Beschamend, hoe kan je zo mensen blijven bedriegen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

30 sep 2018, 14:18

Naar aanleiding van de zogenaamde (uitgelokte) energiecrisis (ALLEEN in ons land) geeft G RUTTEN haar visie.
Dat zit al dan jaren aan de graaipot in Belgie met de OVLD/MR.....haar commentaar is TOTAAL (zoals steeds) van de pot gerukt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/30 ... vende-dag/

NB: Ik hoor echter de laatste  week NIETS van onze Vlaamse Minister van Energie Bart Tommelein,  zou die op vakantie zijn naar Incognito ? Die kan nog beter "liegen" dan de voorzitster...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

05 okt 2018, 12:58

Beste allen,

Gezien dat ook dit forum fanatieke anti-NV-a'ers zitten, zou ik toch willen vragen of ze willen bevestigen dat ze akkoord gaan met groene moslimpartij, die voor onze toekomst zal zorgen????????
Dit land gaat ten onder aan de reeds gevestigde moslims, maar de duizenden die nu ons overspoelen zijn ook moslims maar van afrikaanse origine, wat gaat dat geven in de toekomst???? Moeten we dan een sjariawet gehoorzamen opgelegd door hun??? kies nu voor een gevestigde waarde " de onze", in het voordeel van ons nageslacht! Laat u niet zot maken door de pinokio's van enkele partijen, die zijn belust op macht en het daarbij horende geld......allen!!! Vraag maar aan Kris Peeters en aan Van Besien!

Polmar
Apple Imac Mojave
Ice

06 okt 2018, 19:35

@Polmar: alsof je alleen kan kiezen tussen nva of groen?  :roll:
De cholera of de pest...
De vorige regeringen, rood/groen/paars en ja, ook de schijnheilige christelijke cd&v hebben ons 30 jaar belogen, bedrogen en het collaborateur clubje nva deed er nog een ferme schep bovenop de afgelopen jaren tijdens hun regeringsdeelname.
Behalve vriendjes/bedrijven volop kadookes geven die ze bij ons kwamen halen, ook nog verdoken stroop smeren bij moslims om stemmen te ronselen.

De indruk wekken van nationalistische partij te zijn en intussen alleen autochtonen pluimen dat het geen naam meer heeft, voor de migranten/moslims uiteraard voorkeuren en wetswijzigingen verzinnen zodat zij buiten schot blijven van de legale diefstal.
Inbrekers legaal maken door crapuul krakers te noemen, illegalen transmigranten te noemen en zelfs als staat asiel te willen aanvragen voor onwillige illegalen om hen maar hier te kunnen houden en onze SZ helemaal te kunnen doorschuiven aan die 'kansarme, kroostrijke' economische vluchtelingen uit veilige landen.

Kiezen hoort op basis te zijn van politieke verwezenlijkingen voor het algemeen welzijn van onze bevolking tijdens hun machtspositie als regering: zijn wij, belastingbetalende autochtonen, erop vooruit gegaan de laatste jaren?

Integendeel, het is nog nooit zo erg geweest voor de vlaming/belg in eigen land!!!
Stigmatisering, discriminatie, uitsluiting en collectieve verarming.
Dus neen, nva mag geen kans meer krijgen want bdw bekende reeds om de hele SZ tot op de grond af te breken - natuurlijk moet de vlaming daarvoor WEL blijven betalen, nog meer inleveren maar er niet van mogen genieten, dat blijft voorbehouden voor 'vreemde sukkelaars', nog veel hogere prijzen voor onbetaalbare basisbehoeften, nog meer accijnzen, nog meer controle en censuur.
Kortom: dictatuur.
Wie nu nog kiest voor collaborateur nva en deze ploeg dieven die wéét wat er komen gaat voor onze bevolking!  :evil:

Deze verkiezingsgekte komt mij de strot uit, hypocriete smoelen met valse beloften om aan de macht te geraken, om te graaien en ons te bestelen, meer is dat hele circus niet en dus zal er gestemd worden op de partij die toch niet aan de macht geraakt en die als énige partij voor echte democratie is door bindende referenda.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

07 okt 2018, 12:35

Ice schreef:@Polmar: alsof je alleen kan kiezen tussen nva of groen?  :roll:
De cholera of de pest...

