In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2018, 10:11

Afbeelding


Herfst

Zo de verhuis is gedaan! Hier gaan we verder.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2018, 10:16

Afbeelding

Dank je voor de verhuis Helena, 
Ja, herfst... het weer was punctueel vandaag :roll:
Alle seizoentjes een fijne dag en groetjes...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 sep 2018, 10:30

@ Helena, ik ben mee verhuisd.

(donkere wolken pakken zich samen over zee)
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 sep 2018, 10:42

Hallookes iedereen,

Zo, hier starten we opnieuw :D.HVT bedankt voor de verhuis, gelukkig hou je alles in het oog :D.

Manlief en Spaanse woef zijn uit wandelen , en nu is het hier een ferme regenbui.Die zullen nat zijn als ze thuiskomen.Spaanse woef houdt niet van regen.

Gisteren een geslaagd bedrijfsbezoek.De gastvrouw legde alles klaar en duidelijk uit, en nadien een rondleiding.Gelegen op een prachtige locatie, tussen de velden en de grazende koeien.

In de namiddag gaan we naar de schoonouders in het wzc.Ik geraak daar eigenlijk niet :oops:, er is altijd iets te doen.

Morgen komt ukkepuk voor ganse dag, zoonlief heeft nog zoveel te doen voor zijn werk, en met ukkepuk in de buurt lukt dat niet.Die eist steeds je aandacht op.


Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2018, 11:06

Afbeelding

HVT, dank je wel voor de verhuis naar de herfst. 
Hoop dat er in dit seizoen meer leuke dingen gebeuren dan minder leuke. 

Liefs. 

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 sep 2018, 13:25

Bedankt, MH voor de verhuis te voorzien met de trein !
Ik miste de trein nipt en heb dan de volgende genomen, en hier ben ik dan ! 😀
Hier ook al veel geregend en veel wind....

Niet leuk, omaC, zo'n toestel aanhangen. Als het nodig is dan moet het maar, hoop dat alles redelijk goed bevonden wordt en dat , als er nieuwe medicatie aan te pas moet komen, die vlug aanslaat .....
De wetenschap staat toch al ver, he. 

Gisteren naar het Hobbysalon geweest en ja hoor, enkele spulletjes gekocht voor de eindejaarskaartjes te maken ! 
Niet te veel, want ik heb er nog van alles voor liggen !
Heb trouwens ontdekt dat ik nog wat Halloween-kaartjes kan maken !
Wie graag zo'n kaartje krijgt mag het gerust hier zeggen, dan komt dit ook nog in orde, zowaar als 'tussendoortje', tussen de andere kaartjes door ! 😉
En nu ga ik nog eens verder 'snuisteren' tussen mijn spulletjes, wie weet kom ik nog 'vergeten schatten ' tegen !
Manlief is maar thuis rond 17 u, dus ..... 😊
Dames, tot ..... de volgende. Hou jullie allemaal zo goed mogelijk.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

21 sep 2018, 16:38

HVT : dank voor de verhuis naar de herfst......  
 Dank zij de straffe wind , liggen er al emmers okkernoten / walnoten in het gras achter het huis , hier . Ik heb al bijna een kruiwagen vol  :-) :-)     Heb dan maar besloten ze zelf ook te eten , aangezien dat zo gezond is ......... Alleszins beter dan snoep, denk ik  .. :oops: :oops:

OMA C : vervelend zo'n slechte nacht door die BD test ......  beterschap !! 

Aan iedereen : een goede avond een een goede nacht !!  Hou je vast aan de takken van de bomen ....en voorzichtig !! 

