In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

12 okt 2018, 20:26

Oef !  problemen met de nieuwe PC ...  ik moest hier helemaal opnieuw inloggen grrr.. 
Heel veel sterkte voor de seizoentjes met pijn en problemen 
Voor iedereen een goede nachtrust en een fijne zonnige zaterdag! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 okt 2018, 08:06

Goede morgen seizoentjes,

was gisterenavond voetbal dus er vroeg ingekropen en een beetje gelezen. dan licht uit en spot uit. werd ergens midden in de nacht wakker toen ventje het braaksel van de kat aan het opkuisen was. vanmorgen opgestaan, kreeg van kat heel litanie en zei tegen hem poepoe doen we in de bak! hij had het hem weer gelapt. maar hij eet al sinds gisteren.
dat blinkend ding bij mijn moeder bleek een zaagtafel te zijn die ze aan de mannen die om haar nieuwe tegels gaan gegeven heeft. ze zei: als iemand iets goed doet voor mij en doe ik iets weder. ja, snuif hem op dat heerlijk aroma van de bitterheid van een verdoken verwijt. maar het lek is dicht. moet ze niet om de haverklap water bij gaan steken. als ze vandaag nog belt, ga ik het fijntjes in haar soep doen. als andere mensen beter zijn voor haar dan haar bloedeigen dochter, wel dat ze dan met die voort doet. ik ben al 50 jaar ongewenst. zou het zo onderhand moeten gewoon zijn, maar 't steekt ook.
ik zou nog zo denken dat ze dat nacht dat ik verwekt ben ontvoerd was door aliens en dat ze dat weet.
als ik dan moet kiezen welke alien: dan zou ik zo denken de systemlord Ba'al. zou daar goed mee overeen komen.
gisteren gewerkt met liquid eyeshadow. daar ze de verkeerde kleur opgezonden hebben, nieuwe besteld.  blijft zeer goed zitten. als ik poeder gebruik zie je tegen de avond al niets meer, en voor mijn kerst ga ik zo'n arwenkleed krijgen/kopen. kost 91 euro bij wish, is in mijn maat en kleur. Poes steekt een centje bij. :D
heb een rol ductape op tafel gelegd waar A. normaal zit voor de koffie. als ze iets zegt over den koer...
Helena: ik zou ook veel geld geven voor een pijnloze dag. en eentje waar ik ergens naartoe ga en plezier heb.
moet vandaag die stenen potjes van de scampi afwassen. ze waren lekker. vandaag frituursnacks en kippebout in de oven. vannacht mijn brace weer aangedaan want duim ging spontaan uit het gewricht, en dat is geen plezant gevoel.
Anjelier: dus goed geslapen. das bij mij al weer een tijdje geleden. ik zou graag een winterslaap houden en wakker worden als het zomer wordt en me uitgerust voelen. denk dat velen dat wel willen. die vis ga ik ook eens klaarmaken, maar zonder munt, want ik lust dat niet. ik moest de cocktailhype van mojito aan me laten voorbij gaan omdat ik geen munt lust. en ook die van de gin, want ventje lust geen gin.
MJ: ja die rompslomp voor 'n papier, je zou voor minder. en ik meen het hè, als ik alles uit mijn eigen zakken ga moeten betalen dan pijn of geen pijn, stijf of niet, ik spoor illegaal naar brussel om ginder aan DKV te gaan betogen! 
zag gisteren meneer pastoor. die staat in mijn  boek dat ik aan het schrijven ben. ( als een van de slechte). en als jij zo graag mijn epistels leest, dan ga je smullen van mijn boek, als ik ooit een uitgever vind. "crowdfunding op FB" een idee? niets gedaan buiten was drogen, moet kunnen. ik ga straks moppen, moest dat gisteren doen, maar A. komt woensdag en die mag 't een en 't ander doen dat ze "uitstelt".( de ductape ligt toch al klaar.)
ventje gaat weer zegt hij: alle dagen naar de mess gaan eten, omdat de beenhouwer in congè is. :roll: 't zal lang duren.
Clive: hopelijk goedaardig en puppy groeit. ja, klein zal die niet blijven zeker? ongeveer de grote van mijn salontafeltje?
ik denk dat ik er een paar vergeten ben op te sommen. sorry: my mind is elsewhere.
Fijne dag Toedels!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 okt 2018, 09:52

Afbeelding
Goede zaterdagmorgen, heerlijk weer een zomerdagje
laat ons ervan genieten (al wie kan )  :?
want het is waarschijnlijk de laatste zomerdag van oktober
maar we kunnen het maar meepakken hé... :wink:

M-M, weer last met de uitspraken van je moeder... :roll:het zal
niet de laatste keer zijn denk ik...
zorg voor jezelf, een ander doet het niet, veel sterkte...
en wat pijn betreft.. :roll: :oops: :( dat betert niet met ouder worden
er is niet overal een oplossing voor :oops:goede moed...

zwanenmeer, problemen met de nieuwe pc.. dat is erg vervelend
hopelijk geraakt het opgelost.. :roll:

Helena, we willen allemaal zonder pijn leven
en hebben er geld voor over, maar als geld niet helpt
moeten we verder...niks aan te doen... :oops:
Veel sterkte met de last... :? en goede moed.

Alle seizoentjes een gezellige zonnige dag
mijn machientje roept de was is klaar om op te hangen...
Groeten allen en tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 okt 2018, 10:43

En alsof mijn zus het geweten heeft, vanmorgen een berichtje:zus zoekt tuin.
Seffens zal ze hier wel staan.
Alleen zat ik door mijn voorraad eten, dus moet ze zelf toespijs en brood meebrengen of we moeten nog gaan halen.
Ik heb gezegd dat het veel te warm wordt om te werken, maar ze moet dat zelf maar zien.
De voet is al minder dik, maar de pijn blijft knagen.
Tja, een week had de dokter gezegd, dat zal dan wel zijn zeker.
Ze heeft zelf identieke problemen. Ooit zat ze aan haar bureau met haar gebroken voet in de gips op het bureau...
Ik moet ook nog iets uitvinden om te eten. Vis is niet het lievelingseten van de zus. Het enige wat ik nog in de diepvries heb.

MM laat uw moeder eerst eens proberen haar problemen zelf op te lossen.
Straks staan jullie daar iedere dag of het scheelt niet veel.
Ze is op een lepe wijze aan het proberen jullie aan haar te binden.
Voor je het weet woon je bij haar. Niet doen!
Je kan hulp vragen en krijgen als het echt, echt moet.
Voor elk wissewasje iemand optrommelen dat kan niet hé!
Ik mag me niet moeien, maar ik heb zo de indruk dat dat haar bedoeling is.
Er zijn zoveel weduwen die hun plan moeten trekken.
Ik zou het ook plezanter vinden als de kinderen meer over de vloer kwamen.
Die hebben van eerst af aan duidelijk gemaakt dat ze dat niet van plan zijn.
Of ik dat nu tof vind of niet, ik moet daar maar leren mee omgaan.
Klinkt misschien harder dan ik het bedoel.

Ik ga het terras afborstelen dan kunnen we proper buiten zitten.
Stomme enkel, ik was zinnens het tuinhuis binnen op orde te zetten.
Uitstellen maar weer...

Geniet allemaal van d mooie zomerse dag vandaag in de herfst, de winter komt eraan en de lenten laat zich daarna aankondigen. :D :D :D 

 

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 okt 2018, 11:22

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Alles gelezen. 

Anjelier,  sorry, ik was gisteren jullie huwelijksverjaardag vergeten te melden, hij staat nochtans in het rood in mijn agenda  :oops: :oops: :oops:

Het licht HH en de strijk zijn al gedaan, maar nu moet ik  naar de manicure voor mijn nagels. Boodschappen zijn gisteren al gedaan door manlief, was gisteren plots uitgeteld. 

Ik wens elkeen een prachtige  zaterdag. Beterschap voor hen die ziek zijn of pijn hebben. Liefs aan jullie allemaal. 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 okt 2018, 21:43

Hallookes iedereen,

Clive: helemaal niet erg, het was een dag zoals alle andere.Manlief had wel een boeket bloemen gekocht.

MM: ik doe ook geen munt in die saus, ik heb dat niet.Had ooit eens een muntplantje staan in de tuin, heb het niet kunnen gebruiken wegens een overlast aan bladluizen.Ik kan wel een plantje kopen in de supermarkt, maar voor het weinige dat je nodig hebt, koop ik het niet.

Vandaag een leuke dag, een dagje uit met beste vriendin.Was al lang geleden dat we nog eens op stap geweest zijn.We zijn naar Gent gegaan.Ik kom eigenlijk nooit in Gent, is wel een heel mooie stad.Enorm veel volk, terrasjes overvol.De historische binnenstad is de moeite waard.En natuurlijk een beetje geshopt.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 okt 2018, 09:19

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Gisteren het verstelwerk gaan ophalen in de winkel, er waren 2 broeken bij waar een  nieuwe rits in moeste n nog 2 kledingstukken die los waren, moest nog geen 19€ betalen. Ik kan dat echt niet, met naald en draad werken en schaam mij daarvoor, maar ik kan het echt niet. De gemaakte spullen zitten al in de wasmachine , hang ze straks buiten op. 
Gisteren ook nieuwe wintersneakers gaan halen, manlief zei dat ik dat beter nu kon doen, omdat ik nu nog alle keuze had Het zijn er leuke geworden en vooral gemakkelijke. Zijn echt voor de koude dagen want ze zijn volledig gevoerd met teddy. Manlief vond ze meteen mooi. Kan ik mijn oude dragen op de fiets en als het heel slecht weer is. Want je ziet dat ze al een paar jaar intensief gedragen zijn. Ben er heel blij mee. 

Gisteren leek het wel zomer. Heb de hele dag zonder golfje kunnen lopen. Ergens kloppen deze temperaturen toch niet meer, kan me daar wel eens  ongerust in maken. 

De puppy' s doen het wel heel goed, ze hebben al 3X hun geboortegewicht terwijl het dubbel van het geboortegewicht op dit moment genoeg zou zijn. Het zijn dus stevige jongens ( 2) en meisjes (6). En de mama doet het uitstekend. Het is haar laatste nestje, ze is 4 en heeft 2 nestjes gehad. Dit was dus het laatste. 

IK heb een plakker op mijn voorhoofd en iedereen vraagt of ik gevallen ben, ontken dat dan, maar geef dan ook geen verdere uitleg, mompel dan zoiets en dan zijn ze ook tevreden. Heb geen zin om daar tegen jan en alleman de volledige uitleg te geven. 

Zo, de wasmachine is uitgedraaid, ga straks alles buiten hangen. 

Nu ga ik vlug het licht HH doen en dan ga ik badje in, ruim daar alles op en dan gaan we stemmen.
Verder maken we er een rustige zondag van.

Liefs aan jullie allen en een stevige knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 okt 2018, 09:30

Afbeelding
Goedemorgen iedereen, het is mooi weer buiten en niks fris
Het was fijn in de gevallen bladeren te lopen..ritsel ritsel :wink:
ik heb wel een jasje aangedaan als ik mijn burgerplicht moest gaan vervullen
het was er al druk om 8 u 15... maar 't ging goed vooruit  :wink:
Fijn dat ik er weer vanaf ben en we zien wel "wie de beste  zijn" :twisted:
naai jullie zakken maar al toe... ook al zal dat niet helpen :o

clive, fijn dat de pup goed groeit... een gezond bazeke zo te zien :lol:

Dag maatjes allemaal, maak er een fijne dag van... 't is nog een zomerse...
groetjes allen en tot later 
Laatst gewijzigd door Oma-C op 14 okt 2018, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 okt 2018, 10:12

Goede morgen seizoentjes,

pas opgestaan, koppijn en bezig braaksel op te kuisen: telefoon. " er staat in de folder van lidl een mantel maar ze gaan maar tot 44 en je kan ze ook online..." krijg daar dan maar een woord tussen.
ventje nog in bed. moet nog aankleden en gaan kiezen. zei vanmorgen dat ze de zondag afpakken de politiekers, ze 's anderdaags congè voor heel het land moeten geven. en er zal weer niets zijn op tv.
hier ben ik er van overtuigd dat de kan al in de kruiken zit. nog twee jaar de keizer en dan stommelein.
ik mag ter plaatse van de c.l.i.a aangehouden worden als 't waar is.
gisteren opgezocht hoe de geheime dienst van de chinezen heet. kwamen uit op de maffia.
pastoor gaat niet veel volk hebben zei ik tegen moeder.
@anjelier: ik was ook uw huwelijksverjaardag vergeten. ging een kaartje maken. als je wilt kan ik het nog maken en opsturen.
moest gisteren er ene voor de 21 ste verjaardag van de dochter van buren Veranda maken, maar dacht ja: als de deur toe zal zijn, vliegt dat kaartje in de doos voor papier en karton nu vrijdag. ze gingen niet zeggen wow.
hoe dan ook, ik heb al inlichtingen gevraagd en een schatting van het huis is gratis. moest de uitslag van de botscan iets aangeven. ga dinsdag ook eens naar Paul gaan en mij in het afspraken boek van Jan laten zetten, dat hij 't niet vergeet van mijn badkamer te komen opmeten en te herrekenen omdat het plafond ook nog moet geisoleerd worden.
ik ga de rijst gaan koken. builtje en in de microgolf.
Fijne dag Toedels!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 okt 2018, 18:11

