N-VA-beleid creëert massaal armoede

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 sep 2018, 09:40

Mijn vrouw heeft altijd 2/3 gewerkt; maar had een voldoende loopbaan.
Ging op 60 jaar op pensioen en trekt 1102€ i.p.v het door U genoemde bedrag dat berekend is op 65 jaar op pensioen.
dejules

06 sep 2018, 09:41

Wil. schreef:Afbeelding

Ik weet niet of daar zoveel over geklaagd moet worden en evenmin over 1.220 euro minimumpensioen.
Uw statutair leegloperspensioen bedraagt minstens het dubbele.

Voor iemand die vrijwillig op 50 jaar met vervroegd pensioen is gegaan, ONDANKS EEN LEVENSLANGE BENOEMING!!, is dit een walgelijke uitspraak.
Daarbij, het gemiddelde werknemerspensioen bedraagt slechts 1.000€. U krijgt een ouderen garantie bijpassing indien U helemaal niets heeft (geen eigendom, geen spaargeld).
Mensen die deeltijds werken krijgen een deeltijds pensioen of dacht je dat iemand die 50% werkt 1.220 € pensioen krijgt?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 sep 2018, 09:50

Een trieste repliek na uw blunder.
Als u deeltijds werkt en ge komt aan genoeg dagen ( zoals mijn vrouw ) dan wordt dat pensioen automatisch naar het minimum voltijds pensioen gebracht. Staat vermeld bij uw pensioen berekening.
dejules

06 sep 2018, 10:49

voorn schreef:Een trieste repliek na uw blunder.
Als u deeltijds werkt en ge komt aan genoeg dagen ( zoals mijn vrouw ) dan wordt dat pensioen automatisch naar het minimum voltijds pensioen gebracht. Staat vermeld bij uw pensioen berekening.
U kunt bewust deeltijds werken of deeltijds met behoud van rechten.
Dit levert een gigantisch verschil op wat betreft het pensioenbedrag.
Uw vrouw heeft gewoon "genoeg" dagen opgebouwd omdat vroeger werklozen ook volle pensioenrechten opbouwden.
Zij is gewoon een profiteur. Weinig werken, deeltijds loon + bijpassing vann dopgeld + vol pensioen.
De N-VA heeft dat afgeschaft. TERECHT!!!
Over welke blunder heeft U het trouwens?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 sep 2018, 11:10

dejules:

U schreef " Zij is gewoon een profiteur", laat mij toe van zeggen "T'is grof"
Als je de gezinstoestand of wat ook niet kent moet je zo iets niet schrijven.
En dat er vroeger mensen waren die door omstandigheden in dat regime terecht kwamen , jaren opstapelden tot aan hun pensioen , tja waarom niet als de Staat het toelaat ,ge zou moeten dom zijn als je het niet doet .
Per slot van rekening , je moet daar niet opvitten ,ge hebt ook kans gehad zoals iedereen.
Niet iedereen kiest voor zijn levenswandel.
Geloof dat jij in alles profiteurs ziet , dat je altijd veel uren geklopt hebt zoals ik vroeger al las , zoveel te beter voor jou ge waart er toch voorbetaald.
Waar maal je dan om ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2018, 11:11

dejules schreef: Zij is gewoon een profiteur.
Sprak hij, vanuit zijn SWT-hangmat … :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

06 sep 2018, 11:13

paullamb schreef:Beste Will,
ik begrijp niet waar u dat vandaan haalt; 50 procent van de leerkrachten haken na 5 jaar af? De norm is tegenwoordig 18 u aanwezig zijn en minimum 34000 ( bruto per jaar) 
waarom zouden die afhaken? U heeft wel gelijk dat 50 procent nog klusjes uitvoert of, flexiijobs uitoefent. Vanwaar komt dat? Vervelen ze zich of hebben die een zwaar beroep?
inderdaad, ik had ook voor dit job moeten kiezen, maar het zat er niet in.
wat willen die leraars, regenten, professoren, kleuterjuffen en alles wat met onderwijs te maken heeft? Nog minder uren ? Nog meer betaald?
Dan lees ik toch verbazingwekkend dat iemand bij Securitas zoveel uren maakt, Nachtshiften draait en vrijwilliger is bij hulpdiensten en die klaagt niet? Karakter of een goede opvoeding? 
Neen, ik wil me in dit debat niet moeien, maar ik geef maar even mijn mening.
De Jules heeft veelal een punt, maar zijn gezaag is eindeloos en er is geen replicum mogelijk. Ik lees het, maar dat is het!! Oeverloos gezwam! Hij moest
wat slimmer zijn en to the point reageren. 
Verder weten volgers wel dat het voor mij “ not done” is om na te trappen op overleden personen. Er zijn er wel die nog wat reacties proberen uit te lokken als het over De Limburg gaat, maar denk eraan dat er in den Aantwaarp twee belangrijke figuren huizen die aan de drugs zitten. En dan denk ik dat Bdw er goed aan doet om die tot de orde te roepen vooraleer hij verkondigt dat zijn leden clean zijn!!
Zijt ge daar weer zeveraar.Als ge u niet wil moeien wel bol het dan af.Straks kunde weer gaan janken bij de moderator over uwe gewezen kaviaar maat uit de Limburg.
dejules

06 sep 2018, 11:16

Wil. schreef:
dejules schreef: Zij is gewoon een profiteur.
Sprak hij, vanuit zijn SWT-hangmat … :lol:
Met 52 jaar effectief gewerkte rsz-dagen.
dejules

06 sep 2018, 11:19

wardje schreef:"laat mij toe van zeggen "T'is grof"
Als je de gezinstoestand of wat ook niet kent moet je zo iets niet schrijven.
En dat er vroeger mensen waren die door omstandigheden in dat regime terecht kwamen , jaren opstapelden tot aan hun pensioen , tja waarom niet als de Staat het toelaat ,ge zou moeten dom zijn als je het niet doet .
Die man komt hier DOELBEWUST liegen over "OPGEBOUWD" pensioen van zijn vrouw.
Die vrouw heeft gewoon gedopt en toen ze haar met haar flamous vd dop wilden gooien is ze deeltijds gaan werken met behoud van rechten. Die vrouw kreeg loon + dopgeld en bouwde een vol pensioen op met 1000den niet gewerkte dagen.
Ik kan niet tegen leugenaars.
dejules

06 sep 2018, 11:23

wardje schreef:dejules:

U schreef " Zij is gewoon een profiteur", laat mij toe van zeggen "T'is grof"
Weet U wat grof is?
Een statutair leegloper die op zijn 50 ste en zijn statutaire vrouw op haar 52ste vrijwillig met vervroegd pensioen zijn gegaan ONDANKS EEN BENOEMING VOOR HET LEVEN!!! met een maandelijks gezinsvervroegpensioen van netto 4.800 € die schreeuwen dat mensen die na een uitzonderlijk lange loopbaan hun swt moeten verliezen en terug geactiveerd moeten worden om hun leeglopersleven te financieren.
DAT is grof!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2018, 12:25

Je weet niks van mij, behalve dat ik in het ambtenarenstatuut heb gewerkt en dat mijn vrouw in het onderwijs stond. Al de rest is verzonnen, zoals je zo vaak doet.

Ik begrijp je frustraties om je verkeerde keuzes in het verleden, maar heeft je begeleidende therapeut nog niet gezegd dat je daar als volwassen mens moet kunnen overstappen? Natuurlijk helpt dit geschrijf wel een beetje maar echte vooruitgang valt er nog niet echt te bemerken, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

06 sep 2018, 12:36

Wil. schreef:Je weet niks van mij, behalve dat ik in het ambtenarenstatuut heb gewerkt
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Of was U contractueel?

Voor de duidelijkheid : U had geen benoeming voor het leven en U bent niet vrijwillig aan de kant gaan staan in vervroegd pensioen, toch?
dejules

06 sep 2018, 12:41

Wil. schreef: Ik begrijp je frustraties om je verkeerde keuzes in het verleden,
Een mens kan geen verkeerde keuze maken, hij kan alleen oneerlijk behandeld worden.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 sep 2018, 12:53

Wat weet gij over de prestatie's van mijn vrouw.
Die is vanaf haar 14de gaan werken.
En werkte lang en zwaar in een bakkerij.
En als een ander ging feesten kon men 12 uur kloppen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2018, 13:36

dejules schreef:
Wil. schreef: Ik begrijp je frustraties om je verkeerde keuzes in het verleden,
Een mens kan geen verkeerde keuze maken, hij kan alleen oneerlijk behandeld worden.
Op geen van beide punten heb ik te klagen. Vanwaar dan jouw frustratie? Al geprobeerd met dieptepsychologie?
Spoedig herstel gewenst.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.