Loodgieter??

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.
MaLoReg

25 sep 2018, 08:12

Voor de provincie Antwerpen zoek ik een bekwame loodgieter dus geen prutser.
Het is voor een tamelijk groot werk van verstopte leidingen die nu pas weer door 2 verschillende ontstopt zijn maar het probleem is niet opgelost, denkelijk moet de douchebak er uit en nieuwe leidingen gelegd. 
Door mijn buren was iemand aangeraden maar hun antwoord was dat ze zich enkel bezighielden met installatie CV.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

26 sep 2018, 00:58

Zelf ontstop ik met zoutzuur ... ja, zoutzuur!
MAAR! ... mijn afvoerleidingen werden in de zeventiger jaren door een bevriend loodgieter ex-paracommando en shooting buddy volledig vernieuwd.
De afvoerleidingen werden gelegd met buizen in een kwaliteit die in labo's gebruikt werd/wordt en zuurbestendig zijn en zien eruit als zwarte plastiek en werden aan elkaar "gelast" met wat de vakman een "spiegel" noemt. Het merk is me ontgaan.
Dit als opmerking voor de "verbouwers".

MaLoReg, ik weet niet uit welk materiaal uw afvoerleidingen bestaan en durf u deze methode dus niet zomaar aanraden (opgepast voor ogen en huid met zoutzuur, ook verdund zoutzuur bvb 50% zuur en 50% water).

BTW, zijn uw twee charels weggegaan (met uw centjes in the pocket) en werkte de afloop toen naar behoren?
En ... wat is voor u een "tamelijk groot werk"???

Als toemaatje ... ik zie graag dames met lange haren maar ... ze zijn zo verduiveld "verstoppend" voor aflopen, van bad en douche :roll:.
Sorry to rant.
MaLoReg

26 sep 2018, 06:40

Paca bedank voor je reactie.
Haar in douche uitlaat kan ik zga uitsluiten (zit een filterbakje in dat altijd uitgekuist wort).
Wat leidingen beterft: denkelijk waren die van 't goedkoopst? Vroeger jaren was dit huis een heel riant herenhuis. Een Jood kocht het en verbouwde het later tot 6 app.(3 naast elkaar gelegen).
Die app werden zo' 8 jr geleden per stuk verkocht. 3 rechts casco en 3 links die men zelf moest renoveren. Die renovatie lieten we doen behalve die oude leidingen-die zitten er nog in. Denkelijk zijn die buizen hard plastic? Die Jood heeft dus die app klaar gemaakt voor verhuur tot hij heel het pand verkocht per app.
Het ging lang goed: per jaar ongeveer de leidingen laten ontstoppen. Helaas lukt het ditmaal niet meer.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

26 sep 2018, 10:47

Paca schreef: De afvoerleidingen werden gelegd met buizen in een kwaliteit die in labo's gebruikt werd/wordt en zuurbestendig zijn en zien eruit als zwarte plastiek en werden aan elkaar "gelast" met wat de vakman een "spiegel" noemt. Het merk is me ontgaan.
Dit als opmerking voor de "verbouwers".
Dat is Geberit, er bestaan ook andere merken van vergelijkbare kwaliteit die gelast moeten worden of met electromoffen verbonden worden.
Gewone PVC genre Plastilit is allemaal Gamma-kwaliteit en wordt door vakmannen die zichzelf respecteren niet gebruikt.
Zoutzuur is niet bepaald suikerwater, goed mee oppassen dus, het kan koperen sifons aantasten. Doorgaans kom je al een heel eind met een ouderwetse rubberen WC-ontstopper en blijf weg van spullen als Destop.
MaLoReg

26 sep 2018, 12:23

Ja jongens jullie kunnen hier stoere taal uitkramen maar ik zou eigenlijk willen weten waar ik een loodgieters kan vinden die zijn job ernstig neemt en toch nog betaalbaar. Vertrouwen in internet doe ik niet zo-hoe zoek je nu zo iemand?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

