In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 dec 2018, 12:56

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes, 

Anjelier, heb alles 5 keer en dan 2 keer gelezen, ben nog al traag van begrip  :D :D :D :D

Waren deze ochtend al om 08.45H op de puppyschool, Matice heeft flink zijn best gedaan en is nu uitgeteld. 
Intussen is ok het licht HH gedaan. 
Op de puppyschool moeten ze oefenen met een gewoon halsbandje en niet met een tuigje, dus na het klasje even doorgereden naar een grote dierenwinkel en hem daar een halsbandje met bijpassende lijn gekocht voor volgend weekend. En nu we daar toch waren , meteen zijn Kerst en Nieuwjaar gekocht en nog een extra speelgoedje wat hij nu al gekregen heeft + een poepschep, heel handig. 
Heb de theelichtjes al aangedaan in de keuken en in de living, want het is bar koud buiten , manlief slipte net niet een gracht in deze ochtend toen we naar de puppyklas gingen en we reden thans niet hard. 
Moet alle kerstkaarten nog schrijven = een beetje laat, maar heb eerst de focus gelegd  op de suikerbonen van Matice die moesten worden opgestuurd. 

Gisteren heeft Matice nog een cadeautje gehad van vrienden die ook een kaartje en boontjes hadden gehad. Is niet de bedoeling, maar was er toch heel blij mee. 

Zo, wij gaan een aperitiefhapje maken en lekker gezellig bij  de kerstboom zitten.

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag, maak het binnen maar gezellig. 

Liefs en een dikke knuffel. 

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

16 dec 2018, 15:02

goede namiddag 
helena , ,dan had je nog geluk , 
ik krreg het eens toen ik aan de fooon was , ,toen ik de keuken inkwam sloeg het vuur in de pan 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2018, 16:27

Afbeelding



Goede avond.... het is nog geen half 5 en al donker... :roll:

Helena, dan heb je geluk gehad... net uit de buurt van een vuur gaan
als je nog we moet is het beste, maar vergeten .... toch oppassen...
de volgende keer is het misschien niet zo afgelopen... :roll:

mammyretro, ook al zoiets voorgehad... 't is gevaarlijk  :oops:

clive, genietend aan de kerstboom... 't is zondag voor iets hé
en Matice  een goeie leerling.... plezant zo.. :)

Voor alle seizoentjes een aangename avond en een goede nacht
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 dec 2018, 22:26

Hallo iedereen,

Ben blij dat iedereen mijn berichtjes  gisteren zo flink gelezen hebben :D :oops: :oops:, hoop dat het niet meer gebeurt.

In de namiddag bij moeder in het wzc voor haar verjaardag.Ze vond het fijn dat we er waren.Moeder was snipverkouden, en in de zaal hoorde ik nog mensen hoesten en niezen.Het zal daar de ronde doen.Mijn 2 cakes waren zo goed als op.

Even een vraagje: als je een kerstboom versiert, hang je dan eerst de kerstballen en dan de verlichting of eerst verlichting en dan pas de kerstballen.Manlief en ik verschillen hierin van mening.Graag jullie mening.
Onze kerstboom staat sinds gisterenavond en Spaanse woef blijft uit de buurt.

HVT: dan heb je geluk gehad dat je er op tijd bij was.Heb je  een rookmelder hangen?Kan op tijd alarm geven.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 dec 2018, 23:07

er hangt een hittemelder, maar ik was weg dus dan meldt dat niet op i-phone tenzij ik mobiele data opzet

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 dec 2018, 06:45

Goede morgen seizoentjes,

Gimly was mee naar boven gegaan als wij gingen slapen, dat was niet van zijn gewoonte en hij is niet ziek.
Maar 't kan te maken hebben wat wij zijn tegengekomen, zondagmiddag. na een klein hapje ( slavindertjes) en een fles Vintage, ben ik mijn kleren gaan aandoen en zijn we via de postbus ( die bijna vol was) naar dat vistijn geweest. weinig vis, veel tijn. buurman was blij ons te zien, had wss niet verwacht dat wij gingen komen. hij deed de organistatie. nu kocht ik me daar een beker met Gin/tonic en een ijsbal. was bovendien koud aan het worden en moest mijn hanschoenen aandoen.( heb ik nu altijd in die sjakos zitten) dus weinig vis en er was nog een niet toegekomen. de witte wijn was op dus moest er iemand naar het pakhuis dus conversatie onderbroken waarop ventje's chocoladejenevertje op was en we naar huis zijn gegaan, ik met een beker Gin/tonic. dus we komen thuis, zetten de tv aan en ik lees verder/ventje kijkt verder naar film tot we ineens getik achteraan het raam op de koer horen. Er zat daar een wit met bruingespikkelde meeuw aan het raam. oei, Gimly weg, want stoute vogeltjes zie je maar vanuit de verte. wij naar buiten die vogel proberen te verjagen, maar dat ging niet, die kon precies niet opstijgen. Ventje vogelopvang gebeld. kan u hem zelf vangen en brengen? 8O vangen, ja, maar brengen naar de nieuwpoortsesteenweg met een neutje op? nulalcohol als hij moet rijden= nulalcohol. dan meeuw gevangen en in een kartonnen doos gestoken met een deurstop erop. Teruggebeld en ze gingen kijken of ze iemand vonden die de vogel kon komen ophalen. Drie kwartier later werd er gebeld. Man mee naar buiten. Meeuw mee. vroeg E-mail adres en naam. Ging nog wat laten weten omdat ik zei dat ik gemerkt had tijdens het proberen weg jagen dat de vogel braakneigingen had. Dus de vogel weg en wij konden onze late namiddag verder doorbrengen. Twee uur later krijg ik een mail van VOCO, dat ze ons dankten voor het redden van de vogel want hij/zij was de uitputting nabij. De vogel was van het soort zilvermeeuw. dus beschermd. Ventje heeft net geen pik gehad van die scherpe bek en hij zei later dat de meeuw toen hij hem/haar gevangen had, precies zei: dju, ik ben gevangen. maar om het met de woorden van een schone liberaal te zeggen: het was voor zijn/haar goed. Indien er niemand was gekomen was ventje naar de duinen gelopen en hem/haar daar aan het zeegat gelost. met de mail dat de vogel weer ok was, kregen we de vraag of we lid wilden worden of en donatie wilden doen. ze kunnen maar proberen, maar ik geef maar aan 1 goed doel en dat is de poezenhaven.
ventje moest dus gisterenmorgen de wagen verzetten en mijn kerstballen waren losgerukt. buurman zei later dat buurvrouw gezegd had dat die de mijne waren en ze hingen er idd niet meer. ( ze lagen aan hun voordeur!) Een zaterdagavond en flauwe plezanten over theewater zijnde die het leutig vond even vandelistje te spelen met Lord Ba'al zijn ballen. Alleen de strik bleef hangen, hopelijk is ook die niet afgerukt. Natuurlijk waren al die ballen stuk. heb er nog van dezelfde over, maar ventje zei dat ik niets anders meer mocht hangen dan die strik.
Hebben dus kip gegeten in roze pepersaus. zonder frieten. zonder calemaris als voorgerecht.
Vandaag naar brugge en naar de dokter vanavond.
moet nog kaartjes schrijven om uit te delen in brugge.
Nu nog even koffie en dan de afwas van gisteren voorbereiden.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 dec 2018, 09:43

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, wij hangen altijd eerst de lichtjes, anders moet je rond de kerstballen heen werken en dat is te gevaarlijk. 
Dus eerst de lichtjes, dan de kerstballen en als laatste de slingers. Zo doen wij het tenminste. 
Jouw kerstboom zal ook wel mooi zijn, want ik herinner  me dat je een jaar of wat geleden, allemaal nieuwe ballen hebt gekocht. Je moet hem eens beschrijven als je tijd en zin hebt.

