Armoede

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

11 okt 2018, 10:20

Wil. schreef: Jij hebt vroeger niet geleerd de tering naar  de nering te zetten.
Ik heb steeds meer dan gemiddeld verdiend en dat met hard werken.
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Op 50 vrijwillig aan de kant om te kakken op mensen die U moeten voederen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

11 okt 2018, 10:33

Nog geen 60 en al in je hangmat sedert.....?  Tja en wie financiert je nietsdoen? En absoluut niet geschikt voor eender welke job? Amaai...Raar fenomeen. Wat heb jij dan te klagen?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 okt 2018, 10:34

Om uw kinderen een start te geven moet ge zien hoeveel kinderen je hebt.
Voor 1 is dat voor onze generatie voor velen geen probleem.
Maar wat met drie of vier. Dan werd verder studeren aan de Unief reeds een probleem.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

11 okt 2018, 10:40

voorn schreef:Om uw kinderen een start te geven moet ge zien hoeveel kinderen je hebt.
Voor 1 is dat voor onze generatie voor velen geen probleem.
Maar wat met drie of vier. Dan werd verder studeren aan de Unief reeds een probleem.
En alle kinderen moeten dus aan de Unief …… om loodgieter, bouwvakker, houtbewerker etc. te worden????µ
Stielen die nodig zijn!!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 okt 2018, 10:49

dejules schreef:
Wil. schreef: Je maakt al gemakkelijk andermans rekening, hé , Julio?
Dat doet U!
U bent geen mier maar een parasiet.
Uw rekening wordt door mij betaald!
:lol: :lol: :lol:

Humor op sennet!
Niet te dikwijls, hé, Julio. Ik kom nauwelijks nog bij. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 okt 2018, 10:53

dejules schreef:
Wil. schreef: 3 jobs en niks meer om aan de kinderen te geven …. Dan weten we het wel.
Wie zegt dat?
"Mijn generatie" slaat niet op iedereen, toch?
Neen? Je schreef wel:  "Mijn generatie (ik ben bijna 60) kan niets meer geven aan de kinderen en kleinkinderen. Wij hebben dat nodig om onze oude dag te financieren."

Als je 'wij' gebruikt, dan ben jij daarbij. Je had kunnen schrijven: 'die mensen hebben dat nodig' en dan was de mogelijkheid open dat jij er niet bij bent. Nu niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

11 okt 2018, 10:56

Paul Siemons schreef:
voorn schreef:Om uw kinderen een start te geven moet ge zien hoeveel kinderen je hebt.
Voor 1 is dat voor onze generatie voor velen geen probleem.
Maar wat met drie of vier. Dan werd verder studeren aan de Unief reeds een probleem.
En alle kinderen moeten dus aan de Unief …… om loodgieter, bouwvakker, houtbewerker etc. te worden????µ
Stielen die nodig zijn!!
'alle' kinderen, Paul?
Degenen die het middelbaar halen en dat zijn er steeds minder terwijl de beroeps en het 'bijzonder onderwijs' overbevolkt geraakt met derde generatie allochtonen die schoolmoe zijn en als 14-jarige al het liefst zo snel mogelijk willen gaan doppen... :roll:
dejules

11 okt 2018, 10:57

Horus1 schreef: Tja en wie financiert je nietsdoen?
90u/week werken tegenover iemand die max 38u/week werkt en het zwaarst belast vd wereld.
Zegt U het maar?
U zat elke dag 6u op de trein?
Laatst gewijzigd door dejules op 11 okt 2018, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

11 okt 2018, 10:59

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef: 3 jobs en niks meer om aan de kinderen te geven …. Dan weten we het wel.
Wie zegt dat?
"Mijn generatie" slaat niet op iedereen, toch?
Neen? Je schreef wel:  "Mijn generatie (ik ben bijna 60) kan niets meer geven aan de kinderen en kleinkinderen. Wij hebben dat nodig om onze oude dag te financieren."

Als je 'wij' gebruikt, dan ben jij daarbij. Je had kunnen schrijven: 'die mensen hebben dat nodig' en dan was de mogelijkheid open dat jij er niet bij bent. Nu niet.
"WIJ" hebben minstens evenveel recht op een statutair pensioen. Onze afdrachten waren onbeperkt.
Uw afdrachten waren fictief.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 okt 2018, 11:05

Jij bent statutair, of ben je dat al vergeten? Statutair werklozensteun trekker.

Waar is al het geld van die zogenaamde "3 jobs"  (jobs, jobs, jobs :lol: ) naartoe, Julio?  Gekrekeld tot het op was? Nooit de tering naar de nering leren zetten? Ambtenaren met hun belachelijk loontje wél, hoor, brave man.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 okt 2018, 11:07

Wil. schreef:Ambtenaren met hun belachelijk loontje wél, hoor, brave man.
Welke andere voordelen en tegemoetkomingen zijn er nog voor Vlaamse ambtenaren?
Naast het loon (inclusief eindejaarspremie en vakantiegeld) maak je bij de Vlaamse overheid nog kans op andere (financiële) voordelen, tegemoetkomingen, vergoedingen en toelagen zoals :
● Hospitalisatieverzekering

● Maaltijdcheques

● Tussenkomst woon-werkverkeer

● Internet en computer

● Persoonlijk gebruik dienstwagen

● Tussenkomst beeldschermbril

● Tussenkomst medische check-up 50+

● Rechtsbijstand

● Voordelige kinderopvang tijdens schoolvakanties

● Begrafenisvergoeding

● Opleidings- en vormingsaanbod

● Psychosociale en juridische hulp

● Griepvaccinatie

● Toelage voor dienstreizen

● Vakantiegeld en eindejaarstoelage

● Haard- en standplaatstoelage

● Toelage voor tijdelijke functieverzwaring

● Prestatietoelage

● Mandaattoelage

● Nacht-, zaterdag- en/of zondagsvergoedingen

● Permanentietoelage

● Oplage ploegenarbeid

● Overuren

● Gevaartoelage

● Kraamgeld en kinderbijslag

● Competentiepremie

● Toelagen voor specifieke personeelscategorieën zoals loodsen en luchthavenpersoneel


https://www.hln.be/geld/vacature-com/di ... ~add7e7cf/

Wat is de waarde van een levenslange benoeming en waarom moeten die mensen ook nog een dubbel pensioen krijgen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 okt 2018, 11:19

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

11 okt 2018, 21:38

Zondagavond zijn er weer een heel pak profiteurs, die blij zijn en al even hard lachen zoals dat typetje hierboven...
Wij mogen hen zelfs de volgende 6j. alle dagen uitlachen...
Zoals algemeen geweten, hopelijk dan toch, zijn het de laatsten die het hardst  zullen...

Afbeelding
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~aeca66a2/

450.000:8= 5.500 € netto/mnd (en nog wat vak.geld, en...), mogen wij ophoesten, willen of niet...
Nen A2 in de chemie trekt z'n neus eens op voor dergelijke peanuts...
Iedereen kan zich vinden in dergelijke buitensporige verloningen...

En alleen in het belgische voetbal is er een beetje deining omdat er een paar handophouders onvoldoende gespijsd werden...
Het financieel onderzoek zal nog voor jaren werk en percentjes bezorgen aan de ohzo drukke ambtenaartjes...en hun vriendjes de advocaatjes...

Kwestie wat heel die poppenkast weer zal gaan kosten?

Als ze eens op dezelfde wijze InBev en co zouden aanpakken...?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

12 okt 2018, 12:25

pcekspeer schreef:Zondagavond zijn er weer een heel pak profiteurs, die blij zijn en al even hard lachen zoals dat typetje hierboven...
Wij mogen hen zelfs de volgende 6j. alle dagen uitlachen...
Zoals algemeen geweten, hopelijk dan toch, zijn het de laatsten die het hardst  zullen...

Afbeelding
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~aeca66a2/

450.000:8= 5.500 € netto/mnd (en nog wat vak.geld, en...), mogen wij ophoesten, willen of niet...
Nen A2 in de chemie trekt z'n neus eens op voor dergelijke peanuts...
Iedereen kan zich vinden in dergelijke buitensporige verloningen...

En alleen in het belgische voetbal is er een beetje deining omdat er een paar handophouders onvoldoende gespijsd werden...
Het financieel onderzoek zal nog voor jaren werk en percentjes bezorgen aan de ohzo drukke ambtenaartjes...en hun vriendjes de advocaatjes...

Kwestie wat heel die poppenkast weer zal gaan kosten?

Als ze eens op dezelfde wijze InBev en co zouden aanpakken...?
Die gemeente heeft dan ook een sp.a burgemeester die een kartel vormde voor de verkiezingen om zo de huidige coalitie bestaande uit sp.a-groen-plus en cd&v te kunnen vormen.

Een prestigeproject door een boerka wangedrocht als gemeentehuis: NAC (niet verwonderlijk met 45% inwoners van vreemde afkomst en 15% moslim in die gemeente) dat de inwoners 37 miljoen euro kost voor een gemeente met de hoogste gemeentebelastingen - waarvan de sp.a-graaier dan nog fier komt verkondigen dat inwoners hiervoor geen verhoging van de gemeentebelastingen moeten betalen...nee, dat komt nog wel in de volgende ronde zoals met alle sossen als burgers daar hun ogen niet openen.

Door de gemeente werd recent ook beslist om de snelheid van de koolmijnlaan (meulenberg!) nog maar eens te verlagen van 70 km naar 50 km/uur en er mag enkel worden geflitst op tijden dat de werkende mens passeert, want voor klachten van inwoners over racen in het holst van de nacht over die 50km/uur baan door de ratten van meulenberg daar komt de politie niet voor, ze hebben wel wat 'anders' te doen dan de wet te doen naleven s'nachts: fris zijn om 's morgens vroeg de werkende vlamingen in de val lokken door zich verdekt op te stellen. 
In de lidl mogen wettelijk verboden boerka's gaan winkelen en in het diverse politiekorps kent men zelfs de wet niet...bij klacht moet een overtreding van die wet aan vlaamse collega's gevraagd worden...

Er zullen vast ook nog wel 'onregelmatigheden' opduiken van het ocmw, onder zulk 'rood-groen beheer': zowel de voorzitter als ondervoorzitter zijn reeds turken en die staan bekend om het voortrekken van hun turkse achterban, erdorat kan tevreden zijn, (afgelopen jaren de schandalen met corrupte, turkse politici in Beringen, Genk...) alwaar de burgemeester dan weer een boontje heeft voor marokkaanse vrouwen naast zijn echtgenote, dat vast ook de reden is dat de burgemeester regelmatig verhuist, reeds 10 keer...uiteraard mag dan ook een marokkaan als schepen niet ontbreken..
Het voorbeeld van de beerput van een coalitie/kartel van sp.a, groen, cd&v in een ooit vlaamse gemeente....dus niet alleen in Gent... :roll:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

12 okt 2018, 13:59

Ice schreef:Die gemeente heeft dan ook een sp.a burgemeester die een kartel vormde voor de verkiezingen om zo de huidige coalitie bestaande uit sp.a-groen-plus en cd&v te kunnen vormen.
Ach Ice, zo'n voorbeeld van één gemeente in Vlaanderen geeft enkel en alleen maar aan met hoeveel geld de lokale besturen jaarlijks gaan lopen, en dat nog zonder de zitpenningen van de divers raadsleden erbij op te tellen.
De aangehaalde 450.000 Euro voor die ene zou je eigenlijk niet mogen vermenigvuldigen met 308 want er zitten ook nog een paar kleinere gemeenten bij ... maar ook véél grotere. Dus toch :
450.000 x 308 = afgerond 140 miljoen Euro op jaarbasis.
En dat zijn voorzeker niet alleen gemeenten met een Spa, Groen, cd&v kartel.