Antwerpen kapt resoluut de knoop door: de kiezer beslist.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 nov 2018, 10:36

""Zouden er nu ook zulke bestuursakkoorden kunnen afgesloten worden met lokale afdelingen van het Vlaams Belang waarop
niets valt aan te merken?"

De dag dat men het onderstaande afschaft zeker...

http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id ... KDyB9PEgm0

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

12 nov 2018, 10:53

Phoebe schreef:Nu nog maar eens afwachten hoe ze daar in de Zelzaatse nieuwe linkse formule   hun beloofd  programma gerealiseerd krijgen . Het moet namelijk ook kunnen betaald worden .
Show time ! Maar of het 'the money'  zal zijn ; ... groot vraagteken ! .........
Zei men dat bij de invoering van "geneeskunde voor het volk" ook niet ?
In navolging ervan krioelt het nu van dokterspraktijken waar men bv. 4 Euro betaalt en niet met ziekenfondspapieren moet rondlopen ... bloedonderzoek, EKG, organisatie van gratis thuiszorg, alles is mogelijk en er zijn er dan velen die zich afvragen waarom de ziekenhuizen met rode cijfers zitten ?
Mensen hebben geen geldoverschotten meer en gooien het dus minder en minder naar de wolven !
Brasschaat, Brecht, Schoten zijn overbevolkt met welgestelde gevluchte Antwerpenaars en kleuren blauw (gespikkeld) maar Zelzate is een industriegemeente, geen wonder dus dat de inwoners de linkse kant verkiezen !

En betalen ?
Desnoods doen ze de huidige regeringen na en stapelen de schulden op voor de volgende generatie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 nov 2018, 11:35

frits1955 schreef:""Zouden er nu ook zulke bestuursakkoorden kunnen afgesloten worden met lokale afdelingen van het Vlaams Belang waarop
niets valt aan te merken?"

De dag dat men het onderstaande afschaft zeker...

http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id ... KDyB9PEgm0
Je verwees naar dit:

Afbeelding

Eén: de partij waarop dat betrekking had, bestaat niet meer. Ze is opgeheven in het begin van de jaren 2000.

Twee: als jij weet hebt van programmapunten van het Vl. Belang uit de gemeentelijke verkiezingen  die in conflict zijn met de EVRM, dan moet je dat wel melden aan de  bevoegde instanties. Anders ben je schuldig door verzuim.
Het gaat hier over het gemeentebestuur van Zelzate en jij hebt toch het bestuursakkoord van Zelzate aangehaald, niet? Het ging hier toch niet over het goedpraten van het regime in Venezuela? Of zou dat een grond voor uitsluiting kunnen zijn?

De vraag blijft daarom: kan er in lokale situaties samengewerkt worden met het Vlaams Belang indien de lokale bestuursakkoorden OK zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 nov 2018, 11:47

frits1955 schreef:[...]. Na 3 jaar bestuur door deze coalitie kan de bevolking van Zelzate het schepencollege evalueren.
Blahblah, en wat als die evaluatie negatief uitvalt, gaan ze dan opstappen? 
Ik zou niet weten waarom De Wever en co "met dichtgeknepen billen zitten en reageren als door een horzel gestoken". De dag dat de communisten in Antwerpen echte bevoegdheden zouden krijgen betekent simpelweg een lijdensweg voor de lokale bevolking en het einde van de economische welvaart, dat leert de realiteit na de implosie van de arbeidersparadijzen.
Aan PVDA-propaganda heb ik ook geen behoefte: dat riedeltje kennen we al van voor naar achter en omgekeerd.
PS: het afschaffen van schepenambten is volstrekt geen besparing want hun weddes worden door Binnenlands Bestuur betaald, daarnaast verdient een schepen in een gemeente van dergelijke grootte 36.000€, geen 50K.
 Al dat geblaat over wijkraden raadplegen die zogenaamd het bestuur adviseren is praat voor de vaak en komt er in de praktijk doorgaans op neer dat zelfstandigen en KMO's ermee opgescheept zitten dat je pakweg voor de uitbreiding van je bedrijf verstikt en verstrikt raakt in eindeloze vergunnings- en inspraakprocedures.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 nov 2018, 12:07

""de partij waarop dat betrekking had, bestaat niet meer. Ze is opgeheven in het begin van de jaren 2000."

We weten allemaal dat de naam anders is, maar dat de poppetjes en de inhoud dezelfde gebleven zijn.
Maar ik ben geen voorstander van een cordon , zeker niet op gemeentelijk vlak. Binnen alle geledingen van alle partijen kan je lokale politici vinden die bekwaam zijn en goed zouden kunnen besturen - het partijetiketje op hun voorhoofd mag men dan gerust negeren.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 nov 2018, 13:10

Dan zou in Antwerpen een coalitie N-VA / VL. Belang + …  best mogelijk zijn. Wie weet wat de toekomst brengt...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 nov 2018, 14:21

In Antwerpen zie ik dat vooralsnog  niet gebeuren - De Wever vreest terecht dat dan veel kiezers ( en mandatarissen) zouden terug keren naar the real thing. Maar het is overduidelijk dat De Wever de opgeklopte heisa rond Zelzate graag zou aangrijpen om geblokkeerde toestanden zoals in bv. Ninove op te lossen. Ik zie het cordon niet lang meer stand houden op gemeentelijk vlak - meer dan  een naamsverandering van een lokale VB afdeling is er niet nodig .