Wie nu nog kiest voor collaborateur nva en deze ploeg dieven die wéét wat er komen gaat voor onze bevolking!  :evil:

Deze verkiezingsgekte komt mij de strot uit, hypocriete smoelen met valse beloften om aan de macht te geraken, om te graaien en ons te bestelen, meer is dat hele circus niet en dus zal er gestemd worden op de partij die toch niet aan de macht geraakt en die als énige partij voor echte democratie is door bindende referenda.
Klare taal !

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

08 okt 2018, 08:23

Verzameld links zal zeker blij zijn met je beslissing voor jouw 'extreem rechtse stem aan de zijlijn',  Ice ! .

Door  deze stem verzeker jij  jezelf er aldus alvast  van om supplementair  hier in toekomst een tandje te kunnen bijsteken  in jouw kritiek op alles waar links  dan voor staat …. en realiseert !
 Als je aldus mede helpt om groen/rood aan de macht te krijgen dan  blijft alvast dit forum levend … :wink: Niet meer kappen op NV.A  wordt het dan  , maar op verzameld links . Of dat beter is zullen we dan wel merken aan je gestoffeerde mening over wat ons allemaal nog meer overkomt !
Maak alvast je borst maar nat dan voor meer migratie , open grenzenbeleid en pamperen plus daarbij de zegen van nog méér multicul  en kijk in de spiegel voor een beetje reflectie hoe dàt nu toch wel mogelijk zou geworden  zijn ! :roll:

En oh ja , hou je ook klaar  voor méér belastingen want buiten de putten die links altijd  maakt ( dat zit in hun DNA- kijk maar eens rond in de wereld  )  kost 'solidariteit' aan diversiteit en import aan armoede  véél geld en daar zal het VB van op de zijlijn hier weinig  aan veranderen vrees ik .
Besparen zit niet in de aard van links en dus zullen ze het geld wel ergens moeten halen nietwaar ?
Hun  populistisch riedeltje van  'bij de rijken' zal  daarbij één grote zeepbel blijken te zijn , denk ik.

Er staan ons dus  schitterende tijden te wachten indien (extreem) rood/groen aan de macht  komt en de eeuwige roepers van VB aan de  nog méér eeuwige zijlijn  vruchteloos staan te gesticuleren .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Ice

08 okt 2018, 12:44

Waar haal jij het dat groen en de sossen terug aan de macht komen als er voor VB gestemd wordt?!
Misschien moet er dan wél rekening gehouden worden met VB en verdwijnt het onwettige cordon wel...tenminste als er genoeg vlamingen het zat zijn om bestolen te worden door zowel al de eerdere als de huidige ploeg dieven.
En nog een ronde verarming door wraakzuchtige collaborateurs van nva denk je als uitgespuwde eigen bevolking nog te kunnen overleven?
Zoals ik zei: de pest of de cholera...
Dan liever de waterkans voor VB met als enige de macht aan het volk door bindende referenda want dat is onze enige optie voor ons zelfbehoud, overleving en algemeen welzijn....met de rest van dat zelfverloochenende zootje politici is de vlaming gedoemd te verdwijnen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

08 okt 2018, 15:10

Nu de karavaan stilstaat in de modder die de eigen aanhang geschapen heeft en de stront die meer en meer Vlamingen weigeren op te kuisen, zijn de 'honden' niet meer aan de zijlijn gebleven maar happen naar de poten van graaiende veranderaars.
En daar komt dan weer het het doemdenken naar het verleden bovendrijven. Alsof de kiezers in de voorbije jaren niet slimmer geworden zijn ! De slogan "Pas op want links zit in uw zakken" klinkt hol ... alsof de huidige besturen in Vlaanderen diezelfde zakken nog niet hebben leeggehaald ! Pffft ...

