ontwerp brief naar het koninklijk huis

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

08 sep 2018, 22:18

Hallo,

Mijn buren vieren hun briljanten huwelijksjubileum.
Zij hebben van het koninklijk huis een felicitatiebrief, en een herinneringsmedaille gekregen.
Ze zijn daar zeer dankbaar voor, en zouden een bedankbrief willen sturen.
Ze hebben mij verzocht op ik zo iets zou kunnen opstellen, maar helaas ook ik weet niet hoe dit passend te doen.
Ik heb als eens op Google gekeken of daar voorbeelden van te vinden zijn, maar ik heb zo direct niets gevonden.
Mocht iemand mij in deze kunnen helpen met tips, of liever nog een voorbeeld, dan zou ik daar bijzonder erkentelijk voor zijn. 

Vast hartelijk dank voor hulp in deze,

Vriendelijke groet,

Ferna

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 sep 2018, 22:38

Ferna;

De koning wordt aangeschreven met Sire, de koningin met Mevrouw.
Als je het netjes wilt doen dan begin je " Sire" of " koninklijke hoogheid" .
brieven met condoleances komen in het archief. Men krijgt standaard een bedankje.
Er zijn ( bijna ) geen brieven die de koning ook zelf te zien krijgt. Heel soms zijn er brieven ( van kinderen ) die zo geweldig zijn dat de secretaris van de koning ze wel wil laten zien.
Koning Filip krijgt gemiddeld 120 brieven per dag. 11 mensen op het paleis zijn voltijds bezig met die brieven te bekijken; zij vormen de Dienst Verzoeken & Sociale Zaken. Alle brieven worden gearchiveerd, geen enkele wordt vernietigd. Alle brieven, gericht aan de Koning, worden behandeld.
De briefschrijver krijgt altijd een bericht, geen persoonlijk, maar een formeel schrijven, met een stempel van het Paleis te Brussel.
Brieven dienen geadresseerd te worden: Aan Zijne Majesteit de Koning.
Kortom , maak dat de aanhef deftig is schrijf normaal zoals je iemand anders zou bedanken , in feite krijgt hij toch nooit persoonlijk de brief in handen.
Zou me geen zorgen maken en gewoon jezelf zijn , dat telt !

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 sep 2018, 08:10

"Groenten van Balen"
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 sep 2018, 08:55

pastoor :
"
L'hommes qui va mourir,va saluer" et pour les flaments la meme choix "Zij die gaan sterven groeten u" :D :D