Welke conclusie trekken jullie uit deze gegevens?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

06 sep 2018, 14:08

flupke2 schreef: Gewoon op geen enkel draadje reageren :)
U komt ook uit de statutaire leegloperij?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 sep 2018, 14:11

Ik heb geen 90 uren gewerkt.
Maar mooie tijden meegemaakt met mijn vliegenhengel op de Ardeense wateren.
En dat neemt niemand me nog af.
Men werkt om te leven; we leven niet om te werken.
Dat kennen onze zuiderse buren beter dan wij.
dejules

06 sep 2018, 14:46

voorn schreef:Ik heb geen 90 uren gewerkt.
Maar mooie tijden meegemaakt met mijn vliegenhengel op de Ardeense wateren.
En dat neemt niemand me nog af.
Men werkt om te leven; we leven niet om te werken.
Dat kennen onze zuiderse buren beter dan wij.
Dat neemt niet weg dat mensen die 90u/week werken en slechts 20 dagen verlof hebben per jaar en het zwaarst belast worden op arbeid vd hele wereld een veel beter pensioen mogen krijgen dan een statutair godsdienstleraar die 20u/week "werkt" en 4 maanden verlof heeft en die op 56 jaar met vervroegd pensioen is gegaan, toch?
Die onrechtvaardigheid moet stoppen.
Vandaag bepaalt het statuut waarin je tewerkgesteld zijt voor 85% uw pensioenbedrag!
Dit is diefstal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dejules

06 sep 2018, 14:50

voorn schreef: Men werkt om te leven; we leven niet om te werken.
Dat kennen onze zuiderse buren beter dan wij.
U bent een sos?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 sep 2018, 14:56

Ik ben een nuchter mens geworden nadat ik een Burn Out had: met teveel te willen in enkele jaren.
Studeren; promotie;;politiek.
Dat is 40 jaar geleden.
Ice

06 sep 2018, 16:08

dejules schreef:
voorn schreef:Ik heb geen 90 uren gewerkt.
Maar mooie tijden meegemaakt met mijn vliegenhengel op de Ardeense wateren.
En dat neemt niemand me nog af.
Men werkt om te leven; we leven niet om te werken.
Dat kennen onze zuiderse buren beter dan wij.
Dat neemt niet weg dat mensen die 90u/week werken en slechts 20 dagen verlof hebben per jaar en het zwaarst belast worden op arbeid vd hele wereld een veel beter pensioen mogen krijgen dan een statutair godsdienstleraar die 20u/week "werkt" en 4 maanden verlof heeft en die op 56 jaar met vervroegd pensioen is gegaan, toch?
Die onrechtvaardigheid moet stoppen.
Vandaag bepaalt het statuut waarin je tewerkgesteld zijt voor 85% uw pensioenbedrag!
Dit is diefstal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is diefstal en ja onrechtvaardig maar dan moet je niet telkens op de mensen schieten die gebruik maakten van een systeem dat de politiek mogelijk maakt?

Zou jij voordelen die wettelijk geboden worden weigeren? Dacht het niet...niemand trouwens, richt je pijlen op de verantwoordelijke politiek ipv op mensen die allen gewerkt hebben met of zonder de voordelen of verwacht je dat de leeglopers, die je zo noemt, nu hun wettelijk pensioen moeten gaan weigeren? Nee toch?

Misschien je frustratie over deze ongelijkheid mailen aan elke politicus persoonlijk?
Zij zijn tenslotte de enigen die iets aan die onrechtvaardigheid kunnen doen en zorgen dat iedereen een wettelijk pensioen krijgt om menswaardig te kunnen leven door een betere, eerlijke verdeling....kan misschien nog iets uithalen zo vlak voor de verkiezingen...
dejules

06 sep 2018, 16:21

Ice schreef: Dat is diefstal en ja onrechtvaardig maar dan moet je niet telkens op de mensen schieten die gebruik maakten van een systeem dat de politiek mogelijk maakt?

Zou jij voordelen die wettelijk geboden worden weigeren?
1/ Diezelfde mensen met hun bevoorrecht statuut die ondanks een benoeming voor het leven vrijwillig als prille 50-er aan de kant zijn gaan staan schijten wel op de "brugdoppers" en de mensen die een heel lange loopbaan hebben maar ontslagen werden. Die moeten werken, zelfs invaliden en kankerpatiënten, "ACTIVEREN" roepen ze vanuit Calpe! En waarom? Omdat die leeglopers zeer goed weten wie hun in leven houdt nl de mensen die economisch actief zijn.
2/ Wij hadden geen keuze : swt was bij CAO vastgelegd getekend door de werkgever, de vakbonden en de regering.
De N-VA heeft alles gedaan om 2 jaar later ALLE!! bruggepensioneerden hun statuut af te nemen en terug te activeren. Dat doen ze niet voor de honderdduizenden statutaire in vervroegd pensioen die dikwijls veel minder effectief gepresteerde uren hebben. De enige keuze die wij hadden was ontslag nemen en afstand doen van alle rechten dwz niet meer sociaal verzekerd zijn. 
3/ Het wordt hoog tijd dat IEDERE ACTIEVE op dezelfde manier behandeld wordt!! 
4/ Ik ben al jaren bezig met die onrechtvaardigheden politiek aan te kaarten zelfs tot op het hoogste niveau. Het probleem zit voornamelijk bij de overheidsvakbonden! Wie gaat er nu weer staken om de "opgespaarde ziektedagen" te behouden? Wie gaat het land WEERAL gijzelen?

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

06 sep 2018, 16:38

flupke2 schreef:wat ik niet snap is dat er nog altijd mensen zijn die ingaan op dat geleuter van ons juleke  8O
Hij mag natuurlijk schrijven wat hij wil, maar als hij merkt dat er toch niemand op reageert zal het niet lang meer duren .
Je hebt gelijk en we gaan er iets aan doen. :wink:
De zon is gratis voor iedereen
dejules

06 sep 2018, 16:48

Idefix schreef:
flupke2 schreef:wat ik niet snap is dat er nog altijd mensen zijn die ingaan op dat geleuter van ons juleke  8O
Hij mag natuurlijk schrijven wat hij wil, maar als hij merkt dat er toch niemand op reageert zal het niet lang meer duren .
Je hebt gelijk en we gaan er iets aan doen. :wink:
U komt ook uit de statutaire leegloperij?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

07 sep 2018, 10:18

dejules schreef:
Idefix schreef:
flupke2 schreef:wat ik niet snap is dat er nog altijd mensen zijn die ingaan op dat geleuter van ons juleke  8O
Hij mag natuurlijk schrijven wat hij wil, maar als hij merkt dat er toch niemand op reageert zal het niet lang meer duren .
Je hebt gelijk en we gaan er iets aan doen. :wink:
U komt ook uit de statutaire leegloperij?
Neen, ik kom uit mijn moeder  :) 

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

07 sep 2018, 10:28

"Tot op het hoogste niveau" schrijf je en met als resultaat dat je alleen nog op het seniorennetforum terecht kunt, omdat je er overal elders uit geflikkerd bent wegens repetitief doordrammen.  Toch een prettig weekend :D