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 nov 2018, 15:34

frits1955 schreef:Maar het is overduidelijk dat De Wever de opgeklopte heisa rond Zelzate graag zou aangrijpen om geblokkeerde toestanden zoals in bv. Ninove op te lossen. Ik zie het cordon niet lang meer stand houden op gemeentelijk vlak - meer dan  een naamsverandering van een lokale VB afdeling is er niet nodig .
Als een kandidaat 40% van de stemmen haalt - bij de communisten beginnen ze al te dromen  van het 5%-quotum - is het niet meer dan logisch dat die  het beleid gaat bepalen, no matter what de politiek correcte partijen (en de gelieerde aanverwante linkse media) daar van vinden.
Vandaar ook dat ik een onvoorwaardelijke voorstander ben van het Britse systeem: wie de meerderheid haalt voert zijn programma uit, point final. Al dat gemem over dat een groot deel van de bevolking niet gehoord wordt is praat voor de vaak, bij de eerstvolgende verkiezing kunnen ze dat beleid simpelweg wegstemmen. Dàt is democratie!
Dat cordon is een aanfluiting van wat de kiezer beslist heeft, die bende groenlinksrode ambtenaren - kijk maar eens naar de beroepsbezigheden van dat zootje - staat mijlenver van de man/vrouw-in-de-de-straat die niet eens doorheeft dat hij gerold wordt door simplistische slogans.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

12 nov 2018, 17:20

Gaan ze de bedrijven laten betalen?
Mooi

Bij de eerstvolgende recessie gaat een bedrijf als Arcelor M. herstructureren en reorganiseren.
Zijn deze maatregelen niet voldoende,dan volgt bedrijfssluiting.

Over and out.
En de rooie rakkers,ze stonden er beteuterd bij.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 nov 2018, 17:55

Het is al boter aan de galg hier maar kom: in de bestuursovereenkomst in Zelzate staan nog wel meer vormen van inkomsten behalve die 5 grote bedrijven in Zelzate wat meer laten bijdragen - maar dat willen jullie natuurlijk niet gezegd hebben. Zo worden er 2 schepenambten geschrapt en dat is goed voor 100.000€ per jaar. Gratis dienstwagen(s) en tankkaarten worden geschrapt en ook de gratis Ipad's en weet ik veel welk speelgoed nog allemaal. Dat is allemaal ongezien in Vlaanderen he jongens. Maatregelen die allicht goed zijn in totaal voor 200.000€ ? Zééer veel geld voor een gemeente van 12.000 inwoners nietwaar. Maar zeur nu maar verder over Arcelor - één van die bedrijven die in ons land zo goed als niks aan belastingen betalen. Overigens is het idee om grote bedrijven wat meer laten bijdragen om daarmee de taksen van lokale kmo's te verminderen al lang een item bij alle andere partijen en zeker geen bedenksel van de PVDA alleen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 nov 2018, 20:04

frits1955 schreef:. Zo worden er 2 schepenambten geschrapt en dat is goed voor 100.000€ per jaar.
Stop toch eens met die leugens, tovaritsj Frits (zie mijn vorig bericht).
Gratis dienstwagen(s) en tankkaarten worden geschrapt en ook de gratis Ipad's en weet ik veel welk speelgoed nog allemaal. Dat is allemaal ongezien in Vlaanderen he jongens. Maatregelen die allicht goed zijn in totaal voor 200.000€ ? Zééer veel geld voor een gemeente van 12.000 inwoners nietwaar.
Da's zekers dadde, het steekt niet op een nulletje min of meer, nietwaar . 

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

12 nov 2018, 20:09

 Dat is allemaal ongezien in Vlaanderen he jongens. Maatregelen die allicht goed zijn in totaal voor 200.000€ ? Zééer veel geld voor een gemeente van 12.000 inwoners nietwaar.


Ongezien? Ik denk niet de gemeenten op men twee pollekes te kunnen tellen waar dat alle gemeenteraadsleden een iPad van de gemeente hebben... Dus check aub Uw beweringen alvorens ze hier neer te zetten...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

12 nov 2018, 20:33

Er wordt ter verdediging van de graaicultuur nogal gereageerd op frits1955.
Op de site :
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... google.be/
kan je zelf wel lezen hoeveel die schepenen verdienen, maar lees ook onderaan bij de de EXTRA's ... je komt al héél snel aan 100.000 Euro besparingen ...
En voor de nog méér ongelovigen ?
Als publiek bekend gemaakt wordt dat alle schepenen hun Ipad moeten inleveren, en er geen enkele ontkennende reactie komt is dat genoeg bewijslevering dat ze een Ipad hebben.
Fritz zoog dat niet uit zijn grote teen ... het kwam zelfs op TV.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 nov 2018, 20:44

Jockey schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Oei! Ik doe het topic weer niet weg. Pekspeer gaat weer donderen...
Nog niet gemerkt dat het kalm geworden is :?:

Hij lijkt nu toch al bijna een week van den aardbodem verdwenen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 nov 2018, 22:06

Flashback schreef:
Phoebe schreef: Het moet namelijk ook kunnen betaald worden .
Show time ! Maar of het 'the money'  zal zijn ; ... groot vraagteken ! .........
Zei men dat bij de invoering van "geneeskunde voor het volk" ook niet ?
Ha, wanneer is dat dan ingevoerd? Bij mijn huisarts heb ik destijds ook nooit meer betaald dan het terugbetalingstarief en mijn vrouw bij de hare ook niet.