Toetsenverlichting werkt niet meer

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

hehe
Lid geworden op: 22 sep 2018, 12:45
Locatie: Gent

30 sep 2018, 02:10

Halo, ik heb een laptop ASUS met toetsenbordverlichting. Er staan twee icoontjes voor verlichting op: f3 en f4.  Normaal zou de verlichting achter de toetsen moeten aan gaan wanneer ik tegelijkertijd op fn en f4 klik. Dat gebeurt niet meer. De toetsen zijn proper en werken verder allemaal prima. Mijn vraag is of dat herstelbaar is, is dat software of hardware? Zou de eventuele herstelling erg duur zijn?
Dank!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

30 sep 2018, 10:51

misschien ga je hier iets aan hebben
https://www.asus.com/be-nl/support/FAQ/1013904/
naar het schijnt kan het dus komen door een update

Volgens de handleiding gebruik je (Fn)+(F4) om de helderheid van de verlichting omhoog te schroeven en gebruik je (Fn)+(F3) om de helderheid van de verlichting omlaagg te schroeven.
Je zal wellicht enkele malen op (Fn)+(F4) moeten drukken voordat het effect zichtbaar wordt.

hehe
Lid geworden op: 22 sep 2018, 12:45
Locatie: Gent

30 sep 2018, 17:52

Ik probeerde eerst herhaaldelijk drukken op fn f4, geen resultaat. Dan ben ik naar support gegaan, serie geselecteerd N750JK version 1.0,  Nseries dus. Dan werd Productmodel gevraagd. Ik heb mijn laptop omgekeerd om daar naar te zoeken, ik zag  het serienummer en T4094H. Ik keek ook op Speccy voor info en zag Bios Motherbord version N750JK.202 . Deze gegevens stonden niet bij de te selecteren gegevens voor model, zelf invullen lijkt niet mogelijk. Ik zag ook dat deze laptop oorspronkelijk voorzien was van Windows 8. Ik kocht hem 4 jaar geleden bij Mediamarkt en ik kan mij nu niet herinneren of ík er 10 heb op gezet of of ze dat in de winkel hebben gedaan, vermoedelijk het laatste. Hij was in promotie, waarschijnlijk wegens geen te nieuw model. Ik wilde hem omwille van het groot scherm (ik heb geen TV-scherm) en de toetsenverlichting. Dat laatste heb ik mij al beklaagd.
Ik denk dat ik voorlopig strop zit. Mocht ik de oplossing voor de toetsenverlichting alsnog ergens vinden dan laat ik zéker iets weten. 

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

30 sep 2018, 18:52

hehe,

lees eens op onderstaande link:
https://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=78705

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

hehe
Lid geworden op: 22 sep 2018, 12:45
Locatie: Gent

01 okt 2018, 17:21

Dank je wel, Sony. Ik las goede informatie in de berichten van dit forum daar, maar eerlijk gezegd, ik ben een beetje bang. De BIOS (of is het 'het' BIOS), dat is naar verluidt het hart van de computer zei men mij eens, dat even terzijde, maar écht,  al bij al komt er toch nog een en ander bij kijken en zo wordt het  wat ingewikkeld voor mij. Ik wacht nog even tot ik misschien hulp hier ter plekke kan krijgen of per telefoon. Mijn vroegere  computermaten zijn niet langer beschikbaar... oud, ziek, verhuisd... Pech dus.
Toch zéér bedankt, Verhaegen en Sony. Ik meld wanneer ik een oplossing heb, op het forum of in een PB mocht het onderwerp van het forum verdwenen zijn.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

01 okt 2018, 22:31

hehe,

op onderstaande link kan je de driver voor de hotkeys downloaden
http://driverscenter.com/manufacturers/ ... ooks/a45de
naar beneden scrollen tot je het volgende ziet:

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet