In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2018, 12:42

Hallo allemaal,

Een deel van de boodschappen van vandaag zijn al gedaan.
Droog over en weer.
De plantjes in de fietsmand gezet.
Cache-pot en inpakmateriaal meegekregen van de bloemist.
Ondertussen nog een keertje water geven en dan houden ze het wel tot kerst en nieuwjaar.
Er kwamen anders geen helleborus meer binnen.
Die kunnen ze buiten planten na de winter.
Ik hoop dat de ene, die met de trein mee op tocht moet, het overleeft.

Straks deel twee eventueel met de wagen.
Ik was mijn boodschappenbriefje vergeten...

Vanavond een experiment uitvoeren met een recept van Libelle Lekker.
Hopelijk gaat het dan wat soepeler dan vanmorgen met de handen en de voeten.
Het was van de trage en de moeilijke overal in de winkels.
Foefel, foefel, met de bankkaart, prul, prul met de fietssleuteltjes. Grrrrr....
Moeite met op en afstappen en ik onderhoud mijn fiets-skills...

Maar, we zijn toch maar weer over en weer geraakt!
Keep on biking!!!!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 dec 2018, 15:48

Dag dames,
Raar hoor, ik moet steeds opnieuw inloggen om hier te geraken. Op andere sites van SenNet ben ik direct binnen (geprobeerd over enkele dagen) ..................

OmaC, geen erg hoor, dat we moeten bijplakken. Misschien is die rol plak al te oud om lang te blijven  plakken. Heb het ook voorgehad hoor, en ja, het is terug geplakt, he, je moet er niet mee inzitten. Met zelfgemaakte dingen kan altijd iets fout gaan, en op al die jaren is het, bij mijn weten, de eerste keer, dus .....

Bobijntje, Clive, jullie kaartjes zijn ook toegekomen en staan bij de anderen 'te blinken' ! Mooi, als je mijn schouw bekijkt ! Af en toe moet ik er toch eens eentje terug vastpakken !!! .... :D

Heb hierjuist wat betalingen gedaan. Nog even naar de mailbox, wellicht wat doorsturen ( :D ) en dan gaat de laptop weg. Inpakken om mee naar de kust te nemen ! Morgen komen ze ons halen en we gaan aan de kust oudjaar vieren :D .......

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, geniet, indien mogelijk, van deze eindejaarsdagen, en, ..... tot de volgende ! :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2018, 16:43

Goede avond weeral, 
donker en momenteel droog hoewel we al
een paar ferme buien hebben gehad
maar ik heb de boodschappen droog kunnen doen :wink:

Ik wens iedereen een fijne avond en goede
voorbereidingen voor de feesten :)er komt wat bij kijken :roll:

en voor straks een goede nacht :lol:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 dec 2018, 19:55

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Niet alles gedaan gekregen vandaag. Was wel te verwachten. Maar morgen is ook nog een dag. En dan krijg ik alles wel gedaan. Zaterdag ook een drukke dag, want om 09.00H moeten we in de puppyschool zijn , duurt 3 kwartiertjes. En dan naar huis, hapjes maken voor de buren en de kinderen + baby D die om 15.00H naar hier komen. 
Was vroeger altijd later op het jaar en later op de dag, maar met baby D gaat dat nu niet meer,  die kleine moet nog zijn dutjes doen en Matice zijn puppyslaapje. 

Vandaag na kine ook op aandringen van manlief rubberen laarsjes gaan halen voor op het puppyplein. Had die gisteren in een kledingswinkel zien staan. En nu begrijpen wie begrijpen kan. Laarsjes kosten X €. Maar, zegt de verkoopster tegen mij, als je er iets bij koopt waar een bolletje op kleeft, krijg je 40% korting op de laarsjes. Zo niet moet ik het volledige bedrag betalen. Zelf had ik niets meer nodig en ga naar de herenafdeling en vind daar een leuk shirt voor manlief met een bol op. Hij draagt dat veel in het weekend onder een hemdje, dus neem ik dat mee naar de kassa. Krijg nu 40% korting op het shirt + 40% korting op de laarsjes. Enfin, had dus 2 stuks voor een pak minder geld dan de laarsjes alleen kostten. Het zijn er wel mooie en gevoerd met teddy, ze zijn dus lekker warm.

Zo, Matice moet nog eens buiten 

Ik wens elkeen nog een fijne avond en voor straks welterusten. Liefs en een knuffel voor diegene die het nodig hebben. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 dec 2018, 06:30

Goede morgen seizoentjes,

vannacht redelijk geslapen, zat er vrij vroeg in  (8 u 03) want ik was moe. 's ochtends waren we naar de drankencentrale gereden om een bak 0,0 en ging eens kijken bij de jenevers en de gins. heb een fles amaretto jenever gekocht en deze is voor 's avonds na het eten op kerstavond en kerstdag zelf. Dan om mijn boek, stond lange rij aan de kassa, ventje stond aan de dvd's, dus effe rondgekeken en pak een boek vast: de perfecte vriendin, lees de achterflap, intressant, staat ventje ineens naast mij, dus pak ik  dat boek ook maar mee. ( en de laatste krant + goed gevoel) "me before you" ligt al boven. de perfecte vriendin ligt hier naast me. omdat we vandaag normaal gezien nergens naartoe moeten, zal ik lezen. Ventje moet maar series bekijken dan zijn die ook weg. wordt normaal pijamadag voor allebei. alleen moet ventje straks de vuilnisbak buiten zetten.
Gisteren dan na de boodschappen spaghetti gaan eten in de frituur. toen naar het ziekenhuis voor de scan. was een core- scan, dus moest ik ergens anders naartoe op de afdeling medische beeldvorming. moest mijn ketting afdoen, dat lukte dus niet goed, dus verpleegstertje dat voor mij gedaan. 2 min. later was ik er vanaf. was geen marteltuig met riemen enzo. wel wilde de machien wss nog een keer een scan maken want toen ik ervan wegrolde, keerde de plaat terug naar mij: ik direct foei, blijf, af! dan ketting weer rond mijn nek gekregen en dan naar boven. 3 de verdiep. langs reumatologie, langs psychiatrie en dan zoeken waar ik de klevers in ba'al's naam had gestoken. bleken bij mijn briefje voor de ziekenbond te zitten in de portemonee. dan wachten. 2 min na 2 u 30 mocht ik binnen. ze toonde dan de beelden. niets te zien in de sinussen. alle maal zuiver en vrij. neus was idd  scheef, maakte een soort S- bocht. aangeboren, of als heel klein kind op mijn neus gevallen. recente valpartijen zouden een heel ander beeld gegeven hebben zei ze. Dan moest ze nog effe kijken, en ik zei dat ik net een heel lekker bord spaghetti gegeten had en dat het dan op de vloer ging zijn en dus voedselverspilling en ventje: je kan dat dan maar moeilijk opscheppen en weer opeten... schoot ze daar in de lach. dus alleen maar de neus en niet de keel en dus geen pijn. mijn tong is tamelijk groot, ventje: haar moeder heeft ook zo'n lange tong. Maar omdat dit geen probleem vormt: geen onderzoeken meer bij nko.  ( hoofdpijn is mogelijk van de nek afkomstig- ligt allemaal dichtbij)
Dan zijn we naar huis gereden in de hoop het ziekenhuis dit jaar niet meer te zien. thuis ging ventje de soundbar halen die hij Joyce beloofd had en heb ik dan naar mijn moeder gebeld. die krijgt weer engelse telefoontjes dus die zei niet meteen hallo. dan zei ze met wie spreek ik. Met mij! ach, dan was het goed.
uitgelegd wat ze moet doen met haar ID. ze vroeg waar ventje was en ik zei dat die me aan het bedriegen was met Joyce. Vrouwen kletskousen? je zal verschieten. Ventje zat daar meer dan een uur! Heel de straat is uitgenodigd, niet alleen ons stukje. er wordt 10 kiko rundsgoulash voorzien en voor de onmiddelijke buren is er wel een teugje voorzien. Joyce vind dat ze hier in de straat aanvaard wordt en dat dit positief is. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Had ik ook gezegd na haar outcome bij de eerste burendrink. echt applaus hoor. Je bent dan wel geen Bo Van Spilbeek waar ze zo'n spel van maken, maar het vergt toch moed. Volgend jaar in april is de laatste operatie. Dan is Joyce echt Joyce.
Dan onze avond gestart met tv. we hebben vuurvreters gegeten en bierchampagne gedronken. mogelijk was ik moe van die bierchampagne. was wel lekker.
Als vandaag post nl niet met Gimly zijn zakjes komt, zal het maandag zijn of na kerst. dan krijgt hij ze voor zijn nieuwjaar want hij krijgt al van collega van ventje een deel kerst: een rolmuis waar de snoepjes in verstopt zitten en waar hij wss nooit naar zal kijken. en een paar zakjes met snoepjes van alle soorten. Gisteren kreeg hij er 4 met zalm en pakte ze uit mijn hand.
Goed, nu hoor ik dat er drash national is. Zeker weer om binnen te blijven.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 dec 2018, 08:24

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, toch al positief dat jouw sinussen vrij zijn. En een pyjamadag vandaag. Lekker rustig aan dan, moet ook wel eens kunnen. 

Was deze ochtend extra vroeg opgestaan om het HH te doen dat ik gisteren niet had kunnen afmaken . Dat is dus achter de rug. Moet  nu enkel nog de 2 benedenverdiepingen dweilen, de was doen  en als ik kan ook vandaag al de strijk, zal zien na het HH hoeveel fut ik nog heb. Anders is het voor morgenochtend voor de puppyklas.
En moeten deze avond zeer zeker de boodschappen gaan doen. 
Plaidjes van Matice en het WC matje zijn ook al gewassen en reeds droog. Kan ik dadelijk de gewone was sorteren en instoppen. 
Manlief vond mijn rubberen laarsjes dan nog mooi ook. En vond zijn shirt ook mooi. Vertelde hem waarom ik het  shirt gekocht had . Begreep het ook niet zo goed. Maar gaf me wel gelijk dat ik dan 2 stuks had gekocht. 
Zo, ik ga badje nemen en beginnen met de rest van het HH. 
Van de pneumologe moest ik bijkomen, heb een BMI van 19. Maar voel me dik genoeg, dus dat bijkomen gaat niet door. 

Zo, ga beginnen, manlief is al naar de kapper. Ik ben gisteren geweest. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal  een fijne dag, kijk maar niet naar buiten en maak het binnen gezellig. Liefs voor jullie allen en een dikke knuffel. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2018, 10:12

Afbeelding 


Een goede morgen ondanks het natte weer
regen de hele nacht en nu nog, en een sterke wind
maar we moeten pakken wat komt er is geen keuze  :roll:

Alle seizoentjes zonder namen deze keer
allemaal een gezellige dag, straks is het
weer weekend blijf maar droog...want een plu
die gaat nu dubbel in deze wind :?

Groetjes allen en tot....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

21 dec 2018, 10:26

Dag seizoentjes allemaal ... 
Ja, wat een weer zeg ..... maar niets aan te doen ... 
MH : moeten we verhuizen naar de winter topic ????? 
Wat gaat de tijd toch snel hé .... 

Hier vandaag ook boodschappen doen , tussen de buien door ....
Groetjes aan iedereen ! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2018, 11:56

Hallo,

Ja, de verhuiswagen was nog niet aangekomen, vandaar dat ik nog niet weg ben.
Ah, ik hoor hem hier stoppen...
Dus seizoentjes ik verhuis meteen naar de winter.