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

09 okt 2018, 09:27

Bart De Wever ,de huidige burgemeester van Antwerpen, steekt het niet onder stoelen of banken dat hij liefst  de huidige coalitie wil verder zetten . Op basis van de laatste peilingen zou dat niet meer mogelijk zijn .
De onderlinge veto's vliegen ondertussen in het rond en binnen de huidige coalitie speelt CD&V met Kris Peeters het spel van 'hard to get' ; een zedig gefrustreerde maagd zou het hem niet beter kunnen voordoen !  Het voorradige maagdenvliesje zal voorwerp worden van de hoogste bieder denk ik ...
Maar soit .
Stel eens even dat bvb.  NV.A (eventueel met CD&V, maar ook zonder) plus de Sp.a  al een meerderheid zouden hebben   ;   dan kan het goed zijn dat Sp.a zich niet lang laat trekken en eerder de 'gemakkelijke bruid' zal spelen . Ik denk niet dat het partijbestuur van Sp.a het aan het 'excuus-truusje op de lijst' Jinnih Beels zal vragen of ze met NV.A in zee mogen gaan ?!  Sp.a kan het zich eigenlijk NIET permitteren om voor een tweede legislatuur buiten de macht gehouden te worden in Antwerpen.  OMG ! al die tengeltjes en belangen die ze overal in alle geledingen hebben en zeker niet verder willen verliezen !
Sp.a heeft misschien  zelfs ook nog wel enkele openstaande rekeningen  te vereffenen met Groen,   als pay-back voor de ezelstamp die ze van hen gekregen hebben enkele maanden terug toen Groen het kartel voor bekeken hield  , hen in hun poeltje achterliet en een beetje handelde zoals een hond van zijn stront wegloopt ...
Denk daarbij  ook nog  het  geleden stemmenverlies  op van hun  linkse volgertjes die voornamelijk in het Groene bad gesprongen zijn . De mogelijk onderhuidse frustratie en rancune van Sp.a   die leeft towards Groen  toe zou al niet meer zo ongewoon zijn  .
Afijn , zondag zullen we het zien hoe de kaarten gelegd worden .
Soms denk ik , hoeveel van het 'Jannekes met de Pet volk' , allemaal notoir politiek analfabeet,  zouden een beetje verder en bouder durven of kunnen(!) denken dan  hun ,  tussen voetbal , koers en koffieklets op zondag uitgebracht,  met het bord voor de kop , ondoordacht gewoontestemmetje !!
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 okt 2018, 14:00

Phoebe schreef:Soms denk ik , hoeveel van het 'Jannekes met de Pet volk' , allemaal notoir politiek analfabeet,  zouden een beetje verder en bouder durven of kunnen(!) denken dan  hun ,  tussen voetbal , koers en koffieklets op zondag uitgebracht,  met het bord voor de kop , ondoordacht gewoontestemmetje !!
Je mag de "Jannekes met de Pet" (en vergeet de Miekes niet) wel verwijten sturen dat ze allemaal notoir politiek analfabeet zijn, maar vergeet niet dat die analfabeten uw N-VA aan de trog stemden !
Is ondankbaarheid dan toch 's werelds loon ?
Is dit meteen ook een bevestiging dat diezelfde N-VA geen partij is voor die Jannetjes & Miekes maar voor de betere klasse ?

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

10 okt 2018, 14:29

Eigenlijk komt het er op neer dat jullie akkoord gaan met de jarenlange rooftocht van de rooien en papenii
Wacht maar tot de groenen aan de vetpot zullen zitten en alles afbouwen, fabrieken stinken, boten stinken, auto's stinken, dus terug naar paard en kar???? believers!!!!

