Statutaire leegloperij verjaagt het bedrijfsleven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

18 sep 2018, 09:05

De drie Vlaamse ambtenarenvakbonden leggen vandaag zo goed als de hele scheepvaart plat, uit protest tegen de nieuwe ziekteregeling voor ambtenaren. “Er zal geen schip binnenkomen.” In de haven van Antwerpen liggen 44 schepen stil en er kunnen geen schepen meer in- of uitvaren. Ook de binnenscheepvaart ligt volledig plat. 

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~aafd8eb9/

Schaf dat leeglopersstatuut af en maak daar werknemers van. 
Laatst gewijzigd door dejules op 19 sep 2018, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

18 sep 2018, 17:26

dejules schreef:De drie Vlaamse ambtenarenvakbonden leggen vandaag zo goed als de hele scheepvaart plat, uit protest tegen de nieuwe ziekteregeling voor ambtenaren. “Er zal geen schip binnenkomen.” In de haven van Antwerpen liggen 44 schepen stil en er kunnen geen schepen meer in- of uitvaren. Ook de binnenscheepvaart ligt volledig plat. 

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~aafd8eb9/

Schaf dat leeglopersstatuut af en maak daar werknemers van. 
Voor de eerste keer moet ik dejules gelijk geven : gewoonweg schandalig dat mensen die maar 25 uur werken per week en daar maandelijks 7.000 euro voor krijgen nog moeten gaan staken ook …. die mogen ze voor mijn part zonder vergoeding en verlies van hun pensioenrechten buitengooien!

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

18 sep 2018, 17:37

Tja, ... dat zijn natuurlijk zomaar geen ambtenaren van 13 in een dozijn !
Je kan er zelfs niet solliciteren zonder jaren scheepservaring en die loodsen zijn geen piepjonge snaken meer.
Het probleem is dat Homans het probleem ziektevergoeding zomaar direct denkt op te lossen, zonder overgangsperiode en zelfs zonder gesprekken.
Bovendien blijkt zij uit voorgaande problemen een volstrekt onbetrouwbare partner te zijn !
Hoe staan de meeste werknemers dan tegenover een contractbreuk ?

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

18 sep 2018, 17:50

Dejules………...wordt je het nooit beu van in herhaling te vallen???? :( :( :( :( :(
De zon is gratis voor iedereen
dejules

18 sep 2018, 17:51

Paul Siemons schreef:
dejules schreef:De drie Vlaamse ambtenarenvakbonden leggen vandaag zo goed als de hele scheepvaart plat, uit protest tegen de nieuwe ziekteregeling voor ambtenaren. “Er zal geen schip binnenkomen.” In de haven van Antwerpen liggen 44 schepen stil en er kunnen geen schepen meer in- of uitvaren. Ook de binnenscheepvaart ligt volledig plat. 

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~aafd8eb9/

Schaf dat leeglopersstatuut af en maak daar werknemers van. 
Voor de eerste keer moet ik dejules gelijk geven : gewoonweg schandalig dat mensen die maar 25 uur werken per week en daar maandelijks 7.000 euro voor krijgen nog moeten gaan staken ook …. die mogen ze voor mijn part zonder vergoeding en verlies van hun pensioenrechten buitengooien!
7.000 netto/maand STARTERSloon werd op het radionieuws gezegd.
Pensioen vanaf 50 jaar!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

18 sep 2018, 17:53

Flashback schreef:Tja, ... dat zijn natuurlijk zomaar geen ambtenaren van 13 in een dozijn !
Je kan er zelfs niet solliciteren zonder jaren scheepservaring en die loodsen zijn geen piepjonge snaken meer.
Het probleem is dat Homans het probleem ziektevergoeding zomaar direct denkt op te lossen, zonder overgangsperiode en zelfs zonder gesprekken.
Bovendien blijkt zij uit voorgaande problemen een volstrekt onbetrouwbare partner te zijn !
Hoe staan de meeste werknemers dan tegenover een contractbreuk ?
Het zou der nog moeten aan mankeren dat ze die 7.000 eurokes zonder ervaring zouden mogen oprapen.

Heb het telefoongesprek met een "vakbondsafgevaardigde" op het nieuws van 17.00 gevolgd. Daar werd een reactie gevraagd op de uitspraken van M.van Peel die het loon van 7.000 euro p/m opdiste dat ze konden verdienen waar ze maar 25 uur moesten voor werken..... was allemaal niet waar volgens Mr. v.d. Vakbond maar moest met de billen bloot toch alles toegeven !
dejules

18 sep 2018, 17:53

Idefix schreef:Dejules………...wordt je het nooit beu van in herhaling te vallen???? :( :( :( :( :(
Ik blijf tegen dit groot onrecht vechten tot U mij vermoord.
Dan moet ik stoppen, toch?
U komt uit de statutaire leegloperij?
U heeft liever dat ik hierover zwijg en over moslims begin te zeveren om de aandacht af te leiden?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 sep 2018, 20:02

Jij moet absoluut doen wat je therapeut je in je groepsgesprekken heeft aangeraden.
Blijven gaan, Julio!  We staan allemaal achter jou. Het komt zeker goed als je nog even volhoudt! De frustraties uit het verleden gaan je binnenkort niet meer tot waanzin drijven. Niet opgeven nu; je bent er zóóó dicht bij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

18 sep 2018, 20:57

In Ter Zake zei de ambtenarenvakbondsvrouw dat de contractuelen hun contract moeten opgewaardeerd zien naar statutair niveau. De kostprijs was haar zaak niet. Naast een levenslange benoeming nog tal van ongelofelijke voordelen oa een pensioen dat factor 2.3 hoger is dan in de privé alwaar men met tijdelijke contracten onder zijn niveau moet werken dikwijls niet eens full-time. De ambtenarij is een staat binnen de staat en DE vakbond bestaat niet. DE vakbond is de overheidszooi en zij die voor welvaart zorgen kunnen creveren en die zooi onderhouden en anders hun sociale rechten verliezen. Voor mij heeft de vakbond afgedaan!
dejules

18 sep 2018, 21:06

Wil. schreef:Niet opgeven nu; je bent er zóóó dicht bij.
Kijk daar Wil-punt, een moslima!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 sep 2018, 21:16

Je ziet spoken. Komt wel meer voor bij depressies die het gevolg zijn van diepe frustraties. Misschien het resultaat van te lang naar de vakbondsvrouw te staren? 
Blijven proberen, julio.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

18 sep 2018, 21:25

Wil. schreef:Je ziet spoken.
Een boerka!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 sep 2018, 02:58

dejules schreef: U heeft liever dat ik hierover zwijg en over moslims begin te zeveren om de aandacht af te leiden?
Zwijg me over statutaire moslims.
Dat is het ultieme kwaad.

:lol:
Ondank is 's werelds loon

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 sep 2018, 07:51

Privatiseren die ganse loodsenrotzooi.
Gedaan met constant de boel te gijzelen !

https://www.gva.be/cnt/dmf20180918_0375 ... dat-steekt

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 sep 2018, 09:20

Loodsen hebben een ticket kapitein ter lange omvaart.
Dit staat gelijk met burgerlijk ingenieur.
Dus is de verloning in de privé vergelijkbaar. Al zal men wel meer uren maken.
Maar in de privé mag het kader niet staken.