Muddy Maddy, wat een avontuurlijke dag met de vogel gisteren. Fijn dat je de vogelopvang hebt gebeld. 
Het zal wel in orde komen met het beestje. 
En zo te horen  toch een leuke dag gehad gisteren. Vanavond naar de dokter, kaarsje brandt.

Heb de bovenverdieping al gedaan, morgen daar poetsen. Vandaag de 2 benedenverdiepingen vlug dweilen. En dan moet ik dringend beginnen aan mijn kerstkaarten, daar is gisteren niets van in huis gekomen. 

Matice is een puppyslaap aan het doen, lekker even rustig. Zijn broer en zusjes zijn nog steeds niet stil 's nachts in hun bench, daar hebben we geen problemen meer mee. Hij piept 1 minuut en dan is het lawaai al gedaan en is hij de hele nacht stil. 

Zo, ga plaats maken voor de anderen. Ik wens jullie allemaal heel veel liefs en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2018, 10:02

Afbeelding 


Goede morgen vandaag... alles ligt nat dus zal het geregend hebben
ik heb er niks van gemerkt... in mijn warme bedje :)

Hopelijk heeft iedereen goed geslapen en kan je aan de nieuwe week
beginnen, nog even en het jaar is weer om...
Het wordt voor velen een drukke week... :?

ik ben met de avonden voor de feestdagen 
(Kerst-avond en oudjaar-avond)  bij de zoon 
en schoondochter, samen met haar mama, zoals elk jaar
Gewoon een gezellig etentje en voor de rest alles rustig...
en op mooie tijd naar bed...meestal is dat als het
meeste vuurwerk gedaan is... :roll:
(Vuurwerk mag niet maar wat niet mag is 't plezantste :oops:)
ik moet niet ver gaan en zoon brengt me terug tot aan de deur
Meer hebben we niet nodig.... de feestdagen mochten allang
voorbij zijn.. wij houden niet van die opgeklopte dagen...
Liever een gewone rustige dag...maar je moet met de stroom mee... :roll: :oops:
Gelukkig zijn er anderen die er wel van houden... anders is het niet normaal

Anjelierken ik hing ook eerst de lichtjes in de boom
en dan de andere versiering..
mijn boom staat in z'n doos in de kelder en de lichtjes hangen
er nog in van een paar jaar geleden, de versiering heb ik eraf gehaald
en ingepakt :roll: :oops: alles blijft daar....ik heb een paar kleinigheden opgehaald
da's meer als genoeg voor mij alleen .

Allen een fijne week en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 dec 2018, 11:25

Hallo iedereen,

Dan had manlief toch gelijk om eerst de verlichting erin te hangen.Ik doe eerst de  kerstballen en dan de verlichting, en  ja , soms vallen er kerstballen uit daardoor.

In de namiddag naar de kapper, is nochtans nog maar 4 weken geleden, maar met de feestdagen voor de deur, zal ik toch maar best gaan.Is enkel voor te kleuren.

Clive: had een sterk vermoeden dat Matice dat leuk zou vinden, Spaanse woef liep er ook "zottekes" van.
Ik zie al de bodem van het pakje suikerbonen, manlief smult er ook van :D.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2018, 16:33

Afbeelding Een toerke gestapt buiten... het was goed waar de wind niet kwam
maar waar er wind was in een zijstraat....bbbrrr... daar beet die in je gezicht Afbeelding
Maar goed gekleed ging  het wel en als ik terug naar huis kwam 
was het precies al ietsje warmer...of ik had het warm door te stappen Afbeelding
Maar 't heeft deugd gedaan die frisse neus...
en ondertussen nog een paar kaarten op de post gedaan.....

Anjelierken dank voor de post.. :lol:

Voor alle seizoentjes ... een gezellige avond en een rustige nacht...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 dec 2018, 19:59

Hier de groeten uit een proper huis.
Ik kreeg een kerstpresentje van mijn poetsjuweeltje: een potje rozenconfituur en een mooi kaartje.
Van kerstkaartjes gesproken, nu ben ik toch weer vergeten postzegels te gaan halen zeker!
Ik ga mijn hoofd nog eens kwijt spelen, één van de dagen.
En aan dat schrijven moet ik nog beginnen...
Voor de rest is er niet veel gebeurd hier vandaag.
En zal e niet veel meer gebeuren dan naar tv te kijken en nog een stukje te breien.
Nog 10cm en mijn sjaal is af. Met priemen nummer drie en in rijstpapsteek...
En het is gelukt!
Ik zal hem inpakken en voor mezelf onder de kerstboom leggen  :D
Nu heb ik muts en sjaal assorti.
Nu voor de andere sjaal nog een modelletje muts zoeken.
Die kleine projecten zijn behapbaar.
Nochtans ben ik zinnens een trui voor mezelf te breien, gezien ik in de winkel niets naar mijn goesting vind dat een beetje redelijk binnen de prijzen ligt en niet volledig synthetisch is.Je neemt ze niet mee naar Sint-Pieter, maar er zijn toch grenzen vind ik. Een trui voor 210€!!!! Sorry, maar dat vind ik er toch over.
Morgen eens gaan zien in de koppelverkoop.

Voor straks een rustige nacht aan iedereen en maak er nog een fijne avond van eerst.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 dec 2018, 21:27

Hallo dames allemaal,

OmaC, Wingerd, Anjelierke, de post is goed toegekomen ! Mijn schouw begint al wat fleuriger te staan ! Een lint heb ik niet, zou niet weten waar ik dat zou moeten hangen ....... :wink:
En inderdaad, het zijn eerst de lichtjes en dan de bollen en dan nog andere versieringen, die je erin wil.
Thuis zetten we geen boom meer, er staan wel kerststukjes en zo op de tafels. Aan zee zetten we wel een kerstboom, daar vieren we tegenwoordig elk jaar van oud naar nieuw, met de kids en kleinkids.
Nu manlief niet meer moet/mag revalideren vertrekken we binnenkort naar zee .

Een goede avond verder en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 dec 2018, 08:55

Goede morgen seizoentjes,

had niet in de gaten dat het al zoo laat was, toen Gimly vanop het upperdek begon te miauwen! arm poessie, gisteren quasi heel den dag weg en nu... een leeg bord en een lege pot korrels, wel dan mag je toch als de bliksem opstaan want het begint licht te worden aan de horizon!
Een uur verspild bij de dokter. Ventje was mee.  heb nu uiteindelijk toch straffe pijnstillers gekregen speciaal voor arthrose! en een mini-flesje contramal. 18 beurten kinè. Nu zei ze toch, toen ik mijn "beweeglijke" dag beschreef dat ik het mss wel overdaan had. Zie je wel, ik wèèt mijn grenzen en als ik ze verleg,... voor Lord Ba'al en de hond zijn kl.  zei dan ook toen ventje zich ermee moeide dat A. idd een hulp is en niet dat ik de dag voordien als een gek moet alles doen. En hij er nu is voor mij te helpen en in de gaten te houden want dat drankmonster kwam weer ten sprake. Wel, ja: dan doe ik dat mezelf aan als mijn lever weer naar de verdoemmenis is. :x ppft.  wie zou het kunnen schelen?
Vandaag dus: leesvoer gaan halen, Rust. spekblokjes bakken voor pasta carbonara, Pasta erbij voegen. Rust. zo zou het moeten gaan zei ze. ik zei dat ik lijstjes maakte, dus ok, maar dan deel je dat in de helft!
Ja, Chef.
De plotse vrieskou rond vrijdag toen de aanval op zijn hevigst was, kan een rol gespeeld hebben. En zei ventje: ik wil niet dat ze rond de feestdagen heel de dag het bed moet houden met pijn. ik denk dat zijn ogen wel eens gebliksemd hebben want zo tam schrijft ze normaal geen pijnstillers voor en al zeker geen straffere.
Buurman veranda heeft lichtjes gehangen aan zijn stukje koer dat nog vrij is en waar ze ' s zomers eten. Ik kwam in de keuken voor iets uit de frigo gisteren en moest twee keer kijken. Zal eens zien of dat zichtbaar is vanaf mijn raam boven met zicht op de koer. ( dacht dat de aliens geland waren)
Paar toegekomen kerstkaartjes hangen aan het lint aan de schouw: dank aan de afzenders. A & W.
Die van de fanclub van ventjes band die is te groot en te zwaar om te hangen, dus die staat naast de moderne kerstboom.
Gisteren toch alles gevonden wat ik nodig had, maar de theelichten van 6 uur waren op. heb er nog ergens in een doos want A. heeft die allemaal netjes geklasseerd in een doos! van klein naar groot en geur en kleur door elkaar. 
Nu heb ik behalve een af te halen bestelling  bijna alles in huis. ( juist nog af te bakken broodjes)
Straks al hij op is, mag ventje bellen naar de pijnkliniek en co-ordineren met zijn agenda van het werk in januari.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2018, 09:36

