geen optie. Want zo werkt het nu eenmaal in het onderwijs: een vaste benoeming krijg je pas wanneer er ergens een plaats vrijkomt, en dat kan jaren duren.’
https://www.flair.be/nl/lifestyle/julie ... mopdracht/

Julie werkte net als vele duizenden andere onderwijzers met interimcontracten.
Uzelf komt uit de levenslang benoemde leegloperij toch?
Uw echtgenote was ook levenslang benoemd alvorens op 52 jaar met vervroegd pensioen te gaan, toch?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 sep 2018, 19:04

Beste Will,
ik begrijp niet waar u dat vandaan haalt; 50 procent van de leerkrachten haken na 5 jaar af? De norm is tegenwoordig 18 u aanwezig zijn en minimum 34000 ( bruto per jaar) 
waarom zouden die afhaken? U heeft wel gelijk dat 50 procent nog klusjes uitvoert of, flexiijobs uitoefent. Vanwaar komt dat? Vervelen ze zich of hebben die een zwaar beroep?
inderdaad, ik had ook voor dit job moeten kiezen, maar het zat er niet in.
wat willen die leraars, regenten, professoren, kleuterjuffen en alles wat met onderwijs te maken heeft? Nog minder uren ? Nog meer betaald?
Dan lees ik toch verbazingwekkend dat iemand bij Securitas zoveel uren maakt, Nachtshiften draait en vrijwilliger is bij hulpdiensten en die klaagt niet? Karakter of een goede opvoeding? 
Neen, ik wil me in dit debat niet moeien, maar ik geef maar even mijn mening.
De Jules heeft veelal een punt, maar zijn gezaag is eindeloos en er is geen replicum mogelijk. Ik lees het, maar dat is het!! Oeverloos gezwam! Hij moest
wat slimmer zijn en to the point reageren. 
Verder weten volgers wel dat het voor mij “ not done” is om na te trappen op overleden personen. Er zijn er wel die nog wat reacties proberen uit te lokken als het over De Limburg gaat, maar denk eraan dat er in den Aantwaarp twee belangrijke figuren huizen die aan de drugs zitten. En dan denk ik dat Bdw er goed aan doet om die tot de orde te roepen vooraleer hij verkondigt dat zijn leden clean zijn!!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 sep 2018, 19:27

Waarom leraren en onderwijzers na 5 jaar afhaken? Niet zo moeilijk te begrijpen toch: de kinderen kennen geen enkele vorm van discipline, alles wordt hen gewoon weg gegeven, geef hen eens een opmerking, de volgende dag staan de ouders in de klas/directie om hun beklag te doen, niet over hun lieverdjes hé, maar over de leraar/onderwijzer. Je moet goed zot  zijn om je energie te verspillen aan dergelijke bende. Om dan te moeten vaststellen dat ze na 6 jaar basisonderwijs nog niet eens kunnen schrijven zonder fouten. Commentaar van de ouders: als het maar fonetisch juist is! Vroeger als men een opmerking kreeg in de school en men vertelde dat thuis, dan kreeg je nog een pandoering toe. Vroeg of laat gaat zich dat wreken: diegenen die nu nog in het onderwijs blijven werken missen de gedrevenheid van vroeger en de besten, awel die houden het voor bekeken en zoeken een job waar ze wel voldoening kunnen in vinden! En als je dat niet begrijpt paullamp raad ik je aan eens met een afgehaakte leraar te gaan babbelen ipv zomaar iets te debiteren.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 sep 2018, 19:33

Persoonlijk heb ik geen ervaring met “ afgehaakte “ leraars ,maar meer met futloze leraars die , omdat ze maar 18 uur aanwezig moeten zijn en meer dan 3000 euro ( bruto) ontvangen.  Zaterdag en Zondag werken ze ergens in een tuin, serveren in een restaurant, café.
Breek me aub mijn bek niet open en spreek zelf eens met een leraar!

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

05 sep 2018, 20:05

:lol:
petrol schreef:
Jockey schreef:
petrol schreef:Tiens,mijn pensioen blijft steken op 1100 euro.
Zal zijn omdat NVA mee in de regering zit zeker?
Het zal beteren als de sossen terug in de regering komen.
Volledige loopbaan? Dan zulde wel héél veel in 't zwart gewééérkt hebben.
Ge kent dat hé,zo van,"zedde zot! Ik zal den helft is naar de staat dragen zéker"
En alhoewel je het zo doet voorkomen,zul je ook wel niet zooolang in "de petrol" geééérkt hebben veronderstel ik. Anders zit ge hier te liegen,nog erger dan den crombez doet en die kent er wat van zenne...
Je gaat me toch niet vergelijken met de Crombez.
Allé gast stopt er nu mee !
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

05 sep 2018, 20:08

Verder weten volgers wel dat het voor mij “ not done” is om na te trappen op overleden personen. 

Mag ik vragen wie er overleden is Paullamb? 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 sep 2018, 20:13

Ga je bek niet openbreken Paul, bewijst eens temeer dat je geen flauw benul hebt van wat er in de laatste jaren veranderd is in het onderwijs. En met leraren spreken? Dat doen we genoeg in onze buurt en familie, niet wat gezwets waar de kranten ieder jaar vol staan de eerste week van september.  Volgende week weer ander krantengezwets, wedden dat Dewever zaterdag iets nieuws vind ?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 sep 2018, 20:37

De vraag of repliek van Jockey vind il flauw!! 

De repliek van Horius is wat gerichter. Er is inderdaad veranderd, en ja ! Er is minder discipline in de scholen en klassen. Als een leerkracht, juf of welke leiding dan ook een uur op zijn Smartfone zit te tokkelen, dan kan hij of zij toch niet verwachten dat een leerling dat ook doet. En ,op vele scholen is het niet meer Mijnheer Jan, maar Jan of Liesbeth. Mijn onmiddellijke ervaringen zeggen me, Wat kan ik doen? 18 uur aan 34 of 35000 euro ( bruto en beginnende leerkracht) Fietsvergoeding of verplaatsingskosten, koffie, krant en soms koeken daarbij. Wat moet dat meer zijn! Naar de privé ? Gedaan met zitten of dutten. Daar is het 34 uur en minder verdienen! Hun keuze is snel gemaakt.

En als het over discipline gaat, waarom zouden die personen ineens allemaal ziek geworden zijn? Mochten ze geen boekskes lezen, geen mails versturen , niet teveel op de Smartfone tokkelen? Wie weet.  Kinderen rotbedorven,mar leerkrachten ook hoor.
Geef mij maar de school in Genk waar men een uniform moet dragen, maar dat is waarschijnlijk te hoog gegrepen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 sep 2018, 20:53

Ik sluit hier verder af.
ik heb mijn mening geschreven. Het item dat de N-VA armoede schept was niet zo geschikt om de mening te ventileren.
maarde formulering van Will vond ik onjuist.
verder zou ik De Jules willen aanraden om te stoppen met allen en nog wat aan te vallen. Er zijn hier te veel mensen weggebleven omdat de uitspraken van Jules op niks trekken. Monotoon en veel blablablabla . De N-VA kan er maar goed mee zijn, maar de linksen krijgen er een afkeer van!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 sep 2018, 21:41

paullamb schreef:Ik sluit hier verder af.
ik heb mijn mening geschreven. Het item dat de N-VA armoede schept was niet zo geschikt om de mening te ventileren. Maar de formulering van Will vond ik onjuist.
Ken de betekenis van sarcasme en van ironie, PL?

verder zou ik De Jules willen aanraden om te stoppen met allen en nog wat aan te vallen
… en laat julleke met rust! Die jongen móet schrijven van zijn therapeut, anders is genezing níet mogelijk.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

06 sep 2018, 01:01

voorn schreef:Met 4/5 heeft u altijd recht op het minimum voltijds pensioen.
En dat ligt 380 €/maand onder de Europese armoedegrens.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 sep 2018, 09:15

Wilt u eens zeggen hoe hoog dat is mijnheer weetal.
Want ik ben zeker dat ge het niet weet.
Ik wel

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2018, 09:35

Afbeelding

Doe daar die 380 euro van Julio bij en je zit volgens hem op de Europese armoedegrens: dus 1.600 euro.

We rekenen nog even verder: die armoedegrens is 60% van het mediaanloon van de burgers van Europa.
Als 60% van het mediaanloon gelijk is aan 1.600 euro, dan is 100% gelijk aan 2.666 euro.

Als je alle mensen die een inkomen uit arbeid halen op een rijtje zet van laag naar hoog, dan is dát het inkomen van de middelste. Ik weet niet of daar zoveel over geklaagd moet worden en evenmin over 1.220 euro minimumpensioen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.