In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 nov 2018, 20:13

Wat een schatje!

Oma-C dat alarm is er pas sinds ik alleen ben.
Tevoren zijn ze hier al eens op bezoek geweest en dat is niet tof...

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 nov 2018, 21:52

Hallookes iedereen,

Clive: welkom, en wat een schatje, daar wordt ik direct verliefd op :D
Fijn dat jullie zo'n toffe reis gehad hebben,daar denk je aan terug met warme herinneringen.

HVT: een turbulente nacht achter de rug :).Van nachtelijke telefoontjes kan ik ook zo schrikken.Is al een paar keer gebeurt dat de alarmcentrale belt, omdat vader gevallen was.Nu is het al een tijdje geleden, vingers crossed.
Ik ben zogezegd elke nacht van wacht, omdat zus half-time werkt.

Manlief kijkt naar het voetbal, maar de Belgen doen het niet goed.Met de nodige commentaar van manlief :).

Zoonlief en gezinnetje zijn ook op bezoek geweest.Volgende week komt ukkepuk slapen.Op 1,2,3 was de living herschapen in een speeltuin.We moeten altijd met de diertjes spelen, alle diertjes op 1 rij zetten.En het zijn VEEL diertjes.Zoonlief had een foto genomen van bij hem thuis, de diertjes stonden van de inkomdeur ( aan de straat) tot aan de keuken, doorheen de living.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 nov 2018, 09:12

Goede morgen seizoentjes,

Ons straatlicht is defect sinds gisteren. Er moet maar 1 naar eandis bellen, ik doe het niet. gelukkig voor mij hangt er een op batterijen werkend licht aan mijn bed, zodat ik zie waar ik in bed moet geraken. vannacht veel wakker geworden van ( nog steeds stijf) ventje die geen hand voor zijn ogen zag en dus sukkelde om in bed te geraken. nochthans de gordijnen langs straatkant zijn niet gevoerd. voel me wel echt niet veilig met dat licht uit. het is de tijd van inbraken. en al dat vreemd volk dat hier rondloopt... je wordt vanzelf racist.
morgen niet uitslapen want ik moet om kwart voor 8 in de pijnkliniek zijn. voor mijn nek. met ventje zo stijf, denk ik dat ze eerder hem gaan moeten pijnstilling geven. ze zeggen soms een boom van een vent, maar nu ene in beton. hij heeft naar 't voetbal gekeken, terwijl ik in de nieuwe deflo las en later sliep.
vandaag van werk: een afwasje van dat varkenshaasje. Gisterenavond hebben we niets van avondeten gegeten. ik had geen honger omdat we maar rond 1 u 30 gegeten hebben. en de anjovisjes in look bleven op mijn maag liggen. ( ondanks 2 x Pantomed) dat varkenshaaske  was wel lekker maar te droog ondanks het spek en de kruidenkaas erin. na de afwas, nadat ventje uit zijn bed geklauterd is, de badmatjes en wat ander spul wassen. en hier in de living moppen. deed gisteren de gang ( goed nat) en kom binnen zie dat ventje naar een van mijn films aan het kijken was, zeg! ik ga nu moeten opschrijven welke van mij zijn en of ik ze alleen wil bekijken. deze was zeker het geval want hij was bij momenten leuk, maar meer niet. dan deel 2 en dat was nog slechter. ze zongen kerstliedjes! en speciaal ene die ik enorm haat.
zeg ik voor de match tegen ventje dat hij nog het sd kaartje in mijn telefoon moet doen en wel nu, want hij is het al 3 dagen vergeten. nu heb ik zijn beltoon terug.
vandaag keuze genoeg aan eten, orloff, gekruid varkensvlees, kippechipolatta, juist brood gaan halen.
ik hoop dat al mijn kaartjes op tijd zijn aangekomen,  Helena, ik heb gelezen dat jij het kaartje gehad hebt? moet nog een kerstkaartje op proef doen. dan noteren wie er een handgemaakten krijgt. hoop dat ik toekom met mijn materiaal.
enfin, ik ga nog een koffie maken, dan pillen pakken, nek inspuiten en wachten tot de tweede majesteit opstaat. de eerste ( poes) heeft al alles gehad en wil "meer".
Clive: mooie pup. ziet er een braven uit. Veel succes en aftellen maar...
Fijne dag!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 nov 2018, 09:39

Afbeelding


Goede maandagmorgen iedereen, hier is alles nat van regen deze keer
maar 't had niet gevroren hoewel het koud is... :)

M-M zoals elke dag druk... :lol:maar bezig zijn is goed..
je man is stijf dat zal nog wel met de werken van 't weekend
te maken hebben stramme spieren zijn niet zo rap beter..
dat duurt een paar dagen...bewegen is er goed voor...
stilzitten roest... :lol: :P....beterschap..
M-M je kan die straatlantaarn ook via de pc laten herstellen
dat is nog geen 5 minuten werk...gewoon bij Eandis 
op de paal staat een nummer en die vul je in op de site
www.eandis.be/defecte-straatlamp-melden en ze maken
het zo rap als mogelijk, hier heeft het 14 dagen geduurd... succes :)

clive nog welkom van de reis, je hebt het goed gehad lees ik
fijn is dat... je kan maar uitgerust zijn eer je "dat kleine geweld" in huis krijgt :P
nu is hij misschien nog rustig maar eens hij begint rond te lopen....
in z'n grote huis op onderzoek uittrekt
want voor zo'n beestje is een huis groot ....heb je ervan gedroomd.?.. :roll: :wink:

Helena, hopelijk nu een rustige nacht, je zou van de trap donderen
alleen van het schrikken... :roll:

anjelierken, een hele farm in huis  :P

Alle seizoentjes een aangename nieuwe week... hier de gewone dagelijkse huistaken 
de was is zaterdag gedaan en gisteren de strijk, de vaatwas en brood gebakken
Groetjes allemaal en tot..... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

19 nov 2018, 10:24

Dag seizoentjes allemaal ,

Clive :  wat een schatje , die kleine pup . :-) Die krijgt een leven als een prins ..  :-) 

Hier is het zonnig en koud , er is geen neerslag gevallen ....
Verder weinig nieuws ... 
Groetjes aan iedereen en beterschap voor diegenen die sukkelen ... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

19 nov 2018, 15:16

goede namiddag 
de egen is aan gekomen ,en ik had na eten de ramen gepoetst , :?

clive , ,wat een mooi hondje ,komt hij groot
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 nov 2018, 15:18

Afbeelding

Goede namiddag... het wordt al donker en er is veel wind
die rammelt aan de rolluiken  :roll: geen weer om buiten te komen...

De huistaken zijn klaar ....en ik ga nog wat puzzelen in mijn boekjeAfbeelding

Ik wens aan iedereen een aangename dag verder ...en tot morgen
want ik sluit dit bakje af, ...betaling is gedaan, en ikke gerust Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 nov 2018, 15:47

Goede (bijna) avond seizoentjes,

hier ook regen en ijskoud. morgen ben ik er niet. moet zoals al gezegd om kwart voor 8 in de pijnkliniek zijn.
Ik wens iedereen een fijne dag voor morgen!
Daaag....
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 nov 2018, 16:16

Hallookes iedereen,

Ben terug een nieuwe, juist thuis van de kapper :D.

Het is hier donker in huis,in de verte schijnt de zon een beetje, en verder ijskoud.

Onze houtkachel brandt, doen we enkel als het heel koud is, een heel gezellige warmte.Spaanse woef ligt dan steeds ervoor.Onze mopsjes vroeger lagen daar ook, die hun pelsje kon zo heet worden, dat je daar eitjes op kon bakken, en die bleven liggen hé :D.

Straks als avondmaal witloof in hesp en kaassaus, is al lang geleden.

De kamerhibiscus in onze veranda staat nog steeds in bloei, daar komen steeds nieuwe bloemen aan.Een heel dankbare plant.Op tijd water en voeding, en bloemen verzekert.

Manlief is bezig de bladeren uit de vijver te scheppen.Vanmorgen heeft hij het ook al eens gedaan, en nu weer.Door de koude vallen de bladeren van de eik, die zijn steeds laatste om af te vallen.In het voorjaar ook de laatste om terug nieuwe bladeren aan de boom te komen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 nov 2018, 17:04

Net terug van bezoekje aan ex-collega.
Wat woont die mooi, maar erg afgelegen.
Ik zou daar veel gaan wandelen en fietsen.
In het naar huis komen nog een keertje voorbij het ex-ouderlijk huis gereden.
Dat doet toch altijd iets.
Nu de tuin afgesloten is en het huis verbouwd lijkt het wel kleiner dan het is.

Ik ga straks de overschot van gisteren opeten.
Ik had gevraagd of ik het mocht meenemen.
Anders wordt het toch weggegooid en het was nog meer dan de helft.
Ra ra ra wat het was. Jawel, gegratineerd witloof met hesp en kaassaus.

Verder nog een fijne avond aan iedereen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 nov 2018, 08:51

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

@ Muddy Maddy, de duimen staan hier omhoog en het kaarsje brandt. 

Ik ben aan het wachten op de droogkuis, die komt ophalen wat wij op vakantie gedragen hebben, maar wat ik niet zelf kan wassen. Ze komen de was ophalen en donderdag terug brengen, vind ik een heel goede service. En het is redelijk veel. De vakantiewas die ik zelf kon wassen is achter de rug, morgen de gewone was wassen en strijken
Mijn huis leek wel wat op een wasserij met al die droogrekjes, er is tegenwoordig zoveel wat niet in de droogkast mag. Dus dat heb ik in de kamer van Niels laten drogen en de rest boven in de strijkkamer, maar alles is nu droog en gestreken. 
Vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen + ik ga de dikke dons terugleggen. Had het koud vannacht. 