Groetjes aan alle sezioentjes !! 
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2018, 17:05

AfbeeldingGoede bijna avond iedereen.... 
Na bijna de hele dag gesleur met "het bakje" krijgik nu soms:
de melding 'error'....en nadien gaat het weer goed...
afwachten of het goed gewerkt heeft...
nog een paar uurtjesen het mag af.. :oops:

Het is vandaag nog zonnig geworden na de regenvan vannacht....
er bleef wel veel wind... en het was een stukje frisser
maar ja 't is herfst we gaan niet klagen... 'tkan nooit voor iedereen goed zijn... :roll:

zwanenmeer, veel noten? dan komt er een strenge winter
zegt de volksmond... en ja noten eten is gezond, ik mengel
ze soms onder m'n verse slaatje....heel lekker... :)

M-J, weer vanalles gevonden op de hobbybeurs... zo gaat dat
en Halloween-kaartjes stuur ik nooit... ik maak er ook geen voor die periode
ik vind Halloween niet zo aangenaam, sorry maar misschien zijn er mensen
met andere gedachten en al goed hé :roll: :oops:

Nog iedereen een gezellige avond aan allen en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2018, 19:03

Van okkernoten gesproken: een of ander dier is bezig zijn wintervoorraad verloren te leggen.
Over heel de tuin verspreid vind ik okkernoten: in de bloembakken, in de borders, in het gazon en allemaal een heel klein beetje ingegraven. Die gaan mogen zoeken van de winter.

Er stond inderdaad een stevig windje vandaag.

Allez ze zijn weer paniek aan het zaaien wat de elektriciteit betreft.
We moeten zuinig zijn, we verbruiken dus minder, met als gevolg minder inkomsten voor de grote maatschappijen.
Gevolg minder dividend uitkeren aan de aandeelhouders, de meesten geen sukkelaartjes, die zeker geen kou zullen lijden deze winter. Ach ja, als het maar naar de schatkist kan dan is het goed...Alternatieven worden verboden omdat ze vervuilend zijn...

Aan iedereen een kalme nacht gewenst.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

21 sep 2018, 21:50

Helena : dat is een eekhoorn , die in jouw tuin zijn wintervoorraad verstopt .. :-) :-)  

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 sep 2018, 08:47

Goede morgen seizoentjes,

wauw, ik heb tot bijna 8 uur geslapen, niet van mijn gewoonte op 'n zaterdag. Ons Ma belt niet vandaag, ik heb gisteren gebeld en gezegd dat ik voor onderzoeken naar de kliniek moest.
Poestvrouwtje  viel mee. ( poetsvrouwtje omdat ze zeker 'n kop kleiner was dan ik) maar in 4 uur heeft ze gestreken, boven overal stof afgedaan, de bedden gemaakt, beneden gestofzuigd, stof afgedaan en alles gedweild tot in de keuken toe, waar ze eigenlijk de dampkap moest doen, maar door dat ze te veel andere dingen deed, heb ik hem dan rap nog zelf gedaan. Ik vroeg of het niet tè vuil was en ze gaf me een lachje. of dat goed was of niet weet ik niet. maar ze ziet werk wat A. de laatste tijd niet meer ziet omdat die gefixeerd is op DE koer. Ze was het zeker niet gewoon pauzes aangeboden te krijgen. Vanmorgen dus opgestaan, beide heren liggen nog boven, en eerst wat spuug opgekuist in de gepoetste gang en wat harde stoelgang opgekuist, die ik ( met handschoenen aan) in zijn bak heb gekieperd.
Hij heeft bijna een halve nacht naast me gelegen en gisteren zat hij ruim 5 minuten, kunnen er ook 6 geweest zijn op zijn gemak en helemaal op mijn linkerbil!
Hier rechtover zijn de werken begonnen. er staat daar aan de garage een grote zak voor bouwafval en ik zie Freddy over en weer lopen. Vandaag komt de stadslijst langs om hun kiescampagne voor te stellen: laat maar komen, Grietje! de vraag zal zijn of dat parkeerplaatsje op het kerkplein aan de glasbak behouden gaat blijven en of de stadspartij voor mijne portemonee zal zorgen, wat ik ook tegen de delegatie dames van CD&V heb gezegd. ik heb de test gedaan daar en daar kwam de partij uit wat ik wel al gedacht had. ventje heeft een volmacht en zal dan voor mij moeten stemmen. Die weet al voor wie hij gaat kiezen natuurlijk. Cezar heeft een nieuw gerecht: kapsalon. ja, je leest het goed. bakje kapsalon: kebabvlees, sla en frieten. hoeveel het kost stond er niet bij.
Toen ventje thuiskwam, heb ik hem gezegd dat de nieuwe Deflo uit was en we dus naar de boekhandel moesten. ( was waar want ik kreeg een mail) moest trouwens naar de veritas om zwarte elastiek voor mijn regenhoedje goed op mijn klein koppeke te houden en dan in mijn gewoon hoedje ook elastiek te naaien omdat die ook los zit. dan naar zeeman waar ventje drie halloweenspinnen gekocht heeft voor in zijn buro. op elke pc gaat daar ene staan. Dan heb ik hem bel & bo binnengesleurd, direct de mannenafdeling op en hem een hemd laten kiezen. 't is een lichtblauw geworden met wat tekening. Dan heb ik in de action een paar dingen gekocht waar al sinterklaas stond & de kerstman! ik heb het al gezegd en ik blijf het zeggen: dàt wordt nog eens een afrekening in het mileu! en daar heb ik nog wat kaartjesmatriaal gehaald en een extra opbergmandje. voordat we aan onze shop till you drop begonnen zijn heb ik eerst een spuitbus in kruidvat gehaald en dan zijn we iets kleins gaan eten. ik kreeg een extraatje bij mijn croque madam: 1 eitje was gebroken, dus kreeg ik er twee! :D Serveuze zei: dat ga jij niet jammer vinden, zeker? neen helemaal niet.
de lenterolletjes waren niet zo erg lekker. maar het was eten. moet nog de afwas ervan doen. had ze geserveerd met de saus die erbij zat en soyasaus en ventje vond de soyasaus er beter bij passen. ik vond dat ze beter filodeeg gebruikt hadden ipv bladerdeeg. voor morgen heb ik vlees: lam. voor vandaag weet ik nog niet wat ik ga eten, of we brood doen of dat ventje iets haalt om warm te eten. heb ook alles in huis om yambalaya te maken. en heb nog een pot goulash gevonden.
MJ: van mij mag je zo'n halloweentje maken en opsturen, ik zelf maak er geen want ik doe normaal niet mee aan die halloweenhype. Ik kreeg wel van een texaanse online vriendin als ik nog in engeland vertoefde wel een gewoon kaartje met allerlei halloweenglittertjes in en in engeland was daar overal tapijt dus heb ik tot weken na de ontvangst van dat kaartje nog schedeltjes, zwarte katten en halve maantjes in dat tapijt gevonden.
Oma C: "you have been assimilated by the borg: resitence is futale." ik heb ook al verschillende keren aan zo'n bloeddruktoestel gehangen. leuk is het niet.  de eerste keer gaf hij gedurende de nacht de hele tijd errror en ik werd en wel wakker van en Mies (leefde toen nog) vond dat niet fijn dat vrouwtje om de zoveel tijd begon te brommen.
Helena: je laat toch die voorraad van dat beestje zitten? ik vermoed ook zoals zwanemeer dat het een eekhoorntje is.
ik ga pillen pakken; eerst magnesium en dan later de rest. en dan eens kijken wat we voor ontbijt gaan binnenspelen.
Fijne dag allen, Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 sep 2018, 09:43

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik kom even heel vlug binnenspringen. Want moet deze ochtend mijn nagels gaan laten doen. Doe ik graag. 
Was al om 06.30H op en heb dan maar meteen een reuzenstrijk gedaan + het licht HH is ook al achter de rug. 

Ga deze avond alles bijlezen. Ik wens ieder van jullie een fijne zaterdag. Liefs aan jullie allen en beterschap voor de zieken. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2018, 10:22

Afbeelding


Goede morgen allemaal, een beetje zon en wat grijs :roll:
meer heb ik niet in de aanbieding vandaag..
en ik ben nog niet buiten geweest maar ik denk 
dat de wind een beetje geluwd is...hier is niks weggewaaid want
ik had alles binnengezet...als ik nog even kan buiten zitten 
is er rap een tuinstoel gepakt..dat zie ik dan wel...

mijn machientje draait ook want het is weekend
ik had ietsje langer geslapen na de nacht van gisteren
maar alles was al in de machine van gisteravond
dus was het alleen maar de kraan openzetten en de stekker in
Buiten drogen... ik vrees er voor, dan gaat het in de linnendroger
ik zit nog in ochtendjas.. ik ga seffens naar de regenkamer
niemand komt, en ik moet niet weg, dus heb ik wel even tijd voor mezelf...

M-M, M-J, clive, zwanenmeer, anjelier, Helena, bobijntje,
omasenga, wingerd,en allen hier.... 
een fijn weekend, en tot later
------------------------------------------------------------------------------------
Ik geraakte vanmorgen ook moeilijk binnen 
maar ik heb daar een oplossing voor gevonden 
een hele tijd geleden was het ook zo..;  Afbeelding  (niet binnengeraken)

Ik had ooit als ik bij sennet was de link van seniorennet 
overslepen in de adresbalk en opslaan bij de favorieten... (=rechtsboven met het sterretje) 
en als ik nu niet binnen geraak dan ga ik naar die link rechtsboven 
bij 'andere bladwijzers'  en dan kan ik direct binnen 
't is maar een tip hé... Afbeelding 
een aangenaam weekend en sterkte voor wie het nodig heeft :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2018, 14:07

Goede middag,

Ik vrees MM dat die eekhoorn een domme eekhoorn is.
Wie legt nu zijn okkernootjes in een bloembak met balkonplanten die ten laatste eind december weg moet?
En voor de rest in de gazon zijn de eksters mij al voor.
Volgens buurvrouw moestuinierster zit er hier wel degelijk een eekhoorn in de buurt.
Maar ja, wat zit er hier niet?
Vleermuizen, egels, eksters, kauwen, merels, die moeten onderhand een indigestie hebben van wat ze al allemaal uit het gemaaide en verluchte gazon hebben opgepikt, duiven in soorten, poezen, eenden, honden, heel veel verschillende soorten vogels volgens onze dochter. Voor mij fluit dat allemaal even mooi, maar wie welk wijsje fluit ik zou het niet weten.

Eindelijk na een vol jaar is het fietspad op weg naar de stad hersteld!!!!!!!!!!
Een heel jaar heeft dat fietspad open gelegen en moesten wij gelijk een kamikaze piloot over de gladde, hobbelige kasseien van de steenweg. Daarenboven werkte de verlichting niet 's nachts. Als je daar niet dagelijks voorbij kwam en de weg niet kende zou je zo in de  put stuiken.Enfin, eind goed, al goed! En het is nog redelijk fatsoenlijk hersteld ook.Het valt nog mee dat ze de klinkers herlegd hebben en er geen klad asfalt op gesmeerd hebben. Dat gebeurt ook.

We hebben ons voorraadje groenten en fruit in geslagen vanmorgen en brood is terug in huis ook. 
Een deel van de zomeruitrusting in huis is afgebroken. Nu nog het tweede deel. Dat vergt enig klimwerk.
Ik zou de vloer moeten schuren want binnenkort moet de verwarming weer aan. Komt een beetje slecht uit want overmorgen komt J. Laat haar dat toch doen, hoor ik jullie denken. Heu met droog water zeker... neen hoor, dat moet grondig geschuurd, rijkelijk afgespoeld met veel water en daar is ze een beetje bang van, van dat water. Als zij schuurt dweilt ze het zeepwater op en klaar is kees...Plakt alles van de bruin zeep nog. En leg dat maar eens uit in het Pools...Zo ver ben ik nog niet gevorderd. 

Zo dames ik ga nog wat verder prutsen, heb geen zin in deftig werk...Dat is eerlijk hé!
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 22 sep 2018, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

22 sep 2018, 17:48

Dag seizoentjes ,

Voor iedereen een fijn weekend , en het is herfst
Na een perfecte zomer is het herfstweer aanwezig !
Dat zullen we weer rap gewoon zijn 
En de eekhoorntjes die verzamelen noten ,leuk om ze bezig te zien
Ik heb ook een poes , een luie ,de vogeltjes komen drinken op 2 meter afstand waar zij lig.t te zonnen
Vandaag niet ,die ligt nu hier lang mij ,gaat overal met mij mee  :x :) :)

Groetjes voor iedereen en geniet van alles wat kan !

De zomer was zo vlug voorbij , veel bezoek gehad ,nu nog even wennen want iedereen is terug aan het werk
Daaag , tot nog eens !!!