Poklmar
Apple Imac Mojave

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

10 okt 2018, 14:40

Juist
Groen is een gevaar voor onze economie.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 okt 2018, 16:44


Deze verkiezingsgekte komt mij de strot uit, hypocriete smoelen met
valse beloften om aan de macht te geraken, om te graaien en ons te
bestelen, meer is dat hele circus niet en dus zal er gestemd worden op
de partij die toch niet aan de macht geraakt en die als énige partij
voor echte democratie is door bindende referenda.
Juist, ik zie er het nut van te gaan (moeten)kiezen ook niet, ze roepen al mosselen voor ze aan wal zijn,maken al afspraken en zeggen ze zelfs op voorhand met wie ze in de boot willen stappen,en ze staan sterk o;dat er geen alternatief is,en ze het enige alternatief aan de ketting hebben gelegd ,de enige keer dat ze volmondig ja zegde is wanneer ze het toenmalige Vlaams blok in het cordon duwde.....levenslang nota bene,dus dat is een zorg minder,en voor de rest graaien en liegen ze allemaal om ter hards,en ik denk dat Belgie het enige land is waar ze een partij die toen in de tijd vleugel lam hebben gemaakt,voor mij mag dat cordon stoppen , en het VB eens een kans geven, slechter gaan we er zeker niet van worden, het kan alleen maar verbeteren.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

11 okt 2018, 09:19

De verzuchtingen  van Tokkio en Ice en alle anderen die de hoop ventileren om het VB uit het cordon te halen en hen aan het beleid te krijgen  is al even zeer te respecteren al eender  gelijk welke  andere verzuchting die eender welk individu kan hebben .

Dit specifiek verlangen   en hoop van hen echter getuigt  zeker van een groot optimisme die ze bloot geven  en dit  zijn zeer waardevolle eigenschappen maar ze geven ook blijk ,  in deze,  van een zekere naïviteit . , denk ik .

Ik wil zeker niet 'regenen op de parade' van hun verzuchting maar ik vrees dat  het 'wachten op Godot' zal zijn .

Nu ja , men kan maar dromen en blijven hopen . Dat geldt voor iedereen en als het je maar gelukkig maakt nietwaar ? 
Zo zijn er die elke week op de Lotto spelen  en  hopen en denken van te winnen ,  die botox spuiten omdat ze denken daardoor er mooier of minder oud  zullen  uitzien .

Dagdromen , het kan en het mag .. :D Alleen,  niet zo slim wanneer het om verkiezingen gaat en de realiteit  zo groot als een huis voor je ogen staat  en een VB stem zo iets is als water naar de zee dragen .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Ice

11 okt 2018, 11:27

Zolang Vlamingen weigeren voor zichzelf op te komen, zich in de verdomhoek van extreem rechts en racist laten duwen en het (wan)beleid overlaat aan de bende die zich politici noemen blijft het dweilen met de kraan open.
Niet onbekwaamheid maar kwaadaardigheid en het uitvoeren van een verborgen eu-agenda voor collectieve verarming van de europeanen is hun drijfveer.

Het enige verweer dat de bevolking heeft hiervoor is de dictatoriale macht breken van de huichelende graaiers door het recht op te eisen om zelf het beleid te bepalen door bindende referenda, dat VB als enige in het partijprogramma heeft.
Daar is de politiek als de dood voor: eensgezindheid van de massa over ons algemeen welzijn.

De verdeel en heers werkt nog steeds prima en dus hoeft de politiek zich nog geen zorgen te maken over hun schijndemocratie, waarbij het gepeupel blijft kibbelen over leugenachtige verkiezingsbeloften, kritiek op gevoerd wanbeleid, corrupte politici en vergeet dat wij het recht hebben op echte inspraak om het beleid zelf te bepalen waardoor de politiek ten dienste komt te staan van de bevolking zoals het hoort in een echte democratie.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

11 okt 2018, 15:13

Die Bart De Wever moet eens leren dat hij het niet alleen voor het zeggen heeft, Belgie is geen diktatuur, maar een demokratie.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad