cruise noorse fjorden

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

19 sep 2018, 16:03

Wij willen volgend jaar graag een cruise doen naar de Noorse Fjorden, alleen weten we niet zo goed welke periode best geschikt is. We zouden varen met Holland America Lines en misschien kiezen voor 5 mei als afvaart of 8 sept. liever dan juni, juli of aug.
Ik vind op het internet dat mei minder neerslag geeft dan juni-juli en augustus maar anderzijds is mei misschien te koud ?
Wat ons vooral interesseert is dat we zo weinig mogelijk kans hebben op enerzijds "stormy weather" en anderzijds niet geconfronteerd worden met mist en nevel zodat er maar weinig te zien is...
Heeft iemand ervaring / goede raad ?
Dank alvast
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

19 sep 2018, 17:46

Wij zijn in juni, juli en augustus in Noorwegen geweest, over het algemeen goed weer gehad.
fijne dag verder

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

20 sep 2018, 03:20

Veel rondgereisd in Europa.
In april nog wel eens sneeuw gehad in Schotland.
Maar ik heb de ervaring dat mei al veel mooie en warme dagen kan bieden.
Ook september en zelfs oktober.

Met mist en nevel in Scandinavië, geen ervaring.
Wel eens de pech gehad om in volle zomer (augustus) dikke mist te hebben op de Snowdonia in Wales.
Beneden prachtig weer, maar eens boven gearriveerd met het treintje zag je geen hand voor je ogen meer.
Frustrerend is dat.
Ondank is 's werelds loon

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

24 sep 2018, 15:37

Maar zeg nu zelf, kun je op het weer nog staat maken . In mei ging ik naar Sardinië, slecht weer, overstroming zelfs, regen en storm, voor het grootste gedeelte van de reis. Dan eind juni naar de Schotse eilanden en daar een echte hittegolf. Dus ja, wat moet je nog verwachten. Het verschil tussen Mei en September is vooral het aantal uren licht. Als het eind mei is zou ik dat nemen, begin Mei is vooral nog een beetje fris daarboven. Ideaal voor Noorwegen is eind Juni, dan heb je ook de zonnewende ( 21 ste)

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

24 sep 2018, 16:29

Dank aan allen voor de info !
Wij gaan de tocht wellicht plannen begin juni !
Nog veel plezier gewenst met seniorennet
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.