26 sep 2018, 13:27

We kunnen alleen maar hardop denken ...
U spreekt van een gebouw dat omgebouwd werd tot zes appartementen. Is het zeker dat de verstopping wel in jouw gedeelte van het gebouw zit? Voor hetzelfde geld zit de verstopping onder uw appartement en zwijgt de neven- of onderbuur in alle talen. Mijn dochter heeft dit jaaaren geleden meegemaakt voor ze in een "huis" ging wonen. Er zijn nu éénmaal "kloefkappers" die niet doorhebben dat verwarmd en vloeibaar vet terug stolt bij afkoeling, zelfs als ze er water achter gieten.
De verstopping zou zelfs in de dikkere "gresbuis" (Google is uw vriend :wink:) kunnen zitten die naar de riolering leidt.
Ga mijn leven hier niet vertellen maar had ooit mijn septische put "gecondamneerd" maar wist dat de "val" op het nippertje was. Dat nippertje was juist iets te nipt en heb toen mijn WC moeten voorzien van een "broyeur", denk dat dit in Algemeen Nederlands "verbrijzelaar" genoemd wordt. Probleem opgelost omdat het "dik en papier" hiermee herleid werden tot een homogeen stromend papje :roll:.
Volgens mij is het steeds hetzelfde ... waar juist zit die stopsel ?
De "ouderwetse rubberen ontstopper" van Michel is een excellent gerief en heb er zelf ook één. Toen ik mijn legerdienst deed in Duitsland was daar een Duitse burger tewerkgesteld in de kazerne die permanent met zo'n rubberen wondergerief rondliep. We begroetten hem amicaal met "Herr Scheissmeister", het was een eretitel en hij nam ons dat in het geheel niet kwalijk, integendeel.

Met dit alles is uw probleem niet opgelost natuurlijk MaLoReg maar zelf zou ik me in het geheel niet generen om, in extremis, eens contact op te nemen met een "technische- of vakschool" om te zien of zij u niet kunnen helpen ... wetende dat "vrouwelijke charme" een formidabel wapen is

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

26 sep 2018, 13:42

Maloreg,
De firma Abati, aartselaar, goede firma, goede loodgieters, gewone prijzen , zeer vriendelijke en propere werkers.
03/830 31 91 verwarming, airco, sanitair, elektriciteit.

www. Abati.be
info@Abati.be



of het loodgieterke
sanitaire werken
0483 20 76 76

Ik hoop dat je er verder mee kunt.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
MaLoReg

26 sep 2018, 13:42

Good thinking Paca. Het app net onder mij is al driemaal van eigenaar veranderd. De eerst eigenaar heeft alles laten renoveren door......Turken of Marokkanen....of weet ik wat. Ge kunt in deze gelijk hebben. De huidige eigenaar gebruikt het als airB&B, en die eigenaar is e ht geen aangenaam mens to say the least!
Kontact opnemen met tech of vakschool? Hdb geen vervoer meer en zo uit 't hoofd weet ik niet zo'n school hier zijn plus dat mijn vrouwelijke charmen niet echt knn dienen om 'ze' over de streep te trekken want ik ben geen 20 jr meer. hahaha.
Bedankt om mee te denken.
MaLoReg

26 sep 2018, 15:27

Ja Sanne zo zullen er wel meerdere zijn maar graag info van iemand die ervaring heeft -dus die al loddhieters over de vloer had en van hun werk heel tevreden was. Uiteraard is dat wat moeilijk omdat niet al onze forummers van Antwerpen zijn-slechts enkelen dacht ik.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

26 sep 2018, 15:58

lezen maloreg, goed lezen.   Op onze leeftijd hebben wij al allemaal loodgieters over de vloer gehad.  Mijn ervaring staat hierboven.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
MaLoReg

26 sep 2018, 16:03

Ja ja ik lees goed Sanne maar 'k zie niets staan uit jouw eigen ervaring behalve "ze zijn goed etc.".
Hebben die mensen bij jou thuis werken uitgevoerd-grote werken?
Bovendien noem je er 2: hebben die allebei bij jou werken uitgevoerd?
Heb ook geen idee waar ergens jij woont-prov. Antwerpen? en "ze zijn goed" kun je hebben van horen zeggen tenzij het persoonlijke ondervinding is.
Graag had ik ook een stuk of 2 laten komen om hun uitleg en +-prijs te vernemen.
Toch bedankt Sanne!

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

26 sep 2018, 17:52

MaLoReg schreef:Graag had ik ook een stuk of 2 laten komen om hun uitleg en +-prijs te vernemen.
Ooit al van de telefoon gehoord?
MaLoReg

26 sep 2018, 18:07

Dat moet men ter plaatsse zien MichelN.

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

19 jan 2021, 17:58

Ik kijk geregeld naar OPGELICHT op NPO
Om rillingen van te krijgen


Kan iemand me een betrouwbare loodgieter in het Gentse aanbevelen ?
Om een boiler te ontkalken en een lavabokraan te vervangen