In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 nov 2018, 09:46

Afbeelding

Allereerst een fijne verjaardag aan Helena, nog een mooi
aantal jaren erbij en blijf zo gezond als mogelijk... Proficiat!!! :lol:


M-M, je hebt nu een periode van wachten dus :lol: maar dat
geeft tijd tot nadenken... dat komt ook al eens van pas...
Komen ze die container in het weekend weghalen...? dat denk ik niet :roll:
en Gimly moet nog wennen aan de nieuwe koer...dat lukt wel...
een aangenaam weekend

anjelier, Helena,  bij ons kon dat niet de hele familie bijeen brengen
zelfs niet voor een begrafenis
want de hele zwerk is uitgezaaid over de hele wereld...
en velen houden zelfs nu in het PC-tijdperk geen contact :oops:
En ja.... je kan niemand tot iets verplichten... wij hebben ook
geen familiegevoel. Ik heb de kinderen en kleizoon en dan is het op
maar we zijn niet beter gewend...  :?Het zij zo !

Ik wens allen een fijne dag en een mooi weekend, de zon is er al
en de mist is opgetrokken... de kou moeten we erbij nemen,
maar daar zijn kleren goed voor :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 nov 2018, 11:26

Dag dames,
Ik heb iemand meegebracht ....... de zon ! Maar de kou moeten we er bij nemen, in deze tijd van het jaar ! Het had erger gekund 😉.

M-Helena, GELUKKIGE VERJAARDAG gewenst !
Doe er nog maar ettelijke jaartjes bij, je moet je niet inhouden......... 😀
Heb hier nog steeds niet 'het' kneepjes door om een foto of dergelijke te plaatsen..... geen erg.

Vandaag komt Clive ook thuis/naar huis......
Weer iets dat voorbij is. Hopelijk heeft ze het idee 'pup' wat verdrongen, ten voordele van hun vakantie, anders een duur geval voor ..... niets?🙄
De pup komt toch, maar de vakantie is .....'foetsie' ......
Het zal wel meegevallen zijn !
Had ook begrepen dat ze eens op bezoek mochten gaan .... 😀
(nu wacht ik stiekem op een foto van 'hun' pup! )

Hier is het intussen ook zoals in vele families : nauwelijks nog contact, tenzij bij begrafenissen, en dan nog.......
Van sommige wisten we zelfs niet dat ze het 'nu' verwisseld hebben voor het 'hiernamaalse'........
Vroeger was het anders. De goede oude tijd, zeiden ze toen. Of die zo goed was, daar heb ik mijn twijfels over, maar de mensen hadden tenminste 'tijd' voor elkaar. Nu is alles rap-rap, maar of het beter is? 
Ik herinner me nog levendig de 'wafelenbak' die bij mijn ouders doorging, voor heeeeel de familie. Die kwamen allemaal afgezakt na het bezoek van het kerkhof. Dat was vroeger jaren zo. Papa had voor die gelegenheid 2 emmers deeg met gist klaargemaakt, en ik kon het niet laten om soms eens te spieken onder de handdoek, die er op lag, voor rustig te laten gisten. Ik was verzot op die geur van de gist en heb menig standje daarvoor gekregen. Gelukkig bakten de wafels toch allemaal goed .... behalve de eerste twee !! 😂🤣😀😊😉.
Die tijd is inderdaad 'vervlogen tijd' geworden. Enkel nog goed om in gedachten vast te houden .......

En nu is het inmiddels tijd om wat te kokerellen voor ons tweetjes. In de vriezer eten genoeg en een magnetron om te ontdooien, wat moet een mens tegenwoordig nog meer hebben ?! 

Dames, een goede middag en stel het allemaal zo goed mogelijk.

Tot .... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

17 nov 2018, 13:36

Jarige Helena,
Ook van mij een fijne dag gewenst (al is het al middag :D :D :D) Da's een goede reden geweest om mijzelf te trakteren bij de bakker op een bananenvlaaike. Ik zal het onder de veldcross straks opeten (als ik er zolang van afblijven kan) en in gedachten "Schol" zeggen...
Dikke feestkus van mij !

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

17 nov 2018, 20:08

Voor HVT : een fijne verjaardag ! 

tweede poging om een prentje te plaatsen ..

Afbeelding

Groetjes aan alle seizoentjes en een goede avond ! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

17 nov 2018, 20:37

goede avond ,kom even langs om ook hier een gelukkige verjaardag aan helena te wensen 
dus bij deze ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 nov 2018, 21:50

Hallookes iedereen,

HVT: een heel gelukkige verjaardag gewenst, doe er nog vele jaartjes bij :D.

MM: ik heb ook ooit eens appelen gekocht aan de deur.De bovenste appelen waren groot en zagen er goed uit, de middelste en onderaan klein en rimpelig.Nooit koop ik nog iets aan de deur.Vele dorpsgenoten hadden hetzelfde voor.Goedkoop wordt dan duurkoop.Ach ja, zo leert een mens altijd bij.

