foto via mozilla thunderbird

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

19 okt 2018, 23:02

pcekspeer,
Ik ben nu toch eerst even tot bij u gekomen.  Leuk.  Wat ik bekwam was oké.  Ik verstuurde een mail "met foto" naar mezelf, op de door jou beschreven manier.
  Afbeelding
Wat ik kreeg was goed.  Denk ik toch, maar de foto kwam reeds in het midden van mijn mail terecht.  Plus : links onderaan stond dan die bijlage (die link naar die foto).  Als ik daarop klikte werd mijn scherm helemaal zwart en na enkele seconden opende zich dan diezelfde foto.  Maar oké.  Hiermee kan ik al tevreden zijn.  Ik blijf verder onderzoeken en experimenteren.  Bedankt alvast.  Ik bekijk je verdere uiteenzetting nog (wetransfer etc.)
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

20 okt 2018, 10:17

joerky schreef:hovel,
Antwoord op je 3de mail : 
Een foto invoegen in een e-mail (in Thunderbird)

1. Schrijf uw e-mail
2. Klik boven aan op Invoegen
3. Klik op Afbeelding,
4. Klik Bestand kiezen,
5. Klik op het in te voegen bestand (foto)
6. Klik op Openen,
7. Klik op Ok

Na punt 7 = OK, krijg ik :
Afbeelding

Alles behalve zoals het zou moeten zijn.  Ik doe absoluut iets mis, maar wat ?  Nochtans ik voer alles uit zoals genoteerd. Joerky.
Je doet niets mis. Waarschijnlijk staat het bolletje "Alternatieve tekst" aangeduid. Vandaar de melding.
Als je vóór stap 7 "Geen alternatieve tekst gebruiken" aanduid dan heb je dit niet. Zie hieronder.

Afbeelding

p.s. Bovenaan het venster zie je nog tabbladen ...
Afmetingen: Hier kan je indien gewenst de Afmetingen van de afbeelding aanpassen,
Vormgeving: Hier kan je de plaatsing van de afbeelding bepalen,
Koppeling: Hier kan je koppeling verbinden aan de afbeelding.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

20 okt 2018, 10:19

joerky schreef: Plus : links onderaan stond dan die bijlage.
Yep, allemaal goed.
Wat je nog kan doen en dan wordt de afb. opgeslagen op je pc.

Afbeelding

Wil je dat niet opslaan, dan sleep je de afbeelding naar de nieuwe mail zoals de andere prtscr toont.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

20 okt 2018, 10:32

joerky schreef:hovel,
antwoord op je 2de mail ( Di 16 Okt 2018, 21:46  Vertrekkende van een foto).  Na : 

1. Rechtsklik op de foto(s)
2. Klik Kopiëren naar,
3. Klik E-mailgeadresseerde
4. Je kan nu eventueel de grootte aanpassen. Klik op Bijsluiten
5. Uw standaard - e-mail toepassing opent nu met in bijlage de gekozen foto(s).
Kom ik op :
Afbeelding

Dit moet de volgende uitleg hebben (denk ik) :   mijn verkoper heeft mij in de tijd qua mailverkeer, op Mozilla Thunderbird gezet, maar Windows Live Mail op mijn laptop laten staan.  En het "doorlaten" van een foto, gaat dus nog steeds via Windows Live Mail, maar niet via Thunderbird.   Oef, ik heb het gezegd gekregen, maar of het in verstaanbare taal was, da's iets anders ??!!
Dat is prima gezegd.
Blijkbaar staat Windows Live Mail nog als Standaard ingesteld, en heeft die een probleem!

Je kan Thunderbird zo als standaard instellen:
1 Klik Extra,
2 Klik Opties,
3 Klik Geavanceerd,
4 In het vak Systeemintegratie instellen zoals hieronder afgebeeld en klik op Nu controleren,

Afbeelding

5 Klik op Als standaard instellen.

Afbeelding

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

20 okt 2018, 10:36

Hallo mensen,
Alweer een heleboel info om na te pluizen.  Hartelijk dank voor al jullie moeite.  Ik probeer stilaan alles te verwerken en op een rij te zetten.  'k Maak alvast een back-up op de externe harde schijf en print best ook deze schat aan informatie af.  Feit bij mij is : eens een foto doorsturen, gebeurt 1 of 2 keer per jaar.  Tegen dat ik het terug nodig heb, ben ik al lang vergeten hoe die procedure nu juist weer in elkaar zat.  En daar gaan op den duur uren experimenteren naar toe.  't Is leuk om op jullie beroep te kunnen doen.  Welbedankt.  Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

20 okt 2018, 12:00

OK.

Gelijk welk progr. als standaard instellen.
Klik Config.scherm - Standaardprogr.- Uw stand.progr. instellen.

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

20 okt 2018, 18:00

OK,
Ik had toch nog een laatste vraagje :
Standaard Thunderbird instellen voor mijn mails.  Maar mijn vrouw zit op deze eigenste laptop met Gmail voor haar mails.   Doet dat dáár dan niks aan ?  Haar mails blijven dan toch op haar Gmail komen ? (misschien een stomme vraag ?)
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 okt 2018, 18:13

joerky,

Gmail is een internet mail programma ze krijgt altijd haar
mails voor het account dat daar werd ingesteld.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

20 okt 2018, 18:20

Goed Sony,
Amaai, kort op de bal.  Ik trouwens ook, want ik wil die standaard-app dan ook zo snel mogelijk instellen op Thunderbird.  Nu weet ik dat het zonder bijkomende problemen kan.  Mercikes.

Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.