foto via mozilla thunderbird

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

16 okt 2018, 18:04

Hallo,
Een andere titel zou geweest kunnen zijn : door het bos de bomen niet meer zien.  Want er zijn vast al verschillende vragen geweest, over hoe je een foto kunt meegeven met een mail.  Vroeger ging dat nog met Windows Live Mail, maar nu die dit proces niet meer ondersteunen, is het geen "avance" meer.  Feit is : ik maak een bijlage los van een toegezonden mailbericht en mits "rechtsklik" op die bijlage, krijg ik : 

Afbeelding
Afbeelding

Hoe gaat die "miserie" verder.  Moet ik terug een nieuw account aanmaken ?  En voor wat : outlook.com, Exchange, Google, Yahoo, iCloud ……...
Vanaf het ogenblik dat WLM de "fotodoorstuur" niet meer ondersteunde zit ik toch diep in de shit.  Surtout : ik versta niks van die procedures.  Sorry, hoor.
Groetjes Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

16 okt 2018, 21:29

joerky schreef:Hallo,
Een andere titel zou geweest kunnen zijn : door het bos de bomen niet meer zien.  Want er zijn vast al verschillende vragen geweest, over hoe je een foto kunt meegeven met een mail.  Vroeger ging dat nog met Windows Live Mail, maar nu die dit proces niet meer ondersteunen, is het geen "avance" meer.  Feit is : ik maak een bijlage los van een toegezonden mailbericht en mits "rechtsklik" op die bijlage, krijg ik :
Groetjes Joerky.
In Thunderbird:  U schrijft een e-mail en je wil een foto meegeven( als bijlage).

1. U schrijft de e-mail.
2. Klik rechts boven op Bijlage.
3. Ga naar de map waar de mee te geven foto staat, klik op de foto, klik op Openen.

De foto is nu bijgevoegd. Je ziet een lijstje van bijgevoegde foto´s in een vakje onder de knop Bijlage.

p.s.
... Wat bedoeld u met een bijlage los maken?
... Mits rechtsklik waarop?

De schermafdrukken die je in uw bericht meegeeft zijn er van de standaard Mail app van windows!
Hoe je hier terecht komt???
Laatst gewijzigd door hovel op 16 okt 2018, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

16 okt 2018, 21:38

Vertrekkende van een foto.

1. Rechtsklik op de foto(s)
2. Klik Kopiëren naar,
3. Klik E-mailgeadresseerde
4. Je kan nu eventueel de grootte aanpassen. Klik op Bijsluiten
5. Uw standaard - e-mail toepassing opent nu met in bijlage de gekozen foto(s).

Men kan ook meerdere foto´s gelijktijdig bijsluiten.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

16 okt 2018, 21:46

Een foto invoegen in een e-mail (in Thunderbird)

1. Schrijf uw e-mail
2. Klik boven aan op Invoegen
3. Klik op Afbeelding,
4. Klik Bestand kiezen,
5. Klik op het in te voegen bestand (foto)
6. Klik op Openen,
7. Klik op Ok

Voila de foto staat er in.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 okt 2018, 09:27

alles in één bladzijde
opslaan van bijlagen (foto) en invoegen van bijlagen (foto)
in woord en beeld
https://support.mozilla.org/nl/kb/bijlagen-gebruiken

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 okt 2018, 09:43

@joerky

Mail mét een bijlage versturen in TB.

Afbeelding

Je komt dan bij je Afbeeld. terecht, klik op eentje en klik beneden op Openen.
Het zal dan verschijnen onder "Bijlage".
Zo kun je er een aantal versturen, tot een bepaalde grootte.
https://support.mozilla.org/nl/kb/hoe-k ... -verzenden

Zijn de foto's of video's "te zwaar", gebruik je best een dienst zoals WeTransfer, die versturen gratis tot 2 GB.
https://wetransfer.com/

Stuur eens een foto van je vrouw naar jezelf.
Is ze in goede orde toegekomen?

Wat info over TB:
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... hunderbird
Youtube en TB?
https://www.youtube.com/results?search_ ... +gebruiken


:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

17 okt 2018, 10:24

Beste mensen,
Hartelijk dank voor jullie antwoorden.  Ik heb nu 2 late shiften en 's morgens is het voor mij moeilijk om mij te concentreren op mijn laptop. Ik zal er dus aan werken volgende vrijdag.  Ik laat jullie zeker weten hoe het afgelopen is.  Hartelijk dank nogmaals.  
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 okt 2018, 13:25

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

19 okt 2018, 13:39

hovel,
Wat ik bedoelde met "bijlage losmaken en rechtsklik", wel, ………..
Ik kreeg een mail.  Daarin een bijlage.  Ik wou alleen die bijlage doorsturen (was een flyer), in plaats van de ganse brief "door te sturen".  Dus ik klikte op die bijlage (= flyer) op de rechter muispad en dan kreeg ik dat, waarvan ik een foto liet zien via knipprogramma.  Ging dus niet.  Bijgevolg heb ik de ganse mail maar doorgestuurd.  Voilà, straks of vanavond, de rest.  Nu spaghetti met tomatensaus.  Tot straks.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

19 okt 2018, 13:39

hovel,
Wat ik bedoelde met "bijlage losmaken en rechtsklik", wel, ………..
Ik kreeg een mail.  Daarin een bijlage.  Ik wou alleen die bijlage doorsturen (was een flyer), in plaats van de ganse brief "door te sturen".  Dus ik klikte op die bijlage (= flyer) op de rechter muispad en dan kreeg ik dat, waarvan ik een foto liet zien via knipprogramma.  Ging dus niet.  Bijgevolg heb ik de ganse mail maar doorgestuurd.  Voilà, straks of vanavond, de rest.  Nu spaghetti met tomatensaus.  Tot straks.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

19 okt 2018, 14:55

joerky schreef:  Ik wou alleen die bijlage doorsturen (was een flyer), in plaats van de ganse brief "door te sturen". 
Als je dat wilt doen met een mailtje uit TB, dan kan je eerst de bijlage via RECHTSklik laten "opslaan als", staat ze ook gelijk bij je afbeeld. of docs of....
En van daaruit voeg je de bijlage toe aan de te versturen mail.

Maar simpeler en sneller.
Dan klik je in de mail op "Doorsturen" en ook dat venster opent zich, met wat handigheid heb je er dan 2 op je scherm: de bijlage én "Doorsturen".
Dan hoef je enkel maar de geopende bijlage te slepen naar het "Bijlage-vakje" bij "Doorsturen".

Afbeelding

Twee keer niks dus en heb je geen onnodige bijlage opgeslagen op je pc...

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

19 okt 2018, 17:55

hovel, 
ik ga even naar je 1ste antwoord : 
punt 1 en 2 is oké.  (2 = op bijlage klikken).  Dan krijg ik :

Afbeelding
En daar begint het al : vul in : Bestandsnaam.  Wat is de bestandsnaam van mijn foto ?  Afbeeldingen ?  JPG. ?  Daar zit ik al vast.  Ik weet niet wat ik daarop moet invullen.  Voorlopig wacht ik op jouw antwoord en alle andere antwoorden zullen daarna aan de beurt komen (ook die van pcekspeer).  P.S.  Mijn foto's zitten daarom niet altijd in een map.  Het kan zijn dat die gewoon in "Afbeeldingen" staan.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

19 okt 2018, 20:13

hovel,
antwoord op je 2de mail ( Di 16 Okt 2018, 21:46  Vertrekkende van een foto).  Na : 

1. Rechtsklik op de foto(s)
2. Klik Kopiëren naar,
3. Klik E-mailgeadresseerde
4. Je kan nu eventueel de grootte aanpassen. Klik op Bijsluiten
5. Uw standaard - e-mail toepassing opent nu met in bijlage de gekozen foto(s).
Kom ik op :


[s][/s]
Afbeelding

Dit moet de volgende uitleg hebben (denk ik) :   mijn verkoper heeft mij in de tijd qua mailverkeer, op Mozilla Thunderbird gezet, maar Windows Live Mail op mijn laptop laten staan.  En het "doorlaten" van een foto, gaat dus nog steeds via Windows Live Mail, maar niet via Thunderbird.   Oef, ik heb het gezegd gekregen, maar of het in verstaanbare taal was, da's iets anders ??!!
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

19 okt 2018, 20:33

hovel,
Antwoord op je 3de mail : 
Een foto invoegen in een e-mail (in Thunderbird)

1. Schrijf uw e-mail
2. Klik boven aan op Invoegen
3. Klik op Afbeelding,
4. Klik Bestand kiezen,
5. Klik op het in te voegen bestand (foto)
6. Klik op Openen,
7. Klik op Ok

Na punt 7 = OK, krijg ik :
Afbeelding

Alles behalve zoals het zou moeten zijn.  Ik doe absoluut iets mis, maar wat ?  Nochtans ik voer alles uit zoals genoteerd. Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

19 okt 2018, 20:35

Verhaegen,
Nu ga ik mij wijden aan uw antwoord.  Het kan zijn dat dat voor morgen zal zijn.  Ik moet één en ander even laten bezinken.  Bedankt voor uw antwoord. Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.