Deze namiddag toch nog een wandeling gedaan met de wandelclub.Meestal kijk ik de avond voordien naar het weerbericht, en zit dat goed, dan gaan we.Volop in de natuur gelopen op paadjes zo smal, voor 1 persoon breedte.De dieren in de weide konden zo aan je komen snuffelen.Spaanse woef heeft enkele keren de schaapjes de daver op het lijf bezorgt :D.

Hopelijk kunnen we morgen Clive lezen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 nov 2018, 07:23

Goede morgen seizoentjes,

ik moest opstaan van Gimly. Die had honger, aandacht en nog meer nodig. hij is wel niet te miauwen over de koer: zo kaal!
Zijn opendeurdagen van de bloemenwinkel, ventje zei: 't zal weer 't zelfde zijn als vorig jaar. alle bloemen en plantjes bespoten met wit spul. Staat volgens buurman een enorm mooie kerstboom. maar ja, ventje wil niet gaan.
Ons Moeder steekt haar voetjes onder tafel vandaag. ze mag mee gaan eten met Mia & Roland naar de wereld is klein. ik eet een varkenshaasje met spek, gevuld met kaas.
gisteren was het voor mij visdag. krabbenpoten, langoustintjes, stukje heilbot en wulken. 's avonds dan nog inktvisringen. die heb ik wel gedeeld met ventje.
voor vanavond hebben we nog kippenmergueze. tussen een broodje, zoals een hotdog.
Gisteren stipt middag, zijn ze de container komen halen. met dat er nogal veel wind was, heeft de man er een zeil opgespannen. moesten wel aan overburen vragen om hun auto te verzetten. hij  was boordevol, dus 8 kubiek rommel. ik vrees voor het prijskaartje. :?
vandaag de zakken met brandhout op de koer zetten en eens de gang grondig moppen.
de badkamer is al gedaan. ( daar moesten ze ook zijn op 't balkontje: om de verroeste ophangers van een oud afdak af te zagen.) nadien de badmatjes wassen en een kleine was met kleur. dan ben ik maandag gewoon bij met de was/huishouden. Dinsdag dan een spuit in mijn nek. moet dan veel rusten. denk dat ik het vlees voor heel de week al ga braden/klaarmaken voor alle zekerheid.
je weet nooit. na die tweede spuit in mijn rug ook niet gedacht dat ik op icu ging belanden.
ga nog een koffie nemen.
Fijne dag!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 nov 2018, 07:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

@ HVT, een late maar heel gelukkige verjaardag. 

Zo lieve vrienden, hier ben ik weer. Gisterenavond laat thuis gekomen en terwijl de eerste wasmachine aan het draaien was, ( de rest is voor vandaag en morgen), heb ik alles diagonaal bij gelezen. 

MJ, het spijt me van de fotograaf, zo jong nog.

De vakantie was in 1 woord geweldig. Zowel Mauritius als de laatste 2 dagen in Dubai. Heb heel veel gedacht aan de pup tijdens de vakantie, maar het heeft het plezier ervan niet overschaduwd. Hebben er echt van genoten. 
Mauritus was paradijselijk, werd daar vreselijk in de watten gelegd door het personeel. Hoogtepunt daar toch wel was het zwemmen met dolfijnen in open zee en een excursie naar het noorden en het zuiden. Dubai is Dubai, heel leuk voor een dag of 2 zoals wij gedaan hebben, maar dan heb je het ook gezien. Het was wel zeer lang vliegen, dat wel. Maar het was zo'n groot vliegtuig met 3 zetels , gang, 4 zetels, gang en dan terug 3 zetels. 
De hotels die we gekozen hadden, waren super. Manlief is een aantal keer gaan golfen en is dus ook tevreden. 
Het was een supervakantie, zal er nog wel eens op terugkomen. Onze batterijtjes zijn terug opgeladen. 

Maar vandaag is het een hoogdag voor ons, we gaan naar Nederland vandaag naar de pup. Wij krijgen er dan één toegewezen en dan kan ik hem eindelijk in mijn armen sluiten. Vond het erg grappig dat jullie zijn naam aan het zoeken waren. Ik zeg niets. Er zullen wel traantjes vloeien als ik hem terug moet achter laten voor nog een tweetal weken, maar hij is daar in uitstekende handen. Om 14.00h gaan we er naar toe. 

Oh ja, wij waren in een Hindoe tempel en mochten na een speciaal ritueel, een wens doen. Jullie waren op dat moment allemaal in mijn gedachten. En manlief natuurlijk en de pup. 

Muddy Maddy, proficiat met het opruimen van de koer. 

Ga nog een wasmachine instoppen en dan nog een dutje doen, want ben nog een beetje in de war met het uur verschil. En dan naar de pup !!!!!!

Zo lieve Seizoentjes, ik wens jullie nog een prachtige zondag. Later op de avond meer , nu klein dutje doen. 
Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 nov 2018, 07:59

@ Clive: Welcome Back!  Vergeet vandaag geen foto-ke te nemen van puppy power! ( ben nie curieus hoor en de andere seizoentjes ook nie)
Fijne dag!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 nov 2018, 09:49

Afbeelding


Goede zonnige morgen allen, 

clive welkom terug, fijn dat je genoten hebt van jullie vakantie
en straks de pup in je armen sluiten... dat wordt super :lol:veel geluk...

Gisteravond kon ik niet binnengeraken
sennet was aan de website aan 't werken :roll:

Iedereen heeft en fijne zaterdag gehad :)
dat is goed, genieten zoveel je kan...

M-M poes heeft het daar voor 't zeggen.. en jij moet opstaan....  :roll:
Je hebt gisteren goed gewerkt en alles is weggeraakt dat zal fijn zijn... 

anjelierken, goed gewandeld gisteren, 't was er reuzengoed weer voor
en daar moeten we van genieten, 't is bijna gedaan... :oops:

dag mammyretro,  zwanenmeer, en granny M....een fijne zondag...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 nov 2018, 11:57

Welkom terug Clive.
Iedereen dank je voor de verjaardagswensen.
Gisteren onverwacht opgehaald door de oudste kleindochter en schoonzoon.
Zo ben ik toch nog op het herfstconcert geraakt van de harmonie "De verbroedering"  :D
Na het concert netjes thuis gebracht door het vriendje van de kleindochter!
Ja ze worden groot. Kon grootvake dat nog maar meegemaakt hebben...

En dan begon het circus deze nacht...
Ik heb een inpandige beveiliging.
Die kan ingeschakeld via een cijferpaneel of via mijn I-phone.
Meestal gebruik ik die laatste.
Nu echter gebruikte ik het klavier.
Dat heeft soms kuren, dus ik heb dat eens goed aangepakt.
Ik lig al bijna in bed als de telefoon gaat.
De beveiligingsfirma met de vraag of alles oké is met mij.
Ik val uit de lucht, ja hoor, alles oké.
Wat is jullie probleem?
Ja, mevrouw, u hebt op een of andere manier de SOS knop geactiveerd.
Daar moet je nu wel twee handen voor gebruiken om die knopjes tegelijkertijd in te drukken.
Oké wachtwoord gegeven en het zijn bevestigd.
Goede nacht nog, mijnheer. Dank je wel en sorry voor het storen.

Ik kruip in mijn bed en denk wat hoor ik nu weer? De radio stond toch af.
De vaste lijn ofte de landlijn, gelijk MM zegt.
Wat nu weer? Beetje angstig, want nachtelijke telefoons om twee uur...
Ik mijn bed uit, langzaam rap.
Het is niet de eerste keer dat ik van de trappen donder door die telefoon vlug te willen opnemen.
Te laat!
Terug dat bed in. GSM rinkelt.
Die ligt bij de hand.
Jongste. Ha die moeder, alles oké met u? Onze vrienden van de beveiliging hebben me gebeld.
Omdat ik niet rap genoeg was(gsm stond nog op vliegtuigmodus) hadden ze de jongste om mijn vast nummer gevraagd. Je zal maar de eerste in de rij staan op de lijst met nummers ingeval van nood...

Enfin, dat maakt dat het ondertussen half drie was eer ik eindelijk kon gaan slapen...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 nov 2018, 16:58

Afbeelding


Goede avond iedereen 't is weeral bijna donker,
ik ga de rolluiken laten zakken zodat de warmte mooi binnen blijft
en in de vriezer kijken wat er nog te bikken is.. :lol:
die zit vol dus zal ik niet moeten zoeken.

Helena een alarm is goed als je dat goed behandelt hé :roll: :oops:
anders heb je er serieus werk mee...ik heb alleen een brandalarm
en een CO2 alarm, genoeg om van te schrikken als de batterijen bijna plat zijn :oops:
Als alles op slot is (en dat vergeet ik nooit want de rolluiken gaan ook toe)
dan komt niemand me halen :lol: en zo ja, dan brengen ze me terug
als ze me even goed bekeken hebbenAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mijn alarmknop voor in geval van vallen of iets anders ligt altijd naast mijn bed
daar zijn 3 personen die verwittigd worden om te komen kijken, die hebben een sleutel :roll:

Voor alle seizoentjes een fijne avond en een heerlijk warme nacht...tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

18 nov 2018, 17:19

HTV ,een gelukkige verjaardag!

Ben een dag te laat ,sorry ,ze zijn wel van harte 
En nu ga ik eens lezen wat de seizoentjes vertellen
Hier gaat alles goed!
Met jullie hoop ik het zelfde !
Nog een fijne avond en Slaap wel voor straks !

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 nov 2018, 19:41

Afbeelding

Onze kleine rakker
nog twee weken wachten en dan is hij thuis !!

Liefs (terug ) van ons 3. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 nov 2018, 19:56

Dag clive, 't is je toch gelukt... :D
Wat een mooi beestje daar moet je wel van houden :wink: :lol:
nog even geduld... maar de dagen gaan snel
hij is bij jullie eer je 't beseft :wink:
Groetjes en slaaplekker, je kan er van dromen  :P :P
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".