Armoede

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 dec 2018, 15:01

Jockey schreef: .
Natuurlijk, steeds zullen er zijn die vinden dat deze mensen eens de grens over hun muileke maar dienen te openen,
Je vergeet het of je weet het nog niet, maar mensen, zeg maar gewone mensen, hebben geen "muile".
Het zegt veel over uzelf, dat ge blijkbaar nog niet wist, of niet wilde weten...
Mensen, die het vele, vele malen, slechter hebben dan uzelf, zomaar direct een "muile" aanmeten...
Je hebt kinderen, kleinkinderen, schoolgaanden die heel anders in deze wereld staan dan jijzelf, die deze aantijgingen tegen de URVM schabouwelijk vinden...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

05 dec 2018, 15:11

pcekspeer schreef:
Jockey schreef: .
Natuurlijk, steeds zullen er zijn die vinden dat deze mensen eens de grens over hun muileke maar dienen te openen,
Je vergeet het of je weet het nog niet, maar mensen, zeg maar gewone mensen, hebben geen "muile".
Het zegt veel over uzelf, dat ge blijkbaar nog niet wist, of niet wilde weten...
Mensen, die het vele, vele malen, slechter hebben dan uzelf, zomaar direct een "muile" aanmeten...
Je hebt kinderen, kleinkinderen, schoolgaanden die heel anders in deze wereld staan dan jijzelf, die deze aantijgingen tegen de URVM schabouwelijk vinden...
Muile is Oostends dialect mennen beste. Ik vroeg daar ooit aan een verkoopster in een viskraam of zij nog tong had (zag er geen liggen) Haar antwoord: " In mijn muile heb ik nog tonge, in mijn muile." Moest ik dat dan ook kwalijk nemen misschien? Die lange linkse tenen toch, seffens gaat ge nog bléten wanneer ik ne neger ne neger noem...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
dejules

05 dec 2018, 15:14

Jockey schreef: Grosso modo dus het aantal immigranten, legaal of illegaal, die op die periode zijn toegekomen
Mijn oncoloog komt uit Vietnam.
Daarbij, de meeste migranten komen uit de Eu, toch?
dejules

05 dec 2018, 15:16

Jockey schreef:  hun muileke maar dienen te openen, zodat de gebraden vliegende kippetjes er ineens kunnen invliegen
Econoom Geert Noels rekende uit dat de overheid voor een gemiddeld ambtenarenpensioen het equivalent kapitaal van 655.303 € moet garanderen.

http://www.tijd.be/netto/pensioen/Wat-v ... ar/9140467

U komt uit de statutaire leegloperij, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 dec 2018, 15:22

U hangt nog in de hangmat van de statutaire werklozensteun trekker? Toch?

Maar toch een beetje spuwen op de werkende statutairen?  :roll: Ongelooflijk wat dat knagend gevoel van gemiste kansen teweeg kan brengen in een mens.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 dec 2018, 15:41

Wil. schreef: Ongelooflijk wat dat knagend gevoel van gemiste kansen teweeg kan brengen in een mens.
Tsja, als preferente aandeelhouder vd belgische schatkist, kan je als ambtenaar, in goede en slechte dagen, enkel maar het juiste, aangepast, gedrag vertonen?
Eens kom je op pensioen en kan een goede voorbereiding alleen maar helpen, toch?

Afbeelding

Het leven kan soms hard zijn...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

05 dec 2018, 17:17

Wil. schreef:U hangt nog in de hangmat van de statutaire werklozensteun trekker? Toch?

Maar toch een beetje spuwen op de werkende statutairen?  :roll: Ongelooflijk wat dat knagend gevoel van gemiste kansen teweeg kan brengen in een mens.
Ach Wil, als je nagaat hoe die kereltjes draaien en keren om toch maar te trachten iets zinnigs in te brengen... Ik kijk zogezegd op mensen neer omdat ik een 'muileke' zeg i.p.v. een mond. Doch anderzijds mag Julleke naar hartelust iedere ambtenaar kleineren en een minderwaardigheidsgevoel trachten aan te smeren. Gewoonweg lachwekkend...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 dec 2018, 17:35

Niet moeilijk dat wij armer worden, we zitten in de bijna hoogste fiscale druk van Europa.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~a8f837f0/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

05 dec 2018, 18:05

Denemarken is één van die 2, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat de volledige ziekenzorg gratis is voor iedere Deen ! In ons welstellend (?) Vlaanderen zit je nog met remgelden en/of hospitalisatie verzekeringen !

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 dec 2018, 19:50

Jockey, dat is gewoon een zielig gefrustreerd ventje. Zelf als - 60 -er in een hangmatje liggen, handje opsteken en iedere maand zijn centjes ontvangen en dan maar afgeven op diegenen die zijn hangmat betalen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 dec 2018, 14:04

Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 dec 2018, 14:15

Horus1 schreef:Jockey, dat is gewoon een zielig gefrustreerd ventje. Zelf als - 60 -er in een hangmatje liggen, handje opsteken en iedere maand zijn centjes ontvangen en dan maar afgeven op diegenen die zijn hangmat betalen.
Let wel dat één van de serieposters hier een ex-ambtenaar is die al van zijn 56ste thuis zit, 100% op jullie kosten !
Ice

06 dec 2018, 14:29

Jah, telkens tegenstrijdige berichten en gemanipuleerde desinformatie door de leugenpers de wereld injassen, zwengelt de verdeeldheid en het geruzie onderling aan...daar moet de politiek het van hebben...verdeel en heers want voor eensgezindheid van het volk zijn ze als de dood, dan komt hun macht in gevaar....de linkiewinkies zijn in dit spelletje verdeeldheid onmisbaar door hun zelfhaat.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 dec 2018, 16:15

Maar we weten allemaal dat de 266 miljard niet van de gewone werkmens,en de gepensioneerde komt,want die moeten hun beetje spaargeld aanspreken om op het einde van de maand rond te komen.

https://www.hln.be/geld/economie/belg-v ... ~ac67e806/

En dat de ECB ,samen met de banken de spaarder in een wurggreep heeft,het geld brengt niets aan intrest op, het verdampt en verdwijnt aan de inflatie, en de steeds hogere bankkosten.
https://www.hln.be/geld/consument/belgi ... ~af739687/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

06 dec 2018, 20:48

Flashback schreef:
Horus1 schreef:Jockey, dat is gewoon een zielig gefrustreerd ventje. Zelf als - 60 -er in een hangmatje liggen, handje opsteken en iedere maand zijn centjes ontvangen en dan maar afgeven op diegenen die zijn hangmat betalen.
Let wel dat één van de serieposters hier een ex-ambtenaar is die al van zijn 56ste thuis zit, 100% op jullie kosten !
Flash dat gebeurd in de privaat ook. En wil jij ze de kost geven die hun leven lang beroepsdopper zijn geweest? Hilarisch genoeg hebben/hadden die omzeggens alllemaal een rode partijkaart... 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...