Dank jullie allemaal dat jullie de pup mooi vinden, vind hem ook zo mooi en schattig, maar eigen kind, schoon kind natuurlijk. Het is een hele rustige en toen ik hem in mijn armen nam , kreeg ik al vlug een likje. Voelde zich goed bij ons beiden. Ik had behoorlijk wat moeite hem terug te zetten en hem achter te laten alhoewel hij uitstekend verzorgd wordt. 2december mogen we hem gaan halen, de mensen met kinderen die Sinterklaas vieren, mogen hem pas de7° december halen, omdat zo'n " feest" te druk is voor een pup. 
Ook onze pup mag de eerste week geen bezoek en daar ga ik mij aanhouden natuurlijk. De 2° week zal al druk genoeg voor hem zijn. Ik heb hem echt al in mijn hart gesloten, samen met mijn overleden jongens. 

Zo lieve Seizoentjes, ik ga doordoen. Ze zijn hier al de elektriciteit en de gas komen meten, dat was voor 08.00H. Gelukkig was ik al uit badje en degelijk gekleed. 

Ik wens iedereen een hele fijne dinsdag, stuur jullie allen heel veel groetjes en een warme knuffel. Liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 nov 2018, 09:15

Afbeelding 


Een goede dinsdagmorgen, het is nog donker en grijs,
vannacht heeft het een goei bui geregend, er liggen ferme plassen 
op de garages hier achter mij...maar net geen vries denk ik
ben nog niet buiten geweest... :roll:

clive, zo ben je uitgerust van vakantie en zo ben je terug moe
van de hele verhuis van wasgoed die erachter komt :)
Maar je kan het nog even kalm aan doen...
eens de pup er is... heb je weer de handen vol...
tot hij goed weet wie jullie zijn en wat mag en niet mag...of kan.. :wink:


M-M, mijn duimen staan ook en de kaars brandt zoals gewoonlijk
veel succes in de kliniek... :roll:

Helena, witloof met hem en kaas, ik krijg er honger van...
een goed ideetje, eens zien of ik alles in huis heb :roll:

anjelierken, voelt goed aan hé, pas terug van de kapper
je voelt je een stuk beter als je haar goed zit (vind ik) :)

ALLE maatjes hier een aangename dinsdagen tot.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 nov 2018, 13:01

Hallookes iedereen,

Oma-C: ik had geluk bij de kapper, er was niemand, kon direct plaatsnemen in de stoel.Het was al een hele ochtend zo kalm geweest, zei de kapster.Een eindje verder zijn ze aan het werken aan de spoorwegovergang, en mensen moeten wel een eindje om rijden, misschien vandaar.Ofwel wachten ze nog even tot de feestdagen.

Heb boven een hele grote kartonnen doos staan vol met speelgoed.Heb daar eens goed ingekeken , en nog veel diertjes gevonden, heb ze afgewassen en nu liggen ze te drogen.Kan ukkepuk zijn rijen met diertjes nog een beetje langer maken.

Er zijn hier nog seizoentjes die graag witloof in hesp en kaassaus eten.Ik stoof eerst mijn witloof gaar vooraleer ik het in de hesp rol.Vele mensen koken het witloof gaar, maar dan verlies je veel smaak.Manlief eet het minder graag, maar eet toch alles op :D.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 nov 2018, 14:50

anjelierken schreef:HManlief eet het minder graag, maar eet toch alles op :D.
  :lol: :lol: :lol: :lol:

Brave man, die manlief van je Anjelier!
Hier moest ik daar niet mee afkomen.
Prei voor hem en de kinderen en witloof voor mij...
Hij lustte daarentegen heel graag rode kool, wat ik absoluut niet binnen krijg.

De boodschappen zijn binnen, de diepvries is uit gekuist, het bed verschoond.
K. heeft weer haar best gedaan.
Ze had nog net niet het laken gestreken gekregen.
In de helft begon mijn strijkijzer tegen te spreken.
Dan maar even de hele zwik laten afkoelen, ontkalken gedaan en hop daar ging ie weer!

Deze namiddag de lui madame uithangen tot we gaan koken.

Hopelijk ging het een beetje goed in de kliniek bij MM.

Ja, Clive, een kermis is een geseling waard.
Ik zie er al tegenop om weg te gaan, omdat je zoveel moet voorbereiden op voorhand en daarna heel die was.
Daarom dat we, als de kinderen er nog waren, zo weinig op reis zijn geweest.
Mijn heel huishouden van zes man verplaatsen naar een camping zonder comfort, mij niet gezien.
En op hotel, maal zes, dat was niet aan de orde.
Zeker daarom heb ik van de vier er toch drie die heel reislustig zijn.
Middelste zoekt het meestal niet te ver.
Mijn petekind is onderweg naar Nieuw-Zeeland las ik op fb.
Ze is dan toch een kleine week thuis geweest!
Kwam van Spanje en even tevoren zat ze op de Canarische eilanden...
Is tussenin nog even naar Italië geweest en naar Nederland geloof ik.

Ik ben al bekaf als ik het allemaal opschrijf.

Dames tot in den draai en hou jullie haaks!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 nov 2018, 19:05

Afbeelding Ik kom iedereen hier een hele fijne avond wensen
nog iets zoeken om te eten... vanmiddag bezoek gehad 
en fijn getaterd. :).. slaaplekker en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".