Windows 10 opnieuw installeren met cd

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Almighty
Lid geworden op: 07 sep 2018, 12:12

07 sep 2018, 12:30

Hallo !

Ik krijg de laatste weken enorm veel een blauw scherm en heb al meerdere dingen geprobeerd om het op te lossen maar het lijkt alleen maar erger te worden. Een kennis heeft mij gezegd dat mijn windows waarschijnlijk corrupt geworden is door iets verkeerd te hebben gedownload (als ik dan ook effe terug denk, kan het idd gaan om een spel dat ik gedownload had die ik ook moest mounten met Daemon Tools enzo, en er wel kans is dat er een virus ofzo in zat..) ik ben het nu zodanig beu dat ik van plan ben windows 10 volledig opnieuw te installeren met mijn cd ( wat mij ook al niet lukt want ik weet niet hoe ik mijn ASUS MAXIMUS VIII via de bootmenu moeten laten booten via cd ipv harde schijf..  :().

Nu, ik wou eerst en vooral een systeemherstel proberen met behoud van mijn bestanden, maar ook dit lukt niet, hij stopt namelijk bij 35% (zie video in bijlage!!). Kan iemand mij AUB helpen/uitleggen waarom systeemherstel niet lukt en/of hoe ik windows10 opnieuw moet installeren via cd op ASUS MAXIMUS VIII ?

( ik zal hier wat foto's/video plaatsen in de bijlage om het misschien wat duidelijker te maken, bekijk zeker de video aub! )

EDIT ->>> : Aangezien het niet mogelijk is om videos up te loaden zal ik hier een link plaatsen die verwijzen naar de videos/afbeeldingen -> https://we.tl/t-hp1JYDfq33

Alvast bedankt !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 sep 2018, 12:54

Almighty,

'k zal jou helpen

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Almighty
Lid geworden op: 07 sep 2018, 12:12

07 sep 2018, 13:00

Alvast bedankt voor je antwoord !

Wat zou het verschil dan zijn aangezien er bij de ene UEFI voor staat ?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 sep 2018, 13:39

Almighty,

Vermits Windows 10 op de pc staat zal volgens mij
een UEFI opdracht/instelling voorang hebben.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 sep 2018, 14:04

Mastacembelus
mét behoud van alle programma's en je persoonlijke bestanden.
Goed voorstel allen ook de besmette blijven er dan opstaan.

@Almighty,

Als de pc inderdaad nog opstart kan je in rubriek spyware verder gaan
een FRST scan en de logbestanden via we transfer naar je zelf sturen
en de linken bij spyware plaatsen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 sep 2018, 10:39

Almighty,

Is het gelukt ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet