Rijstijl

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

09 sep 2018, 11:55

Vandaag zat ik bij iemand in de auto die nog aan het leren rijden was en dus nog examen moest doen. Het viel mij op dat zij bij elk rood licht in eerste versnelling bleef staan tot het groen werd. Ikzelf zet mij steeds "in vrij" en ga naar eerste als het groen wordt. Ik maakte hierover een opmerking en zij zei (en haar man beaamde dit) dat je gebuisd wordt op je rij-examen als je dus niet in eerste blijft staan voor het rood licht ! Ik kan dit écht moeilijk geloven. Weet iemand 100% of zij gelijk heeft ???
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 sep 2018, 12:36

Er is geen enkele verplichting om in 1ste te blijven staan wachten, noch een verplichting om in neutraal te staan.
Bij moderne meer milieuvriendelijke wagens verhindert het verplichten om in 1ste versnelling te blijven staan wachten, trouwens het uitschakelen van de motor om milieuredenen.
Maar in rijopleiding leren ze gewoon aan om in de 1e versnelling voor het verkeerslicht te wachten.

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

09 sep 2018, 12:39

Bedankt voor uw antwoord.
Maar ze kunnen je daar toch niet voor "buizen" hé ??  En als ze het wel zouden doen, kun je er toch wel iets aan doen veronderstel ik ? 
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 sep 2018, 20:25

Het enige wat ik kan bedenken is dat als je in eerste blijft, je dan minder moet schakelen ... minder kans om je te vergissen ???

:?:wat als je met een automaat examen doet?

Zelf rij ik al een jaar of zes met zo'n klein eco ding ...   de motor valt uit aan de lichten 8)

Hoorde onlangs motard vertellen dat je op met moto-rijexamen NOOIT beide voeten op de grond mag zetten.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 sep 2018, 20:46

syrietje;

Buizen zeg je???
Als ze in de rijles het je zo aanleren ,tja zul je het ook zo moeten uitvoeren, dat je achteraf rijd zoals jij wil speelt dan geen rol.
Ik weet het , het is gek maar liever gek en door je rijexamen dan nog eens geld af te dokken om opnieuw te doen, is mijn mening.
Die rij-instructeurs volgen richtlijnen, of die nu 100% correct zijn , ik weet het niet, ik weet wel als je je rijbewijs hebt begint het nog maar , ERVARING opdoen en dat leer je niet met lessen en examen te doen , maar met op de weg te zijn.
Rij nu alzelf 45 jaar en geloof het of niet ik leer nog bij en zeker in het buitenland ,daar zijn soms verkeersregels die bij ons niet van toepassing zijn.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 sep 2018, 22:19

Die rijscholen zijn niet goed bij hun hoofd.
Ik sta lekker in neutraal voor het rode licht.
Zelfs toen ik nog met een automaat reed, zette ik die in neutraal.
Veel beter voor de koppeling.
Ondank is 's werelds loon

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

10 sep 2018, 00:53

maior domus schreef:Die rijscholen zijn niet goed bij hun hoofd.
Ik sta lekker in neutraal voor het rode licht.
Zelfs toen ik nog met een automaat reed, zette ik die in neutraal.
Veel beter voor de koppeling.
Inderdaad, veel beter voor de koppeling!
Misschien willen sommige lesgevers één seconde sneller weg zijn bij het op groen springen of vrezen ze dat de leerling "weer eens" de motor zou kunnen doen stilvallen?

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

10 sep 2018, 08:11

Allen hartelijk dank voor jullie antwoord.
Ik ga ze overmaken aan mijn vriendin en haar dan toch ook maar de raad geven het op het examen te doen zoals ze het haar aangeleerd hebben. Nadien kan ze nog doen wat ze wilt hé. 
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 sep 2018, 10:13

Dat zal het simpelste zijn , tegen die rijconstrucrteurs kan je toch niet tegen op , als ze het u zo aanleren willen ze dat je het zo uitvoert, op dat moment beslissen zij of je voldoet of niet , en als het negatief is kost het alleen maar geld.
Zoals je zegt achteraf doe je wat je wil met je ontkoppelingspedaal. :)
"Doe wel en zie niet om"