Afbeelding Goedeavond iedereen, goed gestemd.? :)
hopelijk voor de goeie...  ikheb voor een nudist gestemd
die heeft geen zakken... zien of het helpt..... :oops: :oops:
Ach ja... waarom denk je dat ze er zoveel moeite voor doen.?
een goed betaald jobke hé....maariemand moet het doen
en als we het beter kunnen moeten we ook maar meedoen :oops:

Allé, allemaal een goeie nacht straks.... en tot morgen...
Nog eens zien wat ik nog te eten vind in de vriezer :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 okt 2018, 19:27

Stemmen was hier weer een avontuur.
Dacht ik dat iedereen op de middag zou aan tafel zitten.
Niets was minder waar.
Ellenlange rijen in de blakende zon op de parking van de sporthal.
Op een gegeven moment komt er iemand zeggen dat de mensen voor 28,29 en 30 mogen verder gaan.
Nog een beetje later komen ze vertellen dat de stemcomputer voor bureau 31 de geest gegeven heeft.
Dat men het euvel aan het verhelpen is. Dus de mensen voor 31 kunnen wachten.
Het zou een uurtje duren, worden we ingelicht.
Ik met een omweg, het was toch goed weer, terug naar huis.
Rond een uur of twee terug op mijn stalen ros naar de sporthal.
Alweer zo een lange rijen en alweer is de rij voor de 28,29 en zo voort veel korter.
Wij voor de 31 moeten aanschuiven in een nauwe, enge gang.
Ik voelde me daar alles behalve veilig.
Als daar brand zou uitbreken, of iemand een beroerte krijgen of een hartaanval.
Of nog erger, een onnozelaartje die denkt de hemel te verdienen met een bommengordeltje.
Er werd daar absoluut geen rekening gehouden met de veiligheid van de burger naar mijn bescheiden mening.
Enfin, we hebben onze plicht volbracht, al wisten we dat de uitslag bijna op voorhand vast zou staan.

De rest van de namiddag in een stoel in de zon gezeten.
In het slaap gevallen boven mijn kruiswoordpuzzel.
Verder heb ik nog een weemoedige blik geworpen op de gebouw van het ziekenhuis, waar ik zo lange jaren gewerkt heb en waar grootvake is overleden.
Morgen wordt er verhuisd naar het nieuwe ziekenhuis en is het daar einde verhaal.

Niets is eeuwig...

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 okt 2018, 20:36

Hallookes iedereen,

De kinderen waren hier , en we hebben een grote wandeling gedaan in het bos.Ukkepuk op zijn loopfietsje, manlief met Spaanse woef.Er liepen veel mensen in het bos.
Daarna hier thuis zelfgebakken brood gegeten, het was lang geleden dat ik nog eens brood gebakken had.Schoondochter vond het lekker, in China zouden ze voor zoiets veel geld betalen , zei ze.Zo mals en lekker .Ik had het deze morgend gebakken , het was een verrijkt brood met noten, rozijnen, marsepein en gedroogde abrikozen erin.

Straks ga ik  onze valies maken, want morgen zijn we riebedebie.We gaan 5 dagen naar Nederland, we verblijven in 2 hotels.Morgenvroeg gaat manlief eerst Spaanse woef naar het hondenhotel brengen, en daarna zijn we weg.
Buurvrouw zorgt voor de kippen en de serre.Ben blij dat we eens weg zijn.

Dames, het zal tot zaterdag zijn.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 okt 2018, 07:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, hopelijk sta je vandaag op zonder hoofdpijn.

Oma-C, ik schoot behoorlijk in de lach toen ik las dat je voor een nudist hebt gestemd wegens het ontbreken van zakken. 

HVT, hier bij ons stond ook maar 1 politieagent alhoewel het razend druk was. Plus dan een paar euvels in een tal van stembureaus. Manlief en ik hadden geluk, niemand meer voor ons. Konden meteen onze stem uitbrengen. En toch waren er nog mensen bij, vrij jonge zestigers , die toch nog hulp nodig hadden met de stemcomputer, dat verbaasde me wel een beetje. Nu ja, ze zijn voorbij. 

Anjelier, ik wens jullie een heel prettige vakantie en Spaanse Woef een fijn verblijf in het hondenhotel. Geniet ervan. 

Gisteren vroeg gaan slapen, beiden, we waren alle 2 moe. Ik had zaterdag niet kunnen rusten en dat voelde ik  gisteren. Maar ben nu weer fris en monter en kan na badje beginnen aan het HH. Vandaag ook de valiezen eens fris af - en  uitwassen, zodat die al klaar staan, want het begint te korten en vandaag heb ik er tijd voor.

Zo, ga eraan beginnen want zit hier in pyjama. Badje nemen nadat manlief vertrekt naar Brussel. 
Ik wens elkeen een hele fijne dag, namiddag zou de zon weer schijnen. 
Liefs aan jullie allemaal. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 okt 2018, 08:55

Goede morgen seizoentjes,

ik ben er nu nog maar uitgerold. ging normaal opstaan maar toen ventje helemaal klaar was, terug ingedommeld. en nu ben ik weer zo stijf als een plank.
ventje is gaan stemmen op het etensuur en was binnen een half uurke terug. die gyros met rijst is ons niet goed bevallen. zat nog reuk nog smaak aan en het vlees moest je zoeken, groenten genoeg.  had gezegd dat de rijst apart moest gedaan worden, maar ventje had hem er ook ingekletst in de pot en nu mag ik een pot van een liter wegkappen. en dan is hij tegen verspilling. 's avonds beter gegeten: camenbert in de oven. pannenkoekjes gegeten met gezouten caramel maar je moest die zoeken.( de caramel bedoel ik)
buurman veranda is met zijn vader komen kijken naar de koer. nu moet ventje voor een klein containerke kijken. ze hadden het al met elkaar er over gehad en gezegd dat ik nooit iemand zou vinden die het zou willen doen. zei dat de ducttape voor A. al klaar lag want dat ze blijft zagen over die koer ipv haar werk te doen.ze zouden ergens de 15 de november of zo er aan beginnen. ik hoor het wel van ventje want ik geloof dat hij de 15 de ook die korpsmaaltijd heeft zonder medailles.
heb online gekeken naar dè jas. zie hem niet graag. ik ben al dik en met zo'n model aan ben ik nog dikker dan het michelinmannetje. :cry:
ik ga stoppen anders wordt ik nog depri-er dan anders.
Fijne dag Toedels
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 okt 2018, 09:44

Afbeelding
 Een zonnige groet vandaag op maandag... weer een nieuwewerkweek
Vanmorgen zat er een rare wolkenkrul in de lucht... net eenspiraal
(zoals een ressort) krulde hij om zichzelf.... mooi in deblauwe lucht :wink:

Iedereen tevreden over de stemming...veel is er nietveranderd denk ik
allemaal dezelfden (of bijna) die mogen verderdoen met wat zebezig waren 
(of net niet bezig waren)  De kleuterklas is geëindigd, ik ben benieuwd
Het moet alleen allemaal veel geld kosten en een zondag kwijt voor velen

clive, je kan al voorbereiden voor jullie vakantie, voorgenieten is al
even plezant als de vakantie zelf :)en dat van die nudist had ik
ergens gelezen...dat was niet mijn uitvinding :lol:

anjelier ook erop uit... geniet in Nederland het zal je goed doen :)

Helena, hier ging het heel goed vooruit met de stemming,
ik was om 8 u vertrokken en ik was om kwart voor 9 terug thuis
ik was tevoet gegaan. Hier was het kiezen in een rommelige klas
met 2 bureau's 269 en 270 en 5 kieshokjes per bureau
heel weinig plaats maar ik denk niet aan zo'n
onheilsgebeuren zoals jij schrijft :P :lol:
En er was geen enkele politieagent te zien,  :roll:

Alle maatjes een fijne dag... hier is het voorlopig zonnig enfrisjes..
maar fijn .. alle deuren en ramen open
Groetjes en tot later... 
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".