Afbeelding


Goede morgen geen regen gehad vannacht,
alles is nat van de mist denk ik...
Mailbox is al opgekuist, nu hier even komen groeten :wink:

M-M, jouw hoop om pijnloos door het leven te gaan
denk ik dat een illusie is.... :oops: :oops:
een beetje de pijn verzachten wil ik nog geloven, maar helemaal 
zonder pijn als je artrose hebt... ik geloof er niet in...
maar voor mij mag je van alle pijn verlost zijn... daar niet van :roll: :oops:
Ik loop er al bijna 30 jaar mee en als ik er medicatie voor krijg dan 
lig ik s' nachts te kruipen van de maagpijn, wat ook onaangenaam is :oops:
ik wens je desondanks het allerbeste met de pijnstillers :roll:

M-J, plezant al die kaartjes, ik heb een kaarthouder
aan de deur hangen en een aan de boekenkast, er zitten al 22 karten in
heel mooi om te bekijken...
zijn er nog menen die een kaartje kregen dat uiteen gevallen is onderweg??
en waar alles los in de envelop lag??? laat het weten aub...
er zijn schijnbaar een aantal kaartjes die niet meer goed gekleefd zijn
heb ik vernomen... als dat zo is dikke sorry want iedereen weet
dat het niet mijn bedoeling is :oops: :oops: ik heb ze
goed en afgewerkt in de enveloppe gedaan, en vind het vreselijk 
als ze dag niet goed gekleefd zijn... sorry sorry :roll:

Helena, ik heb een paar weken geleden een muts gebreid
gewoon in 1 averechts en  een gedraaide rechts en die viel goed mee
de sjaal had ik vorig jaar al gemaakt...
het kwam goed van pas bij de kou van voor een paar dagen :)

Voor alle seizoentjes een aangename dinsdag.... tot later

de politieheli vliegt hier weer rond ... er zal zeker weer iets zijn
op de autoweg in de buurt :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

18 dec 2018, 14:55

Dag dames,
Ziezo, voetjes zijn weer verzorgd, ik kan er weer een tijdje tegen. 😊
De volgende 'sessie' is binnen 5 weken, wel lang voor mij omdat nagels natuurlijk blijven groeien, en bij mij is het meer naar onder dan naar voren ! 
Geen probleem hoor, omaC, het is hier al terug geplakt en staat hier te blinken. 
Heb het ook voorgehad toen ik er plastiek figuurtjes mee wou plakken. Was rap opgelost met ander plakmateriaal. 
Mijn week hier is voor de rest goed gevuld, naar hier, naar daar, en als ik niet oppas op 2 verschillende plaatsen ! Niet te doen.
Zwanenmeer, hartelijk dank voor je kaartje ook, het staat te blinken bij de anderen !

Nu ga ik hier stoppen, moet nog een telefoontje doen, was het bijna vergeten ..... 🙄

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en, tot .